skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
23:17:00
05.05.2021
05.05.2021
Kocvin
-> vhml: Na 309 mají moc "moderní" design, ale že by to vypadalo nějak odpudivě, se říct nedá..
22:53:49
05.05.2021
05.05.2021
vhml
-> Kocvin 05.05.21 22:26:36: právě že jo.
Zrovna v tejdnu jsme o nich diskutovali na GTi, ale tam prostě musejí přijít Speedliny I to na ty 309 nevypadá zas tak převratně.
Zrovna v tejdnu jsme o nich diskutovali na GTi, ale tam prostě musejí přijít Speedliny I to na ty 309 nevypadá zas tak převratně.
22:26:36
05.05.2021
05.05.2021
Kocvin
-> vhml: To jsou no.. Člověk po všemožných pokusech stejně dojde zpátky k nim..
Na té 106 to ale nemá v 16" ne ?
Na té 106 to ale nemá v 16" ne ?
22:17:21
05.05.2021
05.05.2021
vhml
-> Kocvin 05.05.21 21:47:02: ouragany jsou boží, tady to má jeden na 106XSi
21:47:02
05.05.2021
05.05.2021
Kocvin
I 306 dostala nové papuče.. Ouragan 16" s novými Pirelli 195/45 R16..
22:19:09
17.04.2021
17.04.2021
Bobesh
-> Jirik_Tuňák1983: Jak tak koukám,ty naše škopky byly poslední hezký rychlý šípy. Od C5 už to šlo jen do .....
16:20:48
17.04.2021
17.04.2021
růža
-> 11mAjA11: To nezní tak hrozně. Už jsem klidnější
16:06:27
17.04.2021
17.04.2021
11mAjA11
-> růža: mno jak se to vezme, kdyz se umis chovat k treninkaci tak mechanici v servisu (ja) nemaji tolik starosti na zavodech, cili je to jedno s druhym.
Takze neni ho skoda, bude slouzit dobre veci.
Ale jestli to bude uz letos je ve hvezdach..
Takze neni ho skoda, bude slouzit dobre veci.
Ale jestli to bude uz letos je ve hvezdach..
09:48:16
17.04.2021
17.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Bobesh 16.04.21 22:25:41: Něco neorajtovaného, to už bude docela oříšek. To spíše koupíš v lepším stavu veterána CX apod.
23:16:23
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh: Právě, baví mě to tady, díky rozmanitosti lidí a témat. Sice se musím přiznat, že 742 jsem bohužel nikdy nevlastnil, ale s těmi auty jsem si užil svoje a praticky mě provázely od dětství, až po výučák (samozřejmě bych nějakou 100 nebo 120 doma uvítal, ale bohužel momentálně nejsou podmínky).
22:46:33
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> růža 16.04.21 22:37:49: Myslím že vím,na co narážíš
Ale přesně to dělá Virt Virtem. Můžeš tu tlachat o čemkoliv,s kýmkoliv, jakkoliv (za dodržení regulí).
A přesto, pořád jsme tu díky škodovkám a spoustu z nás starších to ještě drží (nebo už zase). Já jsem teď někde v mezičase Už bych nemohl se stodvacítkou denně drandit. Ale rekreačně vyjet nebo se v tom porýpat, to zase jo, když je chuť.
Ale přesně to dělá Virt Virtem. Můžeš tu tlachat o čemkoliv,s kýmkoliv, jakkoliv (za dodržení regulí).
A přesto, pořád jsme tu díky škodovkám a spoustu z nás starších to ještě drží (nebo už zase). Já jsem teď někde v mezičase Už bych nemohl se stodvacítkou denně drandit. Ale rekreačně vyjet nebo se v tom porýpat, to zase jo, když je chuť.
22:37:49
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh: Taky se mi to líbí. hlavně aby s tím neměli problém páni policajti
Já vím, že nejvyššímu to nevadí. Spíš to byla taková (ode mě vcelku zbytečná) narážka, na nedávné téma o tom, co na virtu je a co by tu být mělo. V kontextu s tím, že mě právě potěšilo, jak jsme se tu dnes rozpovídali (a zrovna o 306).
Já vím, že nejvyššímu to nevadí. Spíš to byla taková (ode mě vcelku zbytečná) narážka, na nedávné téma o tom, co na virtu je a co by tu být mělo. V kontextu s tím, že mě právě potěšilo, jak jsme se tu dnes rozpovídali (a zrovna o 306).
22:27:11
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
22:25:41
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> Jirik_Tuňák1983: Proto říkám, že pro mne doba líbivých aut pro mne skončila někdy okolo 2004. Do té doby se dalo ještě poznat podle masky na první pohled značku vozu, aniž jsi viděl emblém.
Poslední dobou vážně uvažuju, že bych se z piety a tesknotě po těch časech poohlédl po nějaké nevydrancované Xáňě. Jednoduchá hydra. Co víc k životu potřeba,
Poslední dobou vážně uvažuju, že bych se z piety a tesknotě po těch časech poohlédl po nějaké nevydrancované Xáňě. Jednoduchá hydra. Co víc k životu potřeba,
22:24:18
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh 16.04.21 22:12:20: Ale tak koukám, že máš taky kulaté mlhovky, tak se za to alespoň nemusím stydět
-> 11mAjA11 16.04.21 22:11:04: Vypadá parádně, není ho trochu škoda na trénink?
Jinak teda koukám, jak se dnešní večer zvrhává. Tak aby nebylo zle, že na škodováckém fóru jedou samí pešroti
-> 11mAjA11 16.04.21 22:11:04: Vypadá parádně, není ho trochu škoda na trénink?
Jinak teda koukám, jak se dnešní večer zvrhává. Tak aby nebylo zle, že na škodováckém fóru jedou samí pešroti
22:17:47
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> vhml: Tohle byl vyloženě vydechlej kombík, co měli kluci na servise, jako náhradní vozidlo. Takže nemůžu mluvit objektivně. Každopádně, z těch tvých záběrů musím uznat, že je to hodně snaživý
Nejvíc mě ale rozbíjí ta uskákaná prdel. To tomu dodává uplně jinej pohled na rally
Nejvíc mě ale rozbíjí ta uskákaná prdel. To tomu dodává uplně jinej pohled na rally
22:13:32
16.04.2021
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
Jak jsem psal, že bych si u PSA už velmi obtížně vybíral, tak ono to platí i pro nemálo dalších značek. Viz třeba tady novinka, ten ponurej interiér je docela šílený. To aspoň ti frantíci tam upustí sem tam nějakou barvu. Na začátku videa jsem měl obavu z plastů a jak působí a on to víceméně i potvrdí. Proč dělá koncern vlastně takto působící plasty na dveřích? Přiznávám, jsem na to ujetej, ale jen díky tomu, že mívám o dveře často opřený loket.
22:12:20
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> růža 16.04.21 22:07:03: A já myslel že to byla "z nouze ctnost" Mě to tam moc nesedí, přece jenom,"své k svému". Ono ty první taky nebyly špatný,jen designově ještě spíš osmdesátý leta
22:07:03
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh: Jako taky jsem si nějak oblíbil tu první verzi, ale ta koncová je opravdu nejkrásnější. Mimochodem, ten nárazník v plniči jsme neměli kvůli nějaké nehodě, ale právě kvůli přestavbě na poslední facelift (kulaté mlhovky).
22:03:25
16.04.2021
16.04.2021
vhml
-> růža 16.04.21 21:18:49: hele tu 1.4 máme v 309 a když se s tím jede dostatečně zhovadile, tak to vlastně nejede vůbec pomalu
viz. třeba -> vhml 28.10.20 22:17:44: -> vhml 28.07.20 06:52:09: -> vhml 26.04.18 15:18:48:
viz. třeba -> vhml 28.10.20 22:17:44: -> vhml 28.07.20 06:52:09: -> vhml 26.04.18 15:18:48:
21:59:27
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> růža 16.04.21 21:52:53: Přesně to myslím konkrétně první série ještě tak ne ale ten facelift už je fakt pastva pro oko. Prostě koukneš a z toho pekáče čiší energie,i když jen stojí chcíplej
21:52:53
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh: A při tom všem ještě dokázali udělat to auto i líbivý. No, je to fajn si po těch letech takhle zavzpomínat.
21:43:05
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> růža 16.04.21 21:18:49: Prostě něco jako Felda. Jen o level výš. Na dvacetiletý škopík to není zlý. Bouda už pozink, takže okyslo pouze v oblasti zadního výfuku, přední světla s čirou optikou a H7 krásně svítí, topení i klima výkonné, přední sedadla mají dobré vedení a tvarování pro záda, levačku můžu odložit na vrchní hranu tapce a nesklouzne mi, volant padne super do ruky, stejně jako klacek. Baví mě ta účelová ergonomie palubní desky a ovladačů, včetně původního rádia PHILIPS, všechno jednoduchý, srozumitelný,přehledný, funkční
21:18:49
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh: Marně vzpomínám, jestli jsem s 1.4 někdy jel, tuším, že s jedním modelem break. A nebyla to nějaká sláva, ale přesně jak píšeš, je to o řidiči
Ta naše (na fotce) byla 1.6 a jezdila opravdu hezky. Pak jsem si zažil ještě jednu 2.0 16V 97 kW.
Sice to nebyla žádná divoká střela, ale temperament měla. Nicméně celkem vymizely ze silnic (teda alespoň tady v okolí).
Ta naše (na fotce) byla 1.6 a jezdila opravdu hezky. Pak jsem si zažil ještě jednu 2.0 16V 97 kW.
Sice to nebyla žádná divoká střela, ale temperament měla. Nicméně celkem vymizely ze silnic (teda alespoň tady v okolí).
21:07:48
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> růža: Tohle je sice 1,4ka ale znáš to: nezáleží tak na obsahu motoru ale na mezičlánku mezi volantem a sedadlem. Neříkám že je to formule ale s šikovnýma rukama a nohama se to dokáže vybičovat k úžasný akci. Fakt mě s tím baví drandit. Taková pohodlná a tichá motokára
20:59:14
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh: Naprosto souhlasím. Možná to už mám trochu i z nostalgie, ale přesto ty vzpomínky na pohodlí, pružnost a celkově hravost toho auta, se nedají zapomenout.
20:52:50
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> růža 16.04.21 20:43:19: Když si vezmeš, že oni měli 306 a my Felicii... prostě je to i po letech na pohled hezký živý auto s vlastní duší, prostě "má koule"
20:43:19
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Bobesh: Neříkám, že by to bylo nějak tragický, ale zazlobit to teda umělo.
Jinak, že čerpám ze zkušeností a né hospodských keců, dokládám fotkou 306, co jsme měli v rodině. Dneska už je v hutích, protože to nedal motor, ale jinak super auto. Tou dobou se jich kolem mě motalo několik a opravdu mě bavily.
Jinak, že čerpám ze zkušeností a né hospodských keců, dokládám fotkou 306, co jsme měli v rodině. Dneska už je v hutích, protože to nedal motor, ale jinak super auto. Tou dobou se jich kolem mě motalo několik a opravdu mě bavily.
20:39:36
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> Jirik_Tuňák1983 16.04.21 20:15:23: Víš dobře, že jinak byla Xantia pecka kočár. Ale první ke mne přijela s polovinou věcí nefunkčních. A stačilo rozebrat všechny spoje,vyfoukat a starý dobrý KONTOX a vše se rozchodilo. Známý si později pořídil XMko a taky musel všechno projít. Obecně třeba Renaulty trpěly na špatnou kostru zadních světel. Ale jinak jsou pro mne gallský vozy synonymem pohodlí a uživatelské přívětivosti. Měl jsem Mégane, máma dodnes Scénic,sousedovi jsem setvisoval 206ku...
A z tohoto malýho šídla mám fakt radost. Zase mě díky tomu začlo bavit dělat na autě.
Oproti Thalii je 306 prostornější, líp se mi do ní nastupuje.
A z tohoto malýho šídla mám fakt radost. Zase mě díky tomu začlo bavit dělat na autě.
Oproti Thalii je 306 prostornější, líp se mi do ní nastupuje.
20:34:01
16.04.2021
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Chali 16.04.21 20:20:15: Všechna tři auta měli moji kamarádi (jeden ještě 98 Xsaru má) a neřešili jsme nic. Za to ve stejně starých vehiklech jiných značek se drapali kluci furt. Měl jsem tedy XA II, jestli to náhodou nebylo lepší.
Ty hlavní špeky začaly později, to už se řešilo častěji. Displeje, jednotky, čidla a snímače, stávkující audio, výpadky palubních pomocníků. Mám těch s nedostatkem štěstí okolo sebe dost,.prošel jsem si tím taky a včas se toho zbavil.
Ty hlavní špeky začaly později, to už se řešilo častěji. Displeje, jednotky, čidla a snímače, stávkující audio, výpadky palubních pomocníků. Mám těch s nedostatkem štěstí okolo sebe dost,.prošel jsem si tím taky a včas se toho zbavil.
20:20:15
16.04.2021
16.04.2021
Chali
-> Jirik_Tuňák1983: Žádnej hospodskej kolorit, je to naprostá pravda. ZX, Xsara, Xantia I u všech aut si elektrika dělala to co uznala sama za vhodný, jen ne to co po ní bylo požadováno.
20:15:23
16.04.2021
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Bobesh 16.04.21 19:45:12: Nedokážu říct, v životě jsme neměli u těch aut problémy s elektrikou a elektronikou. To je takovej hospodskej kolorit, jako by to u jinejch značek bylo diametrálně odlišné.
19:45:12
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> růža 16.04.21 16:41:36: Utrpení byly všechny Frantíci,co se týče elektrických rozvodů. Ale pravidelnou údržbou se to nechalo eliminovat.
19:40:15
16.04.2021
16.04.2021
Bobesh
-> Kocvin 16.04.21 15:25:20: Zrovna se měsíc bavím zmrtvýchvstáním zanedbané civilní verze. Ale musím říct, není to úplně špatný vůz. Dost dobře sedí, tužší řízení i řazení, ostrý brzdy, uvnitř místo i pohodlný dotazy pro mý bolavý záda.
A ani údržba a opravy nejsou takovej oser. Třeba vodní chladič jsem v životě tak rychle a snadno nevyměnil.
A ani údržba a opravy nejsou takovej oser. Třeba vodní chladič jsem v životě tak rychle a snadno nevyměnil.
19:31:55
16.04.2021
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 16.04.21 19:11:32: Lila se tam pouze Verva 100 a oleje pouze předepsaný, tedy Total Ineo ECS (výměny po roce a max. 10 000 km).
Jinak nevím, co měli lidi v té době dělat víc, když ty motory byly čerstvé a nikdo k tomu nic moc nevěděl, to se projevilo až postupem času. Jak se říká, po bitvě je každej...
Poskytovali jsme těm motorům a autům obecně (2007 a 2009) maximální péči, ale ne vždy se to prostě oplatí a vrátí v podobě bezproblémového vozu.
Jinak nevím, co měli lidi v té době dělat víc, když ty motory byly čerstvé a nikdo k tomu nic moc nevěděl, to se projevilo až postupem času. Jak se říká, po bitvě je každej...
Poskytovali jsme těm motorům a autům obecně (2007 a 2009) maximální péči, ale ne vždy se to prostě oplatí a vrátí v podobě bezproblémového vozu.
19:11:32
16.04.2021
16.04.2021
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Tak průšvih byly 1,6 VTi a THP hlavně proto, že se do toho sralo BMW. Jinak spoustu těch neduhů se dalo snadno odstranit např. používáním kvalitních olejů typu Millers, tankováním aditivovaného paliva atd. Na což kolenovrti v ČR moc neslyší. Jinak myšlenka obou motorů z podstaty funkce byla dobrá. A ano, po upgradech některých částí s těmi motory problémy nejsou.
18:43:12
16.04.2021
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 16.04.21 17:31:15: Nevadí , já žádnej ten galskej tuntononc už doma nemám, ale myslím si, že éra do let této 306 byla asi nejlepším obdobím PSA.
Ale měli jsme dost francouzských vozů - Xantia II (výborné auto), Saxo a 205 (výborná auta), 207 - to už bylo slabší (spojka, převodovka v sotva 80 000 km), teď to má kolem 120 000 km a motor má vyšší spotřebu oleje, emise budou asi zajímavé, vloni už strašili (1.6 VTi), C4 Picasso - to už bylo taky slabší (stejný motor a podobné neduhy - ale méně, mělo to najeto sotva polovinu, málo odolný podvozek - už ve 30 000 km klepalo uložení a tyčky vpředu, jinak dobrý vůz celkem, špatné zadní sedačky). C3 rok 2010 a to bylo taky dobré auto.
Když to vezmu kolem a kolem, dnes už bych si u nich nevybral. C5 poslední gen. s hydractivem určitě, ale nemají benzínový motor, kterému bych věřil. SUV vůbec, jejich aktuální MPV mi už nic neříkají (digitální bída na oko) a opět nemají benzínové motory, které by stály za pozornost. Možná tak DS5 a DS7, ale to je taková divočina, že nevím, jestli je to úměrné mému věku. Navíc technika neodpovídá onomu jakože prestižnímu jménu, ale to není vidět a dnes to lidem stačí.
Jo a nová 508, ta je super, ale opět - nevěřím po zkušenosti s nepřeplňovanou verzí těm benzínovým motorům, i když prý to utrpělo nějaké upgrejdy...
Ale měli jsme dost francouzských vozů - Xantia II (výborné auto), Saxo a 205 (výborná auta), 207 - to už bylo slabší (spojka, převodovka v sotva 80 000 km), teď to má kolem 120 000 km a motor má vyšší spotřebu oleje, emise budou asi zajímavé, vloni už strašili (1.6 VTi), C4 Picasso - to už bylo taky slabší (stejný motor a podobné neduhy - ale méně, mělo to najeto sotva polovinu, málo odolný podvozek - už ve 30 000 km klepalo uložení a tyčky vpředu, jinak dobrý vůz celkem, špatné zadní sedačky). C3 rok 2010 a to bylo taky dobré auto.
Když to vezmu kolem a kolem, dnes už bych si u nich nevybral. C5 poslední gen. s hydractivem určitě, ale nemají benzínový motor, kterému bych věřil. SUV vůbec, jejich aktuální MPV mi už nic neříkají (digitální bída na oko) a opět nemají benzínové motory, které by stály za pozornost. Možná tak DS5 a DS7, ale to je taková divočina, že nevím, jestli je to úměrné mému věku. Navíc technika neodpovídá onomu jakože prestižnímu jménu, ale to není vidět a dnes to lidem stačí.
Jo a nová 508, ta je super, ale opět - nevěřím po zkušenosti s nepřeplňovanou verzí těm benzínovým motorům, i když prý to utrpělo nějaké upgrejdy...
17:31:15
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud nebyla vina na straně francouze, jsem ochoten se omluvit
17:27:50
16.04.2021
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 16.04.21 16:41:36: On to měla ale kompletně rozebraný, tak jestli to není náhodou ono.
16:41:36
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Jirik_Tuňák1983: Hele jako, já neurážím (ani nechci, opravdu mám ty auta rád), ale pouze píšu fakta. Neznám konkrétní problém u Kocvina, za to znám hodně problémů s elektrikou u Peugeotů z 90. let a hodně moc problémů u Peugeotů z 21. století
Jinak slepice samozřejmě nabízela trhače asfaltu v podobě Felicie 1.6 MPi
Jinak slepice samozřejmě nabízela trhače asfaltu v podobě Felicie 1.6 MPi
16:15:28
16.04.2021
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 16.04.21 15:48:51: Francouz no, co v té době měla vlastně slepice v portfoliu obdobného?
15:48:51
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Kocvin: Tak to chápu úplně bych chtěl škodolibě napsat "francouz no"
15:25:20
16.04.2021
16.04.2021
Kocvin
-> růža: Zatím jsem rád že to vůbec jede.. Byl celkem očistec tomu domluvit..
Každopádně časem bych určitě minimálně vačky + KP + úpravu softu bral.. Ale žádná divočina..
Každopádně časem bych určitě minimálně vačky + KP + úpravu softu bral.. Ale žádná divočina..
14:54:00
16.04.2021
16.04.2021
růža
-> Kocvin: Je to nádhera. Pro GTI/s16 jsem měl vždycky slabost. Motor zůstal beze změn, nebo proběhl nějaký upgrade?
14:30:06
16.04.2021
16.04.2021
Kocvin
Tak už je to v provozu.. Ještě posadit na KW aby to nebyla taková koza vysoká.. A sehnat jiná kola..
Jen pro pořádek, 306 GTI-6 (2.0 16v, 6q)..
Jen pro pořádek, 306 GTI-6 (2.0 16v, 6q)..
15:13:40
30.03.2021
30.03.2021
11mAjA11
To uplne nemuzu tvrdit, jezdil s tim v zime cca.12km a topilo mu to normalne, auta nechava stat normalne venku, ja to mam nejakych 26km tak to se zahreje uplne v pohode. Uvidim kdyz se proda 206 tak ho vezmu kdyz ne tak se nic c nedeje, me ten prodej 206 nijak netlaci, takze za kazdou cenu prodat nemusim.
14:49:03
30.03.2021
30.03.2021
dragon_cb_cz
-> 11mAjA11: Akorát bych asi tipoval, že ten pidimotor v 206 se asi v zimě ohřeje dřív než ta V6? Speciálně na LPG?
14:34:05
30.03.2021
30.03.2021
11mAjA11
Za cenu 206 Supa si myslim ze cajk, je to manual a jezdi to hezky, on ten kluk ma i Passata v kombiku s 2.8 ale v ctyrtlapce a ta dynamika je oproti Supu hodne znatelne slabsi. Ja bych to bral z hlediska velikosti a bezpecnosti, v pusotu vozit prcka tez neni boh vie co..