/cz/forum/jine-znacky-aut/126142-cerne-ovce-citroen/?redirected

Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7825 příspěvků (zobrazeno 1751 až 1800) od 21.01.2010 do 05.10.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
14:00:29
10.08.2017
Kocvin
-> charon 10.08.17 11:54:50: Rozvody vezmi jakékoliv, Bosch, Ina.. Já dnes dával na svou 309 1.9 d sadu od SKF :)



Jinak to cuknutí šaltrpáky většinou dělá unavený silentblok reakce motoru který je zespoda a motor s převodovkou se pak moc hýbe vpřed a vzad.. Tak bych se zaměřil na něj.. :)
upraveno 1x, naposled 10.08.2017 14:04:32
12:25:44
10.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 10.08.17 11:54:50: Podívej se třeba na Kellyho, tam OEM čísla dílů seženeš snadno.

Řadička se malinko hýbala i nám, nevím do jaké míry to je normální, ale může to být unavenými silentbloky zavěšení motoru a převodovky, popř. už volnými futry táhel (zde nejsou lana) na řadící páce. Nejsem si teď už jistý, ale jsou zde myslím 3 ks.

To se hýbe tak moc?



Však jsem u rozvodů psal 8 let.
upraveno 1x, naposled 10.08.2017 12:26:08
11:54:50
10.08.2017
charon
Mě jde spíš o to časové omezení, byť předpokládám, že v těch 68 000 km měnili jen řemen, od tohoto servisu fakturu bohužel nemám. Asi to vyměním sakum prdum, ať je jistota. Jakou byste dali značku rozvodů?



Eště mám jeden dotaz - když přidám/uberu plyn, tak mě cukne šaltrpáka. Nemá někdo představu na co se zaměřit? A nevíte, jestli někde existují online katalogy ND (soupis celků s obrázky, rozkresem a čísly dílů)?
upraveno 2x, naposled 10.08.2017 12:04:23
10:50:40
10.08.2017
haso
-> charon: jirik ma pravdu stym intervalom
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od haso vložen 10.08.2017 10:50:40
08:40:04
10.08.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

U našeho Swifta stojej rozvody asi 650 Kč, ale za 16 let je ještě nikdo nevyměnil. 47
07:57:21
10.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 10.08.17 07:47:48: Výměna rozvodů je tak levná, že to nemá cenu ani řešit. Nezřídka lze ušetřit i na vodní pumpě, která po výměně rozvodu začne málokdy téct, ale není to pravidlem (podle nájezdu) My ji třeba nechávali. Min. můžeš sundat boční kryt a podívat se jak řemen vypadá, jestli nemá otřepy, jestli tam něco vykoukáš. 90 - 100 000 je málo, to jsem asi ani nikdy neslyšel. Předepsáno bylo, pokud šátrám v paměti správně, 120 000 km a myslím 8 let.
07:47:48
10.08.2017
charon
A prospos - co rozvody u 106tky? Co jem tak pátral, tak výměna řemene je po 90 - 100 000 km, časový omezení jsem nenašel. V mm autě byly rozvody dělány při 68 000 km, teď to má 100 500. Ae dělalo se to podle štítku, kterej je mizerně čitelnej v roce 2008. Měnili byste preventivně všecko? Nebo jen něco?
13:31:19
09.08.2017
minno
-> Nwkt: 3
13:17:52
09.08.2017
Nwkt
-> minno: Aneb mít a nemít 100€ je 200€ rozdíl 3
13:04:07
09.08.2017
minno
-> haso: A predsa neposlúchol moju radu. To máš ako so 100-eurovkou. 100-eurovka, o ktorej nevie manželka, má omnoho väčšiu hodnotu ako tá, o ktorej vie3
08:35:57
09.08.2017
MB_CML
-> haso: Koukáš na špatné místo 3 Musíš výš, hezky ke klobouku tlumiče a pod silentblok motoru 1 Tam by se taky mohlo stát, že tam "nic nebude" 1
23:59:41
08.08.2017
haso
Tak som to pozrel, nic tam neni 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od haso vložen 08.08.2017 23:59:41
23:19:44
07.08.2017
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 07.08.17 20:10:47: Bys musel vidět jak moc to bylo na prach a jak moc to bylo kvůli tomu zbořené.. Nemluvím o dírce 10x10 centimetrů..1 4
20:10:47
07.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 07.08.17 18:14:05: Vyvařuje se to úplně normálně a to se budu klidně hádat 3 4, protože se to opravovalo na našem bývalém Saxu a u ségry na 205ce po drobné nehodě a odložené výměně blatníku (už to tak koupila). Ono je taky rozdíl mezi karosářem a vlastníkem svářečky. 1



Jinak krajnice apod. podle mého spouštěcí mechanismus vyloženě nebude. Tipuji to na to množství oválných dírek co tam je, množství k sobě přiložených bodovaných plechů, plastové klipsy co v těch dirkách jsou, nádržku na ostřikovače a ono občasné netrefení se a hadici ke chladiči, pod kterou se drží bordel a může být zdrojem netěsnosti (zteřelost, spona apod).
18:20:01
07.08.2017
haso
-> minno: okey, volim teda opravu ponechanim 3



-> Jirik_Tuňák1983: jj, tie spodne nosniky okolo zatok som mal mierne hrdzave aj ja, ale uz to je vyriesene
18:14:05
07.08.2017
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 07.08.17 15:45:49: Pravou stranou bereš bordel, šutry a nánosy z krajnice.. To by mohl být taky spouštěcí mechanismus :)



-> charon 07.08.17 14:46:41: Dutiny tam jsou a vyvařuje se to pěkně blbě.. :/



Předminulý rok jsem dovezl z Třeboně 106 XS a vypadala celkem zdravě do chvíle než s ní kámoška pravou stranou nevzala strom(mimochodem jsem seděl na sedadle smrti). Pak už tam toho na tom podběhu moc nezbylo..3 Vyvařovat to byla opravdu lahůdka :)

Ale musela to být nějaká zatopená mrcha, protože tyhle auta na korozi fakt moc netrpí..



Vypadala nějak takhle a už je naštěstí pryč..1
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Kocvin vložen 07.08.2017 18:14:05
18:04:53
07.08.2017
spartra
že se ptám konektor do francouze okolo jičína nemáte

www.google.cz/search?q=si cma+6&...
15:45:49
07.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 07.08.17 14:46:41: My jsme blikací páčku měnili. Vrazil jsem do ní palicí a něco v ní prdlo.

-> haso 07.08.17 13:23:04: Spíše je zajímavé, že se to stávalo jen na té pravé straně. Ono se tam taky dost naleje směsi do ostřikovačů, když se netrefíš. Důležité je mít v pořádku spodní nosníky, dají se taky snadno vyvařit, trpí kolem jejich zátek. 106 ani Saxo totiž nemá klasickou nápravnici.
upraveno 1x, naposled 07.08.2017 15:46:35
14:46:41
07.08.2017
charon
-> Jirik_Tuňák1983: No, jestli bude o víkendu čas, tak vytáhnu řídící jednotku a kouknu se na to pořádně. Zatím mě to malinko děsí, protože to vypadá jako že tam je udělaná dutina, doufám, že nebudu muset sundávat blatník ... Jsem zvědav co na mě ještě vybafne. Už mi blbnou blinkry doprava, páčka drží víceméně v pozici, ale pokud jí nedržím, tak blinkr nebliká. V 1 případě z 15 se povede trefit určitou polohu, že to bliká i bez držení. Ale páčka nepadá, drží na místě. To skoro vypadá na nějakej kontakt, mám doma jednu rozbitou páčku navíc, tak to zkusim rozdělat, co tomu vlastně může bejt ...
13:29:06
07.08.2017
minno
-> haso: ak o tom nevieš, tak ani nekontroluj
13:23:04
07.08.2017
haso
-> Jirik_Tuňák1983: asi to skontrolujem u seba
13:02:45
07.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon: Na toto místo (pouze pravá strana) trpěly 205ky, Saxa a i 106ky.

Lze to snadno a rychle vyvařit.
12:18:03
07.08.2017
charon
-> haso: Vzduch okolo střešního okna dělá od 90 km/h takovej blbej zvuk, pokud nezatáhnu žaluzii, tak je slyšet už dřív, ale je pravda, že střešní okno je fajn ...
18:17:35
06.08.2017
haso
-> charon: stresne okno zavidim, to by sa mi pacilo 6
07:52:24
06.08.2017
charon
07:51:42
06.08.2017
charon
Bohuzel s korozi to neni tak ruzove, krome pupenu v podbehu je vyhnila cela cast podbehu pod ridici jednotkou, je to pekne schovane z jedne strany pod plaztovym podbehem a zdruhe pod jednotkou a pri prohlizeni jsem si toho nevsimnul. Zbytek kastle ale opradu vypada solidne
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od charon vložen 06.08.2017 07:51:42
07:48:54
06.08.2017
charon
07:48:09
06.08.2017
charon
07:47:14
06.08.2017
charon
07:43:52
06.08.2017
charon
Slibene foto. Zavad jsem pri dnesnim prolejzani nasel vic, aleco se da delat. Je urvana vnitrni klicka otevirani dveri za ridicem, nefunguje central spolujezdcovekch dveri, resp se tyhle neodemknou a nejde timhle zamkem zamykat cdle auto, chybi znak na patejch dverich, cudlik vyhrivani zadniho okna nema aretaci - nedrzi zapnutej, radio je zablokovane ( to sem vedel)
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od charon vložen 06.08.2017 07:43:52
14:44:07
04.08.2017
charon
-> Jirik_Tuňák1983: Jj, myslím kód od imobilizéru. Rádio jsem nezkoušel, bo majitel s tím přijel ke mně, kód si nepamatuje a neměl sebou papíry od toho, to až ho půjdu vyzvednout. Ono to má stejné rádio na kazety, takže asi koupím rámeček a dám tam prozatím rádio z Favorita, to má USB
13:37:02
04.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 04.08.17 12:29:58: Jakej kód? Myslíš na rádiu, nebo je tam ten klávesnicovej imo? Klávesnicovej imo si to normálně pamatuje. U rádia (Karkule měla origo na CD) se musel kód zadat. Měli jsme ho v návodu k rádiu.
12:37:09
04.08.2017
MATTESS
-> charon: taky máme u stříbrný 206ky v TP psanou šedou
12:29:58
04.08.2017
charon
Fotky časem budou, ale je to obyčejné zachovalé pětidvířko, na plecháčích ve stříbrné (no, v techničáku je napsaná šedá, ale co už ...)

A propos - jak je to s funkcí code u 106tky, potažmo jiných PSA aut, když odpojím baterku? Auto si kód pamatuje? Bude asi šmrdlat výfuk svářečkou a nerad bych se pak dočkal nepříjemného překvapení.
22:01:13
03.08.2017
Kocvin
-> charon: Tak supr, budeme se těšit na fotky.. :)
21:59:09
03.08.2017
charon
Pánové, díky za tipy, dneska jsem na něj kejvnul, v sobotu ho budu vyzvedávat. Je to od chlapíka u nás ve vsi. Pak kdyžtak dám foto
20:18:26
03.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> haso 03.08.17 19:06:24: Je to fakt dobrý a hezký auto. Je škoda, že se dnes už nic takového nedělá. Resp. něco tohoto stylu, jednoduchosti a zaměření. Prostě stará škola. 4
19:06:24
03.08.2017
haso
-> charon: ja by som to zobral

na rovnakom motore 1,1 44kw HDZ, rok 99 na saxe mam nabehanych uz 228tis km...v lete to v kombinovanom rezime jazdi cca za takmer 6 litrov /zalezi ako vychytam zapchy cestou do roboty/...

ale na dialnici to v klude dokaze ist za 5,3...najmenej som dal 4,9 1



a jazdim no, frajerka obcas nadava, ze nejsom normalny...takze mesto 60, mimo mesto 110 a na dialnici 110 3 lebo to huci jak svet pri vyssich rychlostiach



ja by som pozrel hlavne spojenie plechov pri zadnych kolesach, tam sa spaja podlaha, podbeh a kufor a tam to lubi hrdzaviet, aj ja to tam mam troska chytene...inak to bolo naposledy na zdvihaku bez hrdze 1



su to spolahlive vozy, ten motor davali od AXka az po 207micku co je rok 2007 (tusim), takze je to fakt podareny motor 4



este doplnim, mna auto stalo 1100e/29tis kc, 2 airbagy, central, elektricke okna a ma to nejaky krajsi interier, lebo je to dovoz belgicko...ja som snim najazdil uz 44tis km, olej nikde netecie, zospodu je to auto krasne, vlozil som do neho 160e (4200kc) za druhu skrtiacu klapku, na mojej odisiel potenciometer a padali mi otacky na 400ot/min, zvarenie vyfuku 20e, 80e za brzdy, vymena capov, lanovodov, drobnosti na brzdach za 100e, takze dokopy 10 000 kc za 2 roky a 44tis km v mojej drzbe...

no a 2x viac penez som zadrbal do reprakov, kolies a podobnych chujovin 3
upraveno 1x, naposled 03.08.2017 19:16:46
23:49:39
01.08.2017
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: alespoň je tam zase originál a ne druhoška
16:21:43
01.08.2017
charon
Jako asi takto, byl jsem se podívat na Cinquecento s podobnym nájezdem a to byl volejnička a taky odflaknuté, ale bylo za 5000 a nemít to pedály tak strašně blízko u sebe, tak jsem to koupil. Ještě se jedu podívat na Micru, která je cenove mezi těmadle dvouma autama, ale ta 106tka vypadá fakt solidně. Zadní náprava zatuhlá není, péruje normálně a Ačka na ní nejsou.
09:16:53
01.08.2017
palinator
-> Kocvin:

Trochu OT, ale asi nepoměr se Swiftem 2001 1,0 5dv., kterej má najeto 65 tisíc km. S posměchem u něj říkám, že to je jediný auto, na němž původní pneumatiky přežily životnost auta. 3

Zatím je to jen orezlý, nosníky držej, ale tak odfláklý sociální auto bych se styděl nabídnout za víc než 5 tisíc.

Proti tomu mi přijde cena ještě staršího P106, byť pravděpodobně daleko kvalitnějšího, jak z říše pohádek.3
07:43:33
01.08.2017
Kocvin
-> charon: Podle toho co píšeš je to více než rozumné.. Sám provozuji 106 XS 1995 akorát že 1.4 55kw a mnohem více najeto.. Ve vyšších nájezdech jsou občas problémy se vstřikovacími jednotkami, ale není to nic co by se nedalo vyblikat a opravit :) Dej si bacha jak stojí zadní náprava, to je taky bolest starých peugeotů, nesmí mít áčka, nebo být zatuhlá. Ale pokud má to auto vážně jen 100 tisíc tak bych neváhal :)

Jediná nevýhoda těchto peugeotů je mírně vyšší spotřeba v poměru s velikostí auta. Je to daň za to, že jsou ty motory živé a i v malých objemech dokážou jet opravdu moc pěkně :)
06:31:03
01.08.2017
charon
Pánové zeptám se na váš názor na P106. Je to rok 12/1996 výroba, stavem se zdá solidní, je jedna dírka v předním podběhu, jinak je kastle opravdu pěkná, olej z toho nechčije, je to motor 1,1 44 kW, má najeto asi poctivých 100 000 km, dovezeno známým z Němec pro jeho pani, která s tim jela 3x a řekla, že jak to nemá klimu tak to nechce. Mělo by to být po prvním majiteli, jsou od toho faktury z koupě i ze servisu. Brzdí to pěkně nikam to netáhne, jede to odpovídajícně objemu motoru, má to 2xairbag, ele. okna, ABS, šíbr ... I s nutnýma investicema (Ekodaň, rozvody, výfuk) se vejdu do 30 000. Je to podle vás rozumné? Je pravda, že potřebuju spíš auto na zimu, než dám do pucu Favorita, ale ...
14:49:35
31.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 31.07.17 14:34:05: Jak má C4 Píčaso to čelní panoramatické sklo co ti končí nad hlavou. Tak jsem chytil 2x kamínek od v protisměru projíždějícího auta do stejného místa. 2x se to nechávalo zacelit. Na milimetr přesně 2x do stejného místa, takže některá auta to vyloženě přitahují.
14:34:05
31.07.2017
MATTESS
Po dvou letech další čelní okno. Prý je ani nemusím mýt, rovnou měním
20:05:23
30.07.2017
Kocvin
Benátky nad Jizerou :)
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Kocvin vložen 30.07.2017 20:05:23
13:09:20
10.07.2017
Kocvin
Další kousek je doma :)
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Kocvin vložen 10.07.2017 13:09:20
20:52:24
09.06.2017
spartra
že se ptám nevíte někdo utahovací moment náboje předního kola berlingo?
22:54:55
03.06.2017
MB_CML
-> Kocvin: Podívej se na nějakou francouzskou inzerci a poznáš sám... to není jako tady, že se každému válela na zahradě 120-ka. Do Francie občas zavítám, ale nikde se nic "neválí" buď to slouží dodnes nebo už to dávno skončilo v hutích. Holt né každej národ syslí 1

Když už něco náhodou je v inzerci, tak je to za 1,5 až 2 násobek ceny u nás.
Extreme Tyres