skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
-> Bukaj: za poslední 2 nebo 3 roky se s timhle roztrh pytel a astronomické ceny za dobové barevné kusy od 2000kč vejš jsou minulostí. .. a každej z ruznejch míst v čr kdo jich má na prodej neomezené množství tvrdí že koupil objekt ze zrušené výrobny a že toho má plnej kontejner. :-D spíš si myslim že někdo rojzel další výrobu..
-> Shatter: já bych na to erko dal celý to stahovací okno



-> Stevie: Asi rekord ve stažení inzerátu...




-> stepan: Je 

-> michael 10.02.19 15:51:05: Máš zafixováno správně..
-> michael: To klidně oficiálně mohlo, ale výběhová barva se stříkala dál.
Já mám taky zelenou vrbu, a to je auto vyrobeno po dovolený 89 - model 90. To už vrbová ve vzorníku nebyla. (V archivech je u auta napsáno topol - v techničáku je to překřížkovaný a mototechnou opravený na vrbu)

-> David.: tak, tak 
-> michael: Oficiálně (dle vzorníků) ano, ale prakticky bylo možné asi cokoli - například já mám také červeň šípkovou na autě modelového roku 87 a viděl jsem ji i na 125L...

-> michael: Oficiálně (dle vzorníků) ano, ale prakticky bylo možné asi cokoli - například já mám také červeň šípkovou na autě modelového roku 87 a viděl jsem ji i na 125L...

-> Bukaj: Nevím proč, ale mám zafixováno, že žluť podzimní končila v červenci 86
maska má být samozřejmě dvoudílná, tato jednodílná (která se stala později oblíbenou a cpala jí spousta lidí na škodovky) přišla až s náběhem modelu 125 tj. modelový rok 89
a ještě neorigo stírací lišty
a ještě neorigo stírací lišty
-> Matsoft 10.02.19 13:59:17: Ale hranaté přístroe byly až od dubna 87 a v inzerátu je v provozu od ledna 87, takže michael má pravdu
Vodní čerpadlo není spotřební materiál. Tedy na dnešních moderních vozech možná ano, ale u škodovky nikoli. Málokdy došlo k takové závadě, že by bylo ekonomičtější měnit celé čerpadlo a ne jen poškozený díl. Navíc originálních vodních čerpadel i dílů do nich jsou všude kvanta...
Jediné, v čem s michaelem nesouhlasím je ta barva - co se týče odstínů, tak nelze brát dobové vzorníky pro jednotlivé modelové ročníky příliš dogmaticky...
A jo - většina těch věcí jsou prkotiny, ale detaily dělají celek, takže za mne je toto dosti odfláknuté a reálnou cenu bych viděl někde těsně nad 100 KKč a zde se nabízí za téměř trojnásobek...

Vodní čerpadlo není spotřební materiál. Tedy na dnešních moderních vozech možná ano, ale u škodovky nikoli. Málokdy došlo k takové závadě, že by bylo ekonomičtější měnit celé čerpadlo a ne jen poškozený díl. Navíc originálních vodních čerpadel i dílů do nich jsou všude kvanta...
Jediné, v čem s michaelem nesouhlasím je ta barva - co se týče odstínů, tak nelze brát dobové vzorníky pro jednotlivé modelové ročníky příliš dogmaticky...

A jo - většina těch věcí jsou prkotiny, ale detaily dělají celek, takže za mne je toto dosti odfláknuté a reálnou cenu bych viděl někde těsně nad 100 KKč a zde se nabízí za téměř trojnásobek...

-> michael: jako ze by mely bejt hranaty? ja mel 87 origo a mel jsem kulaty.. takze pristroje neberu....
-> Bukaj: vodni pumpu beru jako spotrebku, stejne jako zapalovaci kabely... zaslepky haubny holt zarvaly pri vydloubavani... odhlucneni asi taky.. masku bych dal dvoudilnou....
-> Tom Troll: Motexky mi nesmej na auto :-D
-> Bukaj: vodni pumpu beru jako spotrebku, stejne jako zapalovaci kabely... zaslepky haubny holt zarvaly pri vydloubavani... odhlucneni asi taky.. masku bych dal dvoudilnou....
-> Tom Troll: Motexky mi nesmej na auto :-D
-> michael: 1/87 je snad uvedení do provozu, takže výroba xx/86, a to se furt překrejvá se schopností škodovky stříkat odpovídajcí odstíjny.
A ty nerez šrouby a matky bijou do očí po celym autě no...

A ty nerez šrouby a matky bijou do očí po celym autě no...
-> Tom Troll: Ty kabely beru jako spotřební materiál a psal jsem "a další věci na motoru", v čemž je to zahrnuto. A kufr mohl sice být vybarvenej na černo z výroby, ale určitě ne tak, že byla černá i v prostoru pod čelním sklem a černé panty se stříbrnými šrouby...
-> Matsoft: Pokud je to 1/1987 tak co třeba barva a přístroje.
-> Bukaj: Ještě jsi minul zapalovací kabely fa/fe, ne škodovka.
Kufr vybarvičkovávanej byl pro export do skandinávie, ale je možný že si při renovaci řekli že "se to dělalo" tak to tam taky flákli a originálně nezájem.
Upřímě by mě zajmalo co by na veterány "neškolenej" prodávajcí v těch áčkách řek, kdybys tam přišel a všechno to na něj takhle vyklopil.

Kufr vybarvičkovávanej byl pro export do skandinávie, ale je možný že si při renovaci řekli že "se to dělalo" tak to tam taky flákli a originálně nezájem.
Upřímě by mě zajmalo co by na veterány "neškolenej" prodávajcí v těch áčkách řek, kdybys tam přišel a všechno to na něj takhle vyklopil.

-> Matsoft: Blbě spasovaná plechařina, zadní nárazník úplně šikmo, zástěrky neorigo, navíc nespasované, chybějící lišty, boční kryty sedaček, jiný štítek na masce, než má být, každé zrcátko jiná ves, uřízlá řadička, neorigo šroubky na palubce, rozvrtaná palubka (ten ekonoměr), chybí zamykací zámeček kastlíku, a přihrádka pod palubkou, šunťácké (prý "originál"
rádio, vybarvičkovanej kufr, neorigo koberec, navíc příchytka masky, která tam nepatří, chybějící záslepky dutin kapoty, druhošková vodní pumpa, neorigo víčko oleje a další věci na motoru, chybějící odhlučnění motorového prostoru, "čokoládové spoje" v elektroinstalaci atd.
Za takovou cenu bych si představoval buď auto v původním stavu, nebo lépe vymazlený kousek. No, každopádně jak se říká - každé zboží má svého kupce (ale já to rozhodně nebudu)

Za takovou cenu bych si představoval buď auto v původním stavu, nebo lépe vymazlený kousek. No, každopádně jak se říká - každé zboží má svého kupce (ale já to rozhodně nebudu)

-> Matsoft: Je tam toho opravdu víc. Chybějcí prahovky, čínská vodní pumpa... za tuhle cenu by to auto mělo bejt původní stav auto s motexama atd. 

-> michael: a co se ti nelibi? ja tam vidim jen par nedostatku.... Treba chybejici napis Rapid na zanim spojlirku, neodpovidajici napis na liste, a prilis tenke listy na bocich.. a jeste tedy hnusna mlhovka.... ale to jsou detaily.
-> kraska98 09.02.19 10:40:56: to toci, tak 4500, jako na predjizdeni super, to i v te rychlosti jeste slusne zrychluje, ale na normalni jizdu - vic hodin, trebas skrz cele nemecko nic moc no :/
-> bouchy 09.02.19 10:50:33: a me na bazosi smazali inz., ze jsem tam dal vypis km z STK
-> bouchy 09.02.19 10:50:33: a me na bazosi smazali inz., ze jsem tam dal vypis km z STK

-> Jarda: Doufám, že nejsem sám, koho sere ten obligátní spam nesouvisející s inzerátem. jakože na jakoukoli prkotinu pro 120 všichni napíšou rapid,garde,škoda,110r,11
0 r,mtx,metalex,gls,apollo,
meteor,otrvíráky... a to ještě bez mezer, nebo bez čárek. Todle by měli ihned mazat - jestli chtěj, ať zavedou tagy, nálepky,... Nevěřím, že to má najeto jen 102. Možná průměrná hodnota dílů (motor..) od výměny.
-> Jarda: Mě příjde i ten 5q u oktávek za dostačující. Stejně na dálnicích většinou lítáš max do 160ti a na to má ten 5q ještě unosné otáčky.
-> kraska98 09.02.19 09:51:33: jj, a ten 6q bych do svoji fakt chtel... ale je to na prestavbu koupit cely auto - naftovou nebo nejakou audinu (nabizi se anglie, uvidime...)
jinak toto jsem puvodne chtel dat do obludaria, ale je to docela pekne :)
auto.ria.com/auto_gaz_21_ 23654414.html
mam problem poznat, kde konci volha a zacina skoda a naopak :)
jinak toto jsem puvodne chtel dat do obludaria, ale je to docela pekne :)
auto.ria.com/auto_gaz_21_ 23654414.html
mam problem poznat, kde konci volha a zacina skoda a naopak :)
-> Jarda: To vypadá lákavě. I s tím vizuálem alá 100edition si někdo vyhrál.
-> Jumbo: Tohle videl na klasiku: “Jo, pane, tyhle stary pasti uz se mi ani nevyplati brat na bazar...tak, kdyz je tak zachovalej, tak vam muzu dat desitku a budu rad, kdyz to nekdo vezme za 12” :-)
-> kraska98: zberatelsky kousek
-> kraska98: to bude darda...
auto.bazos.cz/inzerat/...
/Prodam-Skoda-Favorit-13-s
ilver-line.php Tohle vypadá hodně zajímavě. Silver line, apri a hlavně klima.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Jo,sorry .. kdyby to i někdo celý přesunul,bylo by to nejlepší,tady to pohltí věčnost.
-> ptk: Rapid 120 se normálně chvilku vyráběl
A pojďme debatovat sem, ať to tu nezasíráme skoda-virt.cz/cz/.../1425 55-skoda-rapid-130-pocet-v yrobenych-kusu
A pojďme debatovat sem, ať to tu nezasíráme skoda-virt.cz/cz/.../1425 55-skoda-rapid-130-pocet-v yrobenych-kusu
čo sa týka 135GL myslím, že má pravdu Ondie - neverím že v 1990 bolo vyrobených 4625kusov, to budú skôr Favority.
ale iná vec mi vŕta hlavou - v tabuľke sú modely Garde 120, Garde 130 a potom rapid 130 a vyššie.
je možné, že som mal Rapid 120? mal som origo starý TP, bola to 1985, malo to Mkovú kasnu (sak má tu aj kartu Skoda Rapid) a toto auto bolo oficiálne ,,Rapid 120,, so suchou vlečkou, 4q a motorom 120...
je to možné?
ja som mal len nejaké info z doslechu, že to bolo pár prechodových kusov medzi Garde a Rapid.
tak teraz neviem
ale iná vec mi vŕta hlavou - v tabuľke sú modely Garde 120, Garde 130 a potom rapid 130 a vyššie.
je možné, že som mal Rapid 120? mal som origo starý TP, bola to 1985, malo to Mkovú kasnu (sak má tu aj kartu Skoda Rapid) a toto auto bolo oficiálne ,,Rapid 120,, so suchou vlečkou, 4q a motorom 120...
je to možné?
ja som mal len nejaké info z doslechu, že to bolo pár prechodových kusov medzi Garde a Rapid.
tak teraz neviem

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: -> Tom Troll: díky,oboje zajímavý.. 
Tak si ještě dovolim tu spekulaci dokončit...
Když odečtu 6600 sedanů minus 400 Glíček ,který předpokládám,že v tom sou započtený.
Tak by všechny ty auta přes 6000ks (karburátorovejch 135L/GL sedanů) muselo někde zmizet, nejspíš v Německu.
Stejnou logikou jestli bylo 135 rapidů 1272ks (minus těch cca 1000 RICů ) tak obyč 135R = 272ks
A to myslim že 135R je oproti 135GL (mám na mysli karburátory) vidět dokonce častěji,určitě ne 22x méně.
Kdyby těch sedanů v říši bylo tolik,tak by se jich sem zpátky natahalo mnohem víc.
Takže jestli to nepopadalo cestou do Kanady do Atlantiku,nebo v Bermudským trojúhelníku do paralelního vesmíru..tak se zdá,že v údaji 6600ks je chyba klidně v řádu jedný desetinný čárky.
Anebo jim do těch počtů spadly nedopatřením i 135L Fáčka

Tak si ještě dovolim tu spekulaci dokončit...

Když odečtu 6600 sedanů minus 400 Glíček ,který předpokládám,že v tom sou započtený.
Tak by všechny ty auta přes 6000ks (karburátorovejch 135L/GL sedanů) muselo někde zmizet, nejspíš v Německu.
Stejnou logikou jestli bylo 135 rapidů 1272ks (minus těch cca 1000 RICů ) tak obyč 135R = 272ks
A to myslim že 135R je oproti 135GL (mám na mysli karburátory) vidět dokonce častěji,určitě ne 22x méně.
Kdyby těch sedanů v říši bylo tolik,tak by se jich sem zpátky natahalo mnohem víc.
Takže jestli to nepopadalo cestou do Kanady do Atlantiku,nebo v Bermudským trojúhelníku do paralelního vesmíru..tak se zdá,že v údaji 6600ks je chyba klidně v řádu jedný desetinný čárky.
Anebo jim do těch počtů spadly nedopatřením i 135L Fáčka

-> ondie: Import do kanady.
E: tabulka sesmrkaná mnou z více zdrojů, oboje citujou Škodovácký archivy a informace o Favoritu ze SKOCARu.
E: tabulka sesmrkaná mnou z více zdrojů, oboje citujou Škodovácký archivy a informace o Favoritu ze SKOCARu.
-> ondie 05.02.19 15:27:59: Gli vyrobeno 400ks, u RiCe se hovoří o cca 1000ks.
Jako jo,smysl to dává,že jak sme jakožto čechoslováci ty 135ky (sedany i kupé) neměli na očích,tak se nám zdaj ty počty kusů nereálný. A všechny 5ky zde sou vlastně reexportovaný.
Ale stejně mi je ten počet až k neuvěření.
V době 8kanálů,tj.na konci 80.let už to bylo pro emisně náročné trhy,koncepčně tak za zenitem,že fakt nevim,kde by ty tisíce zmizely.
Anglie,která byla jinak celkem dobrý odběratel,se 135 sedan vůbec neprodával.
Ok Kanada,ale kolik ? (to auto bylo na poměry doby a jejich zvyků úplně mimo)
Nejvíc Německo/Rakousko/třeba Skandinávie ok.
Možná Benelux (ale nemůžu si vzpomenout že bych odtud znal jedinýho 8kanálovýho sedana).
Východní,jižní a další nenáročné trhy zkrmili zbytkama 5kanálů,když dobře tak 136kama.
6600Ks 135 sedanů se mi zdá ale furt strašně moc.
Ale stejně mi je ten počet až k neuvěření.
V době 8kanálů,tj.na konci 80.let už to bylo pro emisně náročné trhy,koncepčně tak za zenitem,že fakt nevim,kde by ty tisíce zmizely.
Anglie,která byla jinak celkem dobrý odběratel,se 135 sedan vůbec neprodával.
Ok Kanada,ale kolik ? (to auto bylo na poměry doby a jejich zvyků úplně mimo)
Nejvíc Německo/Rakousko/třeba Skandinávie ok.
Možná Benelux (ale nemůžu si vzpomenout že bych odtud znal jedinýho 8kanálovýho sedana).
Východní,jižní a další nenáročné trhy zkrmili zbytkama 5kanálů,když dobře tak 136kama.
6600Ks 135 sedanů se mi zdá ale furt strašně moc.
-> dragon_cb_cz: Přesně, jak píše Tom - Rapid 136 a 136 GL bylo to nej, co se tu dalo koupit, ale 135 tu do začátku 90. let, kdy se zde začal prodávat bezolovnatý benzín bylo bezpředmětné. Proto i téměř všechny Favority z prvních let výroby, které u nás jezdí, jsou (byly) 136...
-> dragon_cb_cz: Ale 136GL a Rapid 136 byl tady k dostání v mototechnách a tuzexech běžně, 135 se tu nevedlo.
-> Bukaj: Tak export souhrně zpracovala ve svojí knížce Lucka Vavrečková, ale jestli tam je až do téhle doby si z hlavy nepamatuju, můžu doma kouknout.
A ta poznámka o lepších/horších - to ale platilo pro Rapidy přece úplně stejně, ne-li víc
A ta poznámka o lepších/horších - to ale platilo pro Rapidy přece úplně stejně, ne-li víc

Nojo, ale nejde vztahovat počet aut, které potkáváš v naší kotlince, na celkový součet vyrobených, když zrovna těch zmíněných "lepších verzí" se na náš trh dostalo minimum...
Spíš by bylo zajímavé, kdyby někde existovaly podobné tabulky s počty exportovaných škodovek...
...nicméně leccos by možná šlo dohledat z dat původního registru vozidel, ale ta data tam byla hodně chaotická a navíc u sedanů by se asi v některých případech nedal rozlišit 742 od 781...
Spíš by bylo zajímavé, kdyby někde existovaly podobné tabulky s počty exportovaných škodovek...
...nicméně leccos by možná šlo dohledat z dat původního registru vozidel, ale ta data tam byla hodně chaotická a navíc u sedanů by se asi v některých případech nedal rozlišit 742 od 781...
-> Tom Troll: To číslo 1631 jsem kdysi našel přímo na webu škodovky, stejně jako počet vyrobených 135GL (těch bylo lehce přes 1000)... Podle té tabulky by Rapidů 136 bylo méně, než 135+136GL dohromady. A kolik potkáváš sedanů a kolik kupátek?
-> ondie: Někde jsem četl, ale už za boha nemůžu najít, počet škodovek dovezenejch do Kanady. Byly to převážně LS a GLS po tisících, ale GLi tam taky zmizelo dost. Teď tu tabulku nemůžu vyhrabat, ale osvětlilo by to tak pětinu nedopátratelnejch aut... Když to stejně rychle posílalo do šrotu v rakousku, skandinávii, a západnim německu, tak bych se ani mod nedivil.
-> Tom Troll: No 135L (štítek existoval,ale to i Favorit 115L/S) kdo ví jestli byla...
A skoro bych řekl,že GLi bylo více než obyč 135GL.
Ale že by opravdu tolik aut zmizelo v hladových chřtánech západního světa,to se mi skoro ani nezdá..
Ale čísla sou alespon pojmy a tohle jen moje dojmy..
Někde sem četl i uvedený počet vyrobených stříkaček,kolem 400? ,ale jestli to třeba nebyly jen Ricové,to už si nepamatuju.
A skoro bych řekl,že GLi bylo více než obyč 135GL.
Ale že by opravdu tolik aut zmizelo v hladových chřtánech západního světa,to se mi skoro ani nezdá..
Ale čísla sou alespon pojmy a tohle jen moje dojmy..
Někde sem četl i uvedený počet vyrobených stříkaček,kolem 400? ,ale jestli to třeba nebyly jen Ricové,to už si nepamatuju.
-> ondie: Taky mi to tak příjde ale kde by se potom vzaly ty čísla? Když se počítá s tim že jich většina zmizela do západního světa (skandinávie, rakousko, německo, ale i kanada..) tak mi to příjde reálný.
GLi jsou tady desítky, a to všechny musely bejt stejně dotáhlý zpátky, a čekal bych že GLi bude stejně víc jak jenom 135L
GLi jsou tady desítky, a to všechny musely bejt stejně dotáhlý zpátky, a čekal bych že GLi bude stejně víc jak jenom 135L
-> Tom Troll: Ty počty 135 sedanů se mi zdaj teda hodně podivný.
Chápu,že je v tom započítaný už i GLi. Ale bude kravina,kdyt je jich tam psanejch víc než 136 sedanů.
Naopak Rapid 135 těch je psáno nejmín,sám jsem ho měl a v životě ho i mnohokrát viděl. Zatímco 135GL jsem viděl v životě naživo jen asi dvě.
-> isti: byls rychlejší,jj zdá se mi to neskutečná kravina
Chápu,že je v tom započítaný už i GLi. Ale bude kravina,kdyt je jich tam psanejch víc než 136 sedanů.
Naopak Rapid 135 těch je psáno nejmín,sám jsem ho měl a v životě ho i mnohokrát viděl. Zatímco 135GL jsem viděl v životě naživo jen asi dvě.
-> isti: byls rychlejší,jj zdá se mi to neskutečná kravina
-> Tom Troll: To musí byť blbosť,viac vyrobených 135gl než 136
