Zajímavé zboží nejen z aukra

prohledat
20114 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 08.01.2010 do 17.04.2024, založil/a Pavel P..
řadit dle data
16:49:13
30.10.2023
Jozka
-> Bukaj 30.10.23 07:28:32: Asi nějak tak..
Jinak na okraj - překvapilo mě, že i AL vana, sundaná z MBX motoru (která mi připadala stejná, jako R/LS), měla taky svoje (jiný) číslo odlitku. Bohužel, než jsem stačil podrobněji porovnat, tmavočeši si jí odnesli kamsi do sběrny..8
08:24:32
30.10.2023
StepaNoFUN
-> Bukaj: a nebylo to prave kvuli chladici oleje? Jako ze ten susplech byl nizsi, tak aby ty zebra na vane vubec koukaly. Sice jsem uzovku s hlubokou vanou a chladicem (a jednoduchejma pruzinama na ventilech) mel, ale uz si to nepamatuju. Navic chladic byla prvni vec, ktera z toho auta zmizela.
07:28:32
30.10.2023
Bukaj
-> Jozka: Tak číslo odlitku musí bejt jiný, když jsou jiný i úchyty toho plechu, že...
...takže to bude stejný případ, jako u jiných dílů, které mají stejné katalogové číslo, ale jsou odlišné (někdy natolik, že jsou nezáměnné - třeba kolo zpátečky, které má stále stejné číslo od 1000MB po 136, přitom starší provedení nepasuje do pětirychlostních převodovek).
Ale se záměnností 18dírových van to bude, jak jsem psal - jediná 18dírová vana, která vybočuje z řady vzájemné záměnnosti (se zachováním sacího koše a olejové měrky) je právě ta hluboká užovková. Byl to zjevně krok stranou - soudruzi v AZNP nejspíš chtěli u vyššího auta hlubší vanou zlepšit chlazení oleje, výkonnější LS/GLS měly chladič oleje, takže tam při snížení vozu (1979) snížili i vanu a časem si uvědomili, že hluboká vana je značně nepraktická (moc oleje, vana "na ráně") a že s chlazením oleje u těchto motorů není problém, tak snížili vanu u všech modelů (a vypustili nakonec i chladič oleje)...
01:07:51
30.10.2023
Jozka
-> Bukaj: Pěknej cheops.. shodnost katalog. čísel mělkejch AL van mi taky není jasná.. na MBB mám vanu z nějakýho prvotního Garde, šroub má válcovej a plech po dně (nikoliv heliport).. Když jsem jí kdysi dávno opatřil (=viděl prvně), divil jsem se, ale kdosi mě ujistil, že pro Garde správně a pro 110LS záměnná..

..no a čísla odlitků jsou taky jiný.
23:10:02
29.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll 29.10.23 21:29:59: Ještě k tomuto obrázku - ten text pomotal dohromady užovky, M1 a M - protože tam popisuje (dle čísel dílu) všechny varianty vany kromě mělké užovkové (která se nelišila hloubkou, ale jen tím plechem).
Shrnu-li to nějak dohromady, tak všechny vany od 1000MB až po M1 (do července 1983) byly přichycené 18 šrouby - lišila se jen délka šroubů pro plechovou (M6x16) a hliníkovou (M6x20, respektive M6x25) vanu a všem vanám KROMĚ hluboké užovkové (113-002070) příslušela stejná měrka oleje (110-040390) - tedy byly stejně hluboké a vzájemně (i zpětně) záměnné.
Jediná hluboká užovková vana (113-002070) měla jinou (delší) měrku oleje (113-040390).
Dle katalogů měly všechny 120 hlubokou Al vanu od počátku výroby až do 07/1981, kdy LS/GLS a Garde dostaly "starou" variantu vany pro Š 110 od 44. série (111-002070), zatímco "obyč" 120 měly mít až do 7/1983 vanu hlubokou (což je to, co se mi nezdá).
Všechny 105 od počátku výroby až do konce výroby M1 (do 7/1984) měly jeden typ olejové vany (18 šroubů, plech).

Poslední věc, která mi není jasná: Kdy se přešlo z konusového vypouštěcího šroubu (zátka oleje) na šroub s osazením a těsnicím kroužkem. Má-li vana pro Š110 od 44. série (od 1.1.1975) a vana pro LS/GLS/Garde od 8/1981 do 7/1983 stejné číslo dílu (111-002070), potom by tyto vany měly mít i stejný vypouštěcí šroub (respektive opracovanou dosedací plochu pro těsnicí kroužek). Ale v katalogu Š 100/110 je zmíněn pouze jeden typ zátky (bez těsnicího kroužku - tedy s konusovým závitem). A další drobnost - má tato vana už nový typ protišplouchacího plechu nebo stále jen "heliport", jako starší typy?
22:37:10
29.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll 29.10.23 21:29:59: Odkud je tento text?
Tomu nelze věřit, protože tam je napsaná (minimálně) jedna blbost - vana, uchycená 19. šrouby byla až od modelu 85 ("M", nikoli "M1")!
M1 vana byla stále na 18 šroubů, ale mělká (jiná, než ta původní 110) - právě s tím "emkovým" protišplouchacím plechem po celém dně vany (a jsem přesvědčen, že vana pro M1=vana pro Garde, ale je možné, že se mýlím a Garde mělo stejnou vanu, jako LS/GLS - tedy tu z modelu 110, katalog Garde též nemám k dispozici).
21:29:59
29.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Tady to máš černý na bílym, a je duležitý zmínit, že Garde / GLS 82 vany nejsou shodné s M 1
zvětšit Zajímavé zboží nejen z aukra  - obrázek od Tom Troll vložen 29.10.2023 21:29:59
21:28:18
29.10.2023
Jozka
-> Tom Troll: Potvrzuju..

(katalogy jsem nahmatal jen 77-78 a 79-80-81)

..navíc -> Bukaj: v dílenský příručce (datovaný taky 1981 je psáno), že od VIII. 81 "litému víku motoru 120LS a GLS přísluší měrka oleje kratší - spodní víko je nižší." Což souhlasí s tvým katalogovým zjištěním.. akorát teda jestli u obou údajů třeba nebylo "přání otcem myšlenky". Užovky s vanou proklatě nízko si taky nevybavuju, ale nezdá se mi to jako rozpor - po tom srpnu 81 k tomu ani nebyl důvod (?) - plechový vany i nízký hliníkový mají stejně dlouhou měrku, takže hloubky cca podobný..

upraveno 1x, naposled 29.10.2023 21:37:32
20:15:03
29.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Tak je celkem možné, že by se dalo věřit IV. vydání katalogu (1983, včetně M1), kde se uvádí, že všechny 120 užovky vyjma LS a GLS měly hluboké hliníkové víko (tedy až do léta 1983 - do začátku výroby modelu M1). LS a GLS měly hluboké víko pouze do léta 1981 a od srpna měly mělké hliníkové víko, používané předtím na 110L/LS motorech (stejné katalogové číslo).
Ale moc se mi to nezdá - nevybavuji si dobově užovky modelu 82 a 83, že by vláčely břuch po zemi - a to už byly ročníky výhradně na 13" ráfcích a s kratšími zadními pružinami (delší zadní pružiny a jiné tlumiče měly pouze vozy do září 1979, od října už byly pružiny kratší). Zato tu hlubokou vanu na užovkách s vysokou prdelkou na 14" kolech si pamatuju moc dobře6

Kdyby tak někdo měl katalog 81-83, třeba by to vneslo jasno do tohoto případu. nebo taky ne3
Nebo třeba originál užovku 120 z těchto let - tady na Virtu jich určitě bude dost, ale nikde jsem nenašel fotku "zadního pohledu pod sukni"...
11:44:57
28.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Mám tu katalog 79-80-81 a ještě nezná nic jiného než jednu hliníkovou a jednu plechovou.
11:17:41
28.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Vzhledem k absenci užovkového katalogu u mne doma a nepřesnostech (naprostých nesmyslech) v tom souhrnném emkovém (navíc každé vydání toho Mkového tvrdí něco jiného) si vlastně nejsem přesně jist, kdy došlo ke změně hliníkové vany na mělkou, ale bylo to někdy mezi modelem 79 a 82 a myslím, že LS/GLS měly zpátky mělkou vanu dřív, než Lka. Ale to ať potvrdí/vyvrátí nějaký pravověrný užovkář (co, Enggiku? 4) nebo někdo, kdo má k dispozici nějaký užovkový katalog třeba z roku 81 nebo 82...
03:57:20
28.10.2023
ajok
me chybi zebra na origo al vane 742.136, ale Rumunsko atp.1
22:29:26
27.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Moje užovka už má nízkej 80' posez, ale furt hlubokou vanu, ikdyž teda je to výpravou napůl model 79 a napůl 80. 47
I tak to neni vůbec až taková katastrofa, paradoxně jediný se kterym jsem vanu líznul je eman, když jsem jednou jel pro vánočního kapra, a byla zrovna nově neoznačená stavba na silnici (napojování opravovaného mostu), a v 80ce byl najednou pokles vozovky tak 50cm dolu na metr délky. 36
zvětšit Zajímavé zboží nejen z aukra  - obrázek od Tom Troll vložen 27.10.2023 22:29:26
14:15:16
27.10.2023
j_j
tak to dal člověk kopretiny a už pomalu brousil asfalt :)
12:13:32
27.10.2023
Bukaj
-> Vojťas: 3
12:02:34
27.10.2023
Vojťas
-> Bukaj 27.10.23 11:36:44: a já zase koukal do fotek co to vlastně mám když sem viděl tu aukci, tak dík za připomenutí 3
11:36:44
27.10.2023
Bukaj
-> kraska98: Ono stačí občas projít Virt... 3
skoda-virt.cz/cz/.../1437 59-hlinikova-vana-na-favor it-motor
11:21:34
27.10.2023
kraska98
-> Bukaj: I po tolika letech se furt dozvídám nové informace. Díky.
11:08:43
27.10.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 27.10.23 11:02:02: No, novou jsem už hodně dlouho neviděl. Já mám zase někde minimálně jednu (spíš 2) novou vanu na M1...
11:07:46
27.10.2023
Bukaj
-> kraska98 27.10.23 11:01:53: Měly to všechny verze 120 (vozy s Al vanou) od počátku výroby do modelu 79 včetně. Tedy ty na 14" kolech s tužšími zadními pružinami (kola do "V")4
11:03:29
27.10.2023
Bukaj
-> Borderer: O litr víc, než "klasika". Tuším, že to bylo něco kolem 4 litrů max. a něco přes 3 litry min...
Ostatní verze škodovek měly tuším 3,6 max. a 2,7 min...

Když kdysi kamarádovi na 105S M1 prorezla plechová vana, tak jediná osmnáctidírová po ruce byla právě tahle hluboká - s původním sacím košem se to v zatáčkách furt odlévalo... 3
(tedy nejdřív jsme to přehodili včetně sacího koše, ale díky absenci přetlakového ventilu to při prvním vytočení vyplivlo těsnění olejového filtru...3 )
11:02:49
27.10.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:
Very rare záležitost. Tzv. vzácnost 3
11:02:02
27.10.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: To je vzácnost? Mám pocit, že mi možná někde leží.
11:01:53
27.10.2023
kraska98
-> Bukaj: Na jaké modely a kdy se to dávalo ? Nebo doplněk ?
upraveno 1x, naposled 27.10.2023 11:02:10
10:46:59
27.10.2023
Borderer
-> Bukaj: Boha, to má pak olejovou náplň jako traktor, ne? 3
10:42:11
27.10.2023
Bukaj
-> j_j: Ne s užovkovýma pružinama a 14" profilu 155 (do modelu 79). 4
09:58:21
27.10.2023
j_j
-> Bukaj: hezká, ale to pak škrtáš o zem, ne ? :)
09:37:21
27.10.2023
Bukaj
20:56:18
21.10.2023
Bukaj
-> Jarda/felda 21.10.23 20:15:01: No, nebo použil jednu, dvě pružinky a zbytek zůstal v krabičce4
20:20:57
21.10.2023
Jarda/felda
-> Jakub M. 21.10.23 16:45:36: reálně ty brzdy byli už na golf 2 možná že i na jedničce pár let ped felicií 4
20:16:48
21.10.2023
isti
-> Jarda/felda: Asi tak,mám niekde min 5 sad.3
20:15:01
21.10.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 21.10.23 12:11:07: takže věc kterou musel každý mít "kdyby náhodou" a nikdy jí nepoužil 3 3
16:45:36
21.10.2023
Jakub M.
-> ajok:
Ono to možná v případě těch novějších bude zjednodušení výroby ... Kdesi jsem četl, že se dělávaly ty náboje oddělený od bubnu proto, že slitina vhodná pro použití na brzdový buben byla jiná než pro náboj s ložisky.
S přechodem na brzdy z golf 3? (Asi) to asi pak bylo jinak dimenzované a stačilo to - odhadl bych?
upraveno 1x, naposled 21.10.2023 16:46:28
14:17:49
21.10.2023
ajok
-> Bukaj 21.10.23 14:02:45: uplne jinak zadni brzdy... novej typ to ma stejne jako felda - buben se sundava, ze musis rozdelat lozisko (asi kvuli stredeni), u staryho typu sundas jen buben - jak u 130. A pruzinky tam jsou jiny, jinej samostav atd.4 Dokonce jsem chtel kdysi (17 let a vic...) dat novy brzdy na stary favo a ono to neslo ani na napravnici... 9
14:02:45
21.10.2023
Bukaj
-> ajok: To se v něčem liší?
Nevím, nesleduju to, jen si vybavuju, že na poslední burze, kde jsem byl (na jaře), těch favoritích krabiček někdo měl plnou bednu...
13:46:59
21.10.2023
ajok
-> Bukaj 21.10.23 12:11:07: ale na novej typ fava uz ne... :/
12:11:07
21.10.2023
Bukaj
-> Jarda/felda: Tohle potkáš v každé třetí garáži a na každé druhé burze - ve třech variantách balení a taky ještě v plastové krabičce na Fáčko...3
11:52:49
21.10.2023
Jarda/felda
Nevim jak moc je to vzácký, ale mě to přijde zajímavý
aukro.cz/skoda-105-a-120- sada-pruzin-viz-foto-70477 70781
08:03:16
11.10.2023
Bukaj
Tak zrovna jestli něco na ceně neklesá, tak jsou to škodovky v perfektně zachovalém původním stavu. Ty si "movití pánové ve středním věku" do sbírek pořizují dál.
Ale je také pravdou, že v posledních letech se čím dál tím častěji setkávám s mladými škodováky, narozenými již v novém miléniu, kteří již mají nějaký příjem a jsou svobodní, bez závazků...
Teď zrovna sousedův mladej (21 let) začal jezdit škodovkou - nakazil ho asi jeho strýc, který má užovku coby auto k dennímu užívání6
Vidím to i na mé "karburátorové klientele", že čím dál mladší lidé si mohou dovolit jezdit se škodovkou...5
07:43:48
11.10.2023
charon
-> Kilián: A nebo se posunul střední věk. Já zž do něj taky dospěl, a fileta, byť pěkná, nebo stodváca pro mě vícméně nejsou ládadlo. Ale s iletou jsem jezdil v autoškole a shnitá stodváca za odvoz bylo moje první auto.
Ale já jsem dětství strávil v Trabantu, tak možná proto tíhnu spíš k západním (německým obzvlášť) vozům
upraveno 1x, naposled 11.10.2023 10:21:48
07:17:16
11.10.2023
Kilián
-> Borderer: No já to spíš vidím, že reálně movití pánové ve střednim věku už došli. Ti co si to auto chtěli pořídit, tak už si ho prostě koupili a další přikupovat nechtějí
07:07:08
11.10.2023
Borderer
-> Kilián: Možná proto, že už se mezi movitými pány ve středním věku rozkřiklo, co je to zač a selektivní vzpomínky na "to fáro" z dětství byly nahrazeny realitou. 3
22:00:43
10.10.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> michael: Ta je fakt pěkná.
20:19:26
10.10.2023
michael
21:45:53
09.10.2023
j_j
-> Bukaj: máš pravdu, nějaké vady na nich nepůjdou opravit, uvidíme jestli se kupující utrhnou ze řetězu nebo ne....6 nějaké MB díly včetně jednoho páru blinkrů si nechám jako minimum, kdybych měl někdy v budoucnu chuť koupit hotové auto Š 1000 MB.
16:29:02
09.10.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Škrábance na povrchu nevadí, ale praskliny v plastu a poškození pokovení už jo - to neopravíš, nevyleštíš...
15:50:02
09.10.2023
ajok
15:31:06
09.10.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Se přijeď někdy mrknout na ty moje případně... ale nějaké drobné škrábance na nich určitě za ty roky budou taky.
Extreme Tyres