skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
-> PeeterCZ: To jo jen mě zarazilo v 81 na 742 již toto zadní nové čelo.
-> michael: -> Pavel P..: Všechno čela z Garde :-)
-> Tom Troll: Jasně, ale vývozní auto vyfocené dealerem na prospektu v cizině je už určitě sériovka vyrobená klidně několik měsíců po náběhu M1. Já jsem to myslel tak, že kdyby měli už v době užovek k dispozici M čelo, tak by určitě nemontovali na všechny předsériové M1 (vyrobené cca v 5-6/83) čelo z Garde. Jsem si na 99,99 % jistý, že v té době totiž ještě M-čelo neexistovalo a začali ho vyrábět až v 8/83 s náběhem sériových M1 

-> Enggik: Na tohle ti už nikdo neodpoví, ale klidně bych tomu věřil. ¯\_(ツ)_/¯
-> PeeterCZ: Nebral bych na ně zřetel. To, že předprodukční auta z fabriky tzv. předváděcí jsou extra šetrně načančaný, neni žádný tajemství, a například vývozní M1 mají čela na prospektech normální.
-> PeeterCZ: Nebral bych na ně zřetel. To, že předprodukční auta z fabriky tzv. předváděcí jsou extra šetrně načančaný, neni žádný tajemství, a například vývozní M1 mají čela na prospektech normální.

-> Tom Troll: Jsem přesvědčený o tom, že i užovky tady na virtu mají M-čelo dodatečně namontované (po nehodě nebo prostě tuning v 80. letech). M-kové čelo vzniklo opravdu až při příchodu M1 v pol. r. 83. Zkus se podívat na propagační fotky prvních předsériových M1, všechny mají ještě čelo z Garde 

-> Tom Troll: A ona tahle čela fakt byla už před příchodem eMka??? 

-> PeeterCZ: Když už byly tak tam mlátili co bylo, připisuješ fabrice víc organizovanosti než tam ve skutečnosti bylo. A vúbec, ty auta jsou i tady.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11596_2016-0 8-18_07-22-41_19.jpg

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11596_2016-0 8-18_07-22-41_19.jpg
-> Tom Troll: Na užovky jenom gardečkovské čelo, M-kové čelo na užovce origo z výroby nebylo nikdy
To si tam lidi montovali až dodatečně sami v 80. letech, aby auto opticky omladili... Dokonce první M z předsérie (1983) měly taky ještě čelo z Garde - viz představení M84 v časopisech
. A asi i úplně první sériovky... Jednu takovou M1 1983 znám.


-> Jozka: -> Tuner#2: Gardí, a pozdějc eMkový čela se na užovky bouchaly jak jim to přišlo pod ruce. Prepregy více méně taky, s tim že všechny ty věci se pak promítly ve faktuře, a prepregy měli hlavně nějaký speciální auta, t.j. Export, Tuzex nebo na objednávku. 

Ex-švagr kdysi tuhle podivnost vlastnil, určitě s prepreg-ama a volant asi užovkovej klasika (tim si jsem jistej tak na 80%, je to dlouho).. Ale v přechodovým období bylo asi možný kde co..
-> 11mAjA11: Jo to bude asi ono.. to mi taky vlastně už někdo říkal, že si zkurvil sedačku mokrým mytím, ale už nevím co to bylo za auto, škodovka ne.
Jak se teda mají tyhle sedačky správně vyčistit, když je potřeba?
Jak se teda mají tyhle sedačky správně vyčistit, když je potřeba?

Však jsou to AAAčka... tam se ojeb dá očekávat

Ty sedacky byly zanovni, jenze on je nekdo prohnal mokrym mytim (tepovanim), tohle se me stalo taky, nastesti sem sehnal druhou zanovni sadu a tu uz sem mokreho cisteni uchranil. Na fotkach je videt ten podsity molitan co je na latce, ten se namocenim a saponovanim oddelil a shrnul sacim vykonem stroje. Me to hrozne nasralo, vypadaly po vysuseni uplne stejne..
-> michael: škoda že není foto motoru, to by mohlo napovědět víc, jestli by ty km mohly odpovídat nebo ne, protože ty sedačky nevypadají zrovna zánovní
-> Tuner#2: Spíš se mi nezdá ten polyuretanový volant a ty povolený potahy na sedadlech.
-> michael 24.03.20 18:31:21: nemá mít mezityp prepregy?
-> michael: ty PZ dveře a lem .. klasika zkurvený nárazníky...
-> Milan 136: Tak ten je nachcanej jak plína
Se divim,že tam nemá copánkovej dráťák 


-> Milan 136:
Ak to auto nie je jeho tak to ani nie je smiešné.


-> SO545: Plus mínus tuším, jaký byly opravný praktiky za bolševika v Boleslavi nebo spíš v Kvasinech, aktuálně nemám zdání..
Jinak tehdy šéfa dealer svým přístupem ("to jste někde orvali a pak lakovali sami") a nabídkou, že to za cca 70 litrů (miniauto, ve 2. půli 90.) spraví, tak nažhavil, že na ně poštval právníka nějakýho vyhlášenýho, nechal si zjistil, že příslušnej odstín se nedá ještě vůbec na volným trhu opatřit.. no šel do toho naplno, nasadil všechny páky a dosáhl celkem přijatelnýho kompromisu - polili mu to ještě jednou lahůdkově a za kompromisních tuším 30 nebo možná i 25 tisíc CZK (pro něj tenkrát tak půlka vejplaty).
Jinak tehdy šéfa dealer svým přístupem ("to jste někde orvali a pak lakovali sami") a nabídkou, že to za cca 70 litrů (miniauto, ve 2. půli 90.) spraví, tak nažhavil, že na ně poštval právníka nějakýho vyhlášenýho, nechal si zjistil, že příslušnej odstín se nedá ještě vůbec na volným trhu opatřit.. no šel do toho naplno, nasadil všechny páky a dosáhl celkem přijatelnýho kompromisu - polili mu to ještě jednou lahůdkově a za kompromisních tuším 30 nebo možná i 25 tisíc CZK (pro něj tenkrát tak půlka vejplaty).
-> Jozka 22.03.20 22:45:00: by si sa cudoval kolko tych aut je...a u sudu by sa nic nestalo.
Skor by som povedal ze by mohol podakovat ze to ma osetrene namiesto 80 mikro na aspon 120 co aj tak nieje vela... Japonske auto sa bojim brusit jemnou rohozou tam 3x potiahnes a si skrz..
Nevracaju sa na prelak len socky...ale vsetko co sa tocii na pase a poskodi sa alebo sa najdu defekty a potom este pri drobnom poskodeni ide auto na repas /rucne opravenie laku lokalnou opravou/
Skor by som povedal ze by mohol podakovat ze to ma osetrene namiesto 80 mikro na aspon 120 co aj tak nieje vela... Japonske auto sa bojim brusit jemnou rohozou tam 3x potiahnes a si skrz..
Nevracaju sa na prelak len socky...ale vsetko co sa tocii na pase a poskodi sa alebo sa najdu defekty a potom este pri drobnom poskodeni ide auto na repas /rucne opravenie laku lokalnou opravou/
-> StepaNoFUN: tak tu "půlstránku pro jardu" zas můžeš přesunout do příslušnýho tématu

-> Jarda: No, asi záleží na tom, ve kterým stádiu se na chybu přijde, pokud až na hotovým, tak volba jasná. Šéfovo auto bylo ale japonský (z Portugalska, pokud se pamatuju dobře, taky už je to dlouho).
-> Jozka 22.03.20 22:45:00: vetsinou to skodovka proda jako sluzebaky a nikdo to moc neresi, nam se loupou i 2 leta auta, ale mame slevu, takze to je jasne.... :)
-> SO545: No, možný přeschnutí je v běžnej praxi lakoven povětšinou sci-fi, ba i jinde - nám kdysi osychaly konstrukce mockrát tady až cestou na figuru..
Jinak auto továrně 2x lakovaný fungl nový koupil někdejší šéf manželce a skoro to skončilo u soudu - tak i když je to divný, tak asi takovej kus lepší vyřadit z oběhu hned ve stádiu zrodu..
Jinak auto továrně 2x lakovaný fungl nový koupil někdejší šéf manželce a skoro to skončilo u soudu - tak i když je to divný, tak asi takovej kus lepší vyřadit z oběhu hned ve stádiu zrodu..
-> Jozka 22.03.20 21:34:04: tak toto som nikdy neriesil a mne sa to ani nestalo.
Mam kamarata ktory lakuje moto diely.
Tam je to pakaren na par dni kym to vsetko olinkuje vylepi , vylakuje a vyretusuje.
Az ked to je hotove lakuje.
Tiez som sa ho pytal co a ako a vraj nikdy nemal problem.
Ale su to motorky to skor rozstrelis ako stihnes reklamovat lak...
Napr: fabrika toci karoseriu aj 3x az po 4x ked sa nepodari ide do srotu...
fabricke je urcite nedoschnute...a su farby ktore su nato vyrazne haklive.
domace je tazko posudit...ale ked sa lupe lak tak vacsinou rychla praca ako opacne...
Tvrdit nieco na istotu je ako vestit z gule...preto treba dodrziavat postupy pre dany produkt.
Ak toto dodrzis riziko reklamacie je minimalne alebo ziadne.
Mam kamarata ktory lakuje moto diely.
Tam je to pakaren na par dni kym to vsetko olinkuje vylepi , vylakuje a vyretusuje.
Az ked to je hotove lakuje.
Tiez som sa ho pytal co a ako a vraj nikdy nemal problem.
Ale su to motorky to skor rozstrelis ako stihnes reklamovat lak...
Napr: fabrika toci karoseriu aj 3x az po 4x ked sa nepodari ide do srotu...
fabricke je urcite nedoschnute...a su farby ktore su nato vyrazne haklive.
domace je tazko posudit...ale ked sa lupe lak tak vacsinou rychla praca ako opacne...
Tvrdit nieco na istotu je ako vestit z gule...preto treba dodrziavat postupy pre dany produkt.
Ak toto dodrzis riziko reklamacie je minimalne alebo ziadne.
-> Jarda - zrušená registrace 22.03.20 20:13:10: taky v tom žiju a i jsem tak aplikoval spreje a drží to vpohode. Metla a do 20min. jsem dával lak.
-> SO545: Nedostatečnýmu odvětrání rozumim - a co opačně? Totiž kámoš si nechával namodřit Cortinu a čírá poslední vrstva se mu začla loupat snad už po roce.. A místním šetření se za pomoci odborníka došlo k tomu, že se lakýra na 3 dny naložil do lihu a "přeschlo" mu to.
Bohužel naprosto netuším, jakej to byl cca 10 let zpět nátěrovej systém, odborníkem chlapík, co lakuje jako profík nějakých 50 let a je vyhlášenej díly kvalitními..
Bohužel naprosto netuším, jakej to byl cca 10 let zpět nátěrovej systém, odborníkem chlapík, co lakuje jako profík nějakých 50 let a je vyhlášenej díly kvalitními..
-> Jarda - zrušená registrace 22.03.20 20:13:10: ja tu tapam na fore ale urcite bolo myslene odvetranie... u klasickej metalizy a v letnom prostredi to bolo ultra rychle...naniesol si ... vycistil pistol a lakoval si.
Ale aj u klasiky plati ze 2h ziadna doba...u kazdeho produktu kto ho predava ti povedia aka je max.doba odvetrania na prekrytie zakladu klarlakom.
Voda je hnus ...to neschne poriadne ani v lete....jej vyhoda je ze netrha podklad a vela znesie.
Jej nevyhoda ak podcenis kontaminaciu nejakou mastnotou tak to dostanes naplno na laku...sice vynimocne ale stava sa.
Asi mesiac dozadu sme riesili /kolega riesil/ mastnotu na laku...vyskusal vsetky druhy materialov s ktorymi robime a to iste aj ja...ja OK on problem...
Potom si vzal moje lakovacie pistole a znova to iste
Jeho problem bol v osviezovaci vzduchu doma v kupelni !!! a co sme sa nariesili a presli skoro az k nemu do spalne.... az dosiel ze pani kupil anovu vonavku do kupelne.....
Po vyhodeni a vyprati vsetkych svojich veci ide na 100% cistoty a bez problemov.
Lakovna dokaze niekedy pekne potrapit...a obcas na banalitach bezneho zivota.
Ale aj u klasiky plati ze 2h ziadna doba...u kazdeho produktu kto ho predava ti povedia aka je max.doba odvetrania na prekrytie zakladu klarlakom.
Voda je hnus ...to neschne poriadne ani v lete....jej vyhoda je ze netrha podklad a vela znesie.
Jej nevyhoda ak podcenis kontaminaciu nejakou mastnotou tak to dostanes naplno na laku...sice vynimocne ale stava sa.
Asi mesiac dozadu sme riesili /kolega riesil/ mastnotu na laku...vyskusal vsetky druhy materialov s ktorymi robime a to iste aj ja...ja OK on problem...
Potom si vzal moje lakovacie pistole a znova to iste
Jeho problem bol v osviezovaci vzduchu doma v kupelni !!! a co sme sa nariesili a presli skoro az k nemu do spalne.... az dosiel ze pani kupil anovu vonavku do kupelne.....
Po vyhodeni a vyprati vsetkych svojich veci ide na 100% cistoty a bez problemov.
Lakovna dokaze niekedy pekne potrapit...a obcas na banalitach bezneho zivota.
-> Jarda: Odvětrat rozpouštědla rozhodně jo. Ale ne nechat do druhýho dne a pak až lakovat.
S vodou zkušennosti nemám.
S vodou zkušennosti nemám.
-> SO545 22.03.20 19:32:30: dokonce tady napr. Apple -> Apple STS Chvojkovice-Brod 20.04.11 23:17:26:
-> Jarda - zrušená registrace 22.03.20 18:46:24: to kto povedal alebo tvrdil... metalizu musi byt uplne odvetrana... doba prelakovania podl avyrobcu...bezne aj po par hodinach od nanesenia...
ale VZDY musi byt dokonale uschnuta. U klasickej staci 20min a -vody- v domacich podmienkach aj 2h bude malo.
Ak neodvetra dokonale a zostane nejake percento rozpustadla v baze to zabezpeci odlupovanie laku po urcitom case v extrem pripadoch lak hned bud jemne alebo dost zmatuje... videl som to u kamarata pred tyzdnom....rozlestit to nepojde a brusenie vsetkeho dole a nanovo naniest ho neminie... Hold spatne pocasie /vlhko/ a ponahlanie sa v domacich podmienkach nema cenu.
ale VZDY musi byt dokonale uschnuta. U klasickej staci 20min a -vody- v domacich podmienkach aj 2h bude malo.
Ak neodvetra dokonale a zostane nejake percento rozpustadla v baze to zabezpeci odlupovanie laku po urcitom case v extrem pripadoch lak hned bud jemne alebo dost zmatuje... videl som to u kamarata pred tyzdnom....rozlestit to nepojde a brusenie vsetkeho dole a nanovo naniest ho neminie... Hold spatne pocasie /vlhko/ a ponahlanie sa v domacich podmienkach nema cenu.
-> SO545 22.03.20 18:43:55: pockej, netvrdi se, ze nesmi proschnout, aby se to spojilo?

-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.03.20 18:19:14: farncuzov vela nerobim...tak nemozem posudit.
Ale skodovke sa to lupe tak isto pri urcitach farbach a modeloch.
Problem lupajucieho laku ja vo vacsine pripadov zle preschnuta baza a nanu nanasany ciry lak.
Baza musi dokonale preschnut. Ako vo fabrike tak aj pri oprave...
Ale skodovke sa to lupe tak isto pri urcitach farbach a modeloch.
Problem lupajucieho laku ja vo vacsine pripadov zle preschnuta baza a nanu nanasany ciry lak.
Baza musi dokonale preschnut. Ako vo fabrike tak aj pri oprave...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.03.20 18:19:14: i ta kapota se loupala, je to az neskutecne, otazka jak dlouho to vydrzi...
-> Jarda - zrušená registrace 22.03.20 14:54:20: výsledek je hned v druhém videu na tom kanále.
-> SO545 22.03.20 16:33:39: Já bych řekl, že daleko větší problém s tím mají francouzi, takový Peugeot co metla to oloupany lak. Zejména na 206 apod. modelech.
-> SO545 22.03.20 16:33:39: Já bych řekl, že daleko větší problém s tím mají francouzi, takový Peugeot co metla to oloupany lak. Zejména na 206 apod. modelech.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 22.03.20 15:04:52: a je to bezna chyba u skodoviek.... modra hladka a modra metla casto.
-> Jarda: loupajici čirej lak?vše pryč až na základ a znova, jiná cesta neni
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.03.20 12:57:13: ono uz to na hrankach prosvitalo, kdyz se mi dostalo do ruky, tak jsem si rikal, ze hranky vynecham a povedlo se mi to i na plose :), ale starej pan to rozlestoval asi uz nekolikrat predtim, felda je narozdil od toho precijen lakovana, zajimalo by me, jak poresi tu loupajici se strechu

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: kamarád má od něj nějaký díly a v pohodě. Ale s tím autem to bylo o nervy
-> Tuner#2: tak tak ,pokud znam jen tempo a hadr, tak se o nejaky rozlesteni ani nepokoušet....
Černy prahy si asfaltem stříkali lidi doma, stejně jako spodky, v tý době ty auta nebylo spotrebni zboži na 4 roky....
Jinak od pána sem kupoval bílocerný sedačky do rapida, a v pohodě.
Černy prahy si asfaltem stříkali lidi doma, stejně jako spodky, v tý době ty auta nebylo spotrebni zboži na 4 roky....
Jinak od pána sem kupoval bílocerný sedačky do rapida, a v pohodě.
-> Jarda: to si nemyslím. Majitelé si to stříkali individuálně
-> Jarda - zrušená registrace 21.03.20 12:53:07: Protože jsi na to šel určitě neodborne a lak jsi jen a jen brousil... Podívej se co jde i s lakem, který je úplně špatný a mistama hodně tenký udělat. Marty to tam docela pěkně i popisuje.
-> MATTESS 21.03.20 11:13:22: je zajimave, ze mam neco podobnyho, teda je vysislej a pri pokusu rozlestit jsem se dostal skrz barvu i na plose, takze na celolak... a prahy ma taky cerne
nedelal to treba nejakej origo prodejce?

.. po ukončení totální karantény to bude bezcenné :) nám, co nás tyhle věcí bavěj to bude uplně uprdele, ale tšm 90% ostatních co to mají za účelem zisku,ty to položí dřív než koronavir :)