PD vstřiky myslím častá závada nejsou. Průser jsou spíš vstřiky u první generace CR, který se VW elegantně vyhnul tím, že měli PD a na CR přešli až daleko později. V době, kdy skoro všichni už jezdili na CR, VW měl pořád ještě PD.
Co jsem chvilku strávil na škodahome a četl si témata ohledně TDi, tak co jsem tam viděl tak nejčastější závada byla asi regulace turba u 81kW. Zasekne se natáčení lopatek, pak když tomu dá někdo kotel, nejlépe při předjíždění jiného auta a s blížícím se protijedoucím autem, nastane překročení tlaku turba, pád jednotky do nouzového režimu, výkon spadne zhruba na úroveň Š120 a řidič se zpotí až na řiti. Pak samozřejmě EGR ventil jako na všech autech, kde je. Váha vzduchu je banalita.
O dvouhmoťáku na benzínu jsem ještě neslyšel, ale dneska je asi možná všechno. Akorát bych řekl, že se namáhá nejen při rozjezdu, ale i při jízdě na nízké otáčky zejména pod otáčkama volnoběhu, kdy jsou obrovské vibrace. Čili tohle se asi na benzínu stát nemůže.
Na těch 66kW TDi verzích se asi fakt nemá co pokazit. Jedině rotační čerpadlo, ale když má naftu která dobře maže, mělo by vydržet.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia Ii - na co dát bacha
Co se týká vstřiků, tak nevím, jak 2,0 ale u 1,9 PD se většinou vysere kabeláž ke vstřiku,než vstřik, což je opravitelné. A neřekl bych, že vstřiky bývají častá závada. A co se týká turba, tak si myslím, že je to zpravidla chyba řidiče, když odejde turbo. Ať už nedochlazováním, či ježděním pod otáčkama. Ale to je trošku OT.
-> Syny: No co já sem prodával tak sadu zánovních vstřiků na 2.0TDI 103Kw za 10000, ale asi bych se zrovna těch vstřiků tak nebál, je to spíš o kvalitnim palivu, pak to nemá proč odcházet, a i kdyby si to měl jednou vyměnit tak jestli máš 400t na OII tak už tě těch 10 za výněnu nepoloží, a jesti s tim najedeš 40tkm ročně tak to budeš mít zpátky v palivu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Herman: No upřímě zatim jsem neviděl jediný vysraný DSGčko, ale je možný že to přijde, je to relativně v novejch autech co nemaji moc nalítáno
-> Syny: vstřiky nejsou taková raketa, jak se traduje...rozhodně to není 15tis za jednu, jak jsem to někde četl
-> saskyn2 09.01.10 13:00:00: Me se TDi taky zamlouva, ale mel bych strach z jetyho a jeste buh vi jakym zpusobem... Precijen ty trysky nejsou moc levny a co ty vis jak s tim kdo jezdil a co do toho kdo lil... Novy jo, jety nevim - to asi radsi benzina...
-> saskyn2: ale s DSG by jsi si taky moc nepomohl....tam zase odchazi relativne brzo mechatronika..cca tech 100000km a kdyz si koupis ojetinu tak to aby se clovek bal jezdit.dokud je to v zaruce je to ok :-)
-> Herman: Jenže největší rázy který ten setrvák dostává a vyrovnává jsou při rozjezdu, kdy ho to tzv. vytahává, to by s chodem motoru nemělo mít nic společnýho.
Ale já osobně bych stejně koukak spíš po DSG, pokud to je auto na ježdění a ne na vyblbnutí tak si na to strašně rychle zvykneš a paak už nechceš nic jinýho![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Ale já osobně bych stejně koukak spíš po DSG, pokud to je auto na ježdění a ne na vyblbnutí tak si na to strašně rychle zvykneš a paak už nechceš nic jinýho
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> saskyn2: jo jo, starý dobrý 66 a 81 sou super motory.
-> saskyn2: no v setrvacniku jako takovym zadnej rozdil nebude,ale je rozdil v chodu dieselu o proti benzinu :-) diesel ma mnohem"nevyrovnanejs
i "chod a proto tam tysetrvaky vice trpy :-)diesel ma proste takovy jakoby "hupy"tzn ze setrvak dostava vetsi razy a proto trpi vic nez u benzinu
jj taky jsem slysel ze to lidi zavarujou a meni za jednohmoty:-)
jj taky jsem slysel ze to lidi zavarujou a meni za jednohmoty:-)
-> Herman: A jakej je rozdíl v dvouhmotě u nafty a benzínu? To asi nechápu. Možná že je to daný tim že ty nafty kupujou převážně lidi který s tim najedou mazec, proto to odchází častěji, jinak kdyby si byl velkej zastánce jednohmoty tak se to dá zavařit, už sem to takyviděl![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MerHanz: Klimakompresor máš stejnej i na benzínových verzích, spojka si taky nevybírá, takže to máš jedno. Moje zkušenost je že spíš slabý motory v těžkejch autech se sypou, protože tomu každej dává aby to aspon trochu jelo, a ten motor na to neni stavěnej takže bych nešel do 1.6ky a podobně. Ale je určitě pravda že dnešní motory stavěný hlavně s důrazem na ekologii a hlavně co nejmenší výrobní náklady v době kryze nevydržeji to co vydržela poctivá rotačka 66 nebo 81kw
-> saskyn2: jj kazdej ma svuj nazor a to je v poradku.jj benziny maj taky dvouhmotu,ale problemy s tim nejsou a ani nebudou.
vedoucí má 19tdi 77kw je to slušný svezení, ale nijak mě to výkonově neoslnilo. je to dobrej motor na normoš ježdění . Náš servisák má stejnej motor v ( kedyně ) a po 200tic se toho docela dost vysypalo, ale to bych řek, že je skoro normální byl to setrvák a spojka, klima kompresor a všemožný vylomeniny.
-> Herman: Holt každej člověk jinej názor, já bych zase do ničeho jinýho než TDI nešel, je pravda že 2.0TDI měli problémy s olejovym čerpadlem, ale snad jen do nějakého roku, ted už to předělali, dvouhmotu maj dneska i benzíny takže tenhle argument mi příde úplně mimo, a když porovnáš spotřebu, výkon, a životnost tak jasná volba TDI - Tuze Dobrá Investice![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: To je ještě celkem v pohodě, když ho měnim tak po roce tak vypadá podobně. Nezapomen že je spousta hlavně starších aut co pylový filtr vůbec nemá a taky to ty lidi přežijou![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
ja bych osobne tdi a hlavne 2,0 pd nebral....po cca 120000km odchazej vstriky(cena pro smrtelnika cca 15000kc za kus) dalsi veci co odchazej tak napr dvouhmotnostni setrvačník,nekdy i vyvazovaci hřídele(co to je kurva za ma motory-jsou to 4 valce a musej mit vyvazovaci hrídele),nekdy prestanou mazat(protocí se hřídelka na olejovim cerpadle) a novolnobech auto nepozna ze NEMAŽE!!!!Nekdy taky odchazej paliv.cerpadla ale to spis u passatu,ale obcas taky i okti.jinak tohle se vztahuje ke 2.0 PD.dlasi vec pokud narazis na auto s DPF(filtr pevnych castic) tak to jsou pak taky starosti....tam zase odchazej senzory rozdilu tlaku a delaj se ruzny updaty SW...no proste nic moc.jak uz tady nekdo zminil,nejlepsi je TDI je kdzytak v O1 normalne s cerpadlem(66kw a 81kw)
Jo jinak - jak tady padlo, ze podle kabinovyho filtru se pozna majitel, tak to je pravda
Na moje auto majitel kaslal a opravoval ho az kdyz se podelalo - prevence zadna... Kabinovy filtr vypadal takto...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Vojta: To je nejak moc ty otacky ne? Kdyz sem tam mel pres 200, tak otacky byli nekde u cervenyho pole (coz ted nevim presne kolik je)...
tak dneska záleží mít kliku na dobrej kus, než názory jinech, jeden dobrej, druhej špatnej![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Prihodim trochu do mlejna..
Mam firemni O2 1.6 MPi. Jezdim vetsinou sam, nebo s kolegou na delsi trasy, kufr plne nalozen. Pokud s tim motorem hodlas jezdit dalnice, tak bych do nej absolutne nesel. Dejme tomu, jedu si 150 po dalnici, otacky toho motoru jsou nekde 5000-5400! coz je hoodne, spotreba? Porad prez 8 (dalnice). Pokud s tim nebudes jezdit dalnice, tak ten motor celkem ok, ale opravdu zadnej dalnicni tahac to nikdy nebude. Pouze muj nazor. (najeto 40tkm na tom aute..nyni ma celkove 80tkm...a bez poruchy). Jinak auto je to fajn:)...sel bych osobne do neceho silnejsiho.
Mam firemni O2 1.6 MPi. Jezdim vetsinou sam, nebo s kolegou na delsi trasy, kufr plne nalozen. Pokud s tim motorem hodlas jezdit dalnice, tak bych do nej absolutne nesel. Dejme tomu, jedu si 150 po dalnici, otacky toho motoru jsou nekde 5000-5400! coz je hoodne, spotreba? Porad prez 8 (dalnice). Pokud s tim nebudes jezdit dalnice, tak ten motor celkem ok, ale opravdu zadnej dalnicni tahac to nikdy nebude. Pouze muj nazor. (najeto 40tkm na tom aute..nyni ma celkove 80tkm...a bez poruchy). Jinak auto je to fajn:)...sel bych osobne do neceho silnejsiho.
-> stika87: ne nedavali
-> stika87: Ale jsou mnohem vic problemovy... Rikal nam to dokonce i pri nakupovani auta (byl to tatovo znamej a odrazoval ho do toho, ac by natom byval vydelal vic)
-> Labros: Po rovine to 200 jelo a jeste by to slo, pak prisel mirnej kopecek a 220 tam slo, ale myslim, ze by se to nechalo vyhnat i na tej rovine...
Ze Seata sem vytahnul 210 (takze real tak 200 - z mirnyho kopecka) a v TP mam 183...
-> Labros: Po rovine to 200 jelo a jeste by to slo, pak prisel mirnej kopecek a 220 tam slo, ale myslim, ze by se to nechalo vyhnat i na tej rovine...
Ze Seata sem vytahnul 210 (takze real tak 200 - z mirnyho kopecka) a v TP mam 183...
-> stika87: 66kW není SDi
-> gim: a navic do O2 se uz sdi nedelali ne ? uz jen s turbem
-> gim: ta 1,9 sdi je zase malo na kombajna ne ?
-> stika87: kamos na tu 1.9TDi PD 77kW nadava ze odchazej turba, nejlepsi je klasika 66kW
-> stika87: ale jo určitě je to zajímavej motor ale neobávám se že se časem neco nezjeví![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kaprof: mi kdyz kupovali O2 tak prave kamos co v tom beha ( ma O2 LaK 2.0 v plny palbe ;-) ) tak prave rikal ze jsou novy ale ze by meli vydrzet vic ;-)
-> stika87: Nedokažu zatim posoudit preci jen to FSI je na trhu krátce..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Rapid05: vcera jsem se dozvedel ze tydle 1.9 77kw jsou 8v a ty motry jsou skoro nesmrtelny kdyby to uz byl 16v tak prej praskaj hlavy nekdy ;-) kdyz tomu das nazrat za studena ;-)
-> Syny: ty novy Fsi jsou mnohem lepsi motory nez Mpi ;-) to fsi vydrzi vic rozvody se delaj dyl ;-)
-> Syny: ty vado, 220 s 1.6MPi to už muselo bejt ze slušnýho kopce... To auto má maximálku 200 a u aut co jsem měl to na rovině vždycky +- odpovídalo. Vem si maximálku 220 má 1.8T, a mezi těma motorama je docela rozdíl.
-> Rapid05: -> Syny: Jestli nebudeš jezdit hodně naloženej nebo často s hodně lidma, je 1.6 super, malo žere, je to i celkem "svižný". Celkově mi ale O2 moc nesedla, neco mi na ni vadí, s O1 nebo passatem 01 se mi jezdi lip, pritom je to pekne udelany a zpracovany auto, pekne jede, výborne brzdi, tvrdsi odpruzeni a super sedacky, nevim no, kazdopadne bych 1.6 celkem doporucil, zalezi teda na co to chcete.
spotreba jak pise syny, kdyz jsem s tim jel do chorvatska, tak prumerna spotreba za tech cca 2.500 km byla 6.5 litru, dva lidi, kola, bagaz, stan atp ...
přeju šťastnou ruku při výběru![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
spotreba jak pise syny, kdyz jsem s tim jel do chorvatska, tak prumerna spotreba za tech cca 2.500 km byla 6.5 litru, dva lidi, kola, bagaz, stan atp ...
přeju šťastnou ruku při výběru
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Rapid05: Mno tak to je nakejch skoro 43000 km rocne... To je slusnej nalet...
-> Syny: je to 2006
Jinak určitě nejsi OT, nikde není psáno že tohle auto vezmem a jak říkám, tak 1,6 by mi byla milejší než jakákoliv nafta... poud by teda nešlo o fungl nový auto. Takže za info děkuji![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak určitě nejsi OT, nikde není psáno že tohle auto vezmem a jak říkám, tak 1,6 by mi byla milejší než jakákoliv nafta... poud by teda nešlo o fungl nový auto. Takže za info děkuji
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A jeste detail - jakej to je rok? 170 000km je dost na to ze to auto nemuze bejt zas tak stary.
-> Labros: -> Rapid05: No 1,6 MPi v Octavii neni zadnej zavodak, ale ani zadnej lenoch... Pokud clovek jezdi tak do pulky nalozenej, tak to je v pohode, pokud je auto plny, tak uz to zacina bejt trochu mrtvy, ale porad bych vseobecne rekl, ze to je tak akorat... Jezdi to za 6-7 / 100. Motor je dost potichu, to mas pravdu, ale osobne to mam radsi, protoze kdyz pak jedes po dalnici 160 tak nemas pocit, ze auto vybouchne... Treba u toho seatu co mam ja nad 140 ten motor zacina bejt uz hlucnej - u ty Octavie zacina bejt randal az nad 180... Kdyz sem ji testoval na dalnici (podotkam v nemecku), tak sem se dostal na 220, ale to uz je strop. Kazdopadne bych ten motor hodnotil jako spolehlivej, ale mirne zastaralej. Precinej to je 8V no... Pokud to je 1,6 FSi tak to nebrat! S tim motorem jsou problemy. Ale 1,6 MPi bych se nebal...
Ovsem ted ctu, ze to je stejne dehet, takze je to mirne OT, ale treba to pak pomuze nekomu jinymu...
Ovsem ted ctu, ze to je stejne dehet, takze je to mirne OT, ale treba to pak pomuze nekomu jinymu...
-> stika87: Měls pravdu, v plnej to není
-> gabo000000: Na ten 2litr je negativních reakcí poměrně dost, ale je to o štěstí...
Jinak auto jsem zběžně viděl a má to DSG, což se mi nelíbí. V principu by automat nevadil, ale může to bejt hodně drahá sranda![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> gabo000000: Na ten 2litr je negativních reakcí poměrně dost, ale je to o štěstí...
Jinak auto jsem zběžně viděl a má to DSG, což se mi nelíbí. V principu by automat nevadil, ale může to bejt hodně drahá sranda
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> gabo000000: na kazdy novy auto jsou drahy ND :)
ucil som sa soferovat na 02 tusim 2.0 pumpa a celkovy pocit s toho auta je suprovy...fantasticky radi prevodovky....ide neuveritelne dobre...pekne vyzera.... akurat stale ma od neho kamosi odhovaraju lebo prej sa hodne kazy a ze su nanu dost drahe ND...je v tom nejaka pravda?
-> Rapid05: ty 1.9 sou kvalitni motory v plny palbe asi nebude protoze do plnejch paleb se davali 103 ;-) bude to nakej ambient maximalne elegance. rovnej vejfuk tudis PD to mit taky nebude ;-) 170 neni moc u tedlech motru. koukni kdy byli rozvody ;-)
-> TTomas: Fajn, díky za soupis ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Rapid05: Jinak by turbo nemelo nijak extremne piskat - trosku piska kazde- a pri chcipani by motor nemel nijak zvlast zaklepat ani se protacet...proste jenom zdechnout. Pak si overit tu kourivost a doporuciji pripichnout na diagnostiku. Vic toho asi nezjistis.
-> Rapid05: To jsou dobre motory. OII mam taky 2.0TDI16v. Je to dost nove auto, takze hledat rez na karoserii asi netreba. Dal bych velky pozor aby nebyla po bourace a hned dalsi bych se zajimal o servisni historii. Nevim jak u 1.9tdi, ale u 2.0tdi je interval LL 30tis km a to je moc. Takze podle servisky bych takto udrzovane auto se 170tis spis nechtel. Lecos o udrzbe reknou filtry. At uz vzduchovy motorovy nebo kabinovy, ktery bejva casto opomenut. Nejen stav, ale i znacka a typ filtru napovi. Pokud jezdil do autorizaku, pak tento problem odpada, ale flakat to muzou stejne tak i tam. Stav a znacka pneumatik vcetne zpusobu ojeti rekne taky dost. Kazdopadne nejvic poznas pri poradne testovaci jizde, ale to je u vsech aut stejne.
-> Labros: Což to bychom asi přežili, přece jenom jde hlavně o to, aby to auto sloužilo a nesralo se, mě je teda ten atmosférickej benzín sympatickej hlavně svojí (relativní) jednoduchostí oproti turbenejm motorům...
Nicméně už se povedlo zjistit, že to na co se jedem mrknout je klasika 1,9 TDi 77kW v plnej polní s najetejma 170tkm u našich jižních sousedů. Takže případně na co se u tohohle zaměřit kromě kouření jak psal -> Rapid135 - doktor: ?
Nicméně už se povedlo zjistit, že to na co se jedem mrknout je klasika 1,9 TDi 77kW v plnej polní s najetejma 170tkm u našich jižních sousedů. Takže případně na co se u tohohle zaměřit kromě kouření jak psal -> Rapid135 - doktor: ?
-> Rapid05: ne, lemra to není, ale mně se ten motor nějak nezamlouvá. Pro mě nemá žádnej temperament, žádnou špičku, žádnej výraznější zvuk, prostě takovej obyčejnej motor. Možná, kdyby ty němčouři tak urputně netlumili.. Otec ho má v OII.
-> Nwkt: jo aha, na oktávku jsem zapomněl
-> Ad@m: Seata 1,8, rodiče Oktávku II 1,6
-> Nwkt: Venca má 1.8 ne?