skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
domácí diagnostika
prohledat
412 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.10.2009 do 19.02.2025, založil/a myschaak AZNP K.Hora
Zdravím,používá nebo má diagmostiku na Škodovky ? třeba VAG neno něco jiného....
allegro.cz/nabidka/vag-ta
cho-5-0-k-can-uds-pocitadl
o-klice-immo-17127399339
mate nekdo? funguje to?
mate nekdo? funguje to?
-> Bukaj: adaptace budíků service reminder
-> Nwkt: Jo? A jak? Nejsem si jist, auto už u sebe nemám, ale nenašel jsem tam nic, co by šlo upravit...
-> Bukaj 01.03.24 18:55:20: Jistě že jí vynuluješ přes diag
-> ajok: Já právě vždycky tátovu O1 nuloval čudlikama na budíkách a teď jsem to měl zrovna napíchlé, tak jsem to chtěl udělat přes KKL a ono ne...

-> Bukaj 01.03.24 18:55:20: jj, ja to pres diag. ani nezkousel, stve me, ze mi ted prestal fungovat hex a vcds, takze uz zas pozivam jen kkl
-> ajok: To právě u těch nových aut už nejde. Naopak jedničkovou Octavii zase nevynuluju přes diagnostiku... 

-> Bukaj 01.03.24 00:21:57: nebo takto, jestli to teda neni jine, nez u o1
Při vypnutém zapalování stiskněte nulovací tlačítko denního počítadla ujeté vzdálenosti a držte je. Zapněte zapalování, a pusťte. Potom tlačítkem u druhého budíku (kde jsou hodiny) otočte doprava. Interval je vynulovaný.
Při vypnutém zapalování stiskněte nulovací tlačítko denního počítadla ujeté vzdálenosti a držte je. Zapněte zapalování, a pusťte. Potom tlačítkem u druhého budíku (kde jsou hodiny) otočte doprava. Interval je vynulovaný.
Tak přes budíky to šlo 

-> Bukaj: ALe buď v klidu, já minule na nějaký Q7 taky reset neudělal, ani z menu VCDS ani manuálně. Pořád to psalo servis nyní i když bylo vše smazaný a kabel mám origo licencovaný 

-> Bukaj: jak píše Saskyn, přímo přes budíky
-> Bukaj: tak to udělej přímo přes budíky. Přístrojovka přispůsobení, sia/fix ujetá vzdálenost a nastavíš si tam nulu, to samý pak uděláš pro čas. Popřípadě jestli to máš přepnuté na longlife, tak to tam jde tak přepnout, nebo takhle manuálně zresetovat. Nebo koukni na youtube, takhle se to blbě vysvětluje.
Další dotaz:
už nějakou dobu mám ten HEX kabel, co jste mi doporučili a software VCDS.
Víceméně vše bez problémů, jen teď jsem u jednoho auta (zase ta Caddy) narazil na "problém" - nedaří se mi resetovat servisní interval. Ve VCDS je volba "automatický reset intervalů" nebo ručně nastavit jednotlivé hodnoty. Ať s tou nebo onou variantou sice reset proběhne, ale některé "položky" to neumí resetovat (zahlásí to nějakou chybu a tu položku to přeskočí). Takže i poté, co udělám reset servisních intervalů, mi auto po nastartování pípne a hlásí "servis nyní!"
Nějaký tip?
už nějakou dobu mám ten HEX kabel, co jste mi doporučili a software VCDS.
Víceméně vše bez problémů, jen teď jsem u jednoho auta (zase ta Caddy) narazil na "problém" - nedaří se mi resetovat servisní interval. Ve VCDS je volba "automatický reset intervalů" nebo ručně nastavit jednotlivé hodnoty. Ať s tou nebo onou variantou sice reset proběhne, ale některé "položky" to neumí resetovat (zahlásí to nějakou chybu a tu položku to přeskočí). Takže i poté, co udělám reset servisních intervalů, mi auto po nastartování pípne a hlásí "servis nyní!"
Nějaký tip?
-> Bukaj: Jj. Kdyztak je tam víc inzerátů z prahy
-> Nwkt: Tak na Marketplace jsem to našel, díky
Pán má sice v inzerátu napsáno "volejte na tel. číslo", ale žádné číslo jsem tam nenašel, tak uvidím, jestli se mi podaří jej kontaktovat...

Pán má sice v inzerátu napsáno "volejte na tel. číslo", ale žádné číslo jsem tam nenašel, tak uvidím, jestli se mi podaří jej kontaktovat...
-> Bukaj: to co posilám já je čínská kopie, ale plně funkční. To tvoje je originál licence. Koukni na facebooku na marketplace
-> Nwkt 04.11.22 19:35:53: Ať hledám, jak hledám, tak Google neumí tohle najít ani podle obrázku. Dle klíčových slov pouze profi kabely za 9-14 tisíc...

-> StepaNoFUN 04.11.22 21:36:04: Tak jsem z toho furt jelen...
Tedy, pokud to dobře chápu, tak kompatibilita (úspěšné spojení) s danou ř.j. je dána kabelem, ale to, co z oné ř.j. vydoluju, závisí na programu (a jeho verzi)?
Původní varianta kabelu (na vozy do 2004) se nazývala KKL a novější (od 2004 do současnosti) HEX?
-> vhml 04.11.22 21:38:26: Na 20 let pokoj - takže ten kabel (na který tu stále není odkaz, jen printscreen z nějakého ešopu, nedaří se mi najít nic, co by nestálo aspoň 11 tisíc...) za 1200 umí komunikovat se všemi verzemi diagnostiky s OBDII (případně s redukcí i jinými typy diagnostických konektorů) od sklonku 80. let do současnosti a výrobci vozidel mají nějakou standardizovanou normu i do budoucna?
Tedy, pokud to dobře chápu, tak kompatibilita (úspěšné spojení) s danou ř.j. je dána kabelem, ale to, co z oné ř.j. vydoluju, závisí na programu (a jeho verzi)?
Původní varianta kabelu (na vozy do 2004) se nazývala KKL a novější (od 2004 do současnosti) HEX?
-> vhml 04.11.22 21:38:26: Na 20 let pokoj - takže ten kabel (na který tu stále není odkaz, jen printscreen z nějakého ešopu, nedaří se mi najít nic, co by nestálo aspoň 11 tisíc...) za 1200 umí komunikovat se všemi verzemi diagnostiky s OBDII (případně s redukcí i jinými typy diagnostických konektorů) od sklonku 80. let do současnosti a výrobci vozidel mají nějakou standardizovanou normu i do budoucna?
-> Bukaj 04.11.22 21:30:17: nešpekuluj s ušetřeným pětikilem, kup co ti doporučuje Nwkt a máš na 20 let pokoj....
-> Bukaj: VCDS je vlastně původní verze "VAG-COM". VCDS je v angličtině a dá se říct "free". VAG-COM je přeloženej a placenej. Ale verze stejně záleží na hardware (adaptéru). Ty číny jsou omezený verzí, ofiko jde upgradovat. Něco zdarma, něco za popatek.
-> Nwkt 04.11.22 19:35:53: Jaký je rozdíl mezi tímto a tím, na co jsem dával odkaz zde:
-> Bukaj 04.11.22 14:30:43:
To VCDS je software? Nějaký nástupce VAG-COM?
Stále nevím, jestli to, co potřebuju k připojení k jednotkám novějších vozidel (2004+) je software nebo hardware? Tedy jestli mám shánět jen "kabel", který se umí spojit s novějšími jednotkami a program (VAG-COM) budu používat ten, co mám, nebo potřebuju jiný kabel i program...?
Předpokládám, že varianta "původní kabel a nový SW" není možná - proč by jinak prodejci všude psali "do 2004" nebo "od 2004"...?
-> StepaNoFUN: S tím limitem jsem to myslel tak, že pokud to z odkazu stačí na to, co jsem psal, tak nevidím důvod kupovat něco dražšího. Na to, aby mi to leželo někde v brašně a jednou za rok to náhodou použiju, nemusím mít "lepší" věc, stačí mi "základ"...
Věřím, že se dá něco rozumného pořídit do tisícovky i s poštou, pokud ne, tak se na to vykašlu...
-> Bukaj 04.11.22 14:30:43:
To VCDS je software? Nějaký nástupce VAG-COM?
Stále nevím, jestli to, co potřebuju k připojení k jednotkám novějších vozidel (2004+) je software nebo hardware? Tedy jestli mám shánět jen "kabel", který se umí spojit s novějšími jednotkami a program (VAG-COM) budu používat ten, co mám, nebo potřebuju jiný kabel i program...?
Předpokládám, že varianta "původní kabel a nový SW" není možná - proč by jinak prodejci všude psali "do 2004" nebo "od 2004"...?
-> StepaNoFUN: S tím limitem jsem to myslel tak, že pokud to z odkazu stačí na to, co jsem psal, tak nevidím důvod kupovat něco dražšího. Na to, aby mi to leželo někde v brašně a jednou za rok to náhodou použiju, nemusím mít "lepší" věc, stačí mi "základ"...

Věřím, že se dá něco rozumného pořídit do tisícovky i s poštou, pokud ne, tak se na to vykašlu...
-> Bukaj 04.11.22 07:50:52: Za tohle - viz níže... I (funkční) čína je dražší...
-> Nwkt: Jsi mimo limit. Ten je 500,- i s poštou... :-/ To si Bukaj může sehnat ochotníky a nechat si od nich namalovat kulisy...
-> Bukaj 04.11.22 16:26:31: Ona se ta chyba ABS u nekterejch aut po odstraneni zavady musi diagnostikou smaznout.
-> Bukaj 04.11.22 16:26:31: S tím že bude fungovat původní kabel bych byl opatrný. Mezi výrobci to není vždy kompatibilní...
-> Eidy: Tady se ale nejedná o Volvo - u Volva už to mám vyřešené - tam už mi na palubce nesvítí žádná kontrolka, která nemá - i poté, co jsem doplnil žárovičku do kontrolky ASR
Kontrolka ABS se nedávno rozsvítila u kamarádčiny Caddyny (prý když s tím jel její muž) a od té doby asi měsíc svítí (a muž to neřeší). Včera jsem jí přehazoval kola a přitom obhlédl čidla a vedení a nenašel žádné poškození, jen u jednoho zadního kola bylo čidlo a kroužek obalené bordelem (asi mastnota z ložiska a prach z brzd), tak jsem to očistil, ale kontrolka svítí stále. Při zkušební jízdě jsem zkoušel brzdy a ABS skutečně nefunguje...
A se svým starým kabelem, který má fungovat na auta do 2004 jsem se spojil s ŘJ motoru u té Caddyny (2008), ale s ŘJ ABS ani jinou jednotkou mi to už nekomunikuje...
Občas bych to využil i na kamarádovu OII a kolegovu OIII a na máminu (resp. ségřinu) FII...
Jinak to Volvo je 1997 - tam by mi měl fungovat původní kabel, jen s jiným softwarem, ale na to zatím nebyl čas...

Kontrolka ABS se nedávno rozsvítila u kamarádčiny Caddyny (prý když s tím jel její muž) a od té doby asi měsíc svítí (a muž to neřeší). Včera jsem jí přehazoval kola a přitom obhlédl čidla a vedení a nenašel žádné poškození, jen u jednoho zadního kola bylo čidlo a kroužek obalené bordelem (asi mastnota z ložiska a prach z brzd), tak jsem to očistil, ale kontrolka svítí stále. Při zkušební jízdě jsem zkoušel brzdy a ABS skutečně nefunguje...
A se svým starým kabelem, který má fungovat na auta do 2004 jsem se spojil s ŘJ motoru u té Caddyny (2008), ale s ŘJ ABS ani jinou jednotkou mi to už nekomunikuje...
Občas bych to využil i na kamarádovu OII a kolegovu OIII a na máminu (resp. ségřinu) FII...
Jinak to Volvo je 1997 - tam by mi měl fungovat původní kabel, jen s jiným softwarem, ale na to zatím nebyl čas...
-> Bukaj: V případě ABS tipuju na jednotku na HBV. Tyhle Volva na to trpí. Vyndáš 4 torxy a vytáhneš jednotku ven. Doma očistíš tišťák, přepájíš všechny spoje, zaplácáš silikonem, vrzneš zpátky do auta a bude to cajk. Dělal jsem to.
-> dragon_cb_cz: A když na Aukru hledám to, co psal NWKT, tak jsem cca o 1-2 řády jinde s cenou...
aukro.cz/vysledky-vyhleda vani?text=HEX%2...

aukro.cz/vysledky-vyhleda vani?text=HEX%2...
-> dragon_cb_cz: Asi se v tom nevyznám.
Prostě potřebuju, aby mi sem někdo hodil odkaz na něco, co budu mít do tří dnů od objednání doma a s čím budu umět vyčíst paměť závad a "live data" z různých jednotek ve výše zmíněných vozech...
...případně i nějaké "základní nastavení něčeho" - v praxi jsem zatím použil pouze na základní nastavení klapky ve Feldě MPi po opravě (rozborce) klapky, takže tak žhavé to nebude...
...ale abych věděl, po čem jít, když se rozsvítí kontrolka na přístrojovce, aniž bych musel rozebírat půlku traktoru. Třeba kontrolka ABS - předpokládám, že ve výpisu závad bude např.: LP kolo - žádný signál a já nebudu hledat závadu u PZ kola...
Prostě potřebuju, aby mi sem někdo hodil odkaz na něco, co budu mít do tří dnů od objednání doma a s čím budu umět vyčíst paměť závad a "live data" z různých jednotek ve výše zmíněných vozech...
...případně i nějaké "základní nastavení něčeho" - v praxi jsem zatím použil pouze na základní nastavení klapky ve Feldě MPi po opravě (rozborce) klapky, takže tak žhavé to nebude...
...ale abych věděl, po čem jít, když se rozsvítí kontrolka na přístrojovce, aniž bych musel rozebírat půlku traktoru. Třeba kontrolka ABS - předpokládám, že ve výpisu závad bude např.: LP kolo - žádný signál a já nebudu hledat závadu u PZ kola...
-> Bukaj: ELM327 je de facto jen převodník mezi OBD-II a RS232 ("sériový port"), zbytek musí stejně zařídit software. Tak se koukni, jestli a) ten tvůj program ELM327 vůbec podporuje b) co s ním umí. Ono se to moc obecně nedá říct totiž.
Opakuju, že nevím jak u koncernu, ale třeba u FCA se to může i v rámci modelu lišit dle jednotlivých motorizací/provedení, do kterých jednotek se s ELM dostaneš - viz třeba seznam tady: www.multiecuscan.net/Supp ortedVehiclesList.aspx Všimni si, že někde je tam vyznačený nutný adaptér - to protože ten "kabel" si neumí piny v konektoru předrátovat jak potřebuje. Chytřejší rozhraní si tohle zařídí samy (a proto taky stojí víc) a nemusíš se tím trápit.
Právě proto pokud ti jde primárně o koncern, tak bych dal na Tomášovo radu a máš vystaráno. Nehledě na to, že ten kabel co odkazuješ je jen přeprodej z Ali s mastnou přirážkou...
Opakuju, že nevím jak u koncernu, ale třeba u FCA se to může i v rámci modelu lišit dle jednotlivých motorizací/provedení, do kterých jednotek se s ELM dostaneš - viz třeba seznam tady: www.multiecuscan.net/Supp ortedVehiclesList.aspx Všimni si, že někde je tam vyznačený nutný adaptér - to protože ten "kabel" si neumí piny v konektoru předrátovat jak potřebuje. Chytřejší rozhraní si tohle zařídí samy (a proto taky stojí víc) a nemusíš se tím trápit.
Právě proto pokud ti jde primárně o koncern, tak bych dal na Tomášovo radu a máš vystaráno. Nehledě na to, že ten kabel co odkazuješ je jen přeprodej z Ali s mastnou přirážkou...
-> dragon_cb_cz: Jde mi hlavně o koncern (Fabia II, Octavia II a III, Caddy IV), ale jestli to jde použít i na jiné vozy, tím lépe - nikdy nevím, kde a kdy se to bude hodit.
Nevím, jestli to nemám jako Hurvínek s válkou, ale představuju si, že bych používal ten samý software, jako dosud (IHR 3040 pod WinXP), jen s novějším přístrojem, který umí komunikovat s vozy po r. 2004 (u toho původního kabelu všude píšou "do r. 2004)...
Nemám to pro komerční využití, nic kromě dobrého pocitu z pomoci kamarádům a rodině z toho mít nebudu (možná ještě, že nebudu otravovat Saskyna2 s každou blbostí), takže do toho nechci investovat. Těch pět stovek včetně poštovného mi přijde jako rozumný strop...
Nevím, jestli to nemám jako Hurvínek s válkou, ale představuju si, že bych používal ten samý software, jako dosud (IHR 3040 pod WinXP), jen s novějším přístrojem, který umí komunikovat s vozy po r. 2004 (u toho původního kabelu všude píšou "do r. 2004)...
Nemám to pro komerční využití, nic kromě dobrého pocitu z pomoci kamarádům a rodině z toho mít nebudu (možná ještě, že nebudu otravovat Saskyna2 s každou blbostí), takže do toho nechci investovat. Těch pět stovek včetně poštovného mi přijde jako rozumný strop...
Vim ze se resi "co nejlevnejsi", ale Svoboda uz nenabizi ten "repasovanej" HEX kabel?
-> Bukaj: ELM327 je v pohodě, jen to nesmí být tenhle čínský shit... originál je za trochu jiné peníze. Jinak je to prostě jen takové chytřejší relátko... spíš jde o ten software co s ním pracuje.
Pokud ti jde o koncern, tak bych asi dal na Tomášovo rady... jen možná narazíš na nekompatibilitu ve tvém a jeho chápání toho, co to je veterán
Pokud ti jde o koncern, tak bych asi dal na Tomášovo rady... jen možná narazíš na nekompatibilitu ve tvém a jeho chápání toho, co to je veterán

-> Milan 136: No je to jako resit jestli je lepsi mit zlomenou levou nebo pravou ruku... Oboje je naprd, ale kdyz mas pravou OK, tak si alespon utres zadek 

ELM je k hovnu, pokud se pouziva jako uni diagnostika, obzvlast u koncertu. To je uz lepsi Delphi...
-> Bukaj: to je elm, spíš bych to nebral
-> Nwkt: A to v odkazu je co? Tam taky píšou, že je to na auta od roku 2004...
Ten KKL kabel, co mám, je údajně na vozy do 2004, ale třeba ř.j. motoru to načte i auta z 2008. Ale jiné jednotky ne...
Ten KKL kabel, co mám, je údajně na vozy do 2004, ale třeba ř.j. motoru to načte i auta z 2008. Ale jiné jednotky ne...

-> Bukaj: Kup si čínský HEX V2 s VCDS - nástupce vagcomu. Bude ti fungovat i s O1 až auto do cca 2019
Potřeboval bych si občas pokecat s novějšími vozy, než je Felda nebo O1, tak bych rád pořídil nějaký kablík - něco co nejlevnějšího - potřebuju jen sem tam přečíst paměť závad v jednotkách...
Na starší vozy mám nějaký KKL kabel USB-OBD2 (kdysi jsem ho kupoval asi za 4 stovky) a jsem s ním nadmíru spokojen - v kombinaci s VAG-COM IHR3040. Bude mi s tímto software fungovat třeba tohle:
aukro.cz/auto-diagnostika -elm327-usb-obdii-obd2-elm -327-6939043093
?
Na starší vozy mám nějaký KKL kabel USB-OBD2 (kdysi jsem ho kupoval asi za 4 stovky) a jsem s ním nadmíru spokojen - v kombinaci s VAG-COM IHR3040. Bude mi s tímto software fungovat třeba tohle:
aukro.cz/auto-diagnostika -elm327-usb-obdii-obd2-elm -327-6939043093
?

Trochu som rozsiril rozpocet, existuje do tejto ceny nieco s lepsimi parametrami?
www.owontechnology.eu/pro duct/.../owon-sds1102-100m hz-2-channel-digital-oscil loscope
www.owontechnology.eu/pro duct/.../owon-sds1102-100m hz-2-channel-digital-oscil loscope
-> darklord: V podstatě všechno, co si reálně můžeš koupit je na dožití a u tech starejch strojů to může nastat dost brzo a cokoliv opravovat se v podstatě nevyplatí, hlavně pokud by to byla komerční oprava. Zkus něco z těch USB věcí. Zkus k nim najít nějaký recenze od lidí, co už to měli v ruce. Hlavně by neměl být odflaknuty ten software.
-> COL: moj multimeter tiez stal tri koruny a je to najlacnejsi shit z GME a sluzbu to urobi... chapem ze ked mas vzdelanie a venujes sa tomu tak asi vyuzijes lepsie zariadenie, ale asi aj takyto lacnu osciloskop je lepsi ako ziadny, nie? Ano u tej tesly mam prave strach z toho ze bude potrebovat servis, ktory ju predrazi.
Má to vsechno dost malou šířku pásma i vzorkovaci frekvenci. Ta BM566 bude lepší na periodicky signály, ale zkoumat na tom nějaký jednorázový nebo pomalu se opakující signály v podstatě nejde. Další nevýhoda 566tky je to, že jde o 40 let starý stroj a bude obcas potřebovat údržbu/opravu. Možná zvážit nějaký starší standalone digitál, ale "znackovej" bude i tak drahej a lowcostum po x letech provozu nevím, jak moc věřit.
Ještě existuje něco na půl cesty a to jsou analogový paměťový osciloskopy např. bm621 nebo tektronix 466, ale případná oprava tehle strojů je ještě o level jinde než u bm566 a pracuje se s tím taky jak za krále klacka. Pak byly ještě analogově-digitální stroje třeba Hameg HM-507, 1507, ale tam ta digitální část taky měla jen nějakých rekreačních 100MSPS....
Ještě existuje něco na půl cesty a to jsou analogový paměťový osciloskopy např. bm621 nebo tektronix 466, ale případná oprava tehle strojů je ještě o level jinde než u bm566 a pracuje se s tím taky jak za krále klacka. Pak byly ještě analogově-digitální stroje třeba Hameg HM-507, 1507, ale tam ta digitální část taky měla jen nějakých rekreačních 100MSPS....
Uvazujem po skusenostiach s debugom receiveru kupit k multimetru este aj nejaky osciloskop. Hobby pouzitie. Osobne preferujem nieco co by rovno vedelo spolupracovat s PC, napriklad:
1. Multicomp P720016 EU-UK sk.farnell.com/multicomp- pro/.../3107575
2. Multicomp MP720017 EU-UK sk.farnell.com/multicomp- pro/.../3107576
3. Picoscope 2204A sk.farnell.com/pico-techn ology/.../2365425
Rozdiel medzi 1. a 2. je len v "USB 2.0 Isolation" - cize ak rozumiem ma to galvanicky oddelene USB kvoli ruseniu z PC?
Za drahsi Picoscope hovori hlavne to, ze priamo dodavaju SW aj pre linux, u multicompu je original SW len na windows, sice existuje nejaka neoficialna alternativa, ale neviem ci sa mi chce usetrit trochu euracov a potom nadavat pri SW.
Alebo mam radsej z nejakeho dovodu kupit nieco analogove na bazosi a na spojenie s PC sa vysrat? Napr
TESLA BM566A dom.bazos.sk/inzerat/.../ osciloskop-tesla-bm566a-an alogovy-dvojkanalovy-120mh z.php
1. Multicomp P720016 EU-UK sk.farnell.com/multicomp- pro/.../3107575
2. Multicomp MP720017 EU-UK sk.farnell.com/multicomp- pro/.../3107576
3. Picoscope 2204A sk.farnell.com/pico-techn ology/.../2365425
Rozdiel medzi 1. a 2. je len v "USB 2.0 Isolation" - cize ak rozumiem ma to galvanicky oddelene USB kvoli ruseniu z PC?
Za drahsi Picoscope hovori hlavne to, ze priamo dodavaju SW aj pre linux, u multicompu je original SW len na windows, sice existuje nejaka neoficialna alternativa, ale neviem ci sa mi chce usetrit trochu euracov a potom nadavat pri SW.
Alebo mam radsej z nejakeho dovodu kupit nieco analogove na bazosi a na spojenie s PC sa vysrat? Napr
TESLA BM566A dom.bazos.sk/inzerat/.../ osciloskop-tesla-bm566a-an alogovy-dvojkanalovy-120mh z.php