Reportaze nejen z Novinek

prohledat
26676 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.09.2009 do 21.08.2018, založil/a Syny
datum
 
 
20:01:22
21.08.2018
bouchy

-> dragon_cb_cz: Přesně tak. Pokud je proočkovanost míň jak 97%, je to k prdu pro všechny. I kdyby měl bejt průběh nemoci jen mírnější (očkování na "evropskou" mutaci viru/bakterie), stojí to za to. Ale ví se o tom už od prvních agenturních přísunů ze zemí mimo EU, teď se to amplifikovalo, protože agenturníci ještě měli nějaký testy a platilo se jim očkování atd.
12:14:11
21.08.2018
castrol

-> Jirik_Tuňák1983 21.08.18 10:35:00: sak to vidis kazdy den v telke alebo o tom citas co za dobro sem prinasaju
10:35:00
21.08.2018
Jirik_Tuňák1983

-> Syny 21.08.18 06:26:07: Dnes jsem se opět přesvědčil, že černý prostě dělat nebudou. 3
Nechápu tedy, s jakou vizí je sem tahají.
06:26:07
21.08.2018
Syny

-> Jirik_Tuňák1983: Citace z clanku:

„Buď se Evropa rozhodne, že Itálii skutečně konkrétně pomůže, a začne například tím, že převezme migranty na palubě lodi Diciotti, nebo budeme nuceni udělat to, co definitivně zarazí převaděčský byznys, a budeme lidi zachráněné na moři převážet do libyjských přístavů,“ uvedl italský ministr vnitra.

Jinymi slovy - dokud si je ostatni budete brat, prevadecsky byznys budeme nadale podporovat...

7 21
upraveno 1x, naposled 21.08.2018 06:27:14
21:44:56
20.08.2018
dragon_cb_cz

-> Jarda: Tak to jsem to špatně pochopil.
21:44:40
20.08.2018
dragon_cb_cz

-> Jirik_Tuňák1983: To sem asi přijdou, ale momentálně tohle riziko je spíš ze zemí bývalého SSSR, kde jsou některý věci docela průserový - třeba multirezistentní kmeny TBC 8 Ale větěv si pod sebou lidstvo v tomhle směru podřezává samo tak nějak globálně - hlavně nadužíváním antibiotik (jednak u lidí, ale ještě víc třeba v živočišnej výrobě) a ve vyspělým světě (kam se bohužel v tomhle směru řadíme taky) i poklesem proočkovanosti 8 Jedna z věcí co mě do budoucna docela straší...
21:33:46
20.08.2018
Jarda

-> Bukaj 20.08.18 16:50:19: jj, presne... jen fajn lidi, tak jak to rikaji v tom videu pred smrti :/
21:33:13
20.08.2018
Jirik_Tuňák1983

-> Syny 20.08.18 17:23:08: Jeden z komentů. 1
No, a mame na krku dalsi vlnu prerozdelovani. Tentokrat si kazda zeme EU povinne vezme jedno kliste. Na ty mensi zeme zbyde pulka klistete, pripadne jen nozicka.

Stejně si myslím, že sem znovu přijdou hnoje a nemoci, které už byly v Evropě vymýceny.
upraveno 2x, naposled 20.08.2018 21:36:04
17:23:08
20.08.2018
Syny

16:55:15
20.08.2018
dragon_cb_cz

-> Bukaj: Možná, ale z toho jak je ta věta poskládaná mi právě přišlo, že to staví do protikladu, tak mě to zaujalo...
16:50:19
20.08.2018
Bukaj

-> dragon_cb_cz: Asi jsi moc zaujatý - tam z toho jardova příspěvku to na mne nepůsobí jako nějaký rozpor, ale pouhé konstatování...4
16:48:13
20.08.2018
dragon_cb_cz

-> Jarda: A jak souvisí to jestli islám je nebo není mírumilovné náboženství s tím, jestli jeho vyznavač křičí "bůh je veliký" nebo ne?
15:28:00
20.08.2018
palinator

-> Syny 17.08.18 07:48:55:
Na železnici jsou taky relativně běžně osazený výhybky na rychlost 40, přestože původní výhybka byla na 50 a se zabezpečovacím zařízením se už nikdo nepředělával, takže se po nich léta jezdí 50. 3 A jinde se po kolejích který by snesly 160 zase jezdí 100. 3
12:38:55
20.08.2018
Tomaso435

-> Jirik_Tuňák1983 18.08.18 20:35:09: vono je to těžký. cikáni taky věří v nemakačenkovost a podívej, pořád dostávaj prachy za nic. Pak pohrozej že pudou do kanady a šup maj se zase líp
12:15:49
20.08.2018
Jarda

www.seznamzpravy.cz/clane k/vydali-se-na-cestu-kolem -sveta-na-kole-v-tadzikist anu-je-zabili-islamiste-54 175?dop-ab-variant=3&s eq-no=1&source=hp
To je hrozne, ja se tam setkal jen s clovekem, ktery nam vysvetloval jak je islam mirumilovne nabozenstvi a pak vylezl na skalu a kricel alah akbar. No ta jejich mentalita je jina, treba jsem nechapal, ze vojenskej zil 6x6 nepribrzdil a jen tak rozsekal kravu :/ a deti, kterym patrila uz mohly jen brecet. Spat tam jentak ve stanu, treba i na dostrel od afganistanu byl hodne velkej risk, ale tak to cloveku, kdyz uz tam zrovna je neprijde...
-> Jumbo 17.08.18 09:58:09: alespon budeme moci opustit tento svet bez litosti, jak to rika alan delon :)
upraveno 1x, naposled 20.08.2018 12:19:08
09:58:09
17.08.2018
Jumbo

-> Nwkt: je smutné, že tímhle směrem opravdu pomalu míříme...
09:41:21
17.08.2018
Nwkt

-> Tomaso435: Lepší nacpat do aut automatický bonz zařízení
Demolition man - porušení slovního morálního statutu
09:36:42
17.08.2018
Tomaso435

-> Syny: já bych zavedl povinné měření rychlosti na každé značce se začátkem nebo koncem obce aby nebylo možné do obce nebo z obce vjet nebo vyjet jinou rychlostí než maximální povolenou hotovo Nazdar :-D
07:48:55
17.08.2018
Syny

plzen.idnes.cz/usekove-me reni-radar-plzen-mestska-p olicie-plaska-ulice-folmav ska-u-trati-pokuta-rychlos t-martin-zr-i57-/plzen-zpr avy.aspx?c=A180816_144828_ plzen-zpravy_jzk

Tak mor uz dorazil ve velkem i k nam do Plzne 8 Jak jinak, vescky useky do budoucna osazovane jsou 4 proudovky (vypadovky z mesta), smery oddeleny pasem travy a chodniky bud daleko od ulice a nebo dokonce vubec... Presne tam je potreba merit 50. vzdycky kdyz si uvedomim, ze 50 muzu jet v centru v uzkej ulicce a porovnam to s temahle vypadovkama, tak je mi z toho smutno... Vsichni tam jezdi tak 70-80. Nikomu to nevadi, nikoho to neohrozuje, bouracky tam nejsou, videt je tam vsude a doprava tam je normalne plynula ... tak ted to zazdi. Fakt demence 8
upraveno 1x, naposled 17.08.2018 09:46:18
21:13:21
16.08.2018
Luky

-> Kocvin: firemní 4
Flašky to má pod podlahou kufru.
-> MVM: ten to neuveze 1
21:00:49
16.08.2018
MVM

-> Kocvin: Flašky má na vleku 4
20:51:35
16.08.2018
Kocvin

-> Luky 16.08.18 20:32:39: Kolik těch aut vlastně máš ? To jsou furt nějaké novoty.. 3

Kde má ten Up vlastně flašky ? Pod podlahou, normálně jako u větších aut ??
20:32:39
16.08.2018
Luky

-> MVM: CNG mám ve VW Up s polovičním šestiválcem a taky to jezdí pěkně. Z kopce to i zrychluje, teda když to není moc proti větru 47
19:48:39
16.08.2018
bouchy

-> MVM: Další věc - použití plynů ve spalovacích motorech je v podstatě ověřený - už od dob dřevoplynu nebo gen./vodního plynu atd.
19:28:26
16.08.2018
MVM

-> bouchy: Sice ne vodík, ale 2009 VW Scirocco Cup byl v CNG závodní auta 2,0Turbo a jezdilo to pěkně .4
19:11:56
16.08.2018
bouchy

Jeden z mála počinu s vodíkem ve spalovacím motoru, dokonce v "závoďáku". Zní to hezky.
BMW's Hydrogen Race Car
15:44:22
16.08.2018
dragon_cb_cz

-> palinator: -> bouchy: -> Jumbo: Na téma vodík a jak si stojí proti baterkám někdo nedávno v práci sdílel docela zajímavý video:
The Truth about Hydrogen
13:32:50
16.08.2018
Domajz

-> Jirik_Tuňák1983 16.08.18 10:23:32: bezpochyby sympaťanda, ale dá jen tomu, kdo prokáže, že má ty správně pokrokové názory na dovoz nových Evropanů. Takže kafčo asi nehrozí....

Jen by mě zajímalo, jakou euronormu plní ta její loď. Jestli náhodou ten výlov jaderných fyziků, lékařů a dalších prácechtivých mírumilovných lidí, není ranou pro životní prostředí....
12:01:28
16.08.2018
marra_rwd

A nezapomenout na katabatické stékání studeného vzduchu, podmíneneho právě onou orografií
11:27:24
16.08.2018
palinator

-> bouchy:
Přesnější by bylo "příčinou inverze je neschopnost Slunce prohřívat zemský povrch". Nějaký lokální emise bych z toho nevinil, k inverzi dochází v zimě, kdy pod vlivem TV dochází k advekci studenýho vzduchu a spolu s nižším solárním výkonem je ve spodních vrstvách atmosféry logicky nižší teplota + tomu nepomáhá nějaká blbá místní orografie. Emise jsou až druhotnej problém, kdy za špatnejch rozptylovejch podmínek tohoto typu počasí vznikne pod inverzní pokličkou jedovatej koktejl sraček.
Víc to rozmatlávat nebudu.
11:17:30
16.08.2018
bouchy

-> palinator: Příčinou inverze je počasí, zejm. schopnost Slunce prohřívat zemský povrch. Společně s nějakým prouděním vzduchu se vytvoří místo, které se nerozfoukne, ba co víc, ten efekt se ještě zesiluje (nahoře tepleji, dole chladno). Možná bylo z mojí strany nepřesné použít v případě smogu pojem vodní pára - u smogu se jedná o mlhu (tedy zkondenzovanou páru v kapkách plus vzduch) - ačkoliv si na to dávám pozor - pára není vidět, mlha jo. Jenže i to může nastat se zvýšenou relativní vlhkostí vzduchu - poněkud častější kondenzace, viz "londýnský" charakter počasí. Jinak je to jen úvaha, ovšem praktický výsledky by existovaly, pokud by existoval provoz na vodík, za mně ten ve spalovacích motorech. Ostatně na zplodiny se nikdy v historii moc nekoukalo - žďáření, průmyslová revoluce, použití uhlí, ropy...až čas ukázal. Ale jak jsem psal (možná je to jiný číslo) - člověk vyprodukuje tak 1/6 - 1/7 ročních zplodin či skleníkových plynů.
11:16:27
16.08.2018
palinator

-> Jumbo:
Tak v Rakousku to maj asi trochu jinak.
zvětšit Reportaze nejen z Novinek - obrázek od palinator vložen 16.08.2018 11:16:27
11:02:56
16.08.2018
Jumbo

-> palinator: byl jsem letos v Rakousku na konferenci o stavebnictví a energetice a graf spotřeby mluvil jasně, špičky ráno a odpoledne/večer, přes den taky vyšší spotřeba, ale na ty špičky neměla ani náhodou...
10:53:50
16.08.2018
palinator

-> bouchy:
Souhlas. Ona v konečným důsledku je ta řepka obnovitelná taky jen z části (právě využitá sluneční energie očištěná o energii nutnou k její výrobě). Vodík je jen produktem energeticky ztrátového výrobního procesu, do kterýho vstupuje jinde získaná energie.
Vodní páru bych vůbec neuvažoval jako problém z hlediska skleníkovýho efektu, protože samotná vodní pára přinese více dobrého, než že mírně ohřeje planetu. Už jen vyšší vlhkost způsobí nižší odpar a tím pádem lepší podmínky pro rozsáhlejší fotosyntézu ---> méně ohřívání zemského povrchu + méně CO2. Horší by možná mohly být projevy počasí související s vyšší vlhkostí vzduchu, ale řekl bych, že vliv těchto "H2O" pohonů je v celkové vodní bilanci zanedbatelný. Pokud máš nějaké články o tom "fogu", tak mi je kdyžtak pošli, protože mi to nedává moc smysl. Vodní pára podle mě není příčinou inverzního charakteru počasí, vzhledem k tomu, že vzduch nasycený vodní parou je lehčí, než suchý a tedy měl by podporovat konvekci.

-> Jumbo:
Upřesnil bych, že hlavní odběrová špička je kupodivu zrovna v době, kdy má solár největší výkon, tj. kolem poledne. Ale ráno a večer jejich výkon chybí, to je pravda. V noci pak může docházet k většímu přebytku energie kvůli VE. Chytrý sítě jsou určitě cestou, jak řídit spotřebu, když už jsme se připravili o možnost řídit výrobu, ale co vim, tak s implementací jsou problémy. Pokud by to bylo navázaný i na aktuální (tržní) cenu elektřiny na základě bilance výroba/spotřeba v daný oblasti, pak by z toho mohl mít nesporný výhody i spotřebitel.
10:39:49
16.08.2018
bouchy

-> Tomaso435: Případně vytáhne nožový pojistky, pak nepude ani HDO (ale zas bude denně likvidovat mrazák a nastavovat digihodiny3 40 )
10:32:10
16.08.2018
Tomaso435

-> Jumbo 16.08.18 10:22:45: na čeha si nepřijdou. Ten vypne s odchodem do práce jističe a bude :-D
10:26:10
16.08.2018
bouchy

-> Jumbo: Jo, to zapomněl, hlavně hrozej letní/větrný blackouty. Jinak ono vysílání signálů se mi jeví jako level 2 nebo podmnožina HDO (i když onen "noční" proud se zavádí tak, aby člověk komfort (topení, teplá voda)). Ale jak píšu, bez efektivních zásobníků to nepude. Zatím jsou max přečerpávačky.
10:23:32
16.08.2018
Jirik_Tuňák1983

-> Domajz 16.08.18 08:19:27: Sympatická německá paní. 170
10:22:45
16.08.2018
Jumbo

-> bouchy: A zapomněls na jeden problém s FVE a VE, konkrétně to že vyrábí elektřinu ve chvíli, kdy není potřeba a nekryje hlavní špičky (ráno a večer). V Rakousku se třeba už mluví o tom, že kvůli tomuhle problému budou dělat tzv. "chytrou síť", která bude v případě přebytku energie posílat signály do sítě tak, aby třeba topení doma vědělo, že má zatopit teď, i když třeba nikdo není doma... Chtějí tím zamezit tomu, aby museli vypínat VE.
10:13:58
16.08.2018
bouchy

-> palinator: Nikoliv výroba vodíku ale sama přítomnost vodíku jako obn. zdroj. V tom pádě by "obnovitelná" nebyla ani řepka, třtina, kukuřice, že ano (kombajn, traktor, bioplynka, rafinerie na meřo, biolíh,...). Jinak každý ví, že v parním motoru pára/voda rychle ubývá, což z toho dělá celkem jinou záležitost, i když to bylo možná první médium "nabitý" energií, využitelný v delším čase a všude, kde bylo třeba, navíc nehořlavý atd.
Emise H2O jsou nyní OK (ve smogových oblastech typu Čína, Indie atd to asi viděj jinak, protože právě ten "fog" je tvořen vodou a poskytuje tu "síťku" pro zachycení bordelu, co by se jinak odfouk - inverze aj. jevy počasí), ale v případě, že by se z víc jak 50% přešlo na vodík, možná by se přišlo na to, že se "utopíme" ve vodní páře. Mimochodem vodní pára je taktéž skleníkový plyn, i když třeba bez škodlivých vedlejších účinků. V každým pádě je to tak, že "ekolidi" si kupujou plugin hybridy nebo elektroauta a už je vůbec nesere, že začudí uhelná elektrárna (protože jádro je uncool). FVE nikdy nemůže nahradit uhlí, pokud nebudou superkapacitory atp. Jinak výroba a transport VE/FVE je kapitola sama o sobě, hlavně FVE bez dotací si na sebe vydělá až na konci životního cyklu. Už teď je recyklace téma (je to hodně toxický), pár firem do toho jde a za pár let to bude hezká byrokracie, placení ekodaní za likvidaci aj.(stejně jako dneska zelená úsporám a dešťovka - bez dotace to je za x kč, s dotací za 3*x kč) Úředníci budou mít stejnou hoňku jak 31.12.2010. No a btw, FVE akorát prohloubilo problém se suchem, utuženou půdou, půdou nevyužitou/-telnou pro něco podstatnějšího - pěstování plodin.
09:45:09
16.08.2018
palinator

-> bouchy:
Výroba vodíku a pojem obnovitelný zdroj? WTF? To je jako říct, že parní stroj je obnovitelnej zdroj, protože dodanou páru zase zkondenzuje ve vodu. Vodík je pořád "energonosný" médium, stejně jako akumulátor. Zdroj je to určitě lokálně bezemisní, s H2O asi nikdo značnej problém mít nemůže, když H2O je hlavní složka emisí dnešního auta. Možná budou víc pochcaný silnice.

Energeticky by nejlepší palivo bylo takový, který lze skladovat/tankovat a lze ho vyrobit s pomocí elektřiny nebo tepla s vysokou energetickou účinností. Emisím bych dával až druhořadou roli. Pak mohou mít smysl rozsáhlé obnovitelné zdroje VE/FVE. Elektromobilita (a zejména ta "tržní", levnější) nebude schopná obnovitelné zdroje plně využít (v důsledku nedostatečné kapacity baterií). Pořád bude zabírat část "trvalého" elektrárenského výkonu, opřeného zejména o uhlí.

A koneckonců, možná nejsnazším řešením by bylo trochu přibrzdit globalizaci a požadavky na to, aby všechno bylo k dispozici teď hned. Různejch přeprav je podle mě po světě zbytečně moc, jak zboží, tak lidí. Nesmysl v případě, kdy se člověk může zásobit lokálně a práci mít v místě bydliště. Jenže tenhle názor je hodně protiproudej.
08:34:35
16.08.2018
bouchy

-> Jumbo: Nějaký potíže to z podstaty taky má - hoodně výbušný skoro v jakýmkoli poměru, vodík (navíc v daným tlaku) proniká strukturou kovů - únik, změna vlastností, co s emisema H2O (smog/fog?), výroba? (ta taky sežere dost, rozlousknout vodu něco stojí; destilace vzduchu?) - ale je to narozdíl od řepky nebo kukuřice true obnovitelnej zdroj (obnova zajištěna spalováním), dá se použít i mořská voda.
08:27:44
16.08.2018
Jumbo

-> bouchy: Ututlání vodíkových motorů je pro mě velká neznámá, kterou do dneška nechápu, asi byla ta energie moc čistá a levná... A přitom v Rakousku a v Německu je hromada vodíkových čerpaček, před pěti lety to byl obrovský boom, stavělo se jako o závod a najednou ticho po pěšině...
08:23:58
16.08.2018
bouchy

-> Domajz: I přesto má tahle pochybná neziskovka prostor v médiích jako kráva.
Btw, to víte, že za přihlášení se k romský komunitě (i jen za její podporu!!) se dá získat až 80€ měsíčně stipendium na VŠ? Jak kde, ovšem tehdy to byly víéc jak 2 litry.
08:19:27
16.08.2018
Domajz

-> havlik 15.08.18 15:12:03: To víš, přišly dávky, sedli nad pečeným psem, dali hlavy dohromady a vyplodili tohle... Romeu nemá cenu číst, hlavně ji nikdo nebere vážně...

Ale tady máte soudružku, uvědomělou, záchranářskou....
www.expres.cz/sea-watch-m igranti-libye-stredozemni- more-lod-fom-/svet.aspx?c= A180815_160323_dx-svet_luc i
jen se nějak zapoměli zmínit z čeho žije? Kod platí náklady na provoz lodi, posádku atd....
Extreme Tyres