-> venni:
Ještě nic, já s těma troskama zajdu do shopu, aby mi to tam pasovalo. Bylo mi v shopu totiž řečeno, že tam nemusí pasovat každý. Nebo nějaké doporučení na Author Impulse "06?
www.author.cz/kola/.../&a
mp;aid=397&cid=402&
;pid=556631
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Horské kolo - rada
Koukám,že petr s dělá do všeho
-> palinator: na podzim jsem to zkoušel všim možným a nakonec jsem si musel pujči stahovák,drží to tam pořádně
PS:copak jsi koupil za talíře?


-> palinator: poklepat gumovym kladivom aby sa to nevtlklo zo 4-hranu a po 30 km znova dotiahnut
-> petr s:
OK, ještě jednou díky.
OK, ještě jednou díky.
-> palinator: To se jenom nasadí a utáhne
-> petr s:
A ještě jeden dotaz, prosím pěkně, když to budu mít dole a budu mít koupenej novej set, zpět to tam jde nějak namlátit nebo se musí lisovat, či je na to další přípravek?
A ještě jeden dotaz, prosím pěkně, když to budu mít dole a budu mít koupenej novej set, zpět to tam jde nějak namlátit nebo se musí lisovat, či je na to další přípravek?
-> petr s:
Tak toho jsem si nevšiml, díky moc.
Tak toho jsem si nevšiml, díky moc.
-> palinator: Jo www.bike-eshop.cz/stahova
ky-na-kliky-a-stredy
-> petr s:
Jako vnitřní závit v tej klice a zapře se to za tu čtyřhrannou osu?
EDIT: vím, že se používá stahovák vzadu na kazetu...
Jako vnitřní závit v tej klice a zapře se to za tu čtyřhrannou osu?
EDIT: vím, že se používá stahovák vzadu na kazetu...
-> palinator: Tam je závit na stahovák
Prosím pěkně, má někdo osobní zkušenosti s výměnou komplet převodů? Mám kolo, kde jsou talíře vpředu nanýtované, takže všechny 3 talíře spolu s klikou tvoří jeden celek. Jak to z toho středu dostat? Pod klikou je šroub, který jsem odšrouboval, ale jak dál? To se musí nějak vyrazit? Pokoušel jsem se o to, ale když to nechtělo povolit, tak jsem se na to radši vyprdnul.
Udělat to musím, protože jsem se vykašlal na nějaký měnění řetězu, jelikož mě to v životě nepřišlo potřeba. Jenže po těch 2000 km se tak vytahal, že zkurvil i kazetu a talíře takovým stylem, že se nedá jet po rovině více než 25 km/h, prostě začne střílet.
Díky předem za rady.
Udělat to musím, protože jsem se vykašlal na nějaký měnění řetězu, jelikož mě to v životě nepřišlo potřeba. Jenže po těch 2000 km se tak vytahal, že zkurvil i kazetu a talíře takovým stylem, že se nedá jet po rovině více než 25 km/h, prostě začne střílet.
Díky předem za rady.
Tak já nějaký vášnivý cyklista nejsem, ale docela se v okolí rozmáhají cyklostezky, což mě láká, ale na favoritce to nedám, protože tam jsou často horší kamenité úseky. Když sem objel cykloprodejny s dotazem na rekreační horské kolo do desítky, tak stejně všude nejlevnější "trochu slušné" kolo měli lehce pod 11tis a pak víc a víc, tak sem to vzal z toho hervisu z 19990 na 11990. Bude to sice asi slabší marketové kolo, ale na druhou stranu na to moje sváteční jezdění a po cyklostezce by to mělo stačit.
Zkopírované parametry:
Rám: Fuji Altair 1 Aluminum
vidlice: Suntour XCM Hydraulik zamykatelná, 80mm
Řídítka:Fuji AL-025, Alu
Představec:Fuji AS-301EN-M Alu
Přesmykač:Shimano Deore M-590
Měnič:Shimano Deore XT M771
Řazení:Shimano Deore M-590
Brzdy:Tektro Auriga Comp hydr., vo. 180mm, hi. 160mm
Brzdové páky:Tektro Auriga Comp hydr. Bremse
Sedlo:Fuji VL-2071
Sedlovka:Fuji SP-341, Alu
Středové složení:VP-BC73EN Cartridge
Převodník:Shimano M442 Oktalink
Pedály:Wellgo LU-C25
Ráfky:Alex DP17, Alu
Pláště:Kenda K-837F, K-848R, 26x2.10
Náboj:Shimano M475L, Disc, Alu
Pastorky-kazeta: Shimano HG-50, 9místný
Zkopírované parametry:
Rám: Fuji Altair 1 Aluminum
vidlice: Suntour XCM Hydraulik zamykatelná, 80mm
Řídítka:Fuji AL-025, Alu
Představec:Fuji AS-301EN-M Alu
Přesmykač:Shimano Deore M-590
Měnič:Shimano Deore XT M771
Řazení:Shimano Deore M-590
Brzdy:Tektro Auriga Comp hydr., vo. 180mm, hi. 160mm
Brzdové páky:Tektro Auriga Comp hydr. Bremse
Sedlo:Fuji VL-2071
Sedlovka:Fuji SP-341, Alu
Středové složení:VP-BC73EN Cartridge
Převodník:Shimano M442 Oktalink
Pedály:Wellgo LU-C25
Ráfky:Alex DP17, Alu
Pláště:Kenda K-837F, K-848R, 26x2.10
Náboj:Shimano M475L, Disc, Alu
Pastorky-kazeta: Shimano HG-50, 9místný
-> JoseA: jake mas vybavenie . presmykac radenie a tak..
-> alpin: někde sem to označení s 1/2" viděl, ale pravidlo u pánských kol to asi nebude. Koupil jsem nakonec v hervisu to kolo FUJI nevada pro. Parametry mám v PDF, fotka pro ukázku se mi uložila z toho PDF s černým pozadím (nevím proč)
-> JoseA: no aspon kellys to tak oznacuje , ja mam pansky sice malu velkost (17,5 a to mam 183) ale o to lepsie do hory , jaky si kupil ?
-> alpin: Tak o tom sem nikdy neslyšel, na netu jsou pánská kola taky značeny v celých palcích.
. Jinak už mám koupeno 21"

-> JoseA: 21,5 , pansky ram sa oznacuje v cisle celom a polovicnom , damske velkosti su v celych
Jakou bych měl mít velikost rámu při výšce 193cm? Původní kolo jsem měl 22", velikost rámu vyhovovala, ale kvalita moc ne. Teď sem projel čtyři prodejny a všude mi řekli 20 max 21". Jezdím na kole jednou za měsíc někam na cyklostezku, jinak do práce jezdím 2km na staré favoritce, proto vybírám kolo v ceně kolem 10tis. Ještě se mi celkem líbilo kolo v hervis sportu, značka rámu FUJI, řadiče shimano deore, brzdy tektro auriga, atd... moc se v tom nevyznám, ale za cenu 11990,- vypadalo slušně vybavené. (Původní cena byla psaná 19990,-) a rámy byly ve velikosti v palcích 17-19-21-23
-> Karel.: Není zač ... Ještě jsem zapomněl na vakl v nábojích a šlapací ose. Nejlépe, když sundáš kola, roztočíš ho a mezi prsty podržíš osu. měla by se otáčet plynule bez škubání, jinak jsou vydřené drážky od kuliček.
-> petas: super, díky za vyčerpávající odpověď
do konce týdne tam skočím a zkusím na to mrknout, díky


-> Karel.: Ok. U vidle koukni na gufera, otři nohy do čista a zapruž. Neměla by nechávat na nohách kroužky nebo nedejbože černej bordel. Zabrzdi přední brzdu a zahejbej řidítkama dopředu a dozadu. Neměl by být vakl v nohách. První případ znamená vidli rozebrat, vyčistit a vyměnit gufera. Druhej znamená, že vidle je po smrti.
U pohonu se podívej na řetěz a zuby. Vem si s sebou šupleru a změř rozteč mezi 11 články řetězu. Nový řetěz má cca 132mm, kritická hranice je 132,8mm a pokud má víc jsou komplet převody na výměnu. Pokud bys vyměnil jen řetěz, bude na staré kazetě střílet. Především na prostředním talíři by neměly být vymačkané články řetězu. Pokud jsou, bude se řetěz jakoby lepit na převodník. Pak přehoď na nejmenší pastorek vzadu a řetěz by neměl střílet. Opět zkontroluj, jestli nejsou vytlačené články řetězu na kazetě.
U přehazky vyzkoušej, jestli kladky nemají vůli. Výměna kladek přijde asi na 250 korun. Potom taky zkus vůle přehazky v čepech. Měla by být minimální. Přesmykač je typu downswing, takže bude asi ok, ale také můžeš zkusit, jestli nemá vůli v čepech.
Řadicí a brzdové páčky bývají většinou bez problémů. Brzdové čelisti taky. U ráfků si všimni, jestli nejsou nadměrně probržděné boky ráfků. Přiložit bok šuplery a měly by být rovné, ne do oblouku. Špalky rovnou vyměnit, kvalitní stojí asi 250 korun.
Bowdeny a lanka preventivně vyměnit, funkce řazení a brždění na nich hodně závisí a já to dělám co sezónu. Asi 200 korun.
U pohonu se podívej na řetěz a zuby. Vem si s sebou šupleru a změř rozteč mezi 11 články řetězu. Nový řetěz má cca 132mm, kritická hranice je 132,8mm a pokud má víc jsou komplet převody na výměnu. Pokud bys vyměnil jen řetěz, bude na staré kazetě střílet. Především na prostředním talíři by neměly být vymačkané články řetězu. Pokud jsou, bude se řetěz jakoby lepit na převodník. Pak přehoď na nejmenší pastorek vzadu a řetěz by neměl střílet. Opět zkontroluj, jestli nejsou vytlačené články řetězu na kazetě.
U přehazky vyzkoušej, jestli kladky nemají vůli. Výměna kladek přijde asi na 250 korun. Potom taky zkus vůle přehazky v čepech. Měla by být minimální. Přesmykač je typu downswing, takže bude asi ok, ale také můžeš zkusit, jestli nemá vůli v čepech.
Řadicí a brzdové páčky bývají většinou bez problémů. Brzdové čelisti taky. U ráfků si všimni, jestli nejsou nadměrně probržděné boky ráfků. Přiložit bok šuplery a měly by být rovné, ne do oblouku. Špalky rovnou vyměnit, kvalitní stojí asi 250 korun.
Bowdeny a lanka preventivně vyměnit, funkce řazení a brždění na nich hodně závisí a já to dělám co sezónu. Asi 200 korun.
-> petas: takže jedině tam ít s někým kdo do toho aspoň trochu vidí že?tak přece sám musím poznat co je a co není v pořádku. Vidlici určitě poznáš jestli je vyjetá atd. No jako láká mě to se tam zajít podívat za to nic nedám a pak se rozhodnu. Radši bych nový, ale nechci do toho až tak vrážet

-> Karel.: za tohle je to tak nějak normální cena. Je to jetý, takže nevíš, v jakým je co stavu. Pokud nebyl pravidelně měněnej řetěz, může být celej pohon zralej na výměnu. (hrubej nástřel kazeta 600, řetěz 300, převodníky 1500, lanka a bowdeny 200). Vidle je taky taková levnější suntourka. Bude spolehlivá, ale žádnej "extra komfort" nečekej a pokud o ni nebylo staráno, tak můžeš čekat cokoliv. Přesmyk bude pravděpodobně OK, ale šaltr může mít vakly a pak to je od výměny kladek, po celej šaltr. Zvaž sám, jestli se ti to vyplatí. Určitě to chce nechat prohlédnout někým zkušeným.
-> palinator: to není kradený!ale třeba co ta značka atd? má to deore což je super, idlice nevím, jsem v tom lama
borec říkal v prodejně, že se to kolo dá sehnat běžně kolem 15-20tis, aji bych se tam zašel mrknout

-> Karel.:
Kradený kola nebrat!!!!!
Navíc popis nic moc.
Kradený kola nebrat!!!!!
Navíc popis nic moc.
-> deathcat: to nebylo pláštěma,ale chybou jezdce ))))
-> TUNER: To jsou opravdu tak náchylné na defekt? Chtěl bych zkusit nějaký kevlar, až sjedu ty co tam byly origo.
BTW. nejezdíte někdo karbon sedlovku? Chtěl bych pak společně s novýma pláštěma zase o něco odlehčit.
BTW. nejezdíte někdo karbon sedlovku? Chtěl bych pak společně s novýma pláštěma zase o něco odlehčit.
-> palinator: Na značce nijak nezáleží. Sám jsem jezdil Authora Basic, kterýho jsem postupným tuněním změnil k nepoznání. Momentálně mam rám Apache Tomahawk a na něm komponenty, který dohromady tvořej neurčitej slepenec, ale jsem s tím kolem spokojenej.
Jsem spíš příznivcem postavit si kolo na míru z komponentů, který jsou třeba. Výrobci právě dost šetřej na důležitých věcech ... vidlice, osy, apod. Zatimco řazení nižší třídy udělá stejnou práci co drahé lehké komponenty a vydrží stejně dlouho, vidle je pro jízdu dost zásadní a nekvalitní náboje, osy a hlávka maj malou životnost. Raději Alivio a V-čka nebo kvalitní mechanický kotouče, než za každou cenu Shimano XT a mít na kole o 2 třídy horší vidli.
Koukal jsem, u těch 26x1,75 asi pootočení nehrozí, protože nepředpokládám, že bude provozovaný v režimu, kdy k tomu dochází.
Jsem spíš příznivcem postavit si kolo na míru z komponentů, který jsou třeba. Výrobci právě dost šetřej na důležitých věcech ... vidlice, osy, apod. Zatimco řazení nižší třídy udělá stejnou práci co drahé lehké komponenty a vydrží stejně dlouho, vidle je pro jízdu dost zásadní a nekvalitní náboje, osy a hlávka maj malou životnost. Raději Alivio a V-čka nebo kvalitní mechanický kotouče, než za každou cenu Shimano XT a mít na kole o 2 třídy horší vidli.
Koukal jsem, u těch 26x1,75 asi pootočení nehrozí, protože nepředpokládám, že bude provozovaný v režimu, kdy k tomu dochází.
-> fine_ray: ee,to jsou jiný...tyhle jsem dvakrát za sebou prorazil ))))
-> TUNER: to jsou ty co jsi dvakrát za sebou píchnul? :))))
-> petas:
A nějaký tmely na zajištění tý patky na ráfku neexistují?
To je pravda, že ta moje vidlice dost kope nazpátek, ale není to pro mě zásadní problém, jen je potřeba ty řídítka pořádně držet, jinak je to o bolavou držku. Nějaký velký peníze bych do kola ani dát nechtěl, protože za to jedno kolo bych měl třeba 4 škodovky.
A jaké značky teda máš oblíbené, když Author není nic moc v poměru výkon/cena?
A nějaký tmely na zajištění tý patky na ráfku neexistují?
To je pravda, že ta moje vidlice dost kope nazpátek, ale není to pro mě zásadní problém, jen je potřeba ty řídítka pořádně držet, jinak je to o bolavou držku. Nějaký velký peníze bych do kola ani dát nechtěl, protože za to jedno kolo bych měl třeba 4 škodovky.

A jaké značky teda máš oblíbené, když Author není nic moc v poměru výkon/cena?
-> palinator: Rubenu už nikdy ... maj na prd směsi a nekvalitní patky, takže se pootáčej na ráfku a stříhá se tak ventilek. Schwalbe určitě lepší volba.
Vzadu vozím Schwalbe Smart Sam 26x2,1 a vepředu Ritchey Z-Max 26x2,1 oboje drátová patka, ale pokukuju po Racing Ralph dozadu, aby to trochu jelo a Nobby Nic dopředu, aby to trochu podrželo. Jen co tyhle dojezdim.
Ta RST při propružení taky syčela jak had :) Tlumení to opravdu nebylo. Vůle se projevovala podobně, jako právě povolené hlavové složení. Vidlice s tlumením se určitě nechová jako kočár. Vidlice bez tlumení při propružení kopne zpět. S tlumením jde dolů snadno, ale zpět se nevrací tak rychle a tím dokáže udržet kolo ve styku s podkladem a nevyrazí ti řidítka z rukou. Author Basic ani Dexter nejsou zrovna kola s dobrou vidlicí. Osobně doporučuju RST se vyhýbat. Ani jejich nejlepší a nejdražší model moc muziky za ty prachy neudělá.
K tomu povolujícímu se hlávku: Zkus ho rozebrat, perfektně promazat a hlavně vyčistit a odmastit styčnou plochu mezi kontramatkama. To kolo není stavěné na vyšší zátěž, takže díry a kořeny beru s rezervou ;-)
Vzadu vozím Schwalbe Smart Sam 26x2,1 a vepředu Ritchey Z-Max 26x2,1 oboje drátová patka, ale pokukuju po Racing Ralph dozadu, aby to trochu jelo a Nobby Nic dopředu, aby to trochu podrželo. Jen co tyhle dojezdim.
Ta RST při propružení taky syčela jak had :) Tlumení to opravdu nebylo. Vůle se projevovala podobně, jako právě povolené hlavové složení. Vidlice s tlumením se určitě nechová jako kočár. Vidlice bez tlumení při propružení kopne zpět. S tlumením jde dolů snadno, ale zpět se nevrací tak rychle a tím dokáže udržet kolo ve styku s podkladem a nevyrazí ti řidítka z rukou. Author Basic ani Dexter nejsou zrovna kola s dobrou vidlicí. Osobně doporučuju RST se vyhýbat. Ani jejich nejlepší a nejdražší model moc muziky za ty prachy neudělá.
K tomu povolujícímu se hlávku: Zkus ho rozebrat, perfektně promazat a hlavně vyčistit a odmastit styčnou plochu mezi kontramatkama. To kolo není stavěné na vyšší zátěž, takže díry a kořeny beru s rezervou ;-)
Jezdim www.mall.cz/horske-plaste
/schwalbe-racing-ralph--20
08?v=357364
....a koupim si je zas,až dojezdí ))
....a koupim si je zas,až dojezdí ))
-> U-Geen:
Škoda - tak pak poreferuj, jak to jezdí.
Já na ty Schwalbe LandCruiser nemám špatnýho slova, i když jsem zjistil, že mám nějaký praskliny v bočnici. Oproti předchozím semi-slickům, co na kole byly od výroby, tj. jemnej střed a vysoký špalky po krajích, hodně hranatej profil, je to posun ve všech směrech. Dal jsem gumu o kapku užší, aby mi nešlo tolik bláto do řetězu a nejvíce oceňuji kulatý profil pláště, takže můžu dát větší náklon bez toho, abych si rozbil hubu. I když na druhou stranu, u těch původních gum bylo hodně dobře poznat, že už jsou na pokraji možností, protože začly hrozivě hučet a vibrovat, kdežto tyhle se tvářej jakože nic a když to přeženu, tak si neberou servítky a ustřelej. Jinak v terénu s tím nemám problém, i když čistě horská guma určitě podá lepší výkony. To já nepotřebuju, i na hodně rozmočeným povrchu vyjedu, sníh to dává s přehledem... :-)
www.mall.cz/plaste/schwal be-land-cruiser-?v=186033
Škoda - tak pak poreferuj, jak to jezdí.
Já na ty Schwalbe LandCruiser nemám špatnýho slova, i když jsem zjistil, že mám nějaký praskliny v bočnici. Oproti předchozím semi-slickům, co na kole byly od výroby, tj. jemnej střed a vysoký špalky po krajích, hodně hranatej profil, je to posun ve všech směrech. Dal jsem gumu o kapku užší, aby mi nešlo tolik bláto do řetězu a nejvíce oceňuji kulatý profil pláště, takže můžu dát větší náklon bez toho, abych si rozbil hubu. I když na druhou stranu, u těch původních gum bylo hodně dobře poznat, že už jsou na pokraji možností, protože začly hrozivě hučet a vibrovat, kdežto tyhle se tvářej jakože nic a když to přeženu, tak si neberou servítky a ustřelej. Jinak v terénu s tím nemám problém, i když čistě horská guma určitě podá lepší výkony. To já nepotřebuju, i na hodně rozmočeným povrchu vyjedu, sníh to dává s přehledem... :-)
www.mall.cz/plaste/schwal be-land-cruiser-?v=186033
-> palinator: uz je objednano.
-> U-Geen:
Kup taky Rubenu, máš to podobnej vzorek, skvělej výběr mezi různými modely a poloviční cenu... Navíc Made in Czech Republic.
Kup taky Rubenu, máš to podobnej vzorek, skvělej výběr mezi různými modely a poloviční cenu... Navíc Made in Czech Republic.

-> palinator: ted kupuju na crosse Maxxis Overdrive 700x32C :)
-> TUNER:
Díky...
...no..
Řekl bych, že je jedno, jestli váží kolo 14,51356 kg nebo 11,51621 kg.
Vždyť to nic moc rozdíl není, o to větší je ve financích. Chlapci nezapomínejte, že je to hlavně v nohách, případně rukách!!
-> petas:
Co na tom kole jakože vážně postrádám, je ta "ultraredukce" nevím jak se tomu říká, prostě o dost větší 1. kolečko vzadu. Občas, když třeba jedu s někým na sedadle do kopce, tak se to hodí.
Jestli vykazovala to, co popisuješ, tak by mi to asi také vadilo.
Neříkám, ve vidlici mi taky decentně ťuká a nevím proč se mi povoluje hlavový složení (jsem línej ho pořádně utáhnout), to poznám podle ještě znatelnějších vůlí, ale neřekl bych, že je to nějaká nevýhoda. Aspoň mám dobrej kontakt s podkladem.
Bez tlumení to asi bude, ale nadruhou stranu se to nehoupe jak kočár, tak třeba tam nějaká pístnice je a tlumí to vzduch - vidlice po přejezdu nerovností syčí. Nevím, nerozumím tomu, jen teorie.
Troufám si tvrdit, že mi tohle kolo snad vyhovuje více, než dražší kola - jmenovitě Author Basic a Author Dexter, nějaký předloňský a "07 ročníky, co měl strýc a obě mu ukradli.
EDIT: Jezdím sice převážně asfalt, občas polňačky, ale sjezd s kloudnejma dírama to kolo taky zvládá (nějaký ty kořeny, kameny, skoky), samozřejmě s ohledem ke kategorii (MTB proti sjezdařskejm kolům je prdlačka).
Jinak :
Co jezdíte za pneu? Teď mám univerzála Schwalbe LandCruiser 1,75x26. Na dalším kole dělám GO a tam jsem koupil vzhledem k podpoře českého průmyslu Rubena Flash 1,75x26. Silniční vzorek - jezdkyně bude jezdit stejně jen po asfaltu, tak ať to aspoň kloudně drží... :)
Díky...
...no..



-> petas:
Co na tom kole jakože vážně postrádám, je ta "ultraredukce" nevím jak se tomu říká, prostě o dost větší 1. kolečko vzadu. Občas, když třeba jedu s někým na sedadle do kopce, tak se to hodí.

Jestli vykazovala to, co popisuješ, tak by mi to asi také vadilo.
Neříkám, ve vidlici mi taky decentně ťuká a nevím proč se mi povoluje hlavový složení (jsem línej ho pořádně utáhnout), to poznám podle ještě znatelnějších vůlí, ale neřekl bych, že je to nějaká nevýhoda. Aspoň mám dobrej kontakt s podkladem.
Bez tlumení to asi bude, ale nadruhou stranu se to nehoupe jak kočár, tak třeba tam nějaká pístnice je a tlumí to vzduch - vidlice po přejezdu nerovností syčí. Nevím, nerozumím tomu, jen teorie.
Troufám si tvrdit, že mi tohle kolo snad vyhovuje více, než dražší kola - jmenovitě Author Basic a Author Dexter, nějaký předloňský a "07 ročníky, co měl strýc a obě mu ukradli.

EDIT: Jezdím sice převážně asfalt, občas polňačky, ale sjezd s kloudnejma dírama to kolo taky zvládá (nějaký ty kořeny, kameny, skoky), samozřejmě s ohledem ke kategorii (MTB proti sjezdařskejm kolům je prdlačka).
Jinak :
Co jezdíte za pneu? Teď mám univerzála Schwalbe LandCruiser 1,75x26. Na dalším kole dělám GO a tam jsem koupil vzhledem k podpoře českého průmyslu Rubena Flash 1,75x26. Silniční vzorek - jezdkyně bude jezdit stejně jen po asfaltu, tak ať to aspoň kloudně drží... :)
-> palinator: Ještě k té tvojí - v téhle cenové relaci to bude pravděpodobně klasická pružinovka, bez jakéhokoliv tlumení. Při jízdě po asfaltu, nebo po polňačkách, a pokud nevaklá bude fungovat plus mínus dobře.
Na vidlích vzduchových si pak podle tlaku vzduchu nastavíš sílu pružení, pomocí štelovacíh prvků a hladiny oleje potom sílu tlumení a progresivitu.
Dřívější Suntoury s olejovým tlumením opravdu byly "přetlumené".
Na vidlích vzduchových si pak podle tlaku vzduchu nastavíš sílu pružení, pomocí štelovacíh prvků a hladiny oleje potom sílu tlumení a progresivitu.
Dřívější Suntoury s olejovým tlumením opravdu byly "přetlumené".
-> palinator: Nemám důvod ti ho kritizovat. Zjevně vyhovuje tvým požadavkům a kdybys potřeboval lepší, asi bys to řešil.
RST Capa byla z mého pohledu nefunkční proto, že po roce ježdění vykazovala velký vakl ve futrech, při sjetí z obrubníku šla na doraz, zatímco na menších nerovnostech se ani nehla, sice pružila, ale nedokázala udržet kolo v kontaktu s povrchem - proto, že postrádala tlumení (něco jako když máš u auta špatné tlumiče).
RST Capa byla z mého pohledu nefunkční proto, že po roce ježdění vykazovala velký vakl ve futrech, při sjetí z obrubníku šla na doraz, zatímco na menších nerovnostech se ani nehla, sice pružila, ale nedokázala udržet kolo v kontaktu s povrchem - proto, že postrádala tlumení (něco jako když máš u auta špatné tlumiče).
-> Crestik:
jestli vybirate vyletnicky kolo do 13 ok, ze se na sejzdovem kole neda normalne jezdit je kazdymu jasny a zbytek tvoji odpovedi nebudu radsi komentovat 


-> Rapid: vybírá se tu kolo za 13t, to že ty jezdíš sjezdy a potřebuješ kolo za 50 je uplně někde jinde. Rozhodně bych třeba na výlet po cestě vzal kolo za 6 než nějaké sjezdové za 60. Nehledě k tomu, že abych vypadal in, musel bych mít motokrosovou helmu a jezdil bych po městě s prdelí zadním kole a vypadal jak kdyby mi někdo ukradl motor z rámu :-))
-> palinator:
LO = Lock Out - zamykání vidle z nohy vidlice nebo z řidítek
spacer = podložka
edit : tan Author je kuwa těžkej )))
LO = Lock Out - zamykání vidle z nohy vidlice nebo z řidítek
spacer = podložka
edit : tan Author je kuwa těžkej )))
nemam cas ted cist co se tu resi, jen mi podle odkazu prijde, ze tu vybirate kolo na jezdeni pro rohliky a mlíko :)
ja jsem dostal chut koupit sjezdaka nebo nejakej freeride, ale zas si rikam, ze musim nejdriv dodelat rapida, abych se pak jeste vubec svezl
(je tu nekdo, kdo prohani podobnej stroj?)
nonic, mizim, to byl jen takovej vylev, preju hodne km bez padů...
ja jsem dostal chut koupit sjezdaka nebo nejakej freeride, ale zas si rikam, ze musim nejdriv dodelat rapida, abych se pak jeste vubec svezl

nonic, mizim, to byl jen takovej vylev, preju hodne km bez padů...
-> petas:
Nemáš nějaký velký nároky?
www.author.cz/kola/.../&a mp;aid=397&cid=402& ;pid=556631
Tohle je moje povozidlo a teď jsem zvědavej, jak mě to zkritizuješ. Nejsem žádnej fanatickej jezdec, ale rychle a nebezpečně se svezu rád a docela i často. Nevím, jaké konstrukce je moje přední vidlice, zvenku je vidět pružina, ale jako olejem tlumená se nechová. Oproti dražším kolům je mnohem měkčí, odezva přesnější, ta vidlice se nechová tak tupě jako olejové.
Mimo to, tomu tvému vyjádření jsem kvůli technickým pojmům moc nerozuměl, tak prosím o překlad..
LO na korunce : ???
spacer : ???
A v jakém smyslu byla ta RST Capa nefunkční?
Nemáš nějaký velký nároky?

www.author.cz/kola/.../&a mp;aid=397&cid=402& ;pid=556631
Tohle je moje povozidlo a teď jsem zvědavej, jak mě to zkritizuješ. Nejsem žádnej fanatickej jezdec, ale rychle a nebezpečně se svezu rád a docela i často. Nevím, jaké konstrukce je moje přední vidlice, zvenku je vidět pružina, ale jako olejem tlumená se nechová. Oproti dražším kolům je mnohem měkčí, odezva přesnější, ta vidlice se nechová tak tupě jako olejové.
Mimo to, tomu tvému vyjádření jsem kvůli technickým pojmům moc nerozuměl, tak prosím o překlad..

LO na korunce : ???
spacer : ???
A v jakém smyslu byla ta RST Capa nefunkční?
-> Karel.: Mno Alivio nebo Deore je rozdíl v množství pastorků (8 vs.9) ale i na pákách alivio (tudíž 8 sp.) jde provozovat vyšší šaltr (doporučím SLX nebo XT shadow) protože je spolehlivější, má přímo vedený bowden a méně "vyčuhuje"
-> palinator: Vidlice je pro jízdu společně s rámem a obutím to nejdůležitější, co ovlivnňuje jízdní vlastnosti. To co je tady je jedna z nejlevnějších a nejobyčejnějších vidlí. Navíc s LO na korunce, takže jako by nebyl. Suntour Epicon RLD se dá sehnat za 2500 korun, je to vzduchová vidlice s olejovým tlumením, nastavitelným dampingem a lockem na řidítkách. Zdvih 100mm je ideální, nastavitelnej na 80-100-140mm přidáním nebo ubráním spacerů. Výměnou za tuhle (pokud obchod toto umožňuje) se mu to kolo prodraží odhaduju tak o 1000 - 1500 korun a bude to setsakramentsky znát.
Začínal jsem na 63mm RST Capa, což byl spíš jen držák na kolo než funkční vidle. Pak jsem ji vyměnil za 80mm Marzocchi MX Comp, parádní vidle, ale potřeboval jsem ji na jiné kolo a koupil toho Epicona. A je lepší, než ta Maruna z r. 2004 tenkrát za 6500.
-> palinator: Vidlice je pro jízdu společně s rámem a obutím to nejdůležitější, co ovlivnňuje jízdní vlastnosti. To co je tady je jedna z nejlevnějších a nejobyčejnějších vidlí. Navíc s LO na korunce, takže jako by nebyl. Suntour Epicon RLD se dá sehnat za 2500 korun, je to vzduchová vidlice s olejovým tlumením, nastavitelným dampingem a lockem na řidítkách. Zdvih 100mm je ideální, nastavitelnej na 80-100-140mm přidáním nebo ubráním spacerů. Výměnou za tuhle (pokud obchod toto umožňuje) se mu to kolo prodraží odhaduju tak o 1000 - 1500 korun a bude to setsakramentsky znát.
Začínal jsem na 63mm RST Capa, což byl spíš jen držák na kolo než funkční vidle. Pak jsem ji vyměnil za 80mm Marzocchi MX Comp, parádní vidle, ale potřeboval jsem ji na jiné kolo a koupil toho Epicona. A je lepší, než ta Maruna z r. 2004 tenkrát za 6500.
-> Karel.: můj názor je ten, že si vyber podle vzhledu z nějakých inteligentních značek (GT, Merida, .....). Jak tu zaznělo, taknějak trochu funguje, když to nemá kotouč, tak to má "kvalitnější" osazení. V uvozovkách proto, že dle mě to je uplně jedno, jestli budeš pečovat o Alivio neo Deore. Troufnu si tvrdit, že pokud ti někdo za jízdy imaginárně přehodí komponenty z nějakého low na medium, tak to pozná málokdo. Řešit tady půl kila sem-tam je nesmysl, jinak se nafoukaj gumy nebo vybere jiný vzorek a je to zas jiné. Všechny budou podobně vybavené, brzdy, odpružená vidlice, pedály...to není auto, aby jedno mělo ABS, pytle, klimu a druhé za stejné peníze mělo větší kufr. Je tu spousta lidí, co tu napsala, že jim kolo za 6-8tis sloužilo 10+ let, aniž by na tom extrémně něco generálkovali, tak není důvod to nějak hrotit. Prostě bych se zaměřil na to, aby to mělo dobrou stavbu, velikost, případně na místě vyměnit sedlo a zbytek je jen o nohách, ostatní jsou výmluvy na nekvalitní kolo (furt se bavíme o 13tis) :-))
-> Mishoooo: no uz som sa namotal na tu tfs 500vku a aj ked nezavazne, ale uz je objednana, takze ju aj vezmem. podla toho co pises verim ze vydrzi cez 10 rokov, takze v podstate to neni az tak velka ciastka ked sa to prepocita na take obdobie :D
-> petas:
Čemu říkáš "slabší vidlice"? Vybavený je to od pohledu pěkně, ovšem nemám zkušenosti, takže nevím, jak moc spolehlivý a trvanlivý to kolo bude. Jezdím Authora Impulse "06 už nějakých pár tisíc km a až na některý dětský nemoci vysoce spolehlivý povoz. Na to, že stál 7500,- Kč, paráda. A technicky slabší vidlice Suntour SR2000 nebo jak se zdvihem 63mm - jsem mimořádně spokojen.
Čemu říkáš "slabší vidlice"? Vybavený je to od pohledu pěkně, ovšem nemám zkušenosti, takže nevím, jak moc spolehlivý a trvanlivý to kolo bude. Jezdím Authora Impulse "06 už nějakých pár tisíc km a až na některý dětský nemoci vysoce spolehlivý povoz. Na to, že stál 7500,- Kč, paráda. A technicky slabší vidlice Suntour SR2000 nebo jak se zdvihem 63mm - jsem mimořádně spokojen.