Horské kolo - rada

prohledat
364 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 18.08.2009 do 02.07.2012, založil/a deathcat
řadit dle data
11:20:02
28.04.2010
Karel.
my se teďkla s přítelkyní taky rozhodujem jaký koupit kolo, tak poradí mi někdo? Cena tak do 13tis, je mi jedno jestli V-brake nebo kotoučovky, určitě kvalitnější přehazovačku, nějaký deore? Nevím fakt se v tomlhe moc nepohybuju, tak uvítám každej nápad, díky Jo a měl by to být horský kolo, žádejn trek
10:57:17
28.04.2010
Staf1221
ok, ziadne extra negativa. objednane :)
09:51:46
28.04.2010
petas
-> Staf1221: Trošku slabší tam je vidlice, ale jinak se to kolo zdá být v pohodě. Nemám teda zkušenosti s těmahle konkrétníma brzdama, ale svou funkci asi splní dobře. Šaltr je XT shadow, ten je parádní, ostatní dostačující. Myslím, že bys měl být spokojenej. Pokud bys měl možnost vidli před koupí vyměnit s doplatkem za Epicona RLD, bude to úplně jiný kolo.
01:37:54
28.04.2010
Staf1221
co si skodovkari myslia o tomto kusku? www.merida.sk/prodej/matt s-tfs-xc-500-d-09

citam sice fora, ale z nich mi je az zle. na bajkerskom fore kto nema bike za aspon 1500e je za debila :( doma mam 12 rocny bike a nebyt zodratych kolies, brzd a rozmrdanej prehadzovacky tam by som ani neriesil novy. tato merida je za 600 (resp 510 bez kotucov), co je myslim dost penazi,, tak som v tom ze nemoze byt zla. ak sa ale mylim tak ma prosim opravte skor ako to kupim 8
14:13:51
05.03.2010
Syny
-> deathcat: Dyt sem psal, jezdil sem driv na kole dost, za rok sem najel tak 3000km... V podstate to driv byl muj jedinej zpusob dopravy... A mel sem horaka Favorit, kterej vazil snad 20kg, nemel zadny odpruzeni a jezdilo se mi na nem dobre :) Takze moje naroky na vahu a takovyhle veci nejsou nijak vysoky... Jen ty brzdy me u toho sraly, tak proto sem tady psal, ze bych tam rad ty kotouce...
upraveno 1x, naposled 05.03.2010 14:14:25
14:09:33
05.03.2010
deathcat
-> Syny: Tu váhu začneš řešit, až se na tom párkrát projedeš někde v terénu 1
13:56:39
05.03.2010
Syny
-> TUNER: No, jenze ja prave takovyhle veci jako ty neresim... Me je fuk jestli bude vazit 13 nebo 14kg :) Proto si muzu vybirat podle toho jak je hezky 40
13:46:42
05.03.2010
TUNER
-> petas: nooo,při tej váze kde jsem,to bude docela drahý to jo...raději nepočítat ))) Chci tam mít 10,** kg ...k tomu mi sice stačí tak 30 deka. Což by stačilo sundat zvonek na pěšáky,pumpičku,zadní blikačku a vyměnit sedlo........ale co když chci ještě víc 1



-> Syny: jde o hmotnost kola,ne mojí. Já klidně kilo přiberu,v tom problem nevidim,ale na kole nechci mít zbytečně těžký věci. jde o princip ;-) Ale dostat se na jednocifernou hodnotu v kg,by vyšlo sakra draze,víc než celé tvoje nové hezké kolo 4
11:56:12
05.03.2010
Syny
-> TUNER: Tak 14dni nejez a mas pul kila az kilo dole hned 3 sice trochu jinak nez asi chces, ale taky moznost 47
upraveno 1x, naposled 05.03.2010 11:56:25
11:50:26
05.03.2010
petas
-> TUNER: Pokud jseš s rámem a vidlí spokojenej, V-brake vzadu neni zase až takový problém, aby se kvůli tomu měnil rám. Já bych to taky nedělal, pokud by se výhodně nenaskytl ten tomahawk. Je to sice těžítko, ale na to mý ježdění ...



Půl kila až kilo bude asi docela drahý co? 1
11:31:14
05.03.2010
TUNER
-> petas: nj,jenže rám a vidle je to poslední co bych chtěl měnit.....za těch asi 10 kol co jsem měl během 15ti let je tohle zatim nejkvalitnější svezení.

Ještě tak sundat půl kila až kilo váhy a jsem 100% spokojenej 1
08:58:04
05.03.2010
petas
-> TUNER: Viz můj předchozí příspěvek ... vozil jsem to tak z toho důvodu jednu sezónu, než jsem vyměnil rám. Jen škoda, že jsem kvůli tomu musel koupit obojetný kola. Dneska bych tu brzdnou plochu na ráfku oželel, ale na funkci to nemá vliv a moje kolo je beztak neskutečnej slepenec.



Původně do reakce vstoupilo jako sériovej Author Basic. Jehož předposlední stádium vývoje ještě bez kotoučovky vpředu je zde:

www.bike-forum.cz/fotogal erie/.../detail-3539.html



potom kámoš měnil rám a mě zbyl jetej tomahawk s hodně podobnou geometrií a právě s návarkama na kotouč a vzniklo tohle:

www.bike-forum.cz/fotogal erie/.../detail-7277.html



a z části nových věcí mojí marušky a zbytků bazíka nakonec vzniklo přibližovadlo pro přítelku:

www.bike-forum.cz/fotogal erie/.../detail-7780.html



Na tomahawka jsem si pořídil Epicona a proti té Marzocchi je neskutečně citlivá. Určitě se tahle anabáze setsakramentsky nevyplatila, ale konečně jsem s tím kolem spokojenej.



-> palinator: Tohle se mi taky stalo. Naštěstí na starým a už bouchlým ráfku, takže škody moc nebylo.
21:36:12
04.03.2010
palinator
-> petas:

Ty botky tam jsou měněný a dělalo to od začátku. Každopádně díky, až bude trochu teplo, tak to poladím... 6



Jinak co jsem jednou totálně dosral, bylo když jsem jel někdy na podzim, bylo hrozný vlhko, bláto, voda a začaly mě typicky drhnout botky, jako když je tam voda s pískem. Když už jsem to měl ale dostatečně probržděný a vymytý vodou, dělalo to furt. A on po rozebrání sjetej špalek až na železo...9 Takže vrypy v ráfku jako kráva, takže chybama se člověk učí.8
21:33:29
04.03.2010
TUNER
-> petas: a pak jsou třeba kola,kde to ani jinak vyřešit nejde. Na vidlu dopředu dáš kotouč vždycky,ale třeba muj rám nemá patku pro uchycení třmenu,takže dozadu bych kotouč nedal. Pak pokud chce někdo mermomocí kotouč,tak jedině dopředu. Ale já jsem spokojenej s Včkama,takže tohle neřešim ;-) Spíš začínam koukat po nějakym tom odlehčení )))

Koukal jsem že dřívější SIDka myslim že ta nejvyší racing vážila 1,14 kg !!! což je mazec váha a dneska už to snad žádná vilde nemá....
15:35:38
04.03.2010
petas
-> mototechna: Takhle zbastlený kolo jsem měl, když jsem neměl návarky na kotoučovku na rámu. Vepředu BB7 185mm a vzadu V-čko. Ale to mělo smysl jen při postupné přestavbě biku na kotouče. V případě koupě nového kola je to pasé.



Jak už jsem psal níže, mechaniky, pokud je to BB5 nebo lépe BB7 bych se nebál. Má své výhody a nevýhody, ale kotva je to solidní, brzdím jedním prstem a lehce, dá se dobře dávkovat (BB7 lépe, protože pracuje stále s konstatním předpětím lanka a chod páky se šteluje vzdáleností pohyblivé desky od kotouče) a stojí stále podstatně méně než nejlevnější hydra. Na Véčka má nevýhodu jen v o něco vyšší hmotnosti.
15:24:15
04.03.2010
petas
-> palinator: Přesně tak ... jak píše Crestik, dosednou potom naplocho a nepískaj. Ještě mě napadá, že můžou řvát, když je ve špalku zaseklá hliníková špona z ráfku. Chce to semtam kontrolovat a vydlabat.
14:43:15
04.03.2010
Crestik
-> palinator: jo, tak se to má dělat...protože když se zakousnou do ráfku, tak vůle a pružnost celého mechanismu se "pootočí" a špalek dosedne celou plochou. Proto se to šteluje trochu do šípu.
13:23:31
04.03.2010
palinator
-> petas:

Teď nevím, jestli ti rozumím. Seřizoval jsi je tak, aby byly vpředu ve směru jízdy blíž k ráfku? Takhle to doporučují servisní příručky.
12:59:09
04.03.2010
mototechna
No, keď kotúčovky, tak hydraulika, tá mechanika tam nemá čo robiť. A ak nie kotúče, tak Véčka, u Shimana od XT vyššie, alebo potom Magury, prípadne Avidy... Ja osobne mám hydrauliku od XT s dualom, ale pre bežné jazdenie je ideál vpredu hydrakotúč a vzadu lepšie Véčko, pretože v mene kinetiky :) je prevažná časť brzdného účinku na prednej brzde a zadná je iba na dobrzďovanie a korekcie.
09:04:00
04.03.2010
petas
-> palinator: Jestli ti řvou, je to špatným seřízením. Seřizoval jsem je tak, že jsem povolil šrouby, pod náběžnou hranu špalku jsem dal nějakou papírovou podložku (třeba z krabičky od léků je ideální tloušťka) aby byly špalky mírně do šípu, poladil dosednutí na ráfek, zmáčknul brzdu co to dalo a dotáhl. Pak neřvou a brzděj. Nakřivo zbržděné špalky je třeba samozřejmě srovnat na šmirglu před seřizováním 4
22:01:12
03.03.2010
palinator
Když jste u rekordů, dal jsem 70 km/h přesných z řádného kopce na Benešovsku, nicméně potěším petase , bylo to na kole s hydraulickejma kotoučovkama. A z roští vylít asi 10 m přede mnou nějakej sokol nebo co, málo jsem se lek. 3



Souhlasím, že kotoučovky co se brzdných vlastností týče jsou dál než véčka, na tom kole jsem dokázal jít na předek i když jsem se sunul zadkem co nejvíc dozadu. To u svýho bych asi promáčk ráfek, kdybych chtěl tak flekovat. 3 Prostě mi to přeci jen tolik nebrzdí jako kotoučovky, ale já mám alespoň solidní nástup, nejsou jedovaté, jako třeba brzdy naší Meridy (trek), který jsou tvrdý, a lehce ťuknu o brzdu a dost to cukne, pak se to ohřeje a uvadnou.



Se seřizováním svých brzd se moc nemažu, prostě zkrátím lanko, když to nebrzdí, sic chod mám delší, rezervu mám a nepřibrzďuje to. Samozřejmě při výměně to seřídím správně, potom je mi nějakej ten milimetr asymetričnosti jedno. Mimochodem to, že se to dá štelovat šroubkem u toho uchycení, jsem nevěděl.



Trojbarevný BBB jezdím, mám sadu s vyměňovatelnou gumou a kovovým tělem, stálo to asi 500,- a teď jsem si koupil samotné gumy asi za 200,-/4ks... Docela ujdou, i když řvou snad stejně jak ty předtím (asi to bude probržděným ráfkem)
21:39:00
03.03.2010
Nwkt
-> mishom: 75 jsem dával z kopce u baráku
21:38:45
03.03.2010
havlik
-> mishom: já jel nejvíc 92 podle cyklo tacho a ta baba ve felici co sem jí předjížděl málem nabourala :D
21:38:08
03.03.2010
mishom
-> Syny: 859 co si mal za matros ..ja som dal len 64
21:24:46
03.03.2010
Syny
Tak to ja mam rekord 85 na kole :) Bylo to z radnyho kopce a predjizdela me skodovka a typci z ni se po me jeste otaceli a stridave s cumenim na tachometr se celkem rezali a ukazovali, at s nima zavodim 3
20:54:09
03.03.2010
petas
Můj rekord je 78km/h na ocelovým horáku bez pružení a s cantileverama při cestě z Černý hory do Pece. Tehdá ještě bez helmy, rukavic, v teniskách na plastových pedálech. Jak říkal Crestik: guma 1
18:52:51
03.03.2010
Crestik
-> venni: jo, taky byly doby, kdy jsem si na kole užíval rychlosti z kopce 50-60. A klidně se přiznám, že ve svých 26ti už nejezdím rychleji než 40+.



Osobně vím o dvou případech, kdy se cyklista kochal 70+...jeden to nezvládl při sjezdu serpentýn, druhý odepsal stojícího favorita (nebo co) při nárazu zezadu 8
15:55:28
03.03.2010
venni
-> Crestik: běžně ne ale dá se,muj rekord činí 74km/h. To jsem byl ještě mlád a bez rozumu 1
14:36:10
03.03.2010
Crestik
fine_ray 03.03.10 12:23:43 napsal: uživatelsky…zkus si zmáčknout v 60–70ti km/h páčku na V-breakach a na hydraulikach :-)) než zabrzdíš tak ti upadne ruka o proti brzdění jedním prstem..a zbylých prstech pevně na řidítkách.kdo jezdí běžně 60-70 na kole je buď guma, nebo má kolo za víc než 15tis 40
14:00:25
03.03.2010
TUNER
-> fine_ray: Můžeme někdy porovnat.. 4



Jinak když srovnam hydraulický špalíky (Magura) a véčka co mam teď ( XTčkový s paralelogramem) tak jsem si na citlivost a hlavně brzdnej účinek Véček musel první den opravdu zvykat,jak to jedovatě brzdilo. Hydra kotouče má na kole mamina,tak musim zjistit značku a trochu víc to porovnat.....
13:00:17
03.03.2010
petas
-> palinator: u Vček se dá vzdálenost samozřejmě štelovat "jen" lankem a zaplaťpánbůh za to. Je však u Vček potřeba nastavit úhel špalku a přesné dosednutí na ráfek. Neříkám, že to je nějak náročné, ale trvá to podstatně dýl, než seřídit kotoučovku. Jinak cantíky byly neskutečný zlo. Nejde nesouhlasit. 1



Jinak viděl jsem, jak došlo k defektu v důsledku přehřátí ráfku od Vček, ale je to už extrém. Mě osobně se to nestalo. S kotoučovkama je třeba "umět" brzdit. Nebrzdit dlouho a v kuse, ale raději intenzivně a přerušovaně, aby se kotouč stačil chladit. Když se někomu přehřeje a zkroutí, je to spíš jezdecká chyba, nebo s tím jezdí něco, na co není to kolo stavěno. Jinak s těma levnýma mechanikama samozřejmě souhlasim. Jen chci poukázat, že ne všechny mechaniky jsou nepoužitelný. Osobně manipulaci s brzdovkou beru taky jako mínus, i když se jedná prakticky o bezúdržbový systém.



Navíc kotouč je prostě spotřební zboží. Když probrzdíš ráfek, je oprava náročnější a dražší než výměna opotřebovanýho kotouče. Na druhou stranu 3-barevný BBB špalíky (řekl bych že hodně solidní) mě vyšla sada na 250,-. Destičky do Avidek vyjdou na 300 minimálně plus kotouč. Jak říkám, kotouče jsou dražší, ale jejich výhody mi stojí za to je mít.
12:23:43
03.03.2010
fine_ray
uživatelsky...zkus si zmáčknout v 60-70ti km/h páčku na V-breakach a na hydraulikach :-)) než zabrzdíš tak ti upadne ruka o proti brzdění jedním prstem..a zbylých prstech pevně na řidítkách.
08:50:13
03.03.2010
Crestik
-> palinator: nevím, proč by Včka nešly seřídit...proti Cantileverům maj výhodu v tom, že tam držím jeden imbus, kdežto u véček to bylo o šikovnosti. Pokud myslíš stejnou vzdálenost špalku od ráfku, tak stejná vzdálenost se dolaďuje tím šroubkem u osky, která předepíná pružinu samotné brzdy. U Canti byl jen na jedné straně, na Včka na dvou (co mi tak moje vědomosti říkaj :-) ). Na svojem jsem si nastavoval Canti několikrát, teď mi to trvá asi tak 10min všechno, nepískaj, chod páky mám asi 1cm, nikde nedrhnou, brzdí na ten systém obstojně.
07:03:08
03.03.2010
TUNER
Koukam že už se to blíží ke 20ti....za 20 prodával kamarád o 4 kg lehčí Sabotage.....už jsem sem dával kdysi odkaz. Ale je jtý což ty nechceš,tak nic 1

www.mtbs.cz/katalog07.htm l?m=1045
22:19:14
02.03.2010
palinator
-> petas:

Neboj, opravdu vím, o čem mluvím. Kámoš měl laciné kolo s kotoučovkama (mechanicky ovládanýma) a zaboha to nemoh seřídit. Netvrdím, že to u dražších nepůjde lépe, neměl jsem tu čest se v nich vrtat, ale u hydraulik samotná manipulace s brzdovkou mi přijde poněkud méně praktická. U Véček se NEDÁ nastavit chod brzd vzdáleností špalků jako takových od ráfku pomocí toho třmenu, to šlo u brzd, kterým se říkalo Cantilever (?), byly problematické v tom, že nešly dotáhnout tak, aby se to časem neposunulo. Moderní V-Braky nelze takto nastavit, tam se to pošoupává pouze předpětím lanka a jedná se o mnohem spolehlivější provedení.

U V-Braků je problém, pokud se udělá na kole lehká osma a to se nemusí divočit, pak má kolo ABS..3 U kotoučovek (i v cenové relaci nad 15000) se zřejmě vlivem přehřátí kotouče občas deformují. Ještě k tej teplotě. Kotouče se nechají rozpálit daleko za hranici 100°C (vyzkoušeno), kdežto ráfkovky se ke stovce zdaleka nedostanou. Z toho vyplývá zpravidla menší náchylnost k vadnutí.
17:58:22
02.03.2010
Syny
-> fido06 27.02.10 20:57:46: Ted sem si vsiml tohohle odkazu - tak treba tohle sem si tak nejak predstavoval... Prisetrim a budu se teda muset vejit do 20ky... Ale neco takovyho sem mel na mysli... 6
14:24:22
02.03.2010
petas
-> palinator: Co se týká horší seřiditelnosti kotoučových brzd asi nevíš o čem mluvíš.



Vycentrování třmenů je u nových kotoučovek otázkou okamžiku. U hyder jen montuješ, zabrzdíš, a dotáhneš. U mechanik ještě doladíš předpětí lanka. Žádný složitý nastavování špalků jako u Véček.



Zmíněné mechanické Avid BB5 nebo 7 brzdí stejně dobře jako hydrauliky, jen mají horší dávkování brzdné síly, ale ani to se nedá srovnávat s Véčkama. U BB7 je navíc nastavitelná vzdálenost obou destiček od kotouče bez nářadí kolečkem, takže se dá snadno doladit.

www.kupkolo.cz/produkty/. ../Avid-Ball-Bearing-Seven _3410.html

www.kupkolo.cz/produkty/. ../Avid-Ball-Bearing-Seven ,-zadni_4858.html



Jedinou objektivní výhodou Véček proti kotoučovkám v téhle třídě je jejich nižší váha a cena.
13:25:25
02.03.2010
palinator
Co se tehniky týče, tak ano, kotoučový brzdy jsou dobrý do špatnejch podmínek, kde se ráfky zaserou, pak při brždění klasickejma brzdama pískaj a ráfky samotný jdou hyperrychle do prdele, navíc se musí čekat, než se obložení probrzdí vrstvou sajrajtu. Má to ale jedno ALE. Levnější kola jsou vybavena brzdami, které jsou rádoby kotoučové, nicméně brzdný účinek mají i horší než pořádné V-Brake a navíc nejdou pořádně seštelovat. Časté problémy jsou s pokřivenými kotouči, to pak buď přibrzďuje nebo nebrzdí, oboje je k vzteku. Obtížnější servis těchto brzd, hlavně hydraulických, je také další věc. Jinak pokud kotoučovky, tak hydraulický.

Pokud se nebude jezdit v marastu a sněhu, tak V-Brake určitě postačí.

Já mám kolo levnější třídy a to Author Impulse, modelového roku 2006, stálo 7 tis. a bylo prvním Impulsem s duralovým rámem. Přední ráfky už jsou totálně probržděný, protože jezdím v lecčem (miluju sníh..40 ), vzduchem tlumená vidlice s vinutou pružinou (ne vzduchová) je příjemně měkká, ale kontakt s podložím je vynikající, takový jsem nezažil na žádném i z dražších kol (olejové), ovšem je nenastavitelná. Na olejových mi vždy vadila taková tupá rána při přejezdu nerovností.

Jinak původní semi-slicky nebo jak se to dá specifikovat, takovej univerzál s jemným středem uprostřed, vzaly za svý, přišly tam užší Schwalbe Land Cruiser, které jsou dost kulaté a v zatáčkách neporovnatelně lépe sedí než původní s vystouplými hroty po stranách.

S kolem co se týče spolehlivosti problém nebyl, což je třeba znásobit brutálním užíváním. Po koupi jsem sice musel odstranit nějaké dětské nemoci, ale nejednalo se o nic vážného, jediný co mě občas leze na nervy, je občasné praskání od pedálů...

... tak, teď to určitě nebude nikoho zajímat a pošlete mě do pryč. 3
12:28:45
02.03.2010
petas
-> Syny: Osobně bych na léto moc nečekal, to jsou ceny kol na nejvyšší úrovni. Teď máš ještě šanci sehnat loňský modely a v týhle cenový relaci můžeš mít kolo, který v létě koupíš za 20k
10:58:31
02.03.2010
fine_ray
www.cube-bikes.cz/detail. php?id=181 Akorát model 2008



Osazeno XT a víš..včetně SHIM. hydrauliky a nejvíc moc spokojenej, hned za čárou ho mají od 630E...co řešit?
15:01:19
01.03.2010
james.bond
-> Syny: ohledně těch brzd, teď jsem se bavil se znamym kterej kola opravuje a prodáva, k těm kotoučovejm brzdám se vyjádřil tak že za tyhle peníze to bude sračka a osobně by do toho nešel.
13:12:52
01.03.2010
woody121
mongoosu má môj kamoš taktiež jazdí preteky a iba sama chvála a on váži 98Kg 1 inač ta čo sa ti páči ma aj celkom schopne komponenty na tvoje jazdenie dovolenka sem tam do lesa super!!!
12:43:26
01.03.2010
Syny
Ok, diky vsem za rady... Jeste budu pokukovat a zjistovat a v lete snad neco koupim... Jinak - treba se mi libi docela tohle... A ta cena by se taky jeste dala... www.rockroad.cz/horske-ko lo-mongoose-meteore-comp-2 009
12:24:36
01.03.2010
petas
-> Syny: Úplně celý jsem to nečetl, ale pár typů bych měl:

Vidlice je za dobrý peníze slušná Suntour Epicon, nejlépe ve verzi RLD, kde má štelování odskoku a zamykání z řidítek. Sice trochu těžítko, ale je to nejcitlivější vidlice v dané cenové hladině.



Pokud funkční kotouče za málo peněz, zkusil bych se podívat, pokud by se našlo kolo osazené Avid BB7 (nejlepší mechanická kotoučovka na trhu) nebo BB5, která je o něco levnější, ale už se hůř seřizuje. Do jiných mechanik bych nešel a u levných hyder se dá čekat nějaký konstrukční problémy. Navíc, pokud by ti v budoucnu mechaniky nestačily, stačí vyměnit jen brzdy.



Co se týká pohonu, i Alivio nadělá za málo peněz hodně muziky. Akorát doporučuju oddělené brzdové a řadicí páčky.
00:42:45
01.03.2010
woody121
-> TUNER: moc pekné kolo a za tie prachy 9 9 9
00:41:25
01.03.2010
woody121
-> Syny: nie práve že hydraolika je top, ja rozprávam o mech. kotúčoch keď sú na kole iba kvôli image tak je to o dosť horšie ako nejaké V brake s dobrými gumičkami vlastné skúsenosti4 ja mám hydro Formula: charvatbros.com/wp-conten t/.../formula-oro-k24-disc -brake.jpg a poviem ti to je iná káva brzdí to za každých podmienok odjazdil som z nimi kopec km a pretekov a bez problému DOPORUČUJEM !!! skvelé brzdy, ale keď chceš kolo iba tak na dovolenku tak je ti zbytočne dávať iba za brzdy cca 8 000 cz skús zájsť do nejakej predajne tam ti poradia povec načo to prevažne chceš a oni ti už pomôžu 6
00:07:14
01.03.2010
Syny
-> TUNER: Asi jako bych si nekoupil super auto, ktery se mi nelibi, tak je to stejny s kolem... Samozrejme, ze chci aby fungovalo dobre, ale nepotrebuju naky super profi... Jak sem psal, mel sem Favorita bez odpruzeni, tezkyho a na prd a byl sem spokojenej... Nevyslehat se v 60ti km/h, tak bych na nem spokojene jezdil do ted... Taky to nebylo zadny uzasny kolo a nic se mi na nem nepodelalo - jen jednou praks retez... Tod vse...
23:44:06
28.02.2010
TUNER
-> Syny: No na skákání ze skály a podobný kraviny kolo taky nepoužívam. Taky na něm jen jezdim a dělam věci pro který je to kolo určený,je to kolo na běžný ježdění,nejezdim žádný závody a byla to jen ukázka co se za ty peníze dá pořídit a nebylo to myšleno tak že někomu nutim karbonovej rám....ale prostě že za ty peníze koupíš kolo který je někde uplně jinde kvalitou všech komponent oproti novýmu za 15 000,-

Ale pokud si kupuješ kolo aby se ti líbilo,tak to jo,tomu já nerozumim,já si kupuju kolo aby bylo lehký a perfektně fungovalo a komponenty vydrželi bez věčnýho ladění nějakej ten pátek.

Tak ti přeju dobrej výběr hezkýho kola... ;-)
23:16:12
28.02.2010
Syny
-> TUNER: To asi reagujes ne me vid? :) No ja chapu, ze jsou nekteri, kteri chtej uplne vsecko super, ale ja fakt nepotrebuju karbonovy kolo a podobne :) Me jde hlavne o to aby se mi libilo 40 (proto i ty brzdy - protoze se mi to proste libi a nemyslim si ze by ty hydraulicky brzdili spatne) a aby to nebyla naka uplna sunka... Nebudu to mit na zadny skakani, kravnuti a podobne... Fakt jen na lazo plazo jizdu nekde na dovce, nebo jet na zahradu na kole a podobne... Samozrejme s tim budu jezdit jak po ulici tak v terenu, ale ze zadny skaly, skoky a podobne... Z toho uz sem vyrost a v neposledni rade sem se poucil, kdyz sem pri podobnejch kravinach totalne rozslehal svy predchozi kolo a malem i sebe :)



BTW: To moje posledni kolo byl horak Favorit za 5000 a uplne mi stacil, takze asi tak :)
upraveno 2x, naposled 28.02.2010 23:20:06
23:15:21
28.02.2010
gim
-> Syny: pojed tedka do prahy, tendle tyden by mel byt veletrh for bikes, tam budou super ceny za dobry kola.

Jinak ja osobne mam slabost pro gtcka. 3 roky nazpet sem si koupil avalanche 2.0 ale v lete mi ho ukradli. Taky melo kotouce, mechanicky, ale jak pisou kluci, vyladeny vecka udelaj vic prace nez mechanicky kotouce. Zezacatku to bylo super, ale po delsi dobe uz nebylo ono. A hlavne na nich krom predpeti lanka nic v domacich podminkach neseridis, pokud ti bribrzdovalo kolo, neni to o brzdach ale mohl si mit vytahany draty a smajdalo. U kotoucu o dost vic vytahavas draty takze je potreba je jednou za cas nechat vymenit. Kdyz uz kotouce tak hydry, a do tech 15 bys nejaky nasel. Vidlice na kola v tydle cenovy kategorii davaj povetsinou to samy nebo si hodne podobny a to skoro to nejlevnejsi co je.

Velikost kola se odviji od vejsky, ja mam 187cm a kupoval jsem si velikost 21,5 coz dle tvyho znaceni je XL. Ikdyz by mi stacilo Lko, ale na vetsim se mi jezdi pohodlneji.

Zalezi co chces ale urcite se nekam zajdi mrknout a projed se. Uvidis sam co ti vyhovuje.
Extreme Tyres