Cyklisti na silnici

prohledat
4814 příspěvků (zobrazeno 2101 až 2150) od 05.08.2009 do 15.04.2024, založil/a David29
řadit dle data
14:11:02
13.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo: Rozdíl je ve váze + v tom, že kevlarová patka je ohebná, takže ten plášť jde složit. Z pohledu jízdních vlastností je to až na váhu stejné.

Ta Rubena je ještě o nějakých 160g těžší, nízké TPI - bude to dost "tvrdý" plášť, tzn bych čekal nižší komfort a horší přilnavost. Ale jezdí to taky.

Ochranu proti defektu nemá skvělou ani jeden, životnost bude ale jinak v obou případech slušná, tisíce kilometrů.
13:47:18
13.01.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Cenově bych to právě moc nehrotil, minimálně za začátku. Rozdíl mezi ocelí a kevlarem u těch Continentalů je opravdu jenom ve váze, nebo ještě v něčem?

Poznám nějaký rozdíl za jízdy a v životnosti mezi www.cyklovybava.cz/plast- continental-ultra-sport-ii -622-25-700x25c-cerny-drat :17125 a www.cyklovybava.cz/plast- rubena-622-25-v80-700x25c- syrinx-cerny:5769/, nebo ne?
13:33:36
13.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo: K řetězu vem ještě rychlospojku: www.cyklovybava.cz/rychlo spojka-na-retez-7-8-rychlo stni:7310

Pláště jsem tu řešil myslím pár stránek zpátky s Kingem. Tam je to hrozně moc o tom, kolik do toho chceš dát. Ale jelikož to máš celé dost těžké, tak bych to až tak nehrotil. Můžeš vzít třeba Ultrasporty: www.cyklovybava.cz/plast- continental-ultra-sport-ii -622-25-700x25c-cerny-kevl ar:17123 nebo pokud by ti nevadilo 60g navíc na každém (na tom shopu to maj blbě, kevlarová verze má 280g) a chtěl jsi ušetřit, tak drátěný: www.cyklovybava.cz/plast- continental-ultra-sport-ii -622-25-700x25c-cerny-drat :17125 ale jak říkám, možností je milion, jezdit se dá i na těch Rubenách...
11:27:06
13.01.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Přesmykač nechám, přehazovačku vezmu novou, už se mi moc nezdá a přišla mi dost volná (málo pruží proti řetězu). Takže nakonec vezmu:

www.cyklovybava.cz/kliky- shimano-a070-170mm-50-34-z ubu-cerne:12409
www.cyklovybava.cz/zapouz drena-stredova-osa-shimano -bb-un26-68-x-110mm-bsa:18 59
www.cyklovybava.cz/sedmik olecko-sunrace-13-28-zubu- stribrne:624
www.cyklovybava.cz/menic- silnicni-shimano-a070-s-ha kem:13878
www.cyklovybava.cz/retez- shimano-hg40-sedo-hnedy:25 23

A teď ještě jeden dotaz, jaké vzít pláště? Vždycky jsem bral obyčejné Rubeny a teď se dívám, že je tam toho kotel...
19:01:48
11.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo 11.01.20 12:10:29: Ten přesmykač nejspíš můžeš nechat, prakticky cokoliv co se sem dostalo po revoluci bude už nejspíš SIS kompatibilní. Sice je těch 16 zubů velký skok, ale téměř jistě to pobere... Přehazovačka by měla být v pohodě, tu měnit (pokud není vymletá na čepech nebo ohnutá) není potřeba.

Ohledně rychlých převodů neměj strach, 50/13 je převod 1:3.84, zatímco 52/14 je 1:3.71... takže tím že nejmenší kolečko zmenšíš na 13 zubů získáš trochu tvrdší převod i když ubereš na převodníku na 50 zubů.

Ohledně středu, pokud má nějaký problém, tak ho zahoď a kup tam tohle: www.cyklovybava.cz/zapouz drena-stredova-osa-shimano -bb-un26-68-x-110mm-bsa:18 59 A budeš ho mít nejspíš na vždy 4
upraveno 3x, naposled 11.01.2020 19:07:04
12:10:29
11.01.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: tak jsem ho byl vyhrabat, mam tam vzadu 14-28 sestikolecko a vepredu 52/42. Presmykac je nejake Shimano bez oznaceni (jen vylisovane Shimano v cernem plastu) a zadek nejaky prehistoricky Shimano SIS (myslim tak rok 2006, co jsem ho kupoval). Kliky ted mam 170ky, vzadu mezi ramem a koleckem je jeste misto, takze asi ani 7mi kolo by nemel byt problem...

Asi pujdu do toho kompaktu 50/34 a sedmikolo 13-28, sice prijdu o trochu rychlosti na rovinkach, ale tohle bude spis o vytrvalosti, nez o honeni rychlosti a 34ka mi da trochu vic volnosti v hledani idealni kombinace. Vim, ze 52+14 jsem vyuzival fakt jenom na sjezdy, krerych tam moc nebude...

A musim se podivat na stred, je nejaky volny.
12:56:53
09.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo 09.01.20 11:10:10: Jo, šestikolo téměř jistě šroubovací bude. Změř si taky rozteč zadních patek, ale pokud je tam šestikolo, mělo by se sedmikolo vlézt resp. osa by měla být dost dlouhá.

Ano, praktický rozdíl je jen v počtu zubů. Historicky byly rozdíly v roztečích šroubů pro montáž převodníků atd, ale to tě při koupi komplet klik i s převodníky netrápí.

Počítej ideálně i s novým řetězem.
11:10:10
09.01.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Teď mám vzadu nějaké šestikolo, musím se podívat na zuby a co to přesně je, ale myslím že je šroubovací (už tam je pěkných pár let). Takže rozdíl je jenom v počtu zubů, nic jiného? Pak by asi se sedmikolem 13-28 byl kompakt lepší do kopce, ale pomalejší na rovině (menší počty zubů) a klasika přesně opačně...
10:08:11
09.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo 09.01.20 08:21:53: Blbec je kdo se nezeptá 4 Kompakt - převodník 50 zubů velký / 34 zubů malý - skok mezi převodníky 16 zubů. Klasika - převodníky 53z velký / 39z malý, skok 14 zubů. Dřív se ještě vozilo 52/42, tzn skok jen 10 zubů. Jak se postupně zlepšily přesmykače a převodníky (náběhy pro řazení atd), tak se ten skok začal zvětšovat.

Kombinace v zásadě smysl dává, ale možná toho nebudeš potřebovat tolik. Ještě by to chtělo vědět dýlku středový osy... pro ty Tourney kliky má být 110mm, tak abys nebyl moc mimo.

Přesmykač vyfoť, co je zač, pokud má dobře fungovat s duály, bylo by vhodné, aby to bylo přiměřeně moderní (SIS/STI kompatibilní) Shimano. Hazka pokud dobře koukám je Shimano SIS, ta by ti měla stačit současná (pokud není ohnutá nebo tak něco).

Co máš za vícekolečko vzadu teď?
upraveno 1x, naposled 09.01.2020 10:08:39
08:21:53
09.01.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Zeptám se jako blbec, ale jaký je rozdíl mezi kompaktem a klasikou? A když mi přední přesmykač funguje (snad ještě původní), bude fungovat dál i s novýma předníma převodníkama, nebo bych měl uvažovat o novém? A stejný dotaz je vlastně i na zadek...

Jinak žádné horentní sumy investovat nechci, ale mám to kolo rád a sedí mi vlastně všechno krom převodů, což zase tak velká investice asi nebude...

A jinak mám 190 cm, což nevím jestli je pro tebe "dlouhán", každopádně teď udělám revizi, abych vědel co jsem na tom kole do teď vozil (zuby předek, zadek a délku klik).

Edit: Takováhle kombinace by dávala smysl?
www.cyklovybava.cz/kliky- shimano-tourney-fc-a070-2x 6-7-8-50-34-zubu-170mm-cer ne:24874
www.cyklovybava.cz/presmy k-shimano-a070-2-prevodnik -31-8mm:12027
www.cyklovybava.cz/menic- silnicni-shimano-a070-s-ha kem:13878
www.cyklovybava.cz/sedmik olecko-sunrace-13-28-zubu- stribrne:624
upraveno 1x, naposled 09.01.2020 08:45:10
16:00:26
08.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo: V kompaktu asi nejlevněji Shimanou Tourney, stejně jako máš duály: www.cyklovybava.cz/kliky- shimano-tourney-fc-a070-2x 6-7-8-50-34-zubu-170mm-cer ne:24874

V klasice něco takového: www.cyklovybava.cz/kliky- sunrace-r81-170mm-53-39-zu bu-52-42-zubu:8199

Ale jak na to kolo koukám, tak jsi asi docela dlouhán? Tam těch 170mm bude spíš málo.

Osobně jsem ale toho názoru, že investovat do podobného kola výraznější sumy je nesmysl, pokud to neděláš z čistě citových důvodů...
15:49:36
08.01.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: rad bych novy predek i zadek...
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od Jumbo vložen 08.01.2020 15:49:36
15:45:24
08.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo: 250m převýšení na 40km je 0.625%... to není moc. Tam by ti kolečka moc docházet neměla, pokud to není většinou rovina a pak nějaký krpál vložený.

S těma duálama co máš toho moc nevymyslíš, sedm stupňů je dost málo a výběr kazet/sedmikoleček taky nic extra. Pokud máš šroubovací sedmikolo, tak se můžeš max rozhodnout, jestli chceš nejmenší kolečko 13 nebo 14 zubů a největší 25 nebo 28 (teoreticky i víc, ale to už nejsou moc silniční převody).

Osobně bych větší problém čekal u těch menších koleček - jaké máš převodníky? Já na zimáku mám také nejmenší kolečko 13 zubů a s kompaktem vepředu, tzn placka 50 zubů, to v Břežanském údolí (cca 4km se sklonem 3-4% +-) dokážu místy rozšlapat tak, že mi prostě už převod nestačí. A to při cestě do práce s batohem, natož pak v závodním tempu. Takže pokud tam nějaké takové delší klesání bude, v závodě bys na tom mohl tratit.

Pokud máš možnost dát místo šroubovacího vícekolečka kazetu, tak se dá jít až na 11 zubů - to už je podle mě s tím kompaktem v pohodě, resp. z kopce se na tom dá rozšlapat až někam k 60 km/h. Což při mírném profilu by mohlo stačit.

Pokud jsou klesání ostřejší, tak už se většímu převodníku člověk nevyhne... kolega na časovku bral tuším 55 zubů, ale on na tom zajel ve své kategorii amatérského mistra Slovenska 3
15:28:01
08.01.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Tak profil už znám teď, vlnění mezi 200 a 120 m.n.m, 40 km má dohromady 250 metrů nahoru a 250 metrů dolů, okruhů bude několik, takže nic extra kopcovitého. Kopce jsem nikdy moc nemusel, takže čím lehčí do kopce, tím líp, většinou mi došla kolečka...

Každopádně na beranech mám tohle www.kolo-dily.cz/cz-detai l-888055418-razeni-sta070l ix-rix-2-7-7k.html a z toho budu taky vycházet při konfiguraci zbytku.

Dokázal bys mi něco doporučit na hobby tréning?

Edit: Takže třeba předek 50/34 a zadek 7-mi kolo 12/32 by dávalo smysl, jako takový zlatý střed?
upraveno 1x, naposled 08.01.2020 15:42:39
15:14:28
08.01.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo 08.01.20 14:53:11: Na předku kompakt 50/34, vzadu kazetu 11-25 když mám kondici a nejedu do kopců, 12-30 když jí nemám nebo mě čekají velké kopce.

Při dnešních jedenáctirychlostních sadách je takový "zlatý standard" kazeta 11-28, případně 11-32 pokud kopce fakt nerad. Převodníky opět dle vkusu, kdo rád jezdí na sílu tak klasika 53/39, většina lidí spíš tu 50/34... někdo jako kompromis semikompakt 52/36.

Hodně záleží jakou sadu/výrobce budeš mít, od toho se odvíjí možnosti. A pokud to má být závod, tak dost záleží na profilu a délce pochopitelně...
14:53:11
08.01.2020
Jumbo
Pánové, co jezdíte na silničních kolech za kombinace převodů předek/zadek? Jestli se vyhecuju, tak možná letos udělám znovu jednu magořinu a rád bych se na to trochu líp připravil, než posledně...
23:11:52
04.01.2020
U-Geen
pod stromkem jsem nasel krivej 34z prevodnik a fakt to neni spatny... dik TTomas za tip :-)
21:14:04
14.12.2019
SO545
-> King 14.12.19 21:08:25: ty vole...a to som si ja myslel ze na vychode mam malo..uz dlho si to nemyslim.
fabrika sla do p... par rokov som sa otukaval na starych autach /to ma vzdy bavilo/ a potom ma zamestnal kamarat v servise v 96... do 99 som mal v servise ford od 9 do 12 cisteho potom vymyslel ze plati vela ze pojdeme na max 7000...tak sme to zabalili a po case to zabalil aj celkom slusny servis... ... fusoval som doma a v 2000 som nastupil do prace kde robim dodnes...nastupoval som za zmluvny plat 12000Sk + nejake odmeny... asi som mal stastie...hold. ale je pravda ze vzdy som robil v ukole nie v tarife.... a vzdy som si peniaze chcel zarobit. a to plati aj dnes.... mne sa dnes fusovat doma absolutne neoplati.
upraveno 1x, naposled 14.12.2019 21:15:40
21:08:25
14.12.2019
King
-> SO545: Jinak jeste v 93. u nas ve fabrice makali obsluhy NC stroju za 3 tisice hrubeš, v 91. jsem nastupoval za 2300 :-)
21:03:56
14.12.2019
King
-> SO545: Tenkrat jsem moh mit na pasce oficialne kolem 3500 Kč brutto (prodavač), ale zase se tam dalo servisem elektroniky vydelat dost bokem v prac. dobe a sefko to toleroval. Za dva roky jsem odesel k montazim za cca 5ti nasobek :-)
20:50:55
14.12.2019
SO545
-> dragon_cb_cz 14.12.19 20:35:12: zarabal som v 93 cca 6000 cisteho /tusim este Kcs/ ako obsluha 2x CNCsustruhov ... tu pracu som mal celkom rad....ak by to neklaklo snad by som u toho aj zostal...
upraveno 1x, naposled 14.12.2019 20:51:36
20:35:12
14.12.2019
dragon_cb_cz
-> SO545: Tak vzhledem k tomu, že průměrná mzda v té době byla sedmička hrubého, tak mi to tak nereálné nepřijde... minimální mzda v té době byla v čisté někde pod 2 tisíce?
20:30:25
14.12.2019
SO545
-> King 14.12.19 16:57:49: v 94 si zarabal 2600kc ? to snad nie...
17:19:42
14.12.2019
dragon_cb_cz
-> King: Oooo, schovat! A co se divíš, když to máš z buržoazních italských trubek s holubičkou.... 15
16:57:49
14.12.2019
King
-> dragon_cb_cz: Tak tohle byly svyho casu 2 moje mesicni vejplaty a je to jenom samotnej ram s vidli :-)
zvětšit Cyklisti na silnici - obrázek od King vložen 14.12.2019 16:57:49
13:12:59
06.12.2019
U-Geen
-> dragon_cb_cz: tak ne, ten mezikus tam nebyl. BFI to koupili asi rovnou. Holandani :)
13:09:01
06.12.2019
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Aha... já nedávno zjistil, že Leader Fox se dělá v ČB, to jsem vůbec netušil.
13:07:23
06.12.2019
U-Geen
-> dragon_cb_cz: jj... ono tyhle cesky znacky docela fluktuujou :) RM byl tusim puvodne ceskej, uplne samostatnej, pak to koupil nekdo ze zahranici a pak zas BFI. Kazdopadne ramy se delaj v Asii, ale montuje se to cele v Koprivnici, takze je to skoro cesky kolo :)
Podívejte se, jak se vyrábí kola! Byl jsem s kamerou v kopřivnické „cyklotovárně“
12:55:39
06.12.2019
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Aha, to nevím, že taky patří pod ně. Tyhle moderní značky 3
12:48:59
06.12.2019
U-Geen
-> dragon_cb_cz: ... / RockMachine :)
12:47:56
06.12.2019
dragon_cb_cz
-> U-Geen: No myslel jsem spíš tu škodovku, ale ano, dělá to pro ně BFI (Superior/Sup). A za ty peníze podle mě super kus kola, ta Sora je dobrá sada, sice jen 9sp, ale ergonomie stejná jako vyšší řady, vnitřní vedení lanek...
upraveno 1x, naposled 06.12.2019 12:48:48
12:47:08
06.12.2019
U-Geen
-> dragon_cb_cz: vypada pekne... BFI je spravna znacka kola? Tos me potesil :-)
08:42:49
06.12.2019
dragon_cb_cz
Kdyby někdo toužil vyzkoušet silniční cyklistiku na správné značce bicyklu, tak Škodovka má momentálně za skvělou cenu ve výprodeji tu levnější variantu: eshop.skoda-auto.com/cz/. ../1001

Speciálně -> King: -a by to mohlo zajímat 4
20:55:23
23.11.2019
Tomaso435
22:09:19
07.11.2019
MATTESS
-> Nwkt: právě. To zase tak často nevyužiju, abych takovou částku dával
21:53:16
07.11.2019
Nwkt
-> MATTESS: Smysl má jenom origo a to bych počítal tak 10-12 za použitý
21:46:47
07.11.2019
MATTESS
-> Nwkt: no nemám.
21:43:59
07.11.2019
Nwkt
-> MATTESS: Tažný máš nebo ne?
11:44:58
07.11.2019
MATTESS
-> TTomas: hmm
-> Jumbo: do Tyrol úplně ne. Zatím jen plánujem, je to ještě daleko. Docela bych kola s sebou vzal. Možná, že nakonec je brát ani nebudeme1 Ještě zvažuju, jestli nedát tažný a držák na kouli. Ale zase tak často kolo nepřevážím. Upevnění všeho beru za samozřejmost
08:53:06
07.11.2019
Jumbo
-> MATTESS: Co vím, tak v Rakousku i Německu jdou hodně po tom, aby byla všechna břemena buďto oddělena od prostoru posádky, nebo upevněna tak, aby nemohla posádku ohrozit. Kola v autě už jsem viděl, ale počítej s tím, že budeš rozhodně kandidát na zastavení a kontrolu, jakmile uvidí, že je v autě máš a pak bude potřeba mít opravdu všechno v autě ukotveno, včetně všech cestovních tašek, igelitek, přileb atd., jinak je to na pokutu...

Jedeš do Tyrol?
08:45:42
07.11.2019
TTomas
-> MATTESS: V dodávce to vozime normálně nahrazeny a nikdy nebyl problém.
08:29:20
07.11.2019
MATTESS
Nemáte zdejší cyklisti zkušenost s přepravou jízdních kol v autě v Německu a Rakousku? Když budou pořádně upevněná? Koukal jsem na UAMK, ale nic moc jsem nenašel. Jen o tom upevnění.
20:47:47
07.10.2019
dragon_cb_cz
-> bouchy: Nafoť to, ale podle toho co píšeš tak to nic závodního nebude. Ty závodní rámy toho se sériovou produkcí neměly moc společného. Jo, F1 byly hezký, ale moc jich nebylo a běžný smrtelník se k nim nedostal.
19:32:40
07.10.2019
bouchy
-> dragon_cb_cz: No asi hořim. Myslím, že by nemusela být náročná - downgrade na páčky na rámu, berany, sedlo, pár mechanických dílů. Většina je doma. Pokud není ruplej rám... Jinak, jeden co prodával kola (dokonce motorky), než mu byl krám znárodněn, tak to veděl celkem dobře (btw krám už před válkou a stále tam je, někdo zná majitele z burz). Pro tyhle závodní účely byly úplně jiný ložiska, ještě tenčí trubky, kvalitnější matroše. Vše za devizy. A jezdilo to. Znám daleko horší výrobky tý doby, který si navíc ještě kladly vyšší cíle. Tohle byla jen "následná" výroba - tušil bych, že zbrojovek, dle lokace. Pak tu byli jiní výrobci - Liberta atd. a to byly teprv sráče.
18:57:47
07.10.2019
dragon_cb_cz
-> bouchy: Ale prd, byla to značka na hovno a jakýkoliv status měla jí dalo jen socialistické hospodářství. Jinak to byl šmejd a nebo jak říká kolega, "obžaloba socialismu". Poslední inkarnace byla zajímavá, ale cenově mimo, takže to dopadlo jak muselo (a co se objevuje ze zákulisí, tak Galovič byl asi ještě větší šmejd než někteří mysleli).

Nálepky se koupit dají, různě po bazoši bývají. Pokud to má blatníky, tak to speciál nebude. Nálitek na dynamo nemělo žádný starší favo, to přišlo až později, před tím bylo na objímce. F2 také ne, to byla dráhovka. Nejspíš F12 nebo něco podobného. Kdyžtak nafoť. Ale renovace jsou podle mě vyhozené peníze, pokud k tomu nehoříš nějakou speciální láskou.
17:50:02
07.10.2019
bouchy
www.idnes.cz/ekonomika/.. ./favorit-bicykl-kola-rich ard-galovic.A191007_095523 _ekoakcie_fih RIP Favorit. Dobrá značka to byla. Ale ta poslední reinkarnace spíš vypadala na kola pro (solventní) hipstery, než širokou veřejnost a závodníky, ti šli jinam... btw, daj se koupit sy obtisky (dneska spíš samolepky) na Favority? Jeden na renovaci by tu byl (obtisky jsou tuším "druhá" generace dle fotek na tom fanwebu), lak nutný. Tím se o to přijde. Je to '69 Speciál (ne Super Speciál F1, ale spíš F2, nebo jak je to na wiki značený) - neumim to poznat, ale za a) mělo to defaultní alu blatníky (čili no-go pro F1, moc málo místa kolo-sedlovka), ale brzdy Special a přední vidlici bez nálitku na dynamo, čili ne ten "běžnej" favorit (jakože normalizační a dál) s beranama pro masy. Nevim, neumim to poznat.
13:08:28
21.09.2019
minno
-> suri: no skoro1
12:53:36
21.09.2019
suri
-> minno: bicykel aj Punto , to ako ty :D
12:52:30
21.09.2019
minno
Inzerenti komedianti3

"dobry stav, predvčerom namazana retiazka."3

sport.bazos.sk/inzerat/.. ./bicykel-predator.php
Extreme Tyres