skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 02.03.13 10:46:39: lesovůz
-> Rapid135 - doktor: člověk se do takové situace dostane ani neví jak......kdyby pod tím sněhem byla ta hlína zmrzlá tak půl bídy ale jak je to pořád takové rozmočené tak to je jak bažina všecko
Todle se mi povedlo zcela nevině zastavil jsem u sjezdu na pole že se půjdu vyčůrat půlkou auta na cestě a druhou na sjezdu kde byl sníh a to byla asi ta chyba.Když jsem se chtěl rozjet začalo to klouzat a prdel mě tahala k poli jak jsem se pokoušel s toho vymanévrovat at neskončím v tom poli tak jsem tam byl ani nevím jak,prostě jsem tam sklouzl jak malina


-> David29: "Italský montér asi neměl svůj den, a mozek nechal doma"







První jízda, a první kiks
Přijel jsem do Chomutova ke střední škole. Zastavim a jdu si zjistit, kde se skládá. Abych nepřekážel, dal jsem levou stranu na jakejsi rozpadlej chodník.
Vrátim se, sednu do auta, zařadim zpátečku a že se otočim. Tak jak zcouvávám na silnici, najednou rána a unikající vzduch
Začal jsem nadávat na ten rozmálcenej chodník, že je guma v hajzlu. Tak se zpátky srovnám, vystoupim a jdu se podívat - nikde nic a syčení ustalo. Tak jsem chtěl odjet na vykládku, že to pak budu zjišťovat - a už jsem neodjel, pač nebyl vzduch v okruhu
Při bližším průzkumu jsem zjistil, že je uražená koncovka hadice, co ústí do vzduchojemu.
Takže telefon na firmu, že stojim a nepude to. Pochopitelně jsem jim musel vysvětlovat, co to znamená, když je auto bez vzduchu.
Dali mi číslo na servis Iveco v Chomutově, zavolal jsem si tam a asi 2 hodiny jsem čekal na opraváře.
Ten přijel, neměl klíč potřebné velikosti na výměnu čufliku - tak jsem šel na místní SOU, aby nám pučili vercajk.
Po 2,5h jsem jel konečně vykládat.
A příčina? To mi neuvěříte...
Jak jsem sjížděl z obrubníku, auto se zkroutilo a zhouplo se, tak ten čuflik urvalo listový pero
Vzduchojemy byly moc blízko - ted už jsou posunutý, tak to bude dobrý, ale tenhle kiks nejspíš čeká všechny naše auta
Italský montér asi neměl svůj den, a mozek nechal doma

Přijel jsem do Chomutova ke střední škole. Zastavim a jdu si zjistit, kde se skládá. Abych nepřekážel, dal jsem levou stranu na jakejsi rozpadlej chodník.
Vrátim se, sednu do auta, zařadim zpátečku a že se otočim. Tak jak zcouvávám na silnici, najednou rána a unikající vzduch

Začal jsem nadávat na ten rozmálcenej chodník, že je guma v hajzlu. Tak se zpátky srovnám, vystoupim a jdu se podívat - nikde nic a syčení ustalo. Tak jsem chtěl odjet na vykládku, že to pak budu zjišťovat - a už jsem neodjel, pač nebyl vzduch v okruhu

Při bližším průzkumu jsem zjistil, že je uražená koncovka hadice, co ústí do vzduchojemu.
Takže telefon na firmu, že stojim a nepude to. Pochopitelně jsem jim musel vysvětlovat, co to znamená, když je auto bez vzduchu.
Dali mi číslo na servis Iveco v Chomutově, zavolal jsem si tam a asi 2 hodiny jsem čekal na opraváře.
Ten přijel, neměl klíč potřebné velikosti na výměnu čufliku - tak jsem šel na místní SOU, aby nám pučili vercajk.
Po 2,5h jsem jel konečně vykládat.
A příčina? To mi neuvěříte...
Jak jsem sjížděl z obrubníku, auto se zkroutilo a zhouplo se, tak ten čuflik urvalo listový pero

Italský montér asi neměl svůj den, a mozek nechal doma
-> Pivodak: známe,jezdím s moderní avií s pohonem 4x2 a stejných pneu jak máš ty.v tomto počasí sem posledních 14 dní nějak často vytahoval ocelový lano
.já mám teda nosič kontejnerů

-> Tomaso435: Snažil jsem se s toho dostat sám ale stáhlo mě to až tam kde jsem skončil a to byla konečná bylo tam už moc měko ještě pár pokusů a zadek by sednul na diferák ani uzávěrka nepomohla s tou to bylo ještě horší ta mě tahala pořád do boku.
Nakonec jsem musel jít pro traktor,hláška traktoristy prej co nám to tady oráš my ti za tu orbu platit nebudeme

-> Pivodak: dokud stojíš na svých tak se nic neděje
-> Stepan FUN: To o tý kontrole vim, že jo... ale je mi to tak nějak jedno
To že to potvrzení potřebuju i na dovolenou, nemoc apod, to ještě zařídim až to bude aktuální.

To že to potvrzení potřebuju i na dovolenou, nemoc apod, to ještě zařídim až to bude aktuální.
-> David29: Jedna kontrola a ta jim to vysvětlí. :-D Jenom to vysvětlení od kontroly stojí dost peněz. ;-)
-> David29:
klasika no....co si nezjistíš,to oni nevědí



-> myschaak AZNP K.Hora: Psal mi to ted jeden člen od sdržení. Firma mi dá houbeles - když jsem mu v pátek řikal, že kdybych marodil nebo měl dovolenou, tak že potřebuju papír o nečinnosti, tak na mě koukal jak z jara a kroutil hlavou
-> Stepan FUN: Tak třeba na kolečkách mi taky km neseděli. Ale co se děje s autem, když jsem doma mě vlastně nezajímá
A prej ty noční nakládky bez karet jsou běžný a neřeší se to
A prej ty noční nakládky bez karet jsou běžný a neřeší se to
-> David29: nech si to napsat na papír,podepsat + razítko a ať si volaj na firmu
-> David29: To je pravda. Ale celníkům se to vysvětluje těžko. To je jako kdybych potřeboval cuknout na nakládce. Tak bych vyhodil kartu a jel bez ní. Ano jde to udělat. Ale těžko se to vysvětluje... ;-)
Ted mi bylo řečeno, že je to stejný jako u analogu - dokládám svou činnost, ne auta.
Nemám se o to vůbec zajímat, prostě vrazit svou kartu, nastavit a jet
Nemám se o to vůbec zajímat, prostě vrazit svou kartu, nastavit a jet
-> myschaak AZNP K.Hora 24.02.13 19:41:54: Kdo říká, že zastavuju? Ale správně bys měl, protože telefonování za jízdy je bez HF zakázané. A třeba myslím v Británii i s HF.
-> David29: Každopádně pokud razítko nesplašíš - napsat na ten výtisk "režim OUT" (Měli by si do toho režimu ten tachograf přepínat a jestli to nedělaj jsou to paka) a jméno řidiče, či případně napsat SKLAD atd... Ale bylo by to docela těžký vysvětlování. Každopádně alespoň si ohlídej začátky a konce směn a poctivě dopisuj kartu. Ať máš zbytek v pořádku...
-> David29: Stáhni si www.uloz.to/xdyBqA8/cdvz-
rar a postupuj podle návodu "předání auta do servisu" v odpovídajícím návodu tachografu. ;-)
-> Stepan FUN: Zejtra s tim jedu prvně, ale vím že tam bude v noci nakládka - a na kartu serou.
Takže co zítra udělat, abych byl čistej?
EDIT: Jo, dobře. Takže udělat výtisk - leč razítko nikde v tu dobu nesplašim, ale aspon něco.
Výtisk až po vložení karty, nebo před?
Takže co zítra udělat, abych byl čistej?
EDIT: Jo, dobře. Takže udělat výtisk - leč razítko nikde v tu dobu nesplašim, ale aspon něco.
Výtisk až po vložení karty, nebo před?
-> David29: ked som bol so skancou v servise a vysrali sa na kartu, vytlacil som vytlacok z tachografu za poslednych 24h, napisal na druhu stranu datum, cas - servis vozidla a zasiel do kanclu v servise, kde mi dali razitko a podpis .. cize by som to skusil nejak na ten sposob, nech ti to na firme orazia
-> David29: Udělej denní tisk když jdeš domů, nech si na něj dát štěnpl od toho, kdo to auto přebírá a ráno to samý... Co se dělo mezi není Tvoje starost... ;-)
Každopádně nepřipíše se to Tobě jako přestupek, ale bude to v tachografu... A ty Těžko budeš prokazovat, že jsi s tím v tu dobu nejel... I když si na kartu dopíšeš pauzu, tak když s tím jedeš předtím i potom, tak je to těžký někomu vysvětlit.
Každopádně nepřipíše se to Tobě jako přestupek, ale bude to v tachografu... A ty Těžko budeš prokazovat, že jsi s tím v tu dobu nejel... I když si na kartu dopíšeš pauzu, tak když s tím jedeš předtím i potom, tak je to těžký někomu vysvětlit.
Zeptám se vás, co jezdíte na kartu..
V noci probíhaj nakládky aut, ale na karty serou. Takže jak tam strčim ráno kartu, připíše to mě jako přestupek, že ano..
Hm, jak udělat, abych byl z obliga?
V noci probíhaj nakládky aut, ale na karty serou. Takže jak tam strčim ráno kartu, připíše to mě jako přestupek, že ano..
Hm, jak udělat, abych byl z obliga?
myschaak AZNP K.Hora 24.02.13 19:41:54 napsal:
→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) : a
proč zastavuješ?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : To souhlas
→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) : a
proč zastavuješ?



-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : To souhlas
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : a proč zastavuješ?
-> David29: Mě spíš sralo, že přes to, že jsem měl v autě GPSku a dispečer tak viděl všechno na monitoru před sebou, tak mi neustále volal s dotazem "Kde teď jste?" apod. Člověk má řídit, HF do auta nedaj a to mám pořád zastavovat, abych vyřizoval jejich telefonáty?
-> David29: No to ale nejde moc srovnávat... To bys taky mohl vzpomínat jak první dálkový řidiči jeli na slovensko. Dostali fungl nový auto, jeli ve dvou, měli na to 2 dny a ubytování v hotelu... Dneska ve 4 odpoledne vyrazíš a druhej den ráno jsi zpátky...
-> David29: :D :D presne tak to je .. "co tam robite, preco tam stojite ?!" :D hnus
Stejně to je na hovno.
Pamatuju si z vyprávění, jak si řidiči jezdili Tatrama na Koněvovu k řezníkovi na oběd. A dneska tě prcaj pomalu za to, že se na pumpě zastavíš pro cigára
Pamatuju si z vyprávění, jak si řidiči jezdili Tatrama na Koněvovu k řezníkovi na oběd. A dneska tě prcaj pomalu za to, že se na pumpě zastavíš pro cigára

-> Majki: Aha. Tak to je něco maličko jinýho. My máme firmu Princip. ta umí hlídat i to přetížení. Jinak CAN to samozřejmě umí taky. Jenom zase na CAN nemáme vozidla. :-D
-> David29: ano otevřené, zavřené dveře jsem myslel ložnou plochu... měla by být buď pod pojistkama nebo v spolujezdce před nohama je tam pár krizových šroubů.... ale bacha na to zaměstnavatele si to hlídali a docela to odměnujou "pokutama"
-> Stepan FUN: U "naší" stačí 5 drátů a jede vše ;-) je pouze napájení, klíč a CAN HIGHT a LOW no gsm a gps anténa je samozřejmostí...
výrobce určitě mužů prozradit ;-) firma AURIS CZ spol. s.r.o a výrobek je echotrack mj full a přetížení v zatáčkách to nehlídá ...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ano, přes gsm ale jede to po datech takže stačí víceméně internet...
-> Stepan FUN: U "naší" stačí 5 drátů a jede vše ;-) je pouze napájení, klíč a CAN HIGHT a LOW no gsm a gps anténa je samozřejmostí...
výrobce určitě mužů prozradit ;-) firma AURIS CZ spol. s.r.o a výrobek je echotrack mj full a přetížení v zatáčkách to nehlídá ...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ano, přes gsm ale jede to po datech takže stačí víceméně internet...
-> David29: Já jsem tu krabici měl v palubce před spolujezdcem (stejný typ palubovky jako máš ty).
-> Majki: A jak to odesílá, GSM? To musí být pěknej balík dat.
-> Majki: A jak to odesílá, GSM? To musí být pěknej balík dat.
-> Majki: Hezká práce... :-) Něco podobnýho jako ty naše GPS. Jenom my u nich nemáme skoro nic zapojenýho. :-D U některejch aut je stav paliva, ale většinou jenom poloha, rychlost. Neumí tohle náhodou i 3osej akcelerometr, podle kterýho to hlídá styl průjezdu zatáčkama? Prozradíš výrobce?
-> Majki: Ty vole
Čekal jsem akorát tak rychlost, polohu, spotřebu
A 100% vím, že tam ještě vidí otevřený/zavřený dveře ložný plochy.
Nevíš kam se ty GPS standartně dávaj?


Čekal jsem akorát tak rychlost, polohu, spotřebu

A 100% vím, že tam ještě vidí otevřený/zavřený dveře ložný plochy.
Nevíš kam se ty GPS standartně dávaj?

-> David29: zjednodušeně, vše co vidíš na palubní desce... a přesněji:
otáčky
aktuální rychlost
průměrná rychlost
spotřeba paliva
najete kilometry
teplota
tlak
hmotnost
aktuální stav tachografu včetně čísla karty řidiče
2 teploty v návěsu, boudě (samozřejmě jen u chladaku)
otevřené, zavřené dveře
nepamatuju si jestli tam jsou i tahače, tak když zapřahneš návěs tak uvidí jaký je připojený, jeho SPZ
a snad samozřejmostí je zapisování polohy do mapy s aktuální rychlosti
a u některých aut jde vidět i stanice rádia
-podle verze kterou máš v autě může jít ještě vidět:
procentuálně sešlapnuti plynu, brzdy i spojky a dle toho umí vykreslit v grafu styl jízdy řidiče a pak tě můžou nadřízení dupat že jezdíš jak prase
otáčky
aktuální rychlost
průměrná rychlost
spotřeba paliva
najete kilometry
teplota
tlak
hmotnost
aktuální stav tachografu včetně čísla karty řidiče
2 teploty v návěsu, boudě (samozřejmě jen u chladaku)
otevřené, zavřené dveře
nepamatuju si jestli tam jsou i tahače, tak když zapřahneš návěs tak uvidí jaký je připojený, jeho SPZ
a snad samozřejmostí je zapisování polohy do mapy s aktuální rychlosti
a u některých aut jde vidět i stanice rádia

-podle verze kterou máš v autě může jít ještě vidět:
procentuálně sešlapnuti plynu, brzdy i spojky a dle toho umí vykreslit v grafu styl jízdy řidiče a pak tě můžou nadřízení dupat že jezdíš jak prase

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : no a co sem na jednom skoro novým ivecu z podzima viděl bylo takový neforemný kolo na fofrklacku a navíc ten fofrklacek to mělo na palubce takže humus velebnosti.možná to nefunguje špatně ale moc mě už to vzerření neupoutalo.to je mě už sympatičtější rencek preminum kde se klepe fofrklackem od sebe a k sobě při přehazování řady.je to samozřejmě věc názoru 

-> Majki: Tak to je dobrá náhoda
Víš co přesně všechny ty jednotky snímaj? Neni na škodu tu vědět

-> David29: Pracoval jsem u firmy která ty jednotky skládá a montuje. ale Alimpex si jednotky montuje sám my jsme pouze školili...
-> Rapid135 - doktor 22.02.13 23:47:27: Já jsem s tím 8mi kvaltem s přepínáním čudlem na řadičce byl spokojenej, bylo to akorát na palec, takže pohodlný. Ale je fakt, že to auto bylo v té době jen asi rok starý, tak nevím jestli se to po delší době nerozsype.
-> David29: Jestli jsem to dobře pochopil, tak ji Majki montoval. ;-)
-> Majki: Jo, to vim. Ale jak to víš?
-> David29: gps sledovaci zařízení, kontroluje téměř vše u normálních aut... máš výhodu že to je iveco... tam téměř nic nefunguje přesně.
-> David29: Jestli stejně jako naše 160E22, tak bych s tím neměl problém. Jenom mi tam opravdu chybí alespoň jeden kvalt nad 6tkou (při 80ti to točí skoro vršek zelenýho), jinak odstupňovaný je to dobře a ten motor si s tím bez problémů poradí. Po rovině na Hradecku to nezná nic jinýho než 6tku i s 9,5tunama nákladu+ kontejner. A to se musím hlídat abych neletěl. Ještě že to má tempomat. Na nohu mě to svádí pořád přidávat a z 6tky řadit nahoru. :-D Ale jak mi bylo sděleno, máme tam daný pomalý zadky a zakázkovej soft motoru...
-> Majki: ?
-> Rapid135 - doktor: Mě ten 8kvalt vyhovuje. Otázka je, jak ten 6q pojede, až se to naloží
-> Rapid135 - doktor: Mě ten 8kvalt vyhovuje. Otázka je, jak ten 6q pojede, až se to naloží
-> David29: nevypadá to špatně.možná buř rád za 6q v jedné řadě než kdyby to mělo být 8q ve dvou řadách.na ten 8q sem moc chvály neslyšel a když sem viděl na jednom autě to přepínací kolečko/objímku/kroužek (na malou a velkou řadu) tak mě bylo na zvracení.zlatá malinkatá páčka u scanií
-> David29: jasně, na dveřích je magnet a je tam jednotka z mé bývalé práce 

-> Pavel P..: Vole 
Jinak dík
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Obchůdky, jídelny, důchoďáky.
Ale neni to nějaká dřina, celkem v pohodě
A všechno přes čelo, ty boční dveře jsou zamčený.
Já to mám v kleci, tu jim tam dovezu a tím to pro mě hasne

Jinak dík

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Obchůdky, jídelny, důchoďáky.
Ale neni to nějaká dřina, celkem v pohodě
A všechno přes čelo, ty boční dveře jsou zamčený.
Já to mám v kleci, tu jim tam dovezu a tím to pro mě hasne