skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
15:32:16
26.01.2013
26.01.2013
Jarda/felda
-> Stepan FUN 26.01.13 13:53:07: zlatej šestikvalt s přepínačem na palubce
15:12:51
26.01.2013
26.01.2013
afro100
Dafy pouzivaju system dvoch vypinacov dodnes .. XF(spodna,horna rada+polky) aj LF(spodna/ horna rada). V tom LFku som sa prakticky citil hned, ale je to o zvyku.
Na rozvoze na ivecach boli vacsinou 5-6 kvalty. Ale tam bola tusim najvacsia 10t. Na dialkovej 10t bol tiez 6q, ale prevod bol uz celkom dlhsi.
Na tahacoch v byvalej firme boli 12stupnove automaty ale, nejak ma to neoslovilo, okrem teda noveho 500 konoveho FH, kde pri 22t nakladu to v kopeckach pred mohelnicakom v smere na olomouc podradilo z 12tky na 11tku a dorvalo to rucicku tacha zas az na obmedzovac, ale to bolo skor vykonom..
Inak v autoskole bol Renault www.autoskolasinex.sk/oth /.../10.JPG a to vam panecku bola jizda .. :D 8 kvaltov + polky na otocnom vypinaci pod hlavicou, rady na preklepavanie .. akurat, ze po tom milione a stvrt uz to niekedy nedokazalo ani pri doraznom preklepnuti prepnut na vrchnu radu :D a tak clovek siel 30km/h na velku 4 aj 5km :D Tiez to malo rozbehnute s vlekom problem aj prazdne do mierneho kopceka na malu 8 ..
Na rozvoze na ivecach boli vacsinou 5-6 kvalty. Ale tam bola tusim najvacsia 10t. Na dialkovej 10t bol tiez 6q, ale prevod bol uz celkom dlhsi.
Na tahacoch v byvalej firme boli 12stupnove automaty ale, nejak ma to neoslovilo, okrem teda noveho 500 konoveho FH, kde pri 22t nakladu to v kopeckach pred mohelnicakom v smere na olomouc podradilo z 12tky na 11tku a dorvalo to rucicku tacha zas az na obmedzovac, ale to bolo skor vykonom..
Inak v autoskole bol Renault www.autoskolasinex.sk/oth /.../10.JPG a to vam panecku bola jizda .. :D 8 kvaltov + polky na otocnom vypinaci pod hlavicou, rady na preklepavanie .. akurat, ze po tom milione a stvrt uz to niekedy nedokazalo ani pri doraznom preklepnuti prepnut na vrchnu radu :D a tak clovek siel 30km/h na velku 4 aj 5km :D Tiez to malo rozbehnute s vlekom problem aj prazdne do mierneho kopceka na malu 8 ..
14:18:59
26.01.2013
26.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : já měl trošku starší
14:00:03
26.01.2013
26.01.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Stepan FUN: Přesně takhle jak to řazení popisuješ jsem měl v Ifě v autoškole (ale bez půlek). To byla moje první zkušenost s nějakým přepínáním, takže mi to trochu dalo, než jsem si zvyknul a zažil si to. Pak už to ale bylo v pohodě.
13:53:07
26.01.2013
26.01.2013
StepaNoFUN
-> myschaak AZNP K.Hora: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Záleží na typu převodovky, kterou si do toho kdo vybral. Buď je to "bouchačka", nebo to má řady na přepínač. Mě přepínač vyhovuje víc, ale i ta bouchačka se dá zvládnout. :-)
Kdysi jsem se svezl s Liazkou (MAXIna, poseldní ležák, 8kvalt v půlkách) a ta měla bouchačku. Docela mi to dalo, než jsem na to přišel.K sobě dopředu 1, dozadu 2, rovně dopředu 3, dozadu 4, pak rána (stačilo posunout úplně doprava), znova rovně dopředu 5, dozadu 6, od sebe dopředu 7, dozadu 8. Pro přeskok z5 do "malý řady" stačilo zase posunout řadičku úplně doleva a rovně se řadilo 4 a 5. A všechno v půlkách. :-D
Zlatej DAF, kterej měl na řady i na půlky přepínače. :-D Tam se dalo bejt o něco rychlejší při řazení malá 5-> velká 4. A že to například v Bořislavi (přejezd Milešovky) bylo s plně naloženým autem (42tun celková) o výkonu pouhých 360koní (z nichž někteří už dávno pochcípali) dost potřeba. Jakákoli prodleva se neodpouštěla. To se pak jelo až nahoru na velkou 1, protože dostat tam dvojku nešlo.
A nejhorší tahač na řazení byl AXOR. Tam byl sice 8kvalt s přepínačem, ale bez půlek. :-/ A to bylo v kopcích kuwa znát. :-/
Kdysi jsem se svezl s Liazkou (MAXIna, poseldní ležák, 8kvalt v půlkách) a ta měla bouchačku. Docela mi to dalo, než jsem na to přišel.K sobě dopředu 1, dozadu 2, rovně dopředu 3, dozadu 4, pak rána (stačilo posunout úplně doprava), znova rovně dopředu 5, dozadu 6, od sebe dopředu 7, dozadu 8. Pro přeskok z5 do "malý řady" stačilo zase posunout řadičku úplně doleva a rovně se řadilo 4 a 5. A všechno v půlkách. :-D
Zlatej DAF, kterej měl na řady i na půlky přepínače. :-D Tam se dalo bejt o něco rychlejší při řazení malá 5-> velká 4. A že to například v Bořislavi (přejezd Milešovky) bylo s plně naloženým autem (42tun celková) o výkonu pouhých 360koní (z nichž někteří už dávno pochcípali) dost potřeba. Jakákoli prodleva se neodpouštěla. To se pak jelo až nahoru na velkou 1, protože dostat tam dvojku nešlo.
A nejhorší tahač na řazení byl AXOR. Tam byl sice 8kvalt s přepínačem, ale bez půlek. :-/ A to bylo v kopcích kuwa znát. :-/
13:29:46
26.01.2013
26.01.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> myschaak AZNP K.Hora: Asi teda novější verze, ale R a C bylo taky přes pojistku (prstenec nahoru k hlavici). Bylo (vlastně obě co jsem řídil) to už s těma blinkrama pod světlama jako jsou tady: www.motorstown.com/images
/iveco-eurocargo-01.jpg
Tady je vidět ten otáčecí kroužek, který se ovládal palcem:
web.iveco.com/czech/.../1 4303.jpg
web.iveco.com/czech/.../1 4305.jpg
Tady je vidět ten otáčecí kroužek, který se ovládal palcem:
web.iveco.com/czech/.../1 4303.jpg
web.iveco.com/czech/.../1 4305.jpg
12:51:14
26.01.2013
26.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : tam byla nějaká pojistka R,reduk.1ka,1,2,3,4...pak si vyřadil.dal ránu směrem doprava,ona přeskočila přes nějakou pojistku a byla víc vpravo....tam bylo 5,6,7,8....když si řadil dolů tak zas neutrál a rána doleva
12:37:36
26.01.2013
26.01.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> David29: Kontrolka + pískání.
-> THOMMY : Proč rána? Já tam teda měl takový otočný přepínač na palec, tak jsem do toho mlátit nemusel. :)
-> THOMMY : Proč rána? Já tam teda měl takový otočný přepínač na palec, tak jsem do toho mlátit nemusel. :)
11:10:23
26.01.2013
26.01.2013
THOMMY
Mám taky jenom kontolku- želvu, přepínání jak píše myschaak, rána do řadičky :)
Aby se Štěpán necítil úplně OT, dovolím si zase vložit jednu skoro aktuální fotku mojeho pekla, při opravě popraskaný konstrukce boudy
Aby se Štěpán necítil úplně OT, dovolím si zase vložit jednu skoro aktuální fotku mojeho pekla, při opravě popraskaný konstrukce boudy
10:25:32
26.01.2013
26.01.2013
David29
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Co jsem zažil já, tak byla jen kontrolka
Jinak prázdnou to 5 pobere
Jinak prázdnou to 5 pobere
10:05:36
26.01.2013
26.01.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Mě ten osmikvalt s přepínáním na páce po chvilce docela vyhovoval. Alespoň že to měloakustickou signalizaci, když sis třeba na křižovatce vyřadil a zapoměl přepnout na želvu, tak aby ses nerozjížděl na pětku. :)
05:28:26
26.01.2013
26.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
jsem jezdil autoškolu na ivecu....to byl osmikvalt s ránou mezi čtyřkou a pětkou
02:04:22
26.01.2013
26.01.2013
THOMMY
To moje má též 8 kvaltů s přepínáním. Když jsem začínal, tak to byl někdy boj, protože řazení jde docela ztuha...
00:12:37
26.01.2013
26.01.2013
David29
6 kvalt je bez přepínání, ale co na hasičárně máme 15t, tak to je 8kvalt s přepínáním
23:50:50
25.01.2013
25.01.2013
Enggik
-> Stepan FUN: Kdepak, šéfovy už jsem názorně ukázal, že jezdit ,,zkratkama" se nevyplatí Tohle je příjezdovka do jedný fabriky v DE, asi 2km mezi polema. Jinudy se tam dostat nedá, na příjezdu od města je nízkej podjezd.
EDIT: a kdybych si měl dobrovolně vybrat mezi touhle cestou, nebo tou na který se válí roszolená sra.ka, tak je volba jasná ;-)
EDIT: a kdybych si měl dobrovolně vybrat mezi touhle cestou, nebo tou na který se válí roszolená sra.ka, tak je volba jasná ;-)
23:46:17
25.01.2013
25.01.2013
StepaNoFUN
-> Enggik: Že by saha zaměstnavatele o ježdění nejkratšíma cestama? Nebo jsi tam jel dobrovolně???
23:38:31
25.01.2013
25.01.2013
StepaNoFUN
-> THOMMY : Patnáctku máme taky. Krátkej kontejner. A pak dvě 18tky valníky s rukou. U těch valníků nevím (s těma jsem ještě nejel), ale tyhle "malý" jsou klasický Hčka. Takže bez řad, bez půlek. Kdysi jsem jel s velkým (myslím, že to 18tka byla, ale dálková - se spaním) a tak měla jestli si to dobře pamatuju jak řady, tak půlky. To už byl skoro dospělej kamion. :-D U tohohle se mi líbí ta motorovka na pedálu brzdy.
23:36:20
25.01.2013
25.01.2013
Giom3
Ne, tohle jsem vyfotil v roce 1990. To už jsem měl lepší foto a už se na to dalo koukat.
23:30:45
25.01.2013
25.01.2013
THOMMY
-> Stepan FUN: Aha, takže 16ti, typoval jsem že to bude víc jako moje patnáctka... Řazení je teda asi bez přepínání, jak ten osobák no :)
23:29:48
25.01.2013
25.01.2013
Athlonek
-> Giom3: A tady někdo taky zná vyskeřák.
23:26:24
25.01.2013
25.01.2013
Giom3
Hele, moje fotka. Foceno na závodech do vrchu Vyskeř 1988. To už je docela dlouho.....
23:16:57
25.01.2013
25.01.2013
StepaNoFUN
-> THOMMY : Přiznám se, že ani nevím celkovou. :-D Jel jsem s tím jenom kousek. V pondělí (po transportu jeřábu, když to stihnu) se s tím svezu asi víc... Ale užitečná je 7,5t. K tomu kontejnerová nástavba... No hádal bych to někde kolem 12-14t... Je to jenom por*anej 6ti kvalt, ale jede to hezky... Jak říkám - osobák. :-)
Edit: V evidenci mám psaný IVECO 160 kontejner... Takže to asi bude 16t. :-)
Edit: V evidenci mám psaný IVECO 160 kontejner... Takže to asi bude 16t. :-)
23:12:38
25.01.2013
25.01.2013
THOMMY
-> Stepan FUN: Zážitek, viď ? :) Ale lepší než Avie.... Nápis nepřečtu,ale tváří se to jako 18ti tuna že?
22:15:52
25.01.2013
25.01.2013
Rapid135
-> myschaak AZNP K.Hora: jo takle takže já sem skočil na špek
17:22:28
25.01.2013
25.01.2013
StepaNoFUN
Nevím jestli to sem vůbec dávat. :-) Dneska jsem jezdil s tímhle oteklejším osobákem.
23:53:32
24.01.2013
24.01.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Stepan FUN: Tak ten rozkaz bych chtěl písemně (i s uvedením podmínky, že pokutu hradí zadavatel). :)
20:50:58
24.01.2013
24.01.2013
StepaNoFUN
-> myschaak AZNP K.Hora: -> Rapid135 - doktor: Kolik to váží netuším. Vím jenom, že závaží povezu na 2x (ty maj 20t) a při druhým "kole" bych vezl ten jeřáb. Není ani tak problém s hmotností. Celá ta sranda (bez těch závaží) má (jestli se nepletu) něco kolem 15t, ale s dýlkou. Ta je ve složeným stavu asi 20m. Takže s Tatrou vepředu a ojí jsem přes veškerý limity... No chci doprovod z obou stran, vše na majáky... Ono to nejak dopadne...
Edit: Kupodivu ten jeřáb prej i brzdí. :-O Jenom si musím zejtra zprovoznit světla...
Edit: Kupodivu ten jeřáb prej i brzdí. :-O Jenom si musím zejtra zprovoznit světla...
20:04:32
24.01.2013
24.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Rapid135 - doktor: nee....já nevim co poveze..ale byla by to prdel
20:02:15
24.01.2013
24.01.2013
Rapid135
-> myschaak AZNP K.Hora: to mám chápat jako fakt ?
19:59:51
24.01.2013
24.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Rapid135 - doktor: 60t
19:42:34
24.01.2013
24.01.2013
Rapid135
-> Stepan FUN: to zmákneš neměj z toho strach .jaká má být celková hmotnost přívěsu?
17:48:00
24.01.2013
24.01.2013
StepaNoFUN
Tak to zatím vypadá, že mi v pondělí budete muset držet palce... Já kterej s Tatrou najezdil zatím cca 400km s ní v pondělí s největší pravděpodobností potáhnu nadrozměr (příhradovej jeřáb). :-O Zatím jsem to rozkazem nedostal, nicméně s největší pravděpodobností to tak dopadne... Sice je to jenom kousek (cca 12km), Většina z toho je ale po poměrně frekventovaný silnici I/11 a zpestřený to bude tím, že do pondělka povolení nikdo nevydá. :-/
23:55:58
23.01.2013
23.01.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> David29: Záleží na tom, na čem se se zeměstnavatelem dohodneš, ale obecně dle zákoníku práce:Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Hlava VII: Pracovní pohotovost
§ 95
(1) Pracovní pohotovost může zaměstnavatel na zaměstnanci požadovat jen, jestliže se o tom se zaměstnancem dohodne. Za
dobu pracovní pohotovosti přísluší zaměstnanci odměna podle § 140.
(2) Za výkon práce v době pracovní pohotovosti přísluší zaměstnanci mzda nebo plat; odměna podle § 140 za tuto dobu
nepřísluší. Výkon práce v době pracovní pohotovosti nad stanovenou týdenní pracovní dobu je prací přesčas (§ 93).
(3) Pracovní pohotovost, při které k výkonu práce nedojde, se do pracovní doby nezapočítává.
Hlava VI: Odměna za pracovní pohotovost
§ 140
Za dobu pracovní pohotovosti [§ 78 odst. 1 písm. h) a § 95] přísluší zaměstnanci odměna nejméně ve výši 10 % průměrného výdělku.
Hlava VII: Pracovní pohotovost
§ 95
(1) Pracovní pohotovost může zaměstnavatel na zaměstnanci požadovat jen, jestliže se o tom se zaměstnancem dohodne. Za
dobu pracovní pohotovosti přísluší zaměstnanci odměna podle § 140.
(2) Za výkon práce v době pracovní pohotovosti přísluší zaměstnanci mzda nebo plat; odměna podle § 140 za tuto dobu
nepřísluší. Výkon práce v době pracovní pohotovosti nad stanovenou týdenní pracovní dobu je prací přesčas (§ 93).
(3) Pracovní pohotovost, při které k výkonu práce nedojde, se do pracovní doby nezapočítává.
Hlava VI: Odměna za pracovní pohotovost
§ 140
Za dobu pracovní pohotovosti [§ 78 odst. 1 písm. h) a § 95] přísluší zaměstnanci odměna nejméně ve výši 10 % průměrného výdělku.
17:47:07
23.01.2013
23.01.2013
Rapid135
-> David29: před loni sem se bavil s jedním odtahovkářem co s návěsem dojel odvézt náš prodané bagr a nestěžoval si,říkal že ta pohotovost je dobře placená,ale už nevím u jaké firmy to bylo. jednalo se o kamion-odtah čili kozel+návěs na asi 3 osobní auta
15:38:06
23.01.2013
23.01.2013
Petrson
-> J3STER 23.01.13 12:13:18: postoupil, teď už i Volva
12:13:18
23.01.2013
23.01.2013
J3STER
-> David29: No to určitě, a budou mizet škodovky.....
12:11:15
23.01.2013
23.01.2013
David29
Heledte, chlapi..
Víte někdo, kolik se pohybuje mzda, pokud dřepíte non-stop na zadku a čekáte na odtah?
Našel jsem práci, co by mě bavila, odtahovka. Je to s non-stop službou
Víte někdo, kolik se pohybuje mzda, pokud dřepíte non-stop na zadku a čekáte na odtah?
Našel jsem práci, co by mě bavila, odtahovka. Je to s non-stop službou
00:22:55
23.01.2013
23.01.2013
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> filcek 22.01.13 19:54:00: Jen pro zajímavost, jak jsi přišel na to, že to jsou auta Šmidberského? :)
00:12:50
23.01.2013
23.01.2013
Majki
-> filcek: Jo jo na CEE jsem strávil hodně času... ale jak jsem viděl kdo a jak vyrábí na PANAVu nadstavby tak bych se toho bál...
23:51:49
22.01.2013
22.01.2013
palinator
Ty nový Volva jsou zvenku moc hezký, ale vevnitř ty budíci...
17:14:19
22.01.2013
22.01.2013
haso
-> afro100: The system is designed to deal with both stationary and moving vehicles and can prevent a collision with a moving target at relative speeds of up to 70 km/h. When the system detects a vehicle that the truck will hit at its current speed, the warning system activates a constant red light in the windscreen in order to bring the driver's attention back to the road.
"We don't want to take over from drivers because we believe they are in the best position to respond, as they might be able to safely drive around the vehicle," says Almqvist.
este doplnim:
In Europe, emergency braking systems will be a legal requirement in new trucks by November 2015.
"We don't want to take over from drivers because we believe they are in the best position to respond, as they might be able to safely drive around the vehicle," says Almqvist.
este doplnim:
In Europe, emergency braking systems will be a legal requirement in new trucks by November 2015.
17:10:12
22.01.2013
22.01.2013
afro100
-> Arnold: to je sice super, ale napr. na dialnici pokial to ten system slajfne na nulu, tk to do toho kamacu napali ten za nim ..