-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně jak říkáš... ;-) A to jsou ještě pak běžně auta, který maj těch kvaltů víc... Např. třeba úplně běžně dneska máš 8 kvaltů (2 řady) v půlkách. To je pak sranda řadit třeba z malý 5 na velkou 4... :-D Držíš 5ku co jde, připravíš si tam velkou půlku, malou řadu, pak šlápneš spojku a přeřadíš tam, kde do teď byla 8... :-D
Neboli : malá řada -
12
R34
velká řada:
56
78
Takže na fofrklacku máš ty přepínače 2. Jeden zepředu na řady, druhej většinou z boku na půlky...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : zalezi ci to ma predvolbu, pokial ano, tak len prepnes, zmacknes spojku a je tam, pokial nema predvolby tak u matesa to bolo zmacknes spojku, prepnes, trochu skrtnu zuby a jedes dal, nehybes s klacikom ... no a kamosova 148 tam sa museli aj polky aj cele z neutralu ...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co "velky osobak" ? :D klasicke H-cko 1-4 ale pulis a az dojdes na velku 4 tak prepnes a ides zas jak keby do 1 a mas 5-8 samo zase aj polky ... :D
Je to o zvyku, autoskolu som robil na kindru kt. polky nema, casom zistis ze na rozjazd prazdneho staci 3, prepnes hore a davas 5, 7 a mimo obec 8 ... U tahaca som bol zase jalovy ale naucil by sa clovek ...
Je to o zvyku, autoskolu som robil na kindru kt. polky nema, casom zistis ze na rozjazd prazdneho staci 3, prepnes hore a davas 5, 7 a mimo obec 8 ... U tahaca som bol zase jalovy ale naucil by sa clovek ...
myschaak AZNP K.Hora 25.12.10 20:29:24 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: řazení:
42R
531
No ty vole, to bych asi nepobral a něco špatnýho by se stalo.
U Karosy jsem to ještě rozchodil, protože jsem řadil od 2 (1 jen na rozjezd do kopce), ale i tak mě ta zpátečka mátla. Ale takhle úplně na ruby, to už by bylo moc. 
Jinač u půlky se nemusí znova přeřadit, když přepneš na velkou? Stačí jen přepnout a vyšlápnout a klackem nehýbeš? Já jsem s půlkama taky nikdy nejel, jen velká/malá skříň.
→ Matthes, záškodník z TechWebu: řazení:
42R
531
No ty vole, to bych asi nepobral a něco špatnýho by se stalo.



Jinač u půlky se nemusí znova přeřadit, když přepneš na velkou? Stačí jen přepnout a vyšlápnout a klackem nehýbeš? Já jsem s půlkama taky nikdy nejel, jen velká/malá skříň.
-> Stepan FUN: Ono bylo tolik typu liazek jo? Jsem nevzdelany :( Jinak prepinani na palubce me taky napadlo
Je to velmi praktice, jednou preradis na palubce, pak pakou pak na palubce... se nenudis 
//
Ted si este rikam, kdyz u ty tatry jdes z velky dva na malou tri. Tak jen vyhodis dvojku a zaroven v neutralu prepnes na malou a das trojku?


//
Ted si este rikam, kdyz u ty tatry jdes z velky dva na malou tri. Tak jen vyhodis dvojku a zaroven v neutralu prepnes na malou a das trojku?
-> Jarda/felda: Záleží na tom u jaký Liazky. ;-) Třeba mates, liaz řady 100, 150 měly půlky bez předvoleb - na jednu stranu vzduchem, na druhou přes péro. Až řada 300, většina Maxin a další měly půlky s předvolbama (tudíž elektropneumaticky)... Záleželo hlavně na převodovkách. Třeba tzv. devítka (2 řady přepínaný přepínačem na fofrklacku) a 16tka (klapačka) měly už půlky s předvolbama. Stará "desítka" (jedna řada, 5 kvaltů v půlkách) měla půlky bez předvoleb. Dokonce se u jednoho typu liazky (nevím který hovado to vymyslelo) přepínaly půlky tlačítkama na palubce...
-> Pavel P..: Neohovaraj 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: ty Blbe z Techwebu.... já jel pomalu kvůli tomu aby bylo vidět že ručička už neskáče při nízký rychlosti kde se starym náhonem skákala
kkte


-> myschaak AZNP K.Hora 25.12.10 20:31:15: u Liazky si předvolíš a pak šlapeš na spojku 

-> Fén: Ono u nej to vyjde nastejno 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: To nepoznáš, že to má na špalkách. :o))
-> Pavel P..: Ale prosimte... Z toho se nevykecas.
-> myschaak AZNP K.Hora: Nojo to jsou ti opravari
-> myschaak AZNP K.Hora: Nojo to jsou ti opravari

-> Bobesh: ty kráso, to je lodička

-> Matthes, záškodník z TechWebu: to se ti asi něco zdálo
už to nepij Martínku


-> Matthes, záškodník z TechWebu: je to o zvyku....a to ještě jsem měl ve firmě dvě 815ky...normálně jsou půlky vlevo velká a vpravo malá H-L....
jedna to tak měla,druhá to měla obráceně bo to na vypínači přehodili....to byl teprv masakr když jsem je prostřídal
jedna to tak měla,druhá to měla obráceně bo to na vypínači přehodili....to byl teprv masakr když jsem je prostřídal

-> Pavel P..: To, ze motor nadskakuje div by ti nenakopal rit neznamena ze jedes usporne

-> Matthes, záškodník z TechWebu: já jezdim úsporně a né jak magor

-> Pavel P..: Nelezu ale zajima me to. A nemudruj simte
Sam u skodovky lames kliku.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak do toho nelez když to neumíš

-> myschaak AZNP K.Hora: Tyjo to je hrozny kdyz to ma kazdy auto jinak
To uz vidim jak tam misto dvojky davam zpatecku 
Jinak ja nakladak nikdy neridil :( Nejvetsi s cim sem jel byl jumbo transit :(


Jinak ja nakladak nikdy neridil :( Nejvetsi s cim sem jel byl jumbo transit :(
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mates má zas...stejně jak 815ka...
R24
135
R24
135
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vejtru jsem taky neměl možnost zkusit...tady jsou ty půlky dobrý že si předvolíš a pak když chceš tak jen špápneš spojku,liána to má že to přehodí hned,,takže šlápneš spojku a pak přecvakneš na velkou...
-> myschaak AZNP K.Hora: No karosa to ma
135
R24
Ja bych zkusil jakoukoli tatru, ale radsi jen tam kde je misto...
Meziplyn jinak pouzivam i ve skodovce :-D
135
R24
Ja bych zkusil jakoukoli tatru, ale radsi jen tam kde je misto...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: karosu neznám...jo při podřazení meziplyn ale to víš....s 815kou je větší sranda,všechny 148 co jsem kočíroval tak snad kromě jedný měli tak vymrd*ný řazení že šaltrpáka chodila přes metr do stran.....s 815kou šlo nakopat všech deset kvaltů na pár metrech

-> myschaak AZNP K.Hora: Jako treba u V3S co sem jako malej jezdil s dedou hovnocucem tak radil normalne a jen zapinal redukce do terenu. U ty Tatry je to takovy slozitejsi :-)
-> myschaak AZNP K.Hora: Aha. Diky za objasneni
Este si to tak nekde zkusit... 
Jinak koukam ze to razeni je presne opacne nez u karosy


Jinak koukam ze to razeni je presne opacne nez u karosy

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
"U novych 815 co jsem koukal na trubce jak to nejakej typek ucil svou borku 3 tak jede na malou dva a hned muze prepnout prepinac na velkou dva a az ji tam chce zaradit, tak jen proslapne spojku…"u 148 je to stejný-malou bo velkou si předvolíš! u liazky je to jinak,tam šlápneš spojku a pak přepneš....
"U novych 815 co jsem koukal na trubce jak to nejakej typek ucil svou borku 3 tak jede na malou dva a hned muze prepnout prepinac na velkou dva a az ji tam chce zaradit, tak jen proslapne spojku…"u 148 je to stejný-malou bo velkou si předvolíš! u liazky je to jinak,tam šlápneš spojku a pak přepneš....
-> Matthes, záškodník z TechWebu: řazení:
42R
531
z malý na velkou přepneš a pak šlápneš spojku,z velký na malou je lepší to udělat když je vyřazeno,jde to i bez toho ale jsou to hrozný rány...
nejsou synchrony -2xspojka
42R
531
z malý na velkou přepneš a pak šlápneš spojku,z velký na malou je lepší to udělat když je vyřazeno,jde to i bez toho ale jsou to hrozný rány...
nejsou synchrony -2xspojka
Borci dotaz.
Kdo znate Tatru 148, muzete mi prosim rict jak se tam radi? Jednak kdyby nekdo ukazal stromecek a potom zda by mi nekdo ozrejmil jak se tam radi.
Rekneme ze se chci rozjet. Mam prazdny auto, zaradim malou dva, rozjedu se a pak co? Jak hodim velkou dva? Musim slapnout na spojku, vyhodit dvojku, prepnout prepinac a zas zaradit dva? Nebo jen slapnout spojku a prehodit prepinac?
U novych 815 co jsem koukal na trubce jak to nejakej typek ucil svou borku
tak jede na malou dva a hned muze prepnout prepinac na velkou dva a az ji tam chce zaradit, tak jen proslapne spojku...
Kdo znate Tatru 148, muzete mi prosim rict jak se tam radi? Jednak kdyby nekdo ukazal stromecek a potom zda by mi nekdo ozrejmil jak se tam radi.
Rekneme ze se chci rozjet. Mam prazdny auto, zaradim malou dva, rozjedu se a pak co? Jak hodim velkou dva? Musim slapnout na spojku, vyhodit dvojku, prepnout prepinac a zas zaradit dva? Nebo jen slapnout spojku a prehodit prepinac?
U novych 815 co jsem koukal na trubce jak to nejakej typek ucil svou borku

-> havlik: Ne,jen jsem si u toho hodinku postál.
-> Bobesh: ne ja myslel zdali tys to tam proboural tim privesem. JInak to že ty auta vozíš sem pochopil dávno:)
-> havlik: No,převoz velkých aut po vl. ose. Víc najezdím v cizině jak doma.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ne zcela ,milý vole
poveze se lodičkou,něco jako tohle v Callais:

-> Bobesh: 25.12.10 11:02:55 tvoje práce?
Není každý den posvícení. Co zbylo z návěsu po smyku na ledovce pod Hannoverem.
-> Bobesh 25.12.10 10:45:46: Ono je vodotěsné? 

-> petr s: Oboje,co zrovna potřeba. Nejmenší asi Iveco Daily,největší 3osý bus nebo 5osý voj.speciál.
A tohle z Portugalska do Englandu. Pravák,moc pěkný ježdění,zaplaťbůh jsem to přežil já i bus.
-> Bobesh: Jsem myslel že rozvážíš autobusy
Další Volvo pro machometány,trasa Kiel-Trieste 1430km. Dál už poplave.
-> myschaak AZNP K.Hora: 24.12.10 10:41:28



-> Jarda/felda: Mi pripomine Trucky na lede neboli Ice Road Truckers 

sauto.cz/detail-inzeratu/
.../8521034 tohle je krásnej stroj
-> myschaak AZNP K.Hora: Parádní video



-> Stepan FUN: to já kanál neměl...jen paleťák...a v leže bych jí teda v rukách na místo nedal
-> su.tech: dobrý!

-> su.tech: dobrý!
-> myschaak AZNP K.Hora: Nevím jak na furgonu, ale na valníku jsem převodovku (řádně nas*anej) dával sám a rukama. :-D Ale pravda, že z kanálu...