skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> Bery: údajně vznikla nějaká přestavba pro Lucembursko s motory FNM, ale tolik jich asi nebylo a byla to jen 1,3 nebo 1,4.
Zeptám se tady - mám vyrábět výfuky na škodu favorit 1,9 TD 51 kW. Export Anglie/ USA - slyšel o tom někdo? prý vyrobeno přes 8000ks
Víko ventilů MB/kilo s vyšším nalévacím hrdlem a dvojitou vnitřní výztuhou - viděl to někdy někdo z vás na voze? Je to nějaký mezityp mezi klasickým 1000/100 víkem a novější 105/120 variantou, nebo...?
-> Pavel P..: řekl bych, že podle kódu produktu je to jen barevná bída
www.evv.cz/9215600-civka- zapalovaci-12v-s-odporem-s 105-130
www.evv.cz/9215600-civka- zapalovaci-12v-s-odporem-s 105-130
Dostala se ku mě takováto červená cívka Magneton... je to nějaka jen atraktivnější seriovka nebo něco speciálního? Mam dojem že se to tu kdysi nějak řešilo ale nic jsem nenašel.
-> Bukaj: Super, diky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ulicek: Nevím, zda Ti to pomůže, ale importe d´Allemagne je pravděpodobně Francouzsky a znamená "dovoz z Německa", takže bych tipoval nějaký francouzský vůz nebo možná náhradní díl na něco do francouzsky mluvící země. 130/6 znamená 130W/6V, 2600 budou otáčky maximálního výkonu. Směr otáčení je opačný, než u škodovek...
Hledej, šmudlo!
www.google.com/search?q=R EDK+130...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hledej, šmudlo!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.google.com/search?q=R EDK+130...
Ahoj lidi, pri uklidu garaze jsem nasel toto dynamo s timhle oznacenim
Dallemagne REDK 130/6 2600 AL 15P
Nejspíš by mel byt z nejakeho stareho vw, ale nejsem si jisty.
Nevite nekdo?
Dallemagne REDK 130/6 2600 AL 15P
Nejspíš by mel byt z nejakeho stareho vw, ale nejsem si jisty.
Nevite nekdo?
-> Polyš: Odpověděl sis sám ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Je nějaký rozdíl mezi krytem rozvodových kol na Š 120 a 136 kromě gufera? Je tam větší díra?
-> isti: Fotky značne naberajú na kvalite![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Radili mi to rovno vyhodiť lebo nemajú vytvorený žiadný mazací kanál.Vaše názory,poznatky k tomu?(vpravo staré použité)
Netušíte, kam patří tato gumová podlážka? Mám dojem, že jsem to v nějakém vozidle kdysi viděl, ale dneska vůbec netuším, kam to zařadit...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj 21.06.22 22:08:07: Jinak označení to má TE-8961 a nejspíš to bude něco prototypového, respektive testovací serie - soudím podle toho, že kromě kódu výrobního data (jedno těch tří čerpadel je vyrobeno v prosinci 1966 a zbylé dvě v lednu 1967) je tam vyražené i něco, jako pořadové číslo (to z prosince 66 má číslo 002 a ty z ledna 67 čísla 015 a 018)...
Na těle jednoho z nich je jehlou vyjiskřeno: "/průměr/ (je tam znak přeškrtlého kroužku, nevím, jak jej napsat na klávesnici) 0,71/780 z."
Takže vzhledem k datu je možné, že to bylo plánováno na 1203, ale do seriové výroby se to asi nedostalo...
Na těle jednoho z nich je jehlou vyjiskřeno: "/průměr/ (je tam znak přeškrtlého kroužku, nevím, jak jej napsat na klávesnici) 0,71/780 z."
Takže vzhledem k datu je možné, že to bylo plánováno na 1203, ale do seriové výroby se to asi nedostalo...
-> StepaNoFUN: Taky si myslím že by to ta 1203 mohla být.
Poté co se u 1203 zjistilo že mechanická pumpa se přehřívá ještě víc než u Octavie díky tomu že motor je víc schovanej, se začaly montovat elektrické pumpy vibrační - tyto.
Ale nebyly moc spolehlivé. Osobně jsem ji ještě neviděl. Táta ji měl v sanitce, povídal že vypadala podobně jako pumpa na Š100, byla vzadu u nádrže a když přestala vrnět, tak musel patřičně dlouhou tyčí z kabiny přes okýnko a prostor pacienta praštit do podběhu aby se znovu rozeběhla.
Pak začaly spolehlivější rotační čerpadla.
Poté co se u 1203 zjistilo že mechanická pumpa se přehřívá ještě víc než u Octavie díky tomu že motor je víc schovanej, se začaly montovat elektrické pumpy vibrační - tyto.
Ale nebyly moc spolehlivé. Osobně jsem ji ještě neviděl. Táta ji měl v sanitce, povídal že vypadala podobně jako pumpa na Š100, byla vzadu u nádrže a když přestala vrnět, tak musel patřičně dlouhou tyčí z kabiny přes okýnko a prostor pacienta praštit do podběhu aby se znovu rozeběhla.
Pak začaly spolehlivější rotační čerpadla.
-> Hanz1912: Pokud to není tubus, doporučuju vyvinout snahu a vložky změřit dutinoměrem. Mne takhle přišla "sada", už výroba škoda z počátku 90. let. Písty označené, vložky nikoliv. Všechny písty byly B, vložky musely být 2xA a 2xB. Zkontrolovat mne to nenapadlo (když to byla sada), tak se na to přišlo, až když sem ty dva válce totálně zadřel - další dva byly při rozborce úplně zdravý.
Motor měl tehdy asi 5 000 km a stačilo k tomu asi 10km dálnice při rychlosti cca 120kmh.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> saskyn2: Že by PAL dodával soudruhům do NDR nebo PLR?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: jsem měl kdysi to samé, myslím že to bylo z nějakého barkase nebo žuka, ted už nevím
-> COL: Klika, že tu mám další dva nekompletní kusy, tak nemusím rozebírat ten kompletní ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 21.06.22 22:08:37: Co je pod tím germaniovym tranzistorem?
-> StepaNoFUN: Obávám se, že se pleteš...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: jestli se nepletu, tak TAZ 1x03...
Taky tu mám něco k identifikaci:
Jakési elektrické palivové čerpadlo, jehož vrchní část je původem z MBčka (později kila)...
Jakési elektrické palivové čerpadlo, jehož vrchní část je původem z MBčka (později kila)...
-> Hanz1912 21.06.22 17:39:13: Válce se slepicí měly jenom MBčka a kila (možná ještě první užovky?), novější výroba je holá. Písty by měly být všechny stejné váhové tolerance (stejné vyražené číslo, plusmínus gram) a taktéž stejná rozměrová třída (A, B, C), stejně tak vložky, ale u nich se to na pohled nepozná - starší výroba byla značena vyraženým písmenem, jako písty, ale novější už jen barvou ("voskovka"), která je ne vždy viditelná...
-> Hanz1912 21.06.22 17:33:24: Ano, originál z Metazu Ústí. To vyražené číslo je hmotnost pístu (mělo by to být 281 g, pokud je to 81)...
Číslo tam je 753..něco. A naproti je 3. Mám celou sadu ale na jednom válci je vyžraná díra tak jeden kus mu vracím na výměnu. A na tom poškozeném je myslím hnědá barva zvenku štětcem a na pístu místo trojky je D. Na válci nemá být žádná značka? Logo škoda? Nepřišlo to v tubusu
Není tam logo šípu. Jen šipka a dvě kolečka nahoře vlevo i vpravo
-> Pavel P.. 14.06.22 22:07:45: ďakujem ,na to by som veru neprišiel ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Lubes120: motorová brzda... z nějakýho autobusu nebo náklaďáku.
-> Bukaj: Vida. Zahada rozlustena. AD28 znam jen zvenci a z klece na nem poveseny. Ale v kabine jsem nikdy nesedel.
-> zdeba: Díky! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 02.06.22 09:05:47: To je z jeřábu AD20 či AD 28, ukazuje procento zatížení
To je ukazatel rychlosti behu casu. Za normalnich okolonosti ukazuje 100 %, pokud jedete za Avii, ukazuje podle sklonu kopce pod 100 %. Pokud mate v aute motor z favorita/feldy/fabie, ukazuje 100 - 120 % rychlosti casu.
-> Bukaj: Bud něco, co nemá žádný fyzikální rozměr, nebo neco u čeho se neví, nebo se mění, hodnota odpovídající 100%. Zdá se, že pracovní rozsah je od nuly až do 100, možná i výše, tak to budi dojem indikátoru naplnění čehosi.
-> StepaNoFUN: A proč je na tom symbol % ?
Napadlo mne, že by to mohl být třeba měřák sklonu vozovky (stoupání/klesání) nebo stavu nabití akumulátoru u nějakého elmobilu. Ale má to normálně štítek s číslem dílu, takže to bude něco seriového. Respektive všechny ty díly jsou zkušební vzorky z nějakých sériových výrob - něco je popsáno například "pro model 89" nebo "seriové provedení, nýt XY..."
Napadlo mne, že by to mohl být třeba měřák sklonu vozovky (stoupání/klesání) nebo stavu nabití akumulátoru u nějakého elmobilu. Ale má to normálně štítek s číslem dílu, takže to bude něco seriového. Respektive všechny ty díly jsou zkušební vzorky z nějakých sériových výrob - něco je popsáno například "pro model 89" nebo "seriové provedení, nýt XY..."
-> Bukaj: jelikoz to mas z vyvoje PALu, tak elektronickej tachometr. Bude to snimat pulsy z nejakyho snimace otacek a podle toho ukazovat rychlost. Teoreticky pokud chces pouzit, tak jde z ciny objednat GPS modul jako generator pulsu (nastavitelnej).
-> Tom Troll: Jestli myslíš ty autoškolácký trenažéry, tak ty měly jiné budíky - "tacho" měly s jinou stupnicí a otáčkoměr jsem u nich nikdy neviděl - vždy jen budík s kontrolkama... nebo myslíš něco jiného?
Jinak určitě to má jiná střeva, než PAL točkoměr - pod štítkem to nemá potenciometr...
Jinak určitě to má jiná střeva, než PAL točkoměr - pod štítkem to nemá potenciometr...
-> Bukaj: Autotrenažér. Zkus co se stane když se to zapojí jako otáčkoměr. ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Zezadu to vypadá jako PAL otáčkoměr, zepředu je toto:
Co je to?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Co je to?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)