skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
06:23:47
09.12.2024
09.12.2024
David.
-> COL 09.12.24 02:06:31: jestli dobře vidím, tak to je čep zpateckoveho kola do převodovky.
02:06:31
09.12.2024
09.12.2024
COL
A máme tu poslední věc. Co je zač ten cep vlevo? Vpravo je cep diferenciálu, který znám. To vlevo má stejný průměr, je pár mm kratší a místo slepé díry má drazku.
02:01:01
09.12.2024
09.12.2024
COL
-> Bukaj: To asi nebude problém stocit, pokud je to jediná věc. Teď je cílem to dát buď do kategorie hodí se/hodí se po úpravě, nebo nehodi se vůbec.
00:48:43
09.12.2024
09.12.2024
Bukaj
-> COL 08.12.24 20:52:44: Když ten břit odfrézuješ, aby sis o něj neprošoupal nebo nepotrhal manžetu...
00:46:47
09.12.2024
09.12.2024
Bukaj
-> COL 08.12.24 19:25:46: Favorit a Felda - na chladičovku - uložení tyčky, podpírající kapotu, když zrovna kapotu nepodpírá
00:45:29
09.12.2024
09.12.2024
Bukaj
-> COL 08.12.24 17:13:11: Tohle je na maticové řízení - na té matici je přímo navlečená prachovka kloubu. Ty zkosené jsou na hřeben...
21:06:16
08.12.2024
08.12.2024
isti
-> COL: Neskúšal som ale asi u hrebeňa je to skosené preto aby sa to nedotýkalo manžete.
20:52:44
08.12.2024
08.12.2024
COL
-> isti: Díky! Je to použitelný i na hřeben? Ta plastova miska v tom je stejná...
20:09:58
08.12.2024
08.12.2024
isti
-> COL 08.12.24 17:13:11: Je to přípojka řídicích týče, k maticovému riadeniu.
19:46:18
08.12.2024
08.12.2024
COL
-> Pavel P..: To netuším, fáčko jsem nikdy neměl, že by to bylo někde na rapidu si fakt nevybavuju, takže nevím. Mám to ve škatuli "k zatřídění".
19:35:06
08.12.2024
08.12.2024
Pavel P..
-> COL: neni to na fáčko na tyčku kapoty?
17:13:11
08.12.2024
08.12.2024
COL
Další věc, kterou jsem při prehrabovani našel. Měla by to být přípojka řídicích týče, ale má - pro mne neobvyklý - vnější tvar, vždy jsem měl zkosene. Vnitřní uspořádání by mohlo být ok.
15:24:38
08.12.2024
08.12.2024
COL
-> Bukaj: Jedna věc je dostupnost a druhá zjistit, co je vlastně potřeba, to bude taky orisek, takže to poslouzi spíš jako rezervní těleso válce. Pokud to tedy celé nemá odlišný rozměr, jen blízký 19 mm.
No a když máš jeden okruh otevřený a brzdis tím druhým, tak přes co se přenáší síla stlacujici ten druhý okruh?
No a když máš jeden okruh otevřený a brzdis tím druhým, tak přes co se přenáší síla stlacujici ten druhý okruh?
12:30:00
08.12.2024
08.12.2024
Bukaj
-> COL: Unifikace gumiček možná, ale dle fotky to není rozměr jako originální PAL/Fragokov gumky, takže otázka, zda vůbec budou k sehnání. Ale originálních vnitřků HBV/HSV je naštěstí dostatek...
Jinak nevidím důvod, proč by ty vodicí hrnečky přepouštěcích ventilků neměly být z plastu - na ty přece nepůsobí vůbec žádná síla - naopak vidím plus v tom, že na rozdíl od těch ocelových nebudou vydírat třecí plochu válce...
Jinak nevidím důvod, proč by ty vodicí hrnečky přepouštěcích ventilků neměly být z plastu - na ty přece nepůsobí vůbec žádná síla - naopak vidím plus v tom, že na rozdíl od těch ocelových nebudou vydírat třecí plochu válce...
11:52:52
08.12.2024
08.12.2024
COL
-> Bukaj: Google naznačuje, že vnitrky podobného vzezření jsou čínského původu. Těm těsněním plovoucího pistku jsem nevěnoval pozornost s tím, že kvůli unifikaci budou všechny stejné.
Nicméně bych řekl, že při poruše jednoho okruhu popř. odvzdusnovani a jen trochu větším seslapnuti brzdy se ty plasty hned rozdrti.
Nicméně bych řekl, že při poruše jednoho okruhu popř. odvzdusnovani a jen trochu větším seslapnuti brzdy se ty plasty hned rozdrti.
08:32:46
08.12.2024
08.12.2024
Bukaj
-> COL: Vidím to prvně. Válec jako celek se tváří originálně (90. léta), ale vnitřek je zajímavý i tím šedým eloxem a atypickým plovoucím pístkem s dvěma protilehlými břity - to asi bude problém na to sehnat gumky...
00:14:27
08.12.2024
08.12.2024
COL
Už jsem to sem kdysi dával, teď se ukázalo, že krom těch plastovejch "korunek", to má spodní pist uzpusobenej na uzovkove tlačítko posilovače. Viděl to už někdo?
08:22:10
04.12.2024
04.12.2024
Bukaj
-> isti 03.12.24 19:48:24: Myslím, že se tomu říká Ikebana (japonské slovo), ale teď si nejsem jist, jestli to nebylo právě se suchými květinami...
19:51:25
03.12.2024
03.12.2024
StepaNoFUN
-> isti: ne. Takova jako houba.
19:48:24
03.12.2024
03.12.2024
isti
-> 11mAjA11:
-> colaczech: čo je to mokré aranžmá?Zemina?
-> colaczech: čo je to mokré aranžmá?Zemina?
19:21:10
03.12.2024
03.12.2024
colaczech
18:47:57
03.12.2024
03.12.2024
11mAjA11
Tak je to plastová klec na penis
18:30:50
03.12.2024
03.12.2024
isti
-> Bukaj: OK,bežný piest.Ten osviežovač do wc má určite 15-20cm
09:26:24
03.12.2024
03.12.2024
COL
-> Bukaj: OS2753 je azbest (nekde jsem cetl,ze ne), nebo to neni OS2753 (je to na tom jednom paru vytisteno)?
Jak funguje ten mechanismus s peckou zhruba vim, ale tady jsou ty zadni packy splacly natolik, ze to tam nejde nasadit - takze asi predupravene, coz je teda vzhledem ke zbusobu jak to bylo zabaleno divny, ale ne nemozny. AVIA mne napadla taky... no kupovat ji kvuli tomu asi nebudu :)
Ta mekkci varianta je moje oblibena, ale uz to nejde opatrit. Navic jsem koukal, ze ten druhy profil uz stoji raketu...
Jak funguje ten mechanismus s peckou zhruba vim, ale tady jsou ty zadni packy splacly natolik, ze to tam nejde nasadit - takze asi predupravene, coz je teda vzhledem ke zbusobu jak to bylo zabaleno divny, ale ne nemozny. AVIA mne napadla taky... no kupovat ji kvuli tomu asi nebudu :)
Ta mekkci varianta je moje oblibena, ale uz to nejde opatrit. Navic jsem koukal, ze ten druhy profil uz stoji raketu...
08:32:22
03.12.2024
03.12.2024
Bukaj
-> COL 01.12.24 22:05:13: Obojí je asbestové brzdové obložení.
-> isti 02.12.24 19:20:40: Klascický NÜRAL píst z prvních 136.
-> isti 02.12.24 19:23:38: Nevím, jak je to velké, ani na co to je - napadá mne na nějaký osvěžovač do hajzliku...
-> COL 01.12.24 17:36:30: Myslím, že by to mohly být stěrače na Avii - stříbrné PAL stěrače byly vyráběny v sedmdesátých letech). Samotný stěrač je stejný, jako na užovky.
-> COL 01.12.24 17:39:50: Tohle je normální mechanismus úplně všech PAL stěračů ze 70.-80. let (licence Fister) - stěrač na raménko nasuneš a tlakem na stěrač zmáčkneš ten předpruženej plastík pod plechem. Zaaretuje se to tak, že čudlík na ramínku zaskočí do dirky v příchytce stěrače, odaretuje se to buď zatlačením na plastový jazýček zespodu mechanismu, nebo lépe zase tlakem (páčením) celého stěrače na ramínku...
Pro zamezení krádeže v 80. a 90. letech velká část řidičů (ti, kteří nechtěli stěrače po jízdě sundavat a nebo o ně při parkování na ulici přijít) přimáčkla kovové packy, vymezující volnost stěrače na raménku, k raménku a pak stěrač nešel sundat bez rozehnutí těch pacek. Mnozí tak řešili i provozní vůle, které časem v tom mechanismu vznikají...
-> COL 01.12.24 17:46:45: Originál je tuhý a nepoddajný, ale na auto bych si spíš dal tu vyšší měkčí variantu
-> isti 02.12.24 19:20:40: Klascický NÜRAL píst z prvních 136.
-> isti 02.12.24 19:23:38: Nevím, jak je to velké, ani na co to je - napadá mne na nějaký osvěžovač do hajzliku...
-> COL 01.12.24 17:36:30: Myslím, že by to mohly být stěrače na Avii - stříbrné PAL stěrače byly vyráběny v sedmdesátých letech). Samotný stěrač je stejný, jako na užovky.
-> COL 01.12.24 17:39:50: Tohle je normální mechanismus úplně všech PAL stěračů ze 70.-80. let (licence Fister) - stěrač na raménko nasuneš a tlakem na stěrač zmáčkneš ten předpruženej plastík pod plechem. Zaaretuje se to tak, že čudlík na ramínku zaskočí do dirky v příchytce stěrače, odaretuje se to buď zatlačením na plastový jazýček zespodu mechanismu, nebo lépe zase tlakem (páčením) celého stěrače na ramínku...
Pro zamezení krádeže v 80. a 90. letech velká část řidičů (ti, kteří nechtěli stěrače po jízdě sundavat a nebo o ně při parkování na ulici přijít) přimáčkla kovové packy, vymezující volnost stěrače na raménku, k raménku a pak stěrač nešel sundat bez rozehnutí těch pacek. Mnozí tak řešili i provozní vůle, které časem v tom mechanismu vznikají...
-> COL 01.12.24 17:46:45: Originál je tuhý a nepoddajný, ale na auto bych si spíš dal tu vyšší měkčí variantu
19:31:13
02.12.2024
02.12.2024
isti
-> darklord: Zaujímavé,a na 12v.
19:28:12
02.12.2024
02.12.2024
darklord
-> isti: ohrievace na susenie topanok
23:01:33
01.12.2024
01.12.2024
COL
-> Eidy: To budou asi ta, co je zmiňuji na konci, taky je někde mám, ale nefotil jsem je.
22:22:30
01.12.2024
01.12.2024
Eidy
-> COL 01.12.24 21:59:59: Když dneska kupuju ložiska difu, tak mají delší kuželíky a je jich asi o půlku víc. Podle fotky by to mohlo souhlasit.
22:05:13
01.12.2024
01.12.2024
COL
A poslední - pro experty na obložení. Dole je OS2753. Co je to nahoře, je to to samé? Materiál má stejnou barvu ale jinou strukturu a také je tenčí.
21:59:59
01.12.2024
01.12.2024
COL
Mám tu další věc - ložiska dodana (dokonce od nějakého škoda distributora v igelitu škoda) jako ložiska diferenciálu ovšem s neznámým číslem typu a nápisem made for Claas, mají delší kuzeliky i širší vnější kroužek, ale užší středový kroužek, takže celková šířka vypadá stejná. Jinak jsem ještě zaznamenal ložiska s správným typovým označením i rozměry, ale s jinými kuzeliky (větší počet).
Má s tím někdo nějakou zkušenost?
Fotky dále, "traktor" vždy vlevo, vpravo originál.
Vnější kroužek:
Má s tím někdo nějakou zkušenost?
Fotky dále, "traktor" vždy vlevo, vpravo originál.
Vnější kroužek:
20:24:22
01.12.2024
01.12.2024
Jozka
-> Mejot: Jo, nedávno jsem kupoval a rád - ono to původní řešení bylo úplně zcestný.
20:12:44
01.12.2024
01.12.2024
Mejot
-> Jozka 01.12.24 20:04:03: je to možný. Nová výroba už je skládaná.
20:04:03
01.12.2024
01.12.2024
Jozka
-> Mejot 01.12.24 19:55:52: Ani MBX nejspíš ne - jako druhovýroba (dnešní ND) jo, ale origo byla "skládaná" z plechovýho účka s vlepeným hadrovím.
19:56:29
01.12.2024
01.12.2024
Mejot
-> COL 01.12.24 17:46:45: podle mně je blíž k originálu ta nahoře
19:55:52
01.12.2024
01.12.2024
Mejot
-> Bukaj: škoda 100/110 nemá takhle skládanou sametku má je účko. Skládanou má třeba MBXo
17:46:45
01.12.2024
01.12.2024
COL
Tohle je těsnění kapoty. Co má blíž k originálu? To s větší a měkčí mechovkou, nebo to s tou menší? Osobně se mi líbí víc větší měkčí, na autě fungovala taky dobře. Btw. ale taky jsem narazil na těsnění dveří prodávaný jako ND na S120 a spol, který má tu mechvovku větší a dveře pak v podstatě nešly zavrit.
17:39:50
01.12.2024
01.12.2024
COL
Specifikem je, že to, jak ma sterac zahnuté ty packy, neumožňuje zasunout sterac na ramenko tak, aby pecka zapadla do díry. Muselo by se to ramenko v místě pro uchyceni sterac zuzovat.
17:36:30
01.12.2024
01.12.2024
COL
Na co to.mohou být sterace? celkem asi od 10cm delší ramenka. V "sade" v igelitovém obale se čtyřmi kapsickami - na každý díl jedna.
23:25:19
26.11.2024
26.11.2024
COL
-> Bukaj: Díky. Tohle vypadá jako nasekaná metraz, upravený vrsky to nema.
11:46:05
26.11.2024
26.11.2024
Bukaj
-> COL: M/užovka.
Šířka cca 14 mm, výška 10 mm, délka cca 62 cm. Užovka (ač má tlustší sklo) má tu sametku silnější (vpravo).
Jinak Favorit má stejný profil, jako Mko, jen délka nařezaných (z metráže) sametek je kratší.
Prodávaly se buď hotové sametky (uříznuté z metráže na míru a s výřezem pro usazení v horní části vodicího sloupku) nebo metráž, případně nařezaná metráž bez výřezu.
Podle Tvého popisu a fotky -> COL 25.11.24 23:27:20: je ten profil vlevo ten správný na 742 (dle tloušťky nejspíš užovka)
Šířka cca 14 mm, výška 10 mm, délka cca 62 cm. Užovka (ač má tlustší sklo) má tu sametku silnější (vpravo).
Jinak Favorit má stejný profil, jako Mko, jen délka nařezaných (z metráže) sametek je kratší.
Prodávaly se buď hotové sametky (uříznuté z metráže na míru a s výřezem pro usazení v horní části vodicího sloupku) nebo metráž, případně nařezaná metráž bez výřezu.
Podle Tvého popisu a fotky -> COL 25.11.24 23:27:20: je ten profil vlevo ten správný na 742 (dle tloušťky nejspíš užovka)
09:59:39
26.11.2024
26.11.2024
COL
-> Bukaj: Neměl bys někde po ruce sametu a-la S120 k vyfoceni?
09:03:25
26.11.2024
26.11.2024
Bukaj
-> COL: Takovýto typ a tvar sametek měla většina vozidel (a strojů) na pohyblivých oknech (stahovačky či šoupačky) od sedmdesátých do osmdesátých let (starší ročníky měly jinak řešený "samet" - "flokování" nebylo přímo na gumě, ale na plátěném podkladu).
A podle tloušťky skla a profilu plechu, ve kterém se sklo pohybovalo, se lišil i tvar (tloušťka, hloubka, usazovací břity) té sametky...
...takže klidně to může být sametka bočních skel Š 100/110, ale taky třeba 1203, Avia, Tatra, LIAZ, Desta... cokoli
A podle tloušťky skla a profilu plechu, ve kterém se sklo pohybovalo, se lišil i tvar (tloušťka, hloubka, usazovací břity) té sametky...
...takže klidně to může být sametka bočních skel Š 100/110, ale taky třeba 1203, Avia, Tatra, LIAZ, Desta... cokoli
23:27:20
25.11.2024
25.11.2024
COL
Poznal by někdo, co je to za sametky? O levé jsem si myslel, že je do deliciho sloupku dveří na š 12x, ale noc se ji tam nechce. Pravá je větší a měkčí. Levá má délku cca 62cm, pravá cca 85 (což je i víc než délka toho sloupku). Šířka obou je asi 13mm.