![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> Kocvin 14.11.22 15:37:36: Tuším nějaké motorky měly stejný tacho jen s jinou ručkou, než škodovky...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> David.: podla cisla sa daju najst po internetoch fotky ako napr: www.ebay.de/itm/363841974
430 cize skorej plati co tom napisal. V klude nech -> Kocvin: urobi fotku lemu, aby to bolo jasne ze s nim bolo manipulovane
-> Kocvin: uz len podla toho ako vypada lem krycieho kruzku by som tipoval na homodomo upravu.
Nevíte z čeho to je, s takovou tlustou ručičkou ?
-> palinator: to mi nic nerika (negooglil jsem), ale ok. Zajima me teda jestli to mam vyhodit, nabidnout dal, nebo na co by se to dalo doma vyuzit? :D Ten motor chci dat do traktora misto aktualniho 5701, takze tam prijde alternator.
-> Sita:
Klidně to může bejt tachodynamo pro nějakou regulaci...
Klidně to může bejt tachodynamo pro nějakou regulaci...
-> darklord: Ja si myslim, ze to dynamo neni. Melo by to byt ze stroje AM-369. Ten motor je na michaci nastavbe a podle me to svuj akumulator ani dobijeni nemelo. Podle me je to nejaky cidlo otacek, protoze v ty dobe jeste zetor elektronicky otackomery nemel. Ale jistej si nejsem, proto jsem to nadhodil. Kdyztak pak dam lepsi fotky az to vic rozeberu a ocistim,...
www.valka.cz/CZK-AM-369-a utodomichavac-betonu-T-815 -t141576
www.valka.cz/CZK-AM-369-a utodomichavac-betonu-T-815 -t141576
-> Sita: tak ak je to miesto alternatoru, tak asi dynamo?
Nevíte k cemu slouží tohle? Je to na motoru Zetor 6901, motor demontovany údajně z domichavace betonu… je to misto alternatoru na remeni klika-pumpa. Vedou z toho nějaký vodiče…
-> stepan: Tak to jsem nevěděl - ve Fabii jsem se nikdy nevrtal a předpokládal jsem, že to bude stejné, jako u Fel (se záslepkou)...
-> COL: Na prsou bylo od 1000MB do Fe MPi několik změn - první výrazné změny byly ve výšce (hloubce) kol olejového čerpadla ještě u 1000MB a dále zavedení gufera namísto labyrintu na řemenici klikovky. Kola olejového čerpadla pak zůstala rozměrově stejná až do Favorita, jen ke konci 80. let došlo ke změně mazání kol (a s tím související úpravy prsou). Nejsem si jist, jestli u Feldy nedošlo ještě k jednomu zvýšení kol olejového čerpadla, ale obecně bych si dovolil tvrdit, že prsa v kompletu s olejovým čerpadlem a guferem jsou záměnná od konce výroby 1000MB až po Fel MPi.
-> COL: Na prsou bylo od 1000MB do Fe MPi několik změn - první výrazné změny byly ve výšce (hloubce) kol olejového čerpadla ještě u 1000MB a dále zavedení gufera namísto labyrintu na řemenici klikovky. Kola olejového čerpadla pak zůstala rozměrově stejná až do Favorita, jen ke konci 80. let došlo ke změně mazání kol (a s tím související úpravy prsou). Nejsem si jist, jestli u Feldy nedošlo ještě k jednomu zvýšení kol olejového čerpadla, ale obecně bych si dovolil tvrdit, že prsa v kompletu s olejovým čerpadlem a guferem jsou záměnná od konce výroby 1000MB až po Fel MPi.
-> Bukaj: Zajímalo mne to z toho důvodu, že mám nový jak 742.136, tak fe mpi a zajímalo mne, co mne u těchto bloků a různých prsou může čekat...
-> Bukaj: Fabie má prsa úplně jiný, bez díry na rozdělovač a jiný čerpadlo. Felicie asi až do konce výroby stejný.
-> COL: Tohle byly motory ve výprodeji (vyklízení skladových zásob v MB), ne běžná MOC. A také mi pán vyprávěl o dvou kamionech nastrojených šikmých vlečkových ramen, které prodávali za 800 Kč kus. Asi po půl roce vzal zbytek (cca 1,5 kamionu) jeden tuzemský výrobce přívěsných vozíků. Ale nepodařilo se mi dopátrat, na jaký typ brzděného přívěsu ta ramena (respektive možná jen části ramen s ložisky, nábojem a bubnem) to bylo použito...
Jinak se záměnností prs je to jak jsem psal - s příslušným guferem lze použít do 105-130 prsa Fa/Fel. Nevím, jestli později ještě byla změna olejového čerpadla (např. u Fabie nebo Fel. poface), ale z Favorita mám třeba prsa na 130L![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jinak se záměnností prs je to jak jsem psal - s příslušným guferem lze použít do 105-130 prsa Fa/Fel. Nevím, jestli později ještě byla změna olejového čerpadla (např. u Fabie nebo Fel. poface), ale z Favorita mám třeba prsa na 130L
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Bukaj: Moje bloky byly ND, protože nemají číslo ani typ. Z té doby si ty motory z mototechen pamatuji, ale v cenovce bylo o nulu víc.
Ok, a jak je se zamenosti prs s ohledem na novější motory fa/fe?
Ok, a jak je se zamenosti prs s ohledem na novější motory fa/fe?
-> COL: Bloky 742.135/6 se snad ani nikdy později nevyráběly - nebyla po nich dobově poptávka (z vyprávění prodejce v jedné velké Mototechny mám info, že kolem roku 2002 rozebírali kompletní funglnové motory 742.136 na díly, protože je vcelku nikdo nechtěl ani ve výprodeji za 6000 Kč a měli jich tam na skladě kamion z Boleslavi - většina jich prý skončila ve šrotu... :-/).
Nové bloky 742 s tryskaným povrchem jsem zaznamenal jen 105/120 z roku 1997.
Jinak prsa jsou záměnná 105/120/30/135/136, jen novější bloky (od 136) měly jiné gufero na řemenici, takže je podmínka použití správného gufera.
Nové bloky 742 s tryskaným povrchem jsem zaznamenal jen 105/120 z roku 1997.
Jinak prsa jsou záměnná 105/120/30/135/136, jen novější bloky (od 136) měly jiné gufero na řemenici, takže je podmínka použití správného gufera.
-> Bukaj: Aha dík. Mám blok 742.136, ale trysknaej není, asi tedy starší díl. Jinak, jak je to se zamenosti prsou 742 a dál směrem k novějším?
-> COL: Tryskaný povrch z výroby měly odlitky bloků motorů, převodovek a dalších Al dílů odFelicií dále, (možná už i poslední favority 94, ale tím si jist nejsem), stejně tak odlitky, vyráběné jako náhradní díly pro starší vozy - například bloky motorů 105/120, vyráběné v druhé polovině 90. let...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> COL: Také by mě to zajímalo,mám jeden takový kus doma.
Co jsou zač tahle prsa? překvapuje mne ten povrch, ta co mám jsou hladká....
-> Bukaj 14.10.22 21:07:34: Tyhle paraboly jsem prodával na bazosi (dle čísla na nich mě vypadlo, že jsou na T815) a byly na asymetrické žárovky. Napadá mě, jestli to nevydrží dýl vibrace nebo že Tatry rády přebíjeli... zájemce si našly rychle a pán nic nereklamoval :)
-> radekra:
Děkuji
Děkuji
-> James1991: T 148 levá strana
Tak tu mám další... Nevíte rameno stěrače PAL 443123153028? Diky
-> radekra:
Děkuju
Děkuju
-> James1991: přijde mi to jako zadní ze žigula
Čau bando. Nevíte z čeho může být tenhle tlumič? Ozn. Pal P26x200 , 03-9642.13
Má sroubovatelnou krytku pístnice
Diky
Má sroubovatelnou krytku pístnice
Diky
-> James1991: jestli je to hlinik a mosaz, tak to asi moc nebude do venkovniho prostredi, protoze po par destich a nedejboze trose soli bys s tou matici uz nehnul.
Ahoj. Ani nevím, zda to bude k nějakému vozu, ale nenapadá vás k čemu slouží toto? Hliníková miska s vnějším závitem s mosaznou maticí, uvnitř na dně uprostřed otvor cca 6mm. Díky
-> Lubes120 14.10.22 16:41:50: Nezdá se mi, že by T815 někdy měla asymetrické žárovky. Spíš to bude na nákla´dák z konce 70. let nebo nějaký traktor či jiný zemědělský či stavební stroj...
-> isti 14.10.22 18:51:25:
len nebol som si istý, lebo kamoš tvrdil ,že tam nebol ten steker.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Lubes120: Tak je to na T815,myslím že predné![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Chali: Diky, tak to předám kamosovi, co se zigulama zabyva
-> jerrom 25.09.22 22:05:17: To vypadá na silentblok převodovky na Žigula, ale nevím zda 4kvalt nebo 5kvalt.
-> RadoS 29.09.22 21:25:54: vzhlad fajn...ale vaha je asi vacsia ako to prelisovane...asi pojdeme do hliniku![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545: ja ho mám aj na modrej, tam musí byť, aj na červenej, tam by byť nemalo. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545: tiez mam jeden pekny kusok doma , chcel som ho prerobit na erkove ale zatial nic s toho nebolo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> RadoS 29.09.22 19:59:11: Vdaka. Ak niekto bude stavat nieco prapovodne
tak ho asi venujem dalej...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545: to čelo bolo na prvomodeloch. 70, 71, zvislé rebrovanie prišlo s modelom 72.
-> Bukaj 27.09.22 23:07:38: bol som natom podobne...
ale rad sa dozviem...obrazok nemam... dokedy sa montovalo zadne celo bez prelisovanych strbin v plechu len alu mriezka ???
Vcera ku mne dorazilo jedno 1A stave aj s celkom fesnou sadou svetiel....niekto to vyhodil do srotu. Mal som jedno nevalnej kvality tak som ho niekomu venoval... Na LS ho nedam/je tazsie/ ale netusim kedy sa to menilo. Vdaka za osvetu
ale rad sa dozviem...obrazok nemam... dokedy sa montovalo zadne celo bez prelisovanych strbin v plechu len alu mriezka ???
Vcera ku mne dorazilo jedno 1A stave aj s celkom fesnou sadou svetiel....niekto to vyhodil do srotu. Mal som jedno nevalnej kvality tak som ho niekomu venoval... Na LS ho nedam/je tazsie/ ale netusim kedy sa to menilo. Vdaka za osvetu
-> SO545: Tak jsem další čtvrthodinu googlil fotky motorů R/LS a ani na jednom jsem nenašeltohle víko - buď stará MB klasika s nízkým hrdlem nebo 105/120 provedení, případně hliníkové víko, občas taky motor z Favorita![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 26.09.22 21:36:58: ano ale dostal som to ako diely od otca kamarata...a ty mali 110LS....potesil ma chladic v medi...ale ci to bolo z toho auta...to je nemozne dokazat. Je pravd ze na moje 74 LS je nizka klasika.
-> SO545: Hm, ale původ netušíš? Dostalo se to k Tobě jako díly a ne jako součást vozu, že?
-> Bukaj 14.09.22 09:19:07: mam asi 2ks....doslo to z dielmi naskor zo 110...prisiel aj jeden chladic v medi a topenie....