skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
15:42:54
15.04.2020
15.04.2020
isti
-> Jozka: Je to 0,4-0,5mm hrubé.Keby si to potreboval napíš,môžem to poslať.
14:23:42
15.04.2020
15.04.2020
Jozka
-> isti: Tak zrovna těfnění ti vyšly mooc pěkně..
Dělá to dojem dost tenkýho papíru i nepoužitý, domníval jsem se, že před slisováním a smáčením byl matroš alespoň 0,4 mm tlustej.
Dělá to dojem dost tenkýho papíru i nepoužitý, domníval jsem se, že před slisováním a smáčením byl matroš alespoň 0,4 mm tlustej.
14:51:12
14.04.2020
14.04.2020
Jozka
-> isti: Vlastně už ani nevím, jak tahle origo podložka vypadá nepoužitá.. Pošli alespoň fotku.. i když..
10:30:04
14.04.2020
14.04.2020
isti
-> Jozka 13.04.20 22:17:43: Mám z tých blbostí tolko že trvalo by hodinu to zrátať
-> Bukaj 13.04.20 22:51:13: Ano mám viac kusov bez ventilov ale našťastie nie som v situácii že by som to musel nutne riešiť Keby ma to včas napadlo mohol by som ti poslať pár dkg podložiek.
-> Bukaj 13.04.20 22:51:13: Ano mám viac kusov bez ventilov ale našťastie nie som v situácii že by som to musel nutne riešiť Keby ma to včas napadlo mohol by som ti poslať pár dkg podložiek.
23:30:33
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> Bukaj: Přesně.. vloni jsem dával ventilky do jednoho vrchu tak po 20-ti letech.. vzít jinou pumpu bývalo i pro mě snazší..
22:52:31
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> Jozka 13.04.20 22:17:43: Nejsi sám. Já taky v minulosti, když jsem ventilky měnil, zachraňoval původní papírky. Dneska už měním jen celé části čerpadel nebo rovnou komplet
22:51:13
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> isti 13.04.20 21:09:20: Jo aha, Ty máš neosazené ty vršky pro zalisované ventily? Tak to netuším, jak to půjde. Ale u klasických vršků s příložkou na 2 šrouby byly oba ventilky stejné, jen sací byl zapuštěný hlouběji a přes něj byla vymezovací podložka ("prstýnek"). Ty nerozebirací jsem nikdy rozebrat nezkoušel...
22:17:43
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> isti 13.04.20 21:09:20: A já nemám ani jedno jediný..
22:15:23
13.04.2020
13.04.2020
StepaNoFUN
-> isti: dle me suvne, zespoda utesnit a zaklepnout.
Kdysi jsem ty nevymenitelny ventily menil. Sehnal jsem nekde sadu novejch. Ale uz si to fakt nepamatuju.
Kdysi jsem ty nevymenitelny ventily menil. Sehnal jsem nekde sadu novejch. Ale uz si to fakt nepamatuju.
22:09:22
13.04.2020
13.04.2020
isti
Vyskúšal som to a pasuje ten ventil aj opačne ale volne zapadnú na miesto čo asi nie je ok.Má to tam ísť natesno?
22:07:27
13.04.2020
13.04.2020
StepaNoFUN
-> isti: nikdy jsem to detailne nezkoumal. Jen postuju co kdysi probehlo literatutou od cloveka, kterej nekdy skodovku asi uz videl a neco malo o nich vedel.
21:09:20
13.04.2020
13.04.2020
isti
-> SO545: OK
-> Bukaj: Papierových tesnení mám na desať životov Teoreticky by sa to dalo osadiť tými ventilmi ale obávám sa že v opačnej polohe by to zavadzalo membráne
-> Bukaj: Papierových tesnení mám na desať životov Teoreticky by sa to dalo osadiť tými ventilmi ale obávám sa že v opačnej polohe by to zavadzalo membráne
20:59:07
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> isti 13.04.20 20:45:52: Oba ventily jsou stejné, jen v tělese opačně - jeden je "sací" a druhý "výtlačný".
Pokud budeš osazovat do nového vršku ventily, tak nezapomeň na papírová těsnění těchto ventilů, to ostatní je snad jasné.
A před montáží zkontroluj u těch ventilů s gumovou těsnicí plochou, jestli nejsou po obvodu prasklé - to by netěsnily a byly by na vyhození (viz níže popsaný jev)
Pokud budeš osazovat do nového vršku ventily, tak nezapomeň na papírová těsnění těchto ventilů, to ostatní je snad jasné.
A před montáží zkontroluj u těch ventilů s gumovou těsnicí plochou, jestli nejsou po obvodu prasklé - to by netěsnily a byly by na vyhození (viz níže popsaný jev)
20:54:53
13.04.2020
13.04.2020
SO545
-> isti 13.04.20 20:45:52: jeden je saci a druhy vytlacny
20:47:56
13.04.2020
13.04.2020
isti
-> vaclav785: Je to GLS ale rok neporadím.Tieto sedačky boli ako nové čierné a vplyvom uv žiarenia sa z nich stali fialové.
20:45:52
13.04.2020
13.04.2020
isti
Jednu fotku čerpadla s otázkou mám aj ja Akú funkciu má pravý a lavý ventil?Mám tie ktoré sú mimo tela a mám vršky bez ventilov,môžem či nemôžem dať dve rovnaké ventily?
20:43:11
13.04.2020
13.04.2020
vaclav785
tyto sedačky jsou z gls? věděli by jste od jakého roku?
dík za odpověď
dík za odpověď
20:42:12
13.04.2020
13.04.2020
isti
-> StepaNoFUN 13.04.20 12:14:08: To nie je pravda že u trojdierového čarpadla môže presakovať olej u páčky?
20:40:08
13.04.2020
13.04.2020
isti
-> stepan 12.04.20 20:12:43: Pre mňa by to možno malo nejakú hodnotu
20:39:49
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> Bukaj: O to větší sranda je dneska číst / poslouchat diskuse, kterej odstín že je ten úplně nejsprávnější nebo dokonce "hledat přesnej eqv. RAL".. A ta (docela odolná) barva na skeletech kil a embéček, ta měla rozptyl určitě ještě větší.. od skoro žlutý až skoro po hnedle "kafe-blondo-do-zele
na".. Ale jak pravíš - tak nějak na tom nesešlo..
20:32:45
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> Jozka 13.04.20 20:30:22: Tak přesný odstín té barvy asi nebyl nikterak důležitý, neboť to byla barva základová
...koneckonců ¨dosti podobným odstínem základové barvy byly lakovány i karoserie 1000MB/100 před nástupem forézy u 105/120
...koneckonců ¨dosti podobným odstínem základové barvy byly lakovány i karoserie 1000MB/100 před nástupem forézy u 105/120
20:30:22
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> MATTESS: Dokonce jde i přečíst..
-> StepaNoFUN: Tak to pak sedí - jsem to původně blbě pochopil..
-> Bukaj: Jasně - já jen narážel na to, že tahleta barva měla docela slušnou paletu kolísavých pododstínů (nebo jak tomu tehdy říkali, když to netrefili)..
-> StepaNoFUN: Tak to pak sedí - jsem to původně blbě pochopil..
-> Bukaj: Jasně - já jen narážel na to, že tahleta barva měla docela slušnou paletu kolísavých pododstínů (nebo jak tomu tehdy říkali, když to netrefili)..
20:18:33
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> StepaNoFUN 13.04.20 14:03:39: Takže už záhy byl materiál baňky změněn na plast. Proto není tak často k vidění. Ani u naší bývalé užovky (1978) už nepamatuji kovovou baňku, ale kdy a kdo ji vyměnil, to už se nedopátrám...
-> Jozka 13.04.20 18:25:34: Tak pokud se nepletu, touto barvou byly lakované všechny originální disky, jen ty montované na vozy v AZNP byly z čelní strany fouklé stříbřenkou, nicméně z rubu byly také jen béžové...
-> Jozka 13.04.20 18:25:34: Tak pokud se nepletu, touto barvou byly lakované všechny originální disky, jen ty montované na vozy v AZNP byly z čelní strany fouklé stříbřenkou, nicméně z rubu byly také jen béžové...
18:57:42
13.04.2020
13.04.2020
StepaNoFUN
-> Jozka 13.04.20 18:25:34: Tak vzhledem k tomu, že začátek výroby "120" byl 1976 a na plast se přešlo koncem roku 78 (pokud tedy Cedrych nekecá), tak to skoro sézónní výstřelek byl. :-)
18:39:00
13.04.2020
13.04.2020
MATTESS
-> Jozka: tyhle mají vyražený rok 92
18:25:34
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> MATTESS 13.04.20 13:16:37: Mám hodně podobně vybarvený dva 14" disky, koupený 1991 nebo 92 jako ND.. "vročení" z NHKG bych musel dohledat..
-> StepaNoFUN: / -> Bukaj: Zajímací.. Z toho novějšího vršku (přilisovaný ventilky, tj. bez příložnýho plechu uvnitř) jsem včera akorát nátrubek vytáhl (držel v tělese míň, než hadice na něm) a kovový nádobky odkalovače jsem považoval za "sezónní výstřelek".. Mám sice doma dva, ale potkával jsem se vesměs s plastovejma bílejma žloutnoucíma anebo řidčeji černejma - v drtivý většině prostě plast..
-> StepaNoFUN: / -> Bukaj: Zajímací.. Z toho novějšího vršku (přilisovaný ventilky, tj. bez příložnýho plechu uvnitř) jsem včera akorát nátrubek vytáhl (držel v tělese míň, než hadice na něm) a kovový nádobky odkalovače jsem považoval za "sezónní výstřelek".. Mám sice doma dva, ale potkával jsem se vesměs s plastovejma bílejma žloutnoucíma anebo řidčeji černejma - v drtivý většině prostě plast..
13:57:09
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> StepaNoFUN: Se zinkovým odkalovačem jsem se naživo setkal snad jen jednou v životě
A výměnné ventilky mělo i novější provedení čerpadla s nátrubky v ose, ty nevýměnné ventilky přišly až později, nevím přesně kdy...
A výměnné ventilky mělo i novější provedení čerpadla s nátrubky v ose, ty nevýměnné ventilky přišly až později, nevím přesně kdy...
13:37:42
13.04.2020
13.04.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj 13.04.20 13:21:14: To tam Cedrych nezmiňuje. :-( Jen že u novějšího provedení jsou ventilky už zalisovaný (a nevýměnný) a že odkalovač byl nově plastovej. :-)
13:23:08
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> MATTESS 13.04.20 13:16:37: Vypadá to tak. S černou kataforézou přišli až někdy v první půlce devadesátek, do té doby tato béžová...
13:21:14
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
13:14:04
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> Jozka 13.04.20 09:35:23: Výstupní nátrubek směrem nahoru měla dvouděrová čerpadla 742 od užovky po model 86 včetně, od modelu 87 už byly tříděrové pumpy s protilehlými nátrubky, což pokračovalo až po Favorita jen se silnějším vstupním nátrubkem...
Vršky a spodky čerpadel byly v prodeji jako díl a porůznu se to kombinovalo, ale z výroby to bylo tak, jak píši výše.
-> Jozka 13.04.20 12:08:06: Právě od toho roku 86 přešli na lepší zalisování nátrubků a k vypadávání nedocházelo. Nicméně sáknutí paliva mezi odlitkem a nátrubkem nevychytali nikdy, i u nových kusů to občas slzí po první jízdě - u 130LPG to byl běžný jev - má to na svědomí rozdílná tepelná roztažnost oceli (nátrubek) a zinkové slitiny (těleso čerpadla) v kombinaci s pohonem na LPG, kdy nedochází k ochlazování čerpadla protékajícím palivem...
Vršky a spodky čerpadel byly v prodeji jako díl a porůznu se to kombinovalo, ale z výroby to bylo tak, jak píši výše.
-> Jozka 13.04.20 12:08:06: Právě od toho roku 86 přešli na lepší zalisování nátrubků a k vypadávání nedocházelo. Nicméně sáknutí paliva mezi odlitkem a nátrubkem nevychytali nikdy, i u nových kusů to občas slzí po první jízdě - u 130LPG to byl běžný jev - má to na svědomí rozdílná tepelná roztažnost oceli (nátrubek) a zinkové slitiny (těleso čerpadla) v kombinaci s pohonem na LPG, kdy nedochází k ochlazování čerpadla protékajícím palivem...
12:53:32
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> StepaNoFUN: Díky moc.. tím se mi vyjasňuje - vč. toho roku 1987 = na mě moc horká novinka..
12:08:06
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> StepaNoFUN: Já už v tomhle mám dokonalej baseball - embéčkový původní "v ose" jsou jistý, tu šikmou jsem viděl / měl na 110R kdysi.. možná naše 77 užovka šikmouše taky měla z výroby..
Takže je to možný - ale i v tomhle je jako ve všem něco za něco - ten vodorovnej nátrubek zas nejspíš mnohem líp vystartuje z tělesa pumpy i s hadicí..
Takže je to možný - ale i v tomhle je jako ve všem něco za něco - ten vodorovnej nátrubek zas nejspíš mnohem líp vystartuje z tělesa pumpy i s hadicí..
10:13:36
13.04.2020
13.04.2020
StepaNoFUN
-> Jozka: Šikmo vzhůru bylo podle mě dříve a pak se přešlo na rovně dozadu a tak už to zůstalo. Sice delší hadice, ale odůvodňovali to tím, že nestříkal případně benzín na zapalovací kabely, ale rovně na čelo.
09:35:23
13.04.2020
13.04.2020
Jozka
-> Bukaj: Tož hodně štěstí s tým pertinaxom.. roztržení bobtnáním pryže ? Nu, jsem na "dotlakování" před jízdou celkem zvyklej..
V tý spodní variantě jsou děrovaný "zátky" hliníkový, skoro vyvolávají dojem ruční domácí výroby - spodek pumpy byl dvojděrovej s kratší pákou (ale to nic moc neznamená)..
Ta horní měla tříděrovou přírubu, páku pro nejsilnější podložku a na 99% byla koupená jako kompletní a rozebraná vůbec prvně - stejnej vršek jsem ale našel i na jednom dvojděrovým základu..
Mejlí mě i výstupní nátrubek - 120 přešly ve finále na šikmo vzhůru a favo se zas vrátilo k nátrubkům v ose ?
V tý spodní variantě jsou děrovaný "zátky" hliníkový, skoro vyvolávají dojem ruční domácí výroby - spodek pumpy byl dvojděrovej s kratší pákou (ale to nic moc neznamená)..
Ta horní měla tříděrovou přírubu, páku pro nejsilnější podložku a na 99% byla koupená jako kompletní a rozebraná vůbec prvně - stejnej vršek jsem ale našel i na jednom dvojděrovým základu..
Mejlí mě i výstupní nátrubek - 120 přešly ve finále na šikmo vzhůru a favo se zas vrátilo k nátrubkům v ose ?
08:44:47
13.04.2020
13.04.2020
Bukaj
-> Jozka 12.04.20 22:37:34: Tohle (pokud ty ventilky jsou mosazné) měly favorití pumpy, to druhé jsem ještě neviděl, ale je to asi evoluce téhož.
Každopádně tyto novější ventilky s pogumovanou těsnicí plochou byly oproti původním pertinaxovým o mnoho lepší - lépe těsnily a "nepadal benzín"
Nicméně pogumované ventilky byly i v klasickém "rozebiratelném" ; provedení, jen měly jednu ošklivou vlastnost, že (na rozdíl od staršího provedení) u nich velmi často podélně (ve směru toku paliva) praskla obvodová mosazná část (kterou je ventilek slisován dohromady) a prasklinou palivo vesele protékalo... A toto se stávalo nejen u namontovaných ventilků v čerpadle, ale především u nových skladovaných - cca 80% všech, které jsem kdy sehnal jako N.D., bylo prasklých
Každopádně tyto novější ventilky s pogumovanou těsnicí plochou byly oproti původním pertinaxovým o mnoho lepší - lépe těsnily a "nepadal benzín"
Nicméně pogumované ventilky byly i v klasickém "rozebiratelném" ; provedení, jen měly jednu ošklivou vlastnost, že (na rozdíl od staršího provedení) u nich velmi často podélně (ve směru toku paliva) praskla obvodová mosazná část (kterou je ventilek slisován dohromady) a prasklinou palivo vesele protékalo... A toto se stávalo nejen u namontovaných ventilků v čerpadle, ale především u nových skladovaných - cca 80% všech, které jsem kdy sehnal jako N.D., bylo prasklých
22:41:13
12.04.2020
12.04.2020
Tom Troll
-> stepan: Asi ellri, to bude každopádně někde napsaný, tyhle prahy jsou i fajn protože se daj použít k různejm podnárazníkům a nebijou do očí jako příšernej duzing.
22:38:46
12.04.2020
12.04.2020
Jozka
Tady mi dokonce dle otisků přišlo, že vlevo něco chybí, ale patrně neee..
22:37:34
12.04.2020
12.04.2020
Jozka
Jsem včera laboroval.. co je tohle za kraviny ? Nějakej pozdní sběr ?
15:46:22
11.04.2020
11.04.2020
Eidy
Mám tady palivový čerpadlo, který se tváří jako stará Octavia, ale není.
22:46:30
09.04.2020
09.04.2020
Jozka
-> Bukaj 09.04.20 22:12:47: Nízká vana u Garde mě velice potěšila - mám jí (s velkým protišplouchacím plechem místo původního "heliportu") nachystanou na MBX.. když už mě tu origo odnesl snědý sbrač kovů.
22:33:44
09.04.2020
09.04.2020
Jozka
-> StepaNoFUN 09.04.20 22:02:34: / -> Bukaj 09.04.20 22:13:49: Volové.. A jo, teď jsem se vrátil jí skouknout (nebo zkouknout?) a je tam ta správná okyslá..
-> Bukaj: "M" měrka je už ta "špuntovací", což?
-> Bukaj: "M" měrka je už ta "špuntovací", což?