skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
21:42:57
20.06.2017
20.06.2017
Mejot
-> Bukaj 20.06.17 21:42:02: asi to tak je že je to ořízlej ten rapidáckej
21:42:02
20.06.2017
20.06.2017
Bukaj
-> Mejot: A velikostně? Nemůže to být opravdu ořízlý štítek rapidí?
21:36:15
20.06.2017
20.06.2017
Mejot
-> Bukaj: ten na rapida znám ale tohle vidím poprvé
jak koukám je to dost možný že je to on ale ustřiženej
jak koukám je to dost možný že je to on ale ustřiženej
21:35:06
20.06.2017
20.06.2017
Bukaj
-> Mejot: Podobnej štítek byl na Rapida, ale tohle mi nic neříká...
...leda, že by to byl on, ale ustřiženej...
www.google.cz/search?q=%C 5%A1t%...
...leda, že by to byl on, ale ustřiženej...
www.google.cz/search?q=%C 5%A1t%...
19:48:03
20.06.2017
20.06.2017
Bukaj
-> ulicek 20.06.17 13:01:31: Nic z toho ze škodovky neznám, ale ta "koule" - není to náhodou vak do expanzky k vodárně nebo k topení?
16:09:27
20.06.2017
20.06.2017
ulicek
-> Jozka: zatim nevim, zda to jsou poklady nebo haraburdi k nicemu :).... To vis, po povodnich toho k nam hodne priplavalo, ne delam si srandu je to po uklidu garaze ;)
13:14:27
20.06.2017
20.06.2017
Jozka
-> ulicek: Ty máš na Labi nějakej Ostrov pokladů..
19:52:17
16.06.2017
16.06.2017
ulicek
Dale tu mam nejaka tahla.... zda je to na sytič nebo otvirani kapot...
13:07:18
16.06.2017
16.06.2017
StepaNoFUN
-> ulicek: Právě že na některejch starejch garnýžích byly kolejničky na kolečka. Jenom to většinou bylo plastový a zacvakávací
12:55:09
16.06.2017
16.06.2017
ulicek
-> StepaNoFUN: -> Bukaj:
Abych rekl pravdu, tak me ty zaclony taky napadly, ale ty jsou jine a maji kolecka... ohledne tech podlozek to neni spatnej napad...
Abych rekl pravdu, tak me ty zaclony taky napadly, ale ty jsou jine a maji kolecka... ohledne tech podlozek to neni spatnej napad...
09:03:13
16.06.2017
16.06.2017
Bukaj
-> StepaNoFUN: Jo, přesně tohle mne napadlo taky - záclony a jističe
08:54:41
16.06.2017
16.06.2017
StepaNoFUN
-> ulicek: To první skoro vypadá jako háčky na záclony a to druhý jako podložky pod šroubky na přitažení vodičů v elektroinstalaci.
13:49:30
15.06.2017
15.06.2017
ulicek
-> Eidy: dik, to by me vubec nenapadlo, ze je to z tlumicu...
12:12:12
15.06.2017
15.06.2017
Eidy
-> ulicek: Č. 3 jsou gufera do tlumičů pérování.
11:10:45
15.06.2017
15.06.2017
ulicek
Cislo 3...nejake gumove krouzky..je na nich napsano strana ke kapaline...
12:07:39
10.06.2017
10.06.2017
Tomaso435
-> Luky: to až příště :D
11:42:55
10.06.2017
10.06.2017
Luky
-> Tomaso435: nijak zvlášť. To výrobní štítek s platnými doklady by byl jiný terno:)
22:05:24
09.06.2017
09.06.2017
Minott
-> James1991: ked tak na to pozeram,podla mna to je vyfukove a sacie v kope , t.j. na dvojvalec ale aky to neviem,,,
21:09:28
09.06.2017
09.06.2017
James1991
-> havlik:
díky, už sem zjistil že pasuje na mrkev:)
Mám tu další krám za bludišťáka, to už jsem řešil s dost lidmi a nikdo nevěděl..
sání..ale na co?
díky, už sem zjistil že pasuje na mrkev:)
Mám tu další krám za bludišťáka, to už jsem řešil s dost lidmi a nikdo nevěděl..
sání..ale na co?
11:20:16
09.06.2017
09.06.2017
havlik
-> James1991: Facko
10:21:37
09.06.2017
09.06.2017
James1991
poradíte tuto lamelu škodováckou? netušim jaký typ, jestli favorit nebo 1203 nebo něco jiného.. průměr 190mm, počet zubů 18. díky
13:02:39
07.06.2017
07.06.2017
Vojťas
-> minno: zrovna to jdu koupit, tak to bych mel mit dobre. A mrkev necham bez krouzku, vsak to tak funguje. Jeste bych si hodil zavlacku do spajzky a byl bych v pr vic prace nez uzitku :-)
12:56:37
07.06.2017
07.06.2017
minno
-> Vojťas: to bude ono
12:47:40
07.06.2017
07.06.2017
Vojťas
-> minno: v katalogu jsou psany jen dva typy gufer, do a od r 79. Ale to asi namysli nemas ne?
12:15:52
07.06.2017
07.06.2017
minno
-> havlik 31.05.17 16:08:30: pravda, detailne som fotku neskúmal
-> Vojťas: S O-krúžkom by mala byť lepšia, ten o-krúžok by mal slúžiť na lepšie "spojenie" trením s vnútorným krúžkom ložiska v kľuke na zamedzenie pískania pri vypínaní spojky, kedy sa môže mrkva v ložisku mierne pretočiť.
U mrkvy bez o-krúžku môže nastať situácia, že bude mrkva v ložisku voľnejšia (keď si nesadnú tolerancie mrkvy a ložiska) a môže to potom občas pískať.
O-krúžok odporúčam pri každej demontáži motora od prevodovky dať nový. Výhoda je, že je potom vždy istota dobrého zovretia mrkvy s ložiskom v kľuke, čo u mrkvy bez o-krúžku nie je - zvlášť, ak je koniec u takejto mrkvy už časom poškodený.
Pozor ale pri zámene jednotlivých typov mrkví, u mrkvi bez o-krúžku (resp. u mrkvi z užovky) prislúcha iný typ gufera do komínku prevodovky (myslím že gufero bez vysunutého britu), kdežto k mrkve s o-krúžkom prislúcha gufero s vysunutým britom, sú tam trochu posunuté styčné plochy pre gufero, tak aby ti potom nechcala prevodovka.
-> Vojťas: S O-krúžkom by mala byť lepšia, ten o-krúžok by mal slúžiť na lepšie "spojenie" trením s vnútorným krúžkom ložiska v kľuke na zamedzenie pískania pri vypínaní spojky, kedy sa môže mrkva v ložisku mierne pretočiť.
U mrkvy bez o-krúžku môže nastať situácia, že bude mrkva v ložisku voľnejšia (keď si nesadnú tolerancie mrkvy a ložiska) a môže to potom občas pískať.
O-krúžok odporúčam pri každej demontáži motora od prevodovky dať nový. Výhoda je, že je potom vždy istota dobrého zovretia mrkvy s ložiskom v kľuke, čo u mrkvy bez o-krúžku nie je - zvlášť, ak je koniec u takejto mrkvy už časom poškodený.
Pozor ale pri zámene jednotlivých typov mrkví, u mrkvi bez o-krúžku (resp. u mrkvi z užovky) prislúcha iný typ gufera do komínku prevodovky (myslím že gufero bez vysunutého britu), kdežto k mrkve s o-krúžkom prislúcha gufero s vysunutým britom, sú tam trochu posunuté styčné plochy pre gufero, tak aby ti potom nechcala prevodovka.
07:37:49
07.06.2017
07.06.2017
Bukaj
-> Vojťas: Mrkev s O-kroužkem se montovala na poslední ročníky (myslím od modelu 88). Záměnná je za starší (tedy kromě MBčka, které mělo mrkev delší).
Zda je novější typ s o-kroužkem lepší, to nevím, ale zavedli to tuším jako preventivní opatření pro omezení následků zadřeného ložiska v klice...
Zda je novější typ s o-kroužkem lepší, to nevím, ale zavedli to tuším jako preventivní opatření pro omezení následků zadřeného ložiska v klice...
23:49:13
06.06.2017
06.06.2017
Vojťas
Jak je to s mrkvema do prevodovky? mam jednu s o-krouzkem na strane do setrvaku a jednu bez, ktera se kdy pouzivala? bez krouzky mam v zeleny skodovce. Mam ji tam nechat nebo lepsi s o-krouzkem? spojka je tam klasika tripacka s loziskem v setrvaku/klice
14:48:12
06.06.2017
06.06.2017
Bukaj
-> James1991 05.06.17 16:32:28: Z téhle fotky mi přijde, že kousek činné plochy od kraje je pórovité - vypaá jako stočený. Ale celkově mi tak nepřijde. Změř průměr kotouče - nový kotouč pro čtyřpísty má tloušťku 9,5 mm, tedy mohl by to být stočený čtyřpístový...
13:17:06
06.06.2017
06.06.2017
darklord
-> Pavel P..: necitas? pise ze ma 9mm
21:08:39
05.06.2017
05.06.2017
Pavel P..
-> James1991: tohle neni normální... to je starej stočenej kotouč, změř tloušťku, novej má 9mm..
17:43:49
05.06.2017
05.06.2017
MOLSO
-> James1991: netuším, možno to bolo na aute, ťažko povedať
16:48:39
05.06.2017
05.06.2017
James1991
-> MOLSO:
díky a k tomu orezlému okraji, netušíš zda je to normální u nejetého, několik desítek let, skladovaného kotouče?
díky a k tomu orezlému okraji, netušíš zda je to normální u nejetého, několik desítek let, skladovaného kotouče?
16:45:31
05.06.2017
05.06.2017
MOLSO
-> James1991: kotuc sa uchytava na naboj pod roztecou 4x98mm, dolezity je vonk. priemer, 252mm je 105 - 125 248mm je 130 - rapid
16:32:12
05.06.2017
05.06.2017
James1991
poradí někdo s tímto kotoučem? měl by být škodovácký a nový, ale klame mě pár věcí:
-rozteč viz.obrázek je 100mm, ale rozteč škodovky je 4x130
(-centrovací průměr je 80mm)
-hranka mi přijde orezlá z provozu jako kdyby byl použitý, ale tloušťka kotouče je 9mm, jako nový kotouč a celkově nejeví značky použivání
díky
-rozteč viz.obrázek je 100mm, ale rozteč škodovky je 4x130
(-centrovací průměr je 80mm)
-hranka mi přijde orezlá z provozu jako kdyby byl použitý, ale tloušťka kotouče je 9mm, jako nový kotouč a celkově nejeví značky použivání
díky
00:06:22
03.06.2017
03.06.2017
Bukaj
-> eben: 35A alternátor měly jak stovky, tak i první ročníky užovek (bez rozdílu 105/120), posléze se montovaly altíky 42A a nakonec 55A (nejdříve jen pro 130, od modelu 88 všechny typy)
21:34:57
02.06.2017
02.06.2017
eben
-> isti: bolo to dobre ulozene,v pivnici za kompotmi aj s motorcekom stieracov,asi aj to tam napisem
21:20:38
02.06.2017
02.06.2017
isti
-> eben: Musíš tam napísať že raryta a uloženka,určite to bolo niekde uložené takže neklameš a hneď po tom vrhnú .Podla mňa do každej 105-ky dávali 35a alternátor ale netvrdím to na 100%.
14:47:15
02.06.2017
02.06.2017
eben
-> isti: myslis ze z nejakych prvych modelov?len teraz rozmyslam ci si ho nechat do Rapida ako zalozny,pripadne do 1000mb,alebo predat ako nesehnatelny díl na 100ku
14:41:46
02.06.2017
02.06.2017
isti
-> eben: Myslím že aj s105 mal 35-ku.
12:23:03
02.06.2017
02.06.2017
eben
-> vhml: vdaka konecne mam jasno -> Jarda: noo zprvoti to aj mna napadlo
11:23:32
02.06.2017
02.06.2017
vhml
-> eben 02.06.17 10:59:27: jo, ze stovky.
11:18:09
02.06.2017
02.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> eben 02.06.17 10:59:27: 35A - alternator nema zalozni zdroj :), co nejaky traktor treba?
10:59:27
02.06.2017
02.06.2017
eben
páni neviete nahodou z coho moze pochadzat tento alternator?je o nieco mensi,35ah,zo 100ky?