skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Octavia vs. Mazda 323f Ba
-> x.line: Taky pocitej s tim ze za 80 bude potreba do octavie taky neco investovat.
-> Tampajs: To jo,ale ta cena je taky úplně jinde. Můj cenový strop je kolem těch 80 000,-

-> Tampajs: Nevím no, asi je mi sympatičtější ta octa
-> Tampajs: Nn, byla to 65 kw
-> x.line: Nebo takhle...Motor přesně jakej chceš.. Najeto malinko.. cena pěkná.. A vzhled bomba audi.sbazar.cz/audi-a4-to
p-stav-nekurak-krasavec-na
chod-o2197948.html
-> Jaktak: No to byla ta 55kw ne? To je lemra
-> x.line: Nepřemejšlel si nad audi? Taková A4 se dá sehnat za slušný peníz :) audi.sbazar.cz/audi-a4-av ant-usti-nad-labem-o220150 5.html

-> x.line: Nepřemejšlel si nad audi? Taková A4 se dá sehnat za slušný peníz :) audi.sbazar.cz/audi-a4-av ant-usti-nad-labem-o220150 5.html
-> x.line: Tak kdybych si mel vybrat auto s kterym budu jezdit pro radost tak by to byla urcite ta mazda.Zase ta octavka je vzhledove atraktivnejsi. Jel jsem tou octavkou 1,6 65 kw nebo kolik to ma, nejede spatne, s fabii htp se to srovnavat urco neda, ale kdyz chces aby to jelo poradne tak se musi celkem tocit a je pak jasny ze bere moc.
Ale s největší pravděpodobností bude.. Má červený ičko na štítku

-> x.line: Tahle je super.. Má malinko najeto.. Stačilo by jenm se zepte jestli to je 74kw skoda.sbazar.cz/skoda-oct
avia-glx-1-6-rudna-u-prahy
-o2005103.html
-> Tampajs: hezká,ale bohužel stříbrnou moc nemusím



-> Tampajs: jo jasně, už to vidím

-> Tampajs: to jsem chtěl slyšet

Sleduj nárazník na starý www.ukcar.com/road_tests/
.../skoda-octavia-rear-qua
rter.jpg
a na nový
www.motorsparesuk.com/veh icleimages/Skoda%20Octavia %201.9TDI%2001.jpg
Nejni tam ta černá odcvakávací lišta :)
a na nový
www.motorsparesuk.com/veh icleimages/Skoda%20Octavia %201.9TDI%2001.jpg
Nejni tam ta černá odcvakávací lišta :)
-> x.line: Radši kup 1.6 v lepším stavu a lepší výbavou než vylítanou 1.8 za stejnej peníz

-> Tampajs: Zadní nárazník taky?
Já myslel, že jenom přední… Zbytek mi je jasnej. S tou kapotou si mi udělal radost, chlápek v bázu mě přesvědčoval, že je taky jiná… A tak myslíš, že by bylo lepší ta 1.8T? Já nevím no, tak 1.6ka mi příjde dostačující


-> x.line: BTW na tipcars je jeden bílej kombajn starej ale přefejslivtovanej a v 1.8T za 79ticek

x.line 03.02.09 21:29:10 napsal:
Ještě dotázek;-) Nevíte někdo jak je to s kapotopu před a po faliftu?
Vím že tam je jiný přední nárazník(mohutnější), zadní
světla(větší), přední světla(čirý a větší) a maska(hranatější).
Ale jde mi o to, jestli kapota sedí nebo je taky jiná, protože tím že maj
přední světla jinej tvarse musí vyměnit jak přední nárazník , tak
maska, ale jde mi o to aby pak katopa seděl a nad světlama. DíkAno 1.8T může mít i nižší spotřebu proč ne ale pravděpodobně bude minimálně stejná..
No a k faceliftu.. Kapota je stejná stačí maska světla blinkry nárazník.. vzadu nárazník světla a deklíky pod světlama a lišta na pátejch dveřích je jiná!! Z 90% octávky před faceliftem majitelem poliftovaný maji na zadním deklu puvodní lištu a to je prozradí.. Pokud se teda člověk nedívá dobvnitř na palubku.. i když dělali i starou octávku s novější palubkou ale v barvách ty starý a naopak.. Novější octváku se starou palubkou ale novejma barvama :)
Ještě dotázek;-) Nevíte někdo jak je to s kapotopu před a po faliftu?
Vím že tam je jiný přední nárazník(mohutnější), zadní
světla(větší), přední světla(čirý a větší) a maska(hranatější).
Ale jde mi o to, jestli kapota sedí nebo je taky jiná, protože tím že maj
přední světla jinej tvarse musí vyměnit jak přední nárazník , tak
maska, ale jde mi o to aby pak katopa seděl a nad světlama. DíkAno 1.8T může mít i nižší spotřebu proč ne ale pravděpodobně bude minimálně stejná..
No a k faceliftu.. Kapota je stejná stačí maska světla blinkry nárazník.. vzadu nárazník světla a deklíky pod světlama a lišta na pátejch dveřích je jiná!! Z 90% octávky před faceliftem majitelem poliftovaný maji na zadním deklu puvodní lištu a to je prozradí.. Pokud se teda člověk nedívá dobvnitř na palubku.. i když dělali i starou octávku s novější palubkou ale v barvách ty starý a naopak.. Novější octváku se starou palubkou ale novejma barvama :)
Ještě dotázek;-) Nevíte někdo jak je to s kapotopu před a po faliftu? Vím že tam je jiný přední nárazník(mohutnější), zadní světla(větší), přední světla(čirý a větší) a maska(hranatější). Ale jde mi o to, jestli kapota sedí nebo je taky jiná, protože tím že maj přední světla jinej tvarse musí vyměnit jak přední nárazník , tak maska, ale jde mi o to aby pak katopa seděl a nad světlama. Dík
-> Tampajs: a jooo
Nojo, je to tak zhruba na stejno. Ta 1.6 má cca o litřík menší.. Což u mě taky hodně hraje roli! Zas jsem slyšel, že prej ta 1.8T má menší spotřebu než 1.6, což se mi moc nezdá. Nevíš jak to je
Jak říkám, nebudu s tím závodit,ale občas na krk tomu šlápne každej, tak mi jde o to abych si pořídíl 1.8T a pak nevykrvácel na benálu



-> Kubi136: bohužel si to taky myslím

-> x.line: pokud budou chtit, ukradnou ti i novy BMW s milion alarmama a aj nevim cim
-> x.line: Psal sem ti to v tom textu dole

-> Tampajs: Jo? A co spotřeba? Mám za to, že od tý 1.6 bude větší ne?
-> Tampajs: Tak aspoň že tak

-> x.line: Jezdil sem i s fabčou HTP 1.2 47kw.. A s tou octávkou bych to rozhodně nesrovnával :)zatim co fabča do kopce na plnej plyn netáhla tak to ta 1.6 už trochu jede.. Přeci jenom o jeden válec navíc o nějakej ten koník i obsah je vyšší :)
-> x.line: My právě máme taky 1.6 74kw
Ale jak řikám kdybych si kupoval já tak 1.8T

no byl jsem se dneska podívat na jednu Octu(98) 74kWa krom palubky docela fajnová(zbytek jako světla a nárazník by samozřejmě vymění). Byla to verze GLX, takže okna zrcátka v el. klimoška atd. takže výbavou identická s mazdou. A vedle ní jsem postavil mazdu a nemůžu si pomoct,ale mazda vypadala dost nijak. Jasně že mazda má silnější motor a lepší podvozek,ale jak říkám nemám to žádné závodění, ale na relativně obyč ježdění(krom toho, když člověk spěchá). Co máme doma tu fábku jak jsem psal, tak jede sice nic moc,ale myslím, že když tak 1.6 pojede aspoň o půlku líp, tak budu spokojenej

-> Vojta: No mazda vím, ta je good
Šlo mě spíš o zhodnocení těchto aut mezi sebou. Jak jsem psal třeba i v minulém příspěvku


Sam vlastnim 323F BA rv 97, 1.8 16V...mame ji asi 9 let a za tu dobu krom vymeny tlumicu, oleje oblozeni, remenu apod..zadna zavada, zadna porucha. Mame najeto 150tkm. Motor velice svizny, sedi se v tom hodne nizko..je to hold trosku sportovnejsi auto ale pro mladeho myslim si ze super. Musis natrefit ale na dobry kus o ktereho pecoval predchozi majitel. S korozi je to myslim super. Po tech 9 letech ze spoda jsou malinko chycene spoje kolem prahu jinak nic..takze celkem super.

Já jsem bohužel jel jenom v tý 55kW a to už nějaká chvíle bude, takže nevím o kolik lepší jízdu můžu čekat od ty 74Kw... Zas co máme doma Mazdu 1.8, tak mi příjde, že to je skoro zbytečně silný auto. Jinak co máme doma ještě Fábku 1.2 HTP 47kW 2007, tak to mi zas příjde až zbytečně slabý. Sice má Octa o kus koníků víc, ale zas je o nějakejch 150kg těžší. Tak když by to člověk porovnat s tou fábkou, je to znatelně lepší? Co se týče výkonu, tak by mě stačil nějakej kompromis mezi tou mazdou a fábkou

-> Havoc: To je fakt, že to je u mě největší strašák(zloději). Druhá věc je že to auto nebudu mít na žádný závodění, ale na takovou "obyč" jízdu(krom toho, když člověk zrovna někam nespěchá). Já sice vím, že je Mazda nadčasová, ale když člověk vedle sebe postaví 323F BA a Octávů(se světlama a nárazníkem po Faceliftu), tak Mazda vedle ní vypadá jak chudá ségra
Je mi jasný, že mazda je jiná jízdní kategorie, ale příjde mi jako takový tuctový auto
Nejdřív jsem do ní byl celej udělanej,ale když jsem začal přemýšlet o Octavě, tak mě to nějak opustilo.... Octa mi už příjde řekněme "dospělý"auto oproti ty mazdě(můj osobní názor, nemluvím o technické stránce) Zas si nechci pořídit Octu a jenom do ní cpát peníze a bát se že mi to shnije
Proto se ptám




-> gim: je fakt, že 100 koňová Oktáva oproti Mazdě výjde cca o 10 000,-- dráž ale je bohužel bez klimy. JInak se samozřejmě daj sehnat mazdy už od 30 000,- ale o tom nemůže být řeč. Slušná mazda je od 50 - 60 000,-
-> Crestik: Taky si myslím, že ceny oktávek(ojetých) jsou relative přiměřený...
-> Havoc: boha, zas taková kravina, že jsou oktávky předražené...2000vky v použitelném stavu jsou kolem 120tis, schválně se podívej, co za "auta" se pohybujou s podobnýma parametrama...VW polo, 206tky, starší modely Vectry, korejské samochody, apod...tak jakou cenu by to mělo mít...

Já osobně bych šel do mazdy 323F, dva kámoši mají MX-3 z let 1992 a 1995 a obě v 1,6, jedna v silnější, druhá ve slabší a obě na svoje stáří bez koroze, obě bezporuchové, obě mají skvělé jízdní vlastnosti, s oktávkama se všema motorama, nejvíc v 1,6 jezdím v práci, pravda, jako služební auta se zrovna nešetří, ale nám se tam na tom sype skoro všechno, hlavně elektika, stahování oken, furt praskají žátrovky, navíc motor 1,6 74/75 kW je dle mého na oktávku hodně slabí a pokud máš rád svižnější jízdu, pak ho v žádném případě neber, zde mazda vyhrává na plné čáře i s 1,6 proti oktávce 1,8 bez turba (krom posledních pár kusů s plastovým sáním nejporuchovější motor na oktávce vůbec). Navíc oktávky se hrozně kradou a jsou na dvoji hodnotu předražené proti jiným autům. Já osobně bych šel na 100% jednoznařčně bez přemýšlení do mazdy, možnost srovnání mám, jak říkám, oktávkama jezdím denně, mám v nich desetitisíce kilometrů a to i teď v nové oktávce II a ani ona mi s motorem 75kW nepřijde jako žádná výhra....
-> x.line: tak mazda sice vzhledove nic moc, ale tim jak je nenapadny tak se tolik nekrade, narozdil od oktavek, vicemene jako kterejkoliv japonec. A zrovna tendle model mi prijde docela nadcasovej. 323 se nezda, ale ma delsi rozvor nez oktavka, takze ma vzadu vcelku dost mista. Kufr je holt proste mensi nez u oktavky ale to je celkem jasny. A s tou vybavou bych si taky tak jistej nebyl, pokud to porovnas tak budes rad kdyz za stejny penize sezenes oktu v glx vybave, ktera toho v sobe zas tolik nema.
-> Tampajs: No já bych chtěl jít do ty 1.6(74kW). V mojí cenový relaci to jsou buď 1.6 nebo 1.8T a do tý se mi fakt jít nechce
Jinak jak je psáno v příspěvku pod.

Jinak jak je psáno v příspěvku pod.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):
Ono je asi taky něco jiného 323 2000 nebo 323 z 98. Vím, že v globálu je Mazda dobrý auto, jde mi hlavně o to aby mi to auto vydrželo c nejdýl a aby se po 3 letech neuačalo někde kvést či něco podobného. jde mi jak o místo(jak vepředu, tak kufr), tak o pohodlí. rád bych zkloubil slušné jízdní vlastnosti, pohodlí a i "luxusní"vzhled . Co se týče vzhledu, myslím, že vede Octa(teda po výměně předních a zadních světel a předního náraznku po Faceliftu). Zas Mazda je auto na který nemusím sáhnout až ho dotáhnu domů abych s ním byl spokojenej
Ale Octa je zas luxusní auto, který u trochu vypadá. Mazda je prostě"obyč auto"....
Ono je asi taky něco jiného 323 2000 nebo 323 z 98. Vím, že v globálu je Mazda dobrý auto, jde mi hlavně o to aby mi to auto vydrželo c nejdýl a aby se po 3 letech neuačalo někde kvést či něco podobného. jde mi jak o místo(jak vepředu, tak kufr), tak o pohodlí. rád bych zkloubil slušné jízdní vlastnosti, pohodlí a i "luxusní"vzhled . Co se týče vzhledu, myslím, že vede Octa(teda po výměně předních a zadních světel a předního náraznku po Faceliftu). Zas Mazda je auto na který nemusím sáhnout až ho dotáhnu domů abych s ním byl spokojenej

Já se ti zase můžu vyjádřit k octávce
Máme jí od novoty a dnes má najeto 224000km.. Při 220000 odešel diodovej můstek v altíku takže domu dojela ale nedobíjela.. V cca 90tis prasknul palivovej filtr tzn odtah ale to bylo zapříčiněno nekvalitou filtru.. No a jednou zazlobilo čerpadlo ale stačilo poklepat.. To je ze závad co měla asi to nejzávažnější.. Jinak podovzek i po tolika kilometrech OK akorát už se ozývaji silentbloky.. Motor tahá pořád suprově tacho 200 no problem.. Jezdim sní denně a nemůžu si stěžovat.. Bral bych jí hned ale v motorizaci 1.8T :) Kufr má jako kráva ale bohužel na ukor místa pro nohy vzadu.. Já mám nohu 46 a někdy mám problem je vyndat ale jinak bomba.. Dozadu se vejdou i tři dospělí když se teda pomine to že to nejni moc pohodlný potom :) A náhradní díly? Je to škodovka takže všechno bezproblémový a cenově dostupný..
Jo a na spotřebu.. Kolem 7-8l a v mrazech při ne zrovná kloboučnický jízdě si veme těch 10

Máme jí od novoty a dnes má najeto 224000km.. Při 220000 odešel diodovej můstek v altíku takže domu dojela ale nedobíjela.. V cca 90tis prasknul palivovej filtr tzn odtah ale to bylo zapříčiněno nekvalitou filtru.. No a jednou zazlobilo čerpadlo ale stačilo poklepat.. To je ze závad co měla asi to nejzávažnější.. Jinak podovzek i po tolika kilometrech OK akorát už se ozývaji silentbloky.. Motor tahá pořád suprově tacho 200 no problem.. Jezdim sní denně a nemůžu si stěžovat.. Bral bych jí hned ale v motorizaci 1.8T :) Kufr má jako kráva ale bohužel na ukor místa pro nohy vzadu.. Já mám nohu 46 a někdy mám problem je vyndat ale jinak bomba.. Dozadu se vejdou i tři dospělí když se teda pomine to že to nejni moc pohodlný potom :) A náhradní díly? Je to škodovka takže všechno bezproblémový a cenově dostupný..
Jo a na spotřebu.. Kolem 7-8l a v mrazech při ne zrovná kloboučnický jízdě si veme těch 10
K oktavke sa vyjadrovat nebudem, ale k mazde ano - Bracho kupil pred pol rokom 323 sedan, rok 2000, najazdenych mala 95 000. To auto sme prezerali od strechy az po podlahu, nenasli sme ani kusok korozie, nenasli sme ani kusok odlupnuteho nateru, dokonca ani na napravach nic nebolo, ked sa wapkou ostriekal spodok, bolo to vsetko ako nove. Co sa pohodlia tyka, je to parada. Motor tam ma 1,6 benzin, taha to krasne, v interieri nikde nic neklepe, nedrnci, nevrzga, jednoducho paradne auto.. A spotreba s tym, ze tam bracho vozi asi 80 kg hudby a vacsinou jazdia dvaja ludia je okolo 7l...
Ale pri mazde vraj velmi zalezi na tom, kde bola vyrobena, tento brachov kus je original made in Japan, mozno preto je taka kvalitna
Ale pri mazde vraj velmi zalezi na tom, kde bola vyrobena, tento brachov kus je original made in Japan, mozno preto je taka kvalitna
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat, jestli bys se tu nenašel někdo, kdo by mohl porovnat tyhle dvě auta. Celou dobu jsem byl přesvědčenej(vlastně pořád jsem :) )o koupi BAčka 97-98 , ale začal jsem uvažovat i nad Octavkou. Tak jsem se chtěl zeptat, když bych postavil tyto dvě auta vedle sebe, kdo by doapadl líp. K porovnání je Mazda 323F BA 1.8r.v. 97-98 a Škoda octavia 1.6(74kW)r.v.97-98. Co se týče výbavy, auta na tom jsem relativně stejně, ale zajímalo by mě třeba rozdíl co se týče jízdních vlastností, spolehlivosti, bezpečnosti, cenně náhradních dílů, odolnosti oproti korozi atd atd atd...
Díky moc za info a názory
chtěl jsem se zeptat, jestli bys se tu nenašel někdo, kdo by mohl porovnat tyhle dvě auta. Celou dobu jsem byl přesvědčenej(vlastně pořád jsem :) )o koupi BAčka 97-98 , ale začal jsem uvažovat i nad Octavkou. Tak jsem se chtěl zeptat, když bych postavil tyto dvě auta vedle sebe, kdo by doapadl líp. K porovnání je Mazda 323F BA 1.8r.v. 97-98 a Škoda octavia 1.6(74kW)r.v.97-98. Co se týče výbavy, auta na tom jsem relativně stejně, ale zajímalo by mě třeba rozdíl co se týče jízdních vlastností, spolehlivosti, bezpečnosti, cenně náhradních dílů, odolnosti oproti korozi atd atd atd...
Díky moc za info a názory
