polyuretanovy barvy...

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 22.01.2009 do 09.02.2009, založil/a tunerlada
řadit dle data
19:21:55
09.02.2009
MOLSO
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): elektricka pistol je najhorsia investicia 4 chcel som s nou striekat motorku ale ked som videl co to robilo tak som tu zarobenu polyuretanku radsej narychlo natrel stetcom a tu pistol hodil veeelmi velmi daleko 4
19:33:18
08.02.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> LiMaK: jjjj toe perfekt napad... super... dikec moc... pak uz je pro me vyreseno... jinak auto sem vyvaroval a delam z nej jenom takovou libovku na letni sezonu... nebude to spotrebak... a na zimu se nikdy nepodiva 4
13:12:39
08.02.2009
tunerlada
-> LiMaK: oj diky moc nad tymhle taky přemyšlim estli vytahovat kla nebo ne10 mam ztrach ze mi prasknou při vyndávání nebo nndávání..asik zkusim to stim dratem jak radiš 4
10:22:06
08.02.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> LiMaK: Diky za radu... sice si ma nepotesil, ale co uz, mozno si mi usetril touto radou kopu penazi a nervov



arazove dvere striekat nepotrebujem, tam staci aj stetka a motorku a veci do auta dam radsej stretknut niekomu, ktor sa v tom vyzna.



este raz vdaka za radu
10:11:20
08.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> Marcius:

add VYNDANÍ SKEL.



těžká toť odpověd....

jak kdy....



pokud uvažujes o celolaku:

pokud je auto ve stavu VYVAŘENÉM, na laku se nešetří a vrazil jsi už do rapa dalších 15 tisíc......OKNA SUNDÁM....



pokud je to auto na denní ježdění, lakuju to jen proto,aby to mělo jednolitou barvu a semtam je to pokitované.....okna vyndám jen ze dveří, přední a zadní Oblepím.

tvrdím, že pokud sundávání oken resis až tesne pred lakem, je demontáž zbytečná...ono jde o to, že většinou pri demontáži gumy hrozí destrukce rámu okna, jelikož je více či méně poskozen/zkorodován...

Já radeji vysklití oken resim hned jako první věc při celkové rekunstrukci, protože když už litam s COčkem a boduju prahy, tak vysklím šíby a poopravím i rantlík karoserie novým plechem....

typické třeba je to lakování starších 5.dveří na favoritu/felicii....

pokud chce nekdo starší pěkné vrata na favorita,většinou neni od věci okno vysklít, rantl poopravit a laknout bez skla.ono se totiz taky může stat to, že pokud vysklení resim až v souvislosti s lakem, tak se muze stat to, že zacnu okno demontovat a zjistim, že rantl už je pod gumou nahnilý...a co teď s tím, když už mi kype barva z pistole, že?!





Další nezanedbatelná souvislost je v tom: sehnatelnost gumy na okno....

pokud strikam solidni 120,skla vysklím, seženu gumu skla nasklím.

pokud je ale se sehnáním gumy problém, ať už s nedostatkem, nebo s cenou...tak to radeji poradne oblepim(viz níže o oblepení.. )



u novejch aut už taky s vysklívaním končíš....zkus na fabii striknout zadni blatník....teda bez nutnosti kladiva vybití šíby....okna sou už většinou lepená a tak jedinný způsob demontáže je rozbití okna a koupě nového+vlepení.....ale tohle ti eště na rapu nehrozí...jenom rikam že novější auta se taky v 90%oblepí a striknou...tech zbylejch 10% je totálka,kdy většinou praskne i okno a výměna je nutná.



KDYŽ UŽ OBLEPOVAT...RADA....

ale pokud s tím oblepením mohu radit....

zajdi do elektro ebchodu, kup dejme tomu 20m takového toho elektrikářského drátu s bužírkou, nejakého většího průžezu.

Odchlípni trochu gumu kolem okna a drat zastrkuj mezi gumu a kastli....vytvoří ti to mezeru mezi oblepenou gumou a kastlí, do ktere se dostane barva a pak jak barva zaschne, drat vytáhneš, tak barva vlastně bude jakoby pod tou gumou --> nebude se to loupat...

prachsprosté oblepení na aute ma za nasledek totiž to, že se barva zacne loupak prave od gumy....no a kdyz tu gumu odchlipnes tim dratem, bude se ti nejen lepe oblepovat,ale i vlastne tu gumu podstriknes barvou a potom po zaschnutí už vlastně ti poleze barva už z pod gumy.....doufam že to chapete, nevim jak vystižneji to napsat.
upraveno 2x, naposled 15.05.2009 22:23:04
09:53:52
08.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):

ELEKTRIKA:



elektrická pistol patří na plot.

Zklamu tě, nekdo sice dokaže udělat "nějaký" lak i turbodrahou elektrikou, ale v principu

elektrická pistol prská kapičky barvy.aby ten lak byl co nejhladší, bylo by potřeba barvu strasně ředit, což pri acetonkách barvách by znamenalo, že by si strikal skoro jen kapkama obarveneho acetonu.....vsichni vime, že cim ridsi barva, tim rychleji a snáze ztéká....moc ridka barva je nahovno, budes strikat 8 vrstev abys neco prekryl a ted si predstav ze pri té poslední 8. vrstvě to trosicku preženes, zdržis se s pistolí dýl na 1 miste a stékanec jak vrata.....

Další věc je výsledná tlouštka vrstvy barvy....elektrika je schopna nastříkat šílenou vrstvu ve srovnání s kompresorem....--> spotřeba barva, délka schnutí vrstvy.



kamos kteremu sme kdysi rikali "elektrický umelec" uměl strikat elektrikou dost dobře, ale jak s ní vlítnul na auto....konec. přijel se nám ukázat s novým lakem a jako výsledný efekt byl něco jako vario-paint, co se dával kdysi na kuchynské linky...takový ten krabatý nástřik...okem viditelné neslité kapky barvy, o tom že se to nelesklo, ale spíš "matnilo" nemusím snad mluvit.



Pokud chces strikat v motoru, příčku motoru, nebo šusplechy pod autem,

popřípadě vrata od garáže....

tak ANO, ona ta elekrická pistol ma jiné výhody :-)

ale jako na autolak ji nedoporučuju....

ona je predevším dělané na syntetiku,popripade akrylkombinačky...

ale jako at už PUR,nebo dokonce cistej akryl bych do ní nelil...
08:26:36
08.02.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> LiMaK: a jeste jedna otazecka... vyndavas skla? mam rapida... uz jsem si daval tema a moc lidi mi poradilo, jak je vyndat, alezatím se mi do toho nějak nechce... stačilo by komplet gumičky oblepit takovou tou lakyrnickou paskou a na okna folie? zajimalo by mě, jak se to bude nalejvat kolem te gumicky, aby tam pak nebyly mapky... a dal co doporucujes: nemam zase tak špatný lak, ale rád bych to měl v kupě, tak co s ním? musím to přelítnoutr vibračkou s ňákým vodnim smirkem jemnym a pak strikat plnič bo jak? dikec moc
08:19:32
08.02.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> LiMaK: taky sem jeste kompresorem nestrikal...

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): mno elektrickou strikaci pistoli ma kamos a strikal tim zatim jen podvozek auta na černo, ale říkal, že se to musí mrtě ředit, dál to tu barvu tak prská, takže je otázka, jak kvalitní to bude lak na autě oproti kompresoru a za třetí prej docela velkej hluk 4 má pistoli od fermu, ale zajímalo by mě, jestli by tím šel stříkat i stříkací tmel při patřičném naředění... nicméně mám možnost kompresoru, i když sem se se Zdenou domluval, že mi to pujčí jen na stříkání dutin, tak bych to sfouknul s tím... nejdřív bych se rozcvičil na staré kapotě a dveřích, a pak bych šel na auto...

-> LiMaK: co ty na to?
01:03:15
08.02.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> LiMaK: mam jednu malu otazku, ked vidim, ze mas skusenosti.... v zivote som nic nestriekal kompresorom, kompresor ani nemam, ale kedysi som uvazoval o elektrickej pistoli, aky mas na tieto zariadenia nazor? Ak odporucas na drobne farbiskovanie, napis pls, s akymi znackami su dobre skusenosti a ake urcite nie. Myslis, ze by to zvladlo tieto polyuretanove farby, o ktorych je tu ziva diskusia?
upraveno 1x, naposled 08.02.2009 01:21:04
11:35:54
01.02.2009
tunerlada
-> LiMaK: 4 tjn to se mi zda taky hodně velkej rozestup jeden dil za den,jak rikas ty za den 4
09:42:04
01.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> Marcius: jsi se zbláznil? jedny dveře denně?

zas tak citlivě to nemusis delat...spocitej si kolik te bude stat proplach pistole...každej den po jednech dveřích --> půl litru acetonu :-(((



navíc jak jednou striknes strechu, a pak budes chtit strikat zadní blatník, budes uz mit strechu treba 4 dny suchou a to ti udelaá sakra bordel....



pokud to nastrikas v kuse za jeden den, strecha jeste bude porad jaks taks nezatuhlá a pripadny rozprach se ti mnohem lip slije,

než když budes strikat blatník a rozprach ti bude sedat na 4dny proschlou strechu. --> to nikdy nenastrikas do pekneho lesku, ten prach z nového dílu ti nasedá treba na zaschlou strechu,prilepi se a pak jdi na to s brusnou pastou aby se to lesklo...





pitomost...auto si priprav na lak....já jsem schopný pri dukladné priprave polít auto na jednu vrstvu za hodinu strikani vkuse....+hodina na dvere a kapoty na kozách.

strikam na 2 vrstvy....když ráno začnu, tak večer mam krasne slitě a leskle nalakované auto.
09:36:07
01.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> Bagrr- máma mele Emu: ještě jsem jej v životě nevidel v metle.

jezdím do autolaků u nas v ostravě, ale osvědčenou prodejnu mam v klimkovicích... --> tam ale metlu v PUR nemíchají. možná někde jinde jo...fakt nevím.
22:18:15
31.01.2009
tunerlada
-> Bagrr- máma mele Emu: řek bych že nee ale to spiš bude vědět LiMak4
14:20:15
31.01.2009
Bagrr- máma mele Emu
Otázečka, nechá se polyuretan dostat i v metle?
20:41:32
28.01.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> LiMaK: jj, tak bych to strikal na etapy radsi, abych ho kamosovi neodvaril... tzn ze za 1 den treba jen dvere, dalsi den kapotu atd....
17:30:36
28.01.2009
LiMaK - 742 forever
-> tunerlada:



jedna vec je:



Hlídej si tlak kolem 4 atm v nadobe a jak zacne klesat, prestan nachvili strikat,nech ho vklidu dotlačit..



a druha vec je:



v manualu je psane, max doby provozu/chladnutí.....

já to celkem podcenoval a kompresor jel treba 3hodiny v kuse....a takyže me odesel do kompresoroveho nebe....on se prehreje a ty levne kompresory maji jen pojistku na max. tlak, ale NE na teplotu. jak se prehreje, spali se a v pulce auta je posmrti....



dejme tomu 30minut provozu a 30min chladnutí a vydrží v pohodě dlouhé roky....

ale pokud budes 3hodiny v kuse tlačit a pak další den to samé....tak nemusi vydržet ani do konce zaruky :-(
17:24:18
28.01.2009
LiMaK - 742 forever
tenj to zvladne....ja mam jednopist, vzdusnik sice 50l, tlakuje taky skoro furt.



dulezite je strikat s co nejvetsim tlakem....kolem 2atm je to nanic,

ale pokud se budes drzet kolem 3,5 - 4, tak v poho lak.



takze mu dej casteji pauzu, aby stihl dotlacit do nadoby potrebny tlak....

s tim kompresorem co pises, sem lakoval 2 roky vse mozne...akorat pokud kouris, vykouris behem lakovani vic cigár :-)

ano kdybys jel porad v kuse, tak by ti stihl tlačit jen 2 atm. a to je malo....chapete me snad doufam....



zalezi spis na trysce, jaky prumer (klasicka pistol ze "sady" k tomu kompresoru jde pouzit, ale jak mam pistol za 10tku, tak je poznat rozdíl)

cim vetsi tryska, tim vic vzduchu/sekunda ti jde ven a ten kompresorek proste nestiha tlačit takovy objem vzduchu, byt jede neustale v kuse....5minut strikej, nech dotlakovat a pak zas strikej....hlidej si tlak na 4atm. a je klid.
16:15:08
28.01.2009
tunerlada
-> Marcius: stejnej dotaz jako marcius mam ete..6
07:00:44
28.01.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jiank jaka je narocnost na kompresor, jestli se muzu zeptat? Mel bych moznost si od kamarada pujcit na jare 1pist s 24L vzdusnikem... postacovalo by to? to ze by furt tlakoval mi je jasne...
06:55:57
28.01.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: parada panove... zacinam o tom tez uvazovat 4
22:27:02
24.01.2009
tunerlada
-> MerHanz: hmm mam jasno ted to ete sehnat ty barvy 3
12:51:44
24.01.2009
MerHanz
Tak jako příklad. Mám spodní puly auta poliuretanem, a při spěšném vyjíždění z garáže sem pžidrh o futra od vrat. nakonec sem s hrůzou v očích šel obhlídnout škody a první co sem zhusil, tak byl namočenej hadřík a ta šedivá z futer se setřela a pod tim červená v plný svý kráse. Takže už nic jinýho nechci4
10:28:16
24.01.2009
tunerlada
-> LiMaK: ok no ja chcu delat celolak stim ze interier se delat nebude,strikat to budu doma v garazi vyklizene,problem prave vidim stym shaněnim kuli tomu eko 8 každopadně moc dik za popis a vysvětleni 4 jak bude teplo tak se do toho pustim ,shanet zacinam raci uz ted abych do leta neco sehnal
01:17:09
24.01.2009
LiMaK - 742 forever
-> tunerlada:

PUR doporucuju....ja od jiste doby nicim jinym nestrikam...







jinak jak rikam, na tu žlutou, co sem delal uplne poprvé, sem kupoval 8 deci barvy. auto bylo strikle z 80%.....zepredu celé az po zadní dvere+strecha....puvodni zustaly zadni blatniky,zadni kapota a zadní čelo. jak rikam, odstin porad stejny,akorat ten predek krasne leskly...coz je vyhoda oproti jinejm levnejm barvam...ty uz po nastriku vypadaj, jak by chtely jeste lak, ale ten pur uz je takovy krasne hladky....leskly...jak akrylat.



a co se tyce odolnosti....ostatni levné barvy se fakt muzou ji zahrabat...tenhle pur jak vytvrdne, tak je takovy krasny...jak original barva.



strikam to bezne na felicie...no problem...pokud ti to lakyra dobre domíchá, není nic poznat.....ale pokud jdes do celolaku, tak te asi spis bude zajimat, ze za 5 let, kdyz vymenis treba novy blatak, tak ho striknes tim samym a je to porad to same...na slunku se nevyšisuje.



snad jen dodam, ze je to asi nejlepsí volba, pokud do samotné barvy chces investovat okolo 3-5ti tisíc korun.tvrdím, že za 3500,- se dá z toho kvalitne nastrikat auto,pokud teda vynechás interiér pod kobercem atp.





ale opravdu ted nevim jak je to ted s dostupnosti tehle barev...oni totiz vsude tlačí ty ekologický vodovky....to je teprv hnus kamarade...to se jentak nastrikat nenecha, vysledek je uplne v prdeli pokud nemas box... a dupacka je s tim řádná....

u nás v autolakach v male vesnici to jeste mají, ale kolega tamní majitel rika , že taky neví co bude za rok....2 dalsi míchárny autolaků už perou natvrdo jen vodovky...:-(
upraveno 1x, naposled 15.05.2009 22:18:50
00:22:22
24.01.2009
Jarda - zrušená registrace
-> tunerlada: kamos s tim strikal rapida: skoda-virt.cz/cz/.../1151 -havran
22:52:27
23.01.2009
pinokio110
-> LiMaK: perfekt vysvětlení

u našich na firmě s tím stříkali pár silocisternových návěsu-obrovská plocha-stříkali 2lakýrové proti sobě-výsledek suprovej
22:34:08
23.01.2009
tunerlada
-> LiMaK: hej diky moc 4 tkze mam jasno timle striknu auto na jaře 6
22:26:45
23.01.2009
LiMaK - 742 forever
mel sem zlutou škodovku v laku....nejakej polyuretan...

je jich hodne kvalit/tipů.



celkove jezdila 5 let..lesk jak blesk,netreba nejak lestit, barevna stalost,nebledne, odolnost vuči otěru jako u klasickeho akrylu.....

ono se tomu puru rika levný akryl....



duchodce mi jednou protlačil dveře...na výměnu,ale barva zůstala jak origo,nikde se neloupla, proste co do srovnani s original lakem.....skoro stejne.



kryvost super...s zadnou jinou levnou barvou se nestrikalo tak pekne.....cerný základ, svetle zlutý polyuretan na to a už po zaprášení krásně žluté....druhá vrstva do hladka....nestíká to tak moc, pekne se slívá.....pokud se strikalo na ruznobarevný podklad,dokonce na kombinaci bílého podkladu s cerným.......tak po 2 vrstvách nádhera.....žádné mapy, fleky...a dokonce i červená barva pěkná po 2 vrstvách...fakt říkám kryvost super.



suchá barva je naomak tak po cca hodine, ale je mekká

po 2 hodinách jsem strikanou kapotu namontoval na auto,bez problému,bez poskození

....dejme tomu ze po 3dnech v teple se dá říct, že je tvrdá.....a dají se montovat různé zrcátka,skla apod....



Je daleko jinde nez jakakoli syntetika a má to blizko k akrylu. cenove 200-400kč za deci, s deci nastrikas cele dveře nebo blatník...



ředit se dá acetonem (C6000), nebo je k tomu drahé ředidlo, které ale plní tu samo funkci a troufnu si rict, že je to predrazeny aceton....redit se má podle druhu akrylu, dejme tomu kolem 20procent redidla.....pak se jeste lije tužidlo, které dostanes presne odmerene ve flasce zvlast na to mnozství, které si nechas namíchat....takže z deci barva mas najednou 1.5deci smesi(barva+redidlo+tuzid lo) a v pohode striknes na 2 vrstvy treba klasické dvere na 120ce nebo felicii. pokud naredis víc...vysledek je lepsí,krásne hladká barva,aby stekla, to už fakt musis strikat jak koko*....ale je pravda, že cim ridsí tím horsí.



pokud ti zaschne rozprach poradne na prstech, nesundas nicim....jednou sem strikal tmave cervenou felicii a nebyl cas se umyt....po hodince ruce komplet cervene, redidlo se nechytalo, takze nahrubo sedrít a paní v tescu myslela že krvácím... :-)

Pokud se ti rozprach dostane na ruce, citis takove lepkání, jak kdyby jsi strikal aerosolem sekundoveho lepidlo...je to take fest lepkavé.



v autolakách mi jeste loni namichali odstín jaky chces, dobrej lakyra to trefí presne....nikdy sem nemel problem s odstínem, spíš jenom s lesklostí...a to sem dostríkaval 20let starý lak....po dílech a auto vypadalo jednobarevne, akorat pulka se víc leskla, což na druhé pulce zpravilo Tempo....



asi tak vše...co dál bys chtel vedet?
upraveno 1x, naposled 23.01.2009 22:29:31
14:00:09
23.01.2009
petr s
google a najde ti toho dost
13:51:35
23.01.2009
tunerlada
aspon nekdo 3 prosííím 8
21:10:00
22.01.2009
tunerlada
Caues kluci mam dotaz na tyhle barvy..daj se sehnat normalne ? sem slyšel od kamarada že v čr sou zakazany kuli posrane okologii :-/ a jaky snima mate zkusenosti co se tyce lakovani auta? dik Láďa 1
Extreme Tyres