Fábia Sdi nebo Tdi???

prohledat
158 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 02.01.2009 do 23.12.2022, založil/a Elvis-felda
řadit dle data
12:08:33
15.01.2009
vaclav785
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): U-Geen 04.01.09 20:59:10 napsal:

fascinuje me logika radit nekomu, kdo vybira mezi fabiema, at si koupi forda

nebo bmw


a ty mu radíš at si koupí Xsaru
12:06:58
15.01.2009
vaclav785
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): ale on je rozhodnut pro Fábii a jen si vybírá jakej motor
11:29:37
15.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> MATTESS: Ja som jazdil na Fabii kombi, des bes.... A myslim, ze u mna sa zadna naprava Xsary generalky nedozije, ked bude mat 150 000, tak asi pojde do sveta....
11:02:24
15.01.2009
MATTESS
-> alchstuip: je třeba si uvědomit, že xsara není stejná kategorie jako fabia. Z toho vychází i prostor uvnitř. Mě osobně se s fabii jezdí líp než s předchozím ZX (což je dost xsaře podobný). Ta řiditelná náprava je dobrá věc, než přijde generálka. Na stejných kolech projíždím zatáčky stejně jako s citronem. Možná lépe díky menšímu náklonu. Záleží, s jako fabii to porovnáváš - jestli s krátkou nebo kombi či sedan. Kombi prý má lepší jízdní vlastnosti než krátká. Mě tvrdý sedadla vyhovují. Po jízdě se ZX na Moravu jsem byl zlámaný, z fabie jsem vylezl bez problemu.

Každý jsme jiný a proto máme na výběr šitokou škálu vozidel. A o tom to je4
10:22:17
15.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Ste tu par krat spominali Xsaru... Mam 1,4 benzin, 75 koni... Ked to porovnam s 1,4 fabiou, tak sa to neda, to auto je uplne niekde inde, dlhodobu spotrebu (30 000 km) mam 6,5 litra, ked som bol v rakusku (600 km po dialnici vacsinou okolo 150kmh) s plnym autom, 5 ludi + batozina to tiez bralo len 6,5 a na rozdiel od fabie sa na zadne sedadla nozaj pohodlne zmestia 3 ludia.



Maximalku som este neskusal, ale nieje problem ist dlhodobo okolo 150 - 160



Podvozok oproti fabii je nieco uzasne, ked som siel na fabii 20 km, tak som si skoro vymlatil zuby a z tach "drevenych" sedadiel ma neuveritelne bolel chrbat.... V zakrutach fabia drzi... az do jedneho momentu, ked uleti.... Oproti tomu Xsara, sice sa trochu naklana, ale nariklad riadena zadna naprava urobi mnoho prace, v priemere mozem s Xsarou jazdit tie iste zakruty pri suchej ceste o 15 az 20 kmh rychlejsie bez rizika...

Zeleznicne priecestia a retardery su dalsia kapitola... fabia - musis ist krokom, aby si neprisiel o zuby... v Xsare si redarder ani nevsimnem a zeleznicne priecestia tiez neprechadzam "legalnou" rychlostou...

Co sa tyka poruch, ano, nefunguje mi el. stahovanie okna u spolujazdca..... to je jediny problem. A buduci tyzden idem na rozvody a kompletnu prehliadku po 100 000, takze uvidim, v akom to je stave
23:06:01
14.01.2009
MATTESS
-> Don Carlos: nemam 100k, ale tu slabší. A prý ta 100k proti té 75k není extra rozdíl. S tou 75k jsem spokojen, jede to líp než předchozí auto, co mělo 89k, o 100kg méně, ale 8V. Pro mě ideál
21:54:55
14.01.2009
Don Carlos
-> MATTESS: No to je nejdůležitější věta tohoto tématu: "Záleží, co od toho očekáváš. " Naprosto souhlasím. Přesně toto budí ty hádky, zda to, či ono auto, nebo motor. Já sem očekával 100 koní a levné svezení - šel sem do TDI.-> Labros:



Jedna věc je stálá jízda po dálnici, druhá věc je 2 -3-4-3-2 atd. Co mi psali kluci z fora, tak jsem to tu prezentoval. Prostě ten motor není moc povedený. Ale zvažoval sem ho taky. No a na běžné ježdění do práce (když už bych teda nezvažoval tdi-sdi) tak asi Mpi. Pač za 16V -100ps si připlatíš. Ale sám víš nejlíp, jestli si spokojený a jestli si udelal dobre. A právě to viz výše: Jestli si dostal to, co od toho očekáváš.
09:46:47
14.01.2009
Labros
-> Don Carlos: to teda nepapá, z vlastní zkušenosti je to úspornější, než klasická škodovácká 1,4MPi i jiné podobné motory v jiných autech. Jel jsem s tím dlouhou trasu po dálnici za 6,2l! pořád 140km/h a jednou nedokončená zkouška maximálky - 180 a pořád to zrychlovalo.
07:29:37
14.01.2009
itchy
-> Labros: ja nehovorim na tie kratke trasy beriem to bolo len tak, sere ma ta kratka prevodovka, kedy jazda cokolvek nad 100km/h sa stava silne neuspornou
07:04:47
14.01.2009
MATTESS
-> Don Carlos: záleží, co od toho očekáváš. Mě 1,4 16V vyhovuje a jsem s ním spokojen 4
23:07:16
13.01.2009
Don Carlos
Turbo chladím poctivě!!!

Trochu OT- 1,4 16V je motor na nic. Jo sto kobyl v silnější variantě láká ke koupi, ale jede, až se to řádně točí a pak to papá.Tuším AAV totálně motor na problémy. Na normoš ježdění radši MPi.

Pokud máš důchodcovské myšlení o ježdění, kup SDi. Bude ti to stačit. A tdi kup, pokud chceš něco lepšího. Neprohloupíš.
14:28:05
13.01.2009
Labros
-> itchy: jestli jezdíš 2,5km za nějakých 8 litrů, tak to je ještě dobrý, vem si že s benzínem bys to jezdil za 10 ani bys nemrkl, zkus nějaké auto s computerem, co to dělá po startu, viděl jsem tuhle nějaké grafy spotřeby v závislosti na době jízdy, začínalo to na nějakých 25l/100 a na rozumné hodnoty se to dostávalo až po několika km...
14:27:50
13.01.2009
fine_ray
U-Geen 04.01.09 20:59:10 napsal:

fascinuje me logika radit nekomu, kdo vybira mezi fabiema, at si koupi forda

nebo bmw
3umřu z těchle hlášek...ouu furt mi prostě baví se chodit.3

-> Syny: kdo z těch lidí, kteří o turbu takhle uvažují ho vůbec rozpálí???1
10:55:13
13.01.2009
P@nis
Taky jezdívam fabii 1,4 MPI a motor bez jediné poruchy a spotřeba kolem 5,5 litru (město moc nejezdím) mi taky nepřijde veliká. Když vidím jak se ty diesely trápi tedka v zimě tak chod motoru 1,4MPI mi přijde pohodový. Auto nijak "nehoním" a jsem sním spokojeny vždy mě dovezlo z bodu A do bodu B 4
09:48:16
13.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Ja to tak delam 6 Nejde jen o loziska ale o vrtuli ktera je rozpalena do bjela a jak se zastavi (div ne tekuty lopatky) tak se gravitaci maji tendenci ohnout.
08:51:42
13.01.2009
itchy
Fotrov sluzobak 1,4Mpi v kombiku okolo 270tis km bez oprav na motore, prevodovka uz isla papa, skojka tiez, podvozok uz asi 2x, ale motor furt drzal, stale isiel celkom solidne a to auto sa veru nesetrilo.
08:37:29
13.01.2009
sep
-> Košan: :kolik jsi toho najel s 1,4MPI?V práci máme na kombíku najeto 160tkm a motor šlape bez jakýchkoliv problémů včetně těsnění,jediné co se na něm udělalo byla po 150tkm spojka (přítlačák bez známek opotřebení,lamela by dalších 40 najela,jen ložisko trochu chrastilo) a rozvody (víceméně preventivně,do šicího stroje to mělo daleko).Ve verzi sedan se s tímhle motorem podle palubního PC dostanu bez problémů pod 6 a při delších jízdách kolem 5,5/100 i s naloženým autem,na dálnici není problém trvalých 160,zkoušená maximálka tachometrických 180.Poznámka o spartaku je trochu mimo,když už tak motor z 1000MB,ale věř že s tím to má společnou jen koncepci a motor je hodně jinde jak zpracováním,tak materiály,tak technickým řešením určitých částí.
02:11:14
13.01.2009
Syny
Sice OT ale neda mi to. Turba se serou hlavne proto, protoze tomu vetsina lidi dava cocku a na ochlazeni turba po jizde vubec nemysli nebo o tom ani nevi... Spravne se ma po jizde kdy se turbo hodne vyuziva (mysleno otacky dlouhodobe priblizne nad 3000) nechat chvili auto stat na volnobeh aby olej turbo (lozisko) ochladil. Pokud nekdo prijede a hned to horky chcipne, tak vlivem tepelnych roztaznosti a toho ze se turbo neochladilo se proste casem posere... Ono kdyz to lozisko musi zvladat 150 000ot/min (maximum) a hned vedle skrz sneka jdou horky vyfukovy plyny, tak se poradne zahreje... To plati u vsech aut (a hlavne nakladaku) s turbinou... Ovsem ruku na srdce - kdo z vas to poctive dela? ;)
upraveno 2x, naposled 13.01.2009 02:13:59
01:50:29
13.01.2009
Košan
Jsem majitel krátkého SDička a pokud by chtěl někdo váhat tak můžu jen doporučit. Ve výbavě comfort mam abs, el. okna, vyhř. el zrcátka, loketku,palubní počítač, ostřikovače světel atd. a jsem spokojenej (schází mi jen vyhřívaný sedačky). Spotřeba léto 4.5 zima 5.4 (přes sem se v životě nedostal..myšleno dlouhodobá na 2tkm). Na krátký vzdálenosti bych ji však nedoporučil protože je to dost studenej motor a v zimě se moc neohřejete..od toho se odvíjí i spotřeba. Žádné vážnější závady..spíš jen blbosti kolem elektriky (spínače stahování, uhnilý kabílek od altíku atp.vždy do 500kč). Ano je to líné auto, ale mám v jednotce nahrané jiné mapy a je to srovnatelné s oct. kombi 66kW. Ovšem i bez toho se tehle motor nedá srovnávat ani náhodou např. s 1.9D z feldy..proti tomu je to ferrari. Pokud jezdím sám jede pěkně a na dálnici se na 180 rozjede. Kupoval jsem ji na ježdění do práce 30km a nelituju. Fakt je že mít tenkrát o 40tisíc na auto víc koupil bych nejspíš 1.9 TDI a mít víc o 100 koupil bych RS a nebo bych vůbec nekoupil škodovku. Je to především o penězích. Jestli na to máš kup klidně 1.9 Tdi, Sdi tě začne nudit mnohem dřív. Jestli nepotřebuješ závodit SDička litovat nebudeš. 1.4Tdi bych se vyvaroval..sice kw je výš ale 3válec jen žere, nejede a řve..turba si všimneš teprv až se posere.



Jinak pokud bys pomysel na benzín tak jediná rozumná varianta je 1.4 16V! 1.2ky jsou kapitola sama pro sebe, 1.4mpi už je na motor ze spartaka opravdu moc..velká spotřeba a těsnění pod hlavou budeš dělet pravidelne, 2.0i je sice ve fabce bomba, ale opet velká spotřeba a to vetšinou i oleje.



Jinak svezení ve xaře, focusu atp. co jmenujete níže je příšernost a když otevřete oči a uvidíte to dílenský zpracování tak to prostě nemůžete koupit. Svezte se ve fabce Tdi!
09:13:24
05.01.2009
disKo743
-> Elvis-felda: TDi urcite vozil som sa v kombikovej a fakt to ide nadherne chodi to lepsie ako napr. v Golfe....

Ale skor by som volil nejakeho Golfa alebo octavku alebo leona samozrejme tiez v tdicku:)
00:05:33
05.01.2009
Don Carlos
Jsem majitelem fabie 1,9 TDI. Je to nejhorší auto na světě. V životě už si ho asi nekoupím. Mám tam vyměněné ložiska, čepy, a silentbloky na stabíku. Už sem na nich najezdil 48 tis km a to denně přejíždím aspoň 8 retardérů. Sakra, kdy to zase začne mlátit? Hmmm i ta spotřeba je na houby.A hlavně na krátké tratě. V létě 4,6 - 5,2.To je děs. Hlavně teď, když stojí nafta 23,90. Mohlo by to žrát míň. Teď v zimě, kdy mi to stává na mrazu je to ještě horší. 5,6 - 5,9. Se zblázním. Výbava taky nic moc. Vyhř. sedaky, klima, všechna okna v el. atd. Proč to nemá couvacího asistenta? Že by zapomněli? Aspoň se neposere. No a ty nešťastné turba. To je hrůza. Pořád čekám, kdy se pos.re. (Musím chladit pokaždé, nebo jen když šlapu z 25% na plyn?). A ty PD vsřiky. Vždyť jeden vstřik v autorizovaném servisu stojí 17 tisíc !!!!!!!!! Radši nebudu jezdit, abych nemusel měnit. Joooo to kdybych měl CR, to bych byl král.Proč mám v zadu jen zkrutnou tyč a ne mcphersona? No a konečně ten design. Fůůůůj. Za ty prachy jsem si mohl koupit radši POŘÁDNÉ auto.

Pánové, než někteří začnete blábolit nesmysly, tak se v tom, či oném autě svezte a pak kritizujte. Neříkám, že fabia je nejlepší auto. To bych se nikdy neodvážil tvrdit. Ale jsou daleko větší mrdky. Některé jsou uvedené i v jiných příspěvcích dole.

-> Elvis-felda: Doporučuju Ti TDI. Přejíždím do práce 8 km tam, 8 zpátky. Oprava turba (ještě se mi neposralo) v autorizovaném servise (výměna za REPASOVANÉ) 13 000. Šikovný mechanik, který myslí hlavou 500. (mluvím o nejčastější závadě na turbě). Podvozek, naprosto stejná cenová jako TDI. Všechny TDI mají přední okna v el. Většina má i klimu. Je to dražší, ale svezení je daleko, daleko lepší.Povinné ručení stejně drahé co do ceny podle objemu. O 1,4 Tdi moc neuvažuj. Spotřeba je ve skutečnosti vyšší než 1,9 tdi. Co ušetříš na povinnku,projedeš. A pořizovací cena je daleko vyšší.

Taaaak a teď se do mně pusťte. Hovořím z vlastní zkušenosti s F TDI...
upraveno 1x, naposled 05.01.2009 00:07:57
21:11:12
04.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> venni: Nj blbci totiz pozinkovali karoserii a na dvere se vyprdli, taky jich dost menili na reklamace. Takovej 2004 je pekny vuz 6
21:06:30
04.01.2009
venni
-> Matthes, záškodník z TechWebu: krom dveří nic,ale přijde Ti normální na deset let starým autě puchýře jak koláče z venku uprostřed dveří a uhnilý rantl dveří zevnitř? (jinak auto vlastní skopčák a ten se hádal tak dlouho než mu dveře vyměnili za jejich peníze) nu a abych nezapoměl vedle k sousedum jezdí jeden fokus,nevim rok výroby,ale pro změnu má uhnilej zadní lem 7 .A aby tady někdo netvrdil že to je bolístka když se to auto vyvýjelo tak známej má Mondeo 03 myslím 2,0Duratec? a dveře zevnitř to samý namaděru schnilý
21:02:48
04.01.2009
MATTESS
-> venni: kamarád má kombika focuse (99) a už před 4mi roky byl na lemech náznak koroze, pak následoval flek na 5. dveří. To je parodie na pozink 3 A to není jedinný případ u focusu
21:00:09
04.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> venni: Co krom dveri je na nem shnileho?
20:59:10
04.01.2009
U-Geen
fascinuje me logika radit nekomu, kdo vybira mezi fabiema, at si koupi forda nebo bmw
20:54:52
04.01.2009
venni
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jeden focus mi tady stojí na dílně 99tka a schnilej na maděru 4
20:54:51
04.01.2009
JoseA
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 9 no nevím
20:47:05
04.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> JoseA: Za 100 tisic bud naky E36 nebo focus. To mas poradny auta a ne nejaky parodie 6
20:36:04
04.01.2009
JoseA
-> Martin/125/: proč do BMW? Pochybuju že koupíš za 100tis BMW z roku 02
20:15:46
04.01.2009
Martin/125/
Kámoš má sdi a jede to snad huř než slušná škodovka...rozhodně bych šel do tdi z těchto dvou aut...ale osobně byhc si fabii nekoupil...šl bych do bmw řady3. :-)
18:51:48
04.01.2009
MATTESS
-> Surík: nebo alespoň většina
18:35:21
04.01.2009
archanjel
-> MATTESS: jj ked sú vychytané muchy
18:34:25
04.01.2009
MATTESS
-> fine_ray: no samozřejmě. Ikdyž jsou vyjímky. Soused se soukromým najel za rok asi 50t (většinou kvůli kravinám, prostě jel). kdybych nejezdil denně do práce autem, tak mam za rok tak 8t km
18:31:05
04.01.2009
fine_ray
-> Rooney: jj přesně, foukalo nám do zad, byl to sešup a oba jsme se modlili 3

-> MATTESS: týjo na firemních autech sem nalítal za 4 měsíce třeba i 17.500km a víc... ale to se samozřejmě nedá srovnávat s provozem soukromého auta4
18:05:45
04.01.2009
MATTESS
-> Surík: asi ano, říkalo mi to více lidí. Osobně kupuju auta po nějaké době od zavedení do výroby
15:28:31
04.01.2009
archanjel
-> MATTESS: vozidlo autoškoly a podľa mňa to poddimenzovali tie prvé autá
14:49:06
04.01.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> Rooney: jj,ale výkony se moc nelišej...hold tam to turbo chybí3
14:45:06
04.01.2009
Rooney - zrušená registrace
-> myschaak - diverzant s koženou brašnou: aha, dík za vysvětlení4
14:31:15
04.01.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> Rooney: nee,1.9d je klasickej komůrkovej diesel a sdi už je přímej vstřik nebo tak nějak...hlavně el. řízenej
14:22:28
04.01.2009
Rooney - zrušená registrace
-> myschaak - diverzant s koženou brašnou: fakt? já měl zato že jo42
14:14:24
04.01.2009
Aladin
nečetl jsem to co se tady psalo výše, takže kdyby to tu už bylo, tak srry...



pokud to chce na krátké trasy a neotřbuješ tomu dávat po krku, tak SDi... je to sice línější, ale spotřeba je lepší...

TDi taky nežere moc, ale už je to turbo. Po ostřejší jízdě se musí zchladit na provozní teplotu, není vhodné na popojíždění, ale spíše delší jízdu. Turbo je docela náchylné a pak odchází.
14:07:37
04.01.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> Rooney: 1.9sdi není stejnej jako 1.9d....
12:52:11
04.01.2009
Rooney - zrušená registrace
Ja jednu dobu jezdil s feldou 1.9, což je ten samý motor.

Přesedl sem do toho z mého rampouchu a nebylo to zase tak špatné.

Do těch 100km/h to je celkem živé ale nad je to mrtvola 8 , ale zas nevím jak na to zrovny motor byl.
12:46:37
04.01.2009
MATTESS
-> Surík: kolega má 03ku, za rok najel asi 25000 a nic neměnil (nevím, kolik najedete za 4 měsíce)
11:49:46
04.01.2009
archanjel
neviem ako nové modely ale Sdi 2000 každý 4 mesiac odišli vpredu ložiská čepy...
10:25:04
04.01.2009
Kuladmin
-> Rooney: 3 3 3
08:14:07
04.01.2009
Rooney - zrušená registrace
-> fine_ray: A v těch 194 km/h si ten motor měl na spolujezdcově místě a oba jste se dívali jak to krásně jede, z toho kopce 3
01:51:32
04.01.2009
fine_ray
-> itchy: tohle co píšeš je fakt dost divný...1 nalítal sem s 1,9sdi asi 50tis. a prostě furt jezdila kolem 6,0l. (pod 5 se nechalo, přes sedm taky). Jezdila 150km/h v pohodě, z kopce roztlačit a rozdejchat i 194km/h 3.

Co se týče poruch tak žádná, až do prasklého rozvoďáku...to pak bylo rovnou za 50tis podle autoriz. servisu. jenže tam to nebolelo nikoho, šlo to za pojišťovnou a auto si prostě odtáhli a já dostal další...1
15:19:06
03.01.2009
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mondeo v kombiku
Extreme Tyres