Tatra

prohledat
33 příspěvků (zobrazeno 1 až 33) od 17.12.2008 do 22.02.2020, založil/a Vojtik
řadit dle data
22:56:54
22.02.2020
k.jarek
22:56:26
22.02.2020
k.jarek
A jedna krasavice6
zvětšit Tatra - obrázek od k.jarek vložen 22.02.2020 22:56:26
22:55:42
22.02.2020
k.jarek
Tatrou kolem světa 2
zvětšit Tatra - obrázek od k.jarek vložen 22.02.2020 22:55:42
upraveno 1x, naposled 22.02.2020 22:57:31
22:54:26
22.02.2020
k.jarek
Snad to tu nebude zavazet4 Dneska na Svoboďáku...
zvětšit Tatra - obrázek od k.jarek vložen 22.02.2020 22:54:26
13:42:00
23.12.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Risan: Bereme to každý trošku jinak,každý svým způsobem správně.Teda doufám, na tom bychom se mohli shodnout.
13:12:09
23.12.2008
Risan
Bedřich 23.12.08 11:11:37 napsal: → Risan: máš naprostou pravdu v kusové výrobě není problém v ničem (ironie)…Zbožnuju tyto názory.

To je opravdu vidět, že jsi technik. Ať se Ti to líbí nebo ne, návrh a kusová výroba je "jenom" technika. Tím chci říct, že to je jen na inženýrech a mechanicích, jak si s tím poradí. Mají to v ruchách a můžou to celkem jednoduše ovlivnit. Jasně, že tam je spousta problémů. Ale hlavně technických. Pořád to můžu vyzkoušet, spočítat, změřit, změnit, opravit, předělat. Sehnat nějaké součástky, které potřebuju v kusovém množství, to jde (i třeba za devizy v minulém režimu) nebo vymyslet složitější a dražší náhradu a drbat se s jedním kouskem. OK. Prototyp se nepovede, stálo to maximálně pár miliónů a pár měsíců práce pár lidí. Ale třeba sériová výroba a marketing následných produktů, tady už potřebuješ vědy, které jsou dosti "soft". To už není moc o počítání, měření, na základě kterých se můžeš přesně rozhodnout, jestli je to špatně nebo dobře. A rozhodnutí musí být správná napoprvé, jinak je to průser, ze kterého se těžko vzpamatovává. A jde o miliardy a o to, jestli budou mít stovky lidí ve fabrice co žrát nebo ne.

Nevím, jestli jsi se někdy o to zajímal, ale tak Ti to potvrdí každý manažer (nejenom)automobilky. Není problém konstruovat auta "libovolných" parametrů. Problém je být konkurenceschopný a prodat to.
11:11:37
23.12.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Risan: Těď už je úpně jedno kde pracuju a čím se živím.A taky jen pro svůj špatný písemný projev,vyjadřování a momentální naštvanost nechci být hodnocen.Proto jsem smazal své příspěvky.Budu to dělat jako dřív,jen si číst a myslet si svoje.Mám před sebou tolik projektů, že sám nevím jak to zvládnu a poslední věc nad kterou bych chtěl uvažovat je to, kde Tatrováci dělají a dělali chybu.A máš naprostou pravdu v kusové výrobě není problém v ničem (ironie)....Zbožnuju tyto názory.
09:48:49
23.12.2008
Risan
-> Bedřich: Tady zmizel příspěvek o těch saních a monopostu, né? Chtěl jsem na to odpovídat, ale teď to nevidím. Takže děláš v Ecorře? Já repliku saní neviděl, jen originál v muzeu. A monopost taky ne. Ale to je trochu něco jiného, tyhle špeky. Lidi, kteří mají chuť a schopnost něco vytvořit, navrhnout, zkonstruovat, případně vyrobit funkční vzorek nebo prototyp, ti jsou i v Kopřivnici celkem v pohodě a vznikaly tam celkem zajímavé věci.

A on to není zdaleka takový problém něco vymyslet a v kusovém množství postavit, jako pak udělat sériovou výrobu a hlavně to prodávat. To platí obecně a kdo něco takového nezkusil (kdekoliv s jakýmkoliv produktem), bude se pořád divit, jak je to možný, že se všechny ty skvělý prototypy nakonec nevyráběly. A bude za tím hledat komunisty, mimozemšťany a já nevím koho.

Konkrétně v Tatře vidím problém v přílišné přesvědčenosti o vlastní výjimečnosti.
10:48:07
22.12.2008
Risan
Bedřich 20.12.08 07:36:56 napsal: → Risan: A kdo udělal ze škodovky to co je dnes??Češi?Myšlenka mi z té spousty slov co jsi napsal nějak uniká.
Ach jo, dneska pokud není něco podaný jako televizní reklama - stručně a úderně s jednou jasnou myšlenkou, tak to lidi nechápou. A ideálně ta myšlenka má být "Tatra je skvělá a naše, kdo neskáče obkročmo na nosné rouře, není Čech."

Bedřichu, možná tam opravdu žádná myšlenka není, možná je jich tam víc. Nerad jsem obtěžoval s tím, že jsi to musel po mně číst. Příště se vynasnažím ještě víc zjednodušovat a vidět věci ještě víc tak nějak správně, černobíle.
18:56:57
21.12.2008
aceboss
Příspěvek smazal moderátor - petr s
18:56:03
21.12.2008
aceboss
-> Bedřich: 3 A řekni mi která diskuze tu někdy někam vedla krom obvyklého místa na kterém všichni sedíme3 3
19:01:45
20.12.2008
Baghira
-> Bedřich: Jestli dneska někdo přichází o zakázky, tak určitě ne kvůli politice, ale kvůli ekonomice. A protože je na tom ta ruská možná hůř, než kterákoli jiná, protože boom posledních let visel na zaúvěrování, který se v dnešní situaci musí předčasně dodatečně krýt a není z čeho, tak prostě nenakupuje nikdo nic a rusko si hlídá svoje tenčící se drahocený finanční rezervy na uplně jiný věci, než nákup techniky. Myslim, že tatra je na tom stále oproti ostatním relativně dobře.
21:47:43
19.12.2008
Baghira
Tak "posmívat" se Tatře, že nemá v současný chvíli zakázky a moc se neprodává je trochu mimo mísu protože...Volvo Truck má za poslední dva měsíce propad v prodejích tahačů 95% !!!! a za listopad se objednalo celých 150 kusů, přičemž loni za stejnej měsíc to bylo 3500 kusů...takže těžký časy si prožívaj asi všichni.
Jinak bolest Tatry byla především privatizace formou "strategického" partnera, která ji v 90 letech málem dohnala k zániku a především do tří miliardovýho dluhu :-/...proto si myslim, že její dnešní kondice je vzhledem k dané situaci celkem obdivuhodná.
09:00:50
19.12.2008
Risan
Bedřich 18.12.08 20:45:08 napsal:
23:14:07
18.12.2008
David29
Já si tedy nemyslím, že by Tatry vypadali furt stejně.. už třeba jenom to, že mají dneska hranatž světla...

Jinak několik Tater koupili američtí hasiči... takže pokud vás v USA předjede hasičská Tatra, neni to jen klam 4
22:18:39
18.12.2008
havlik
-> Bedřich: no to sem na to zvědavej je fakt že něco takového sem slyšel ale vypustil sem to zase z hlavy. Ale i tak si myslim že když už by chtěli něco dělat tak měli tu 603 něco po vzoru jako to udělali ty frantici nebo kdo, ale možná právě proto nakonec zvolili jinej model.
22:16:45
18.12.2008
Rapid135
-> Bedřich: No proc porovnavam typy T148 a T815,ja sam jezdim s T815 S3 z roku 1983 a znam z ruznych staveb hodne lidi co maji T148 z roku 1984-5.je to samozrejme soucast vyvoje proto sem to uvedl.napr muj tatka mel T148 CAS10 z roku 1985 ajezdila tady dlouhou dlouhou dobu nez se na ni neco vys*alo.jak pises ze se moc nezmenilo tak neco se opravdu zmenilo,sice zustaval system torznich tyci a listovych per nicmene uz motor se zmenil uplne.s troskou nadsazky se da ricz ze je otocene skoro dozadu.T148 ma altik vepredu,kdezto T815vzadu.i olejove chladic dostal zmen o poctu valcu samozrejme nemluve.Samozrejme to neber tak,ze tu chcu delat ze sebe chytryho nebo vylovalavt konflikty ci hadky.beru to pouze jako diskuzni tema na vyjadreni nazoru/postoje.ja sam su taky zastance Tatry protoze je to kus nasi historie a to co udelali asik malokdo prekona a proc si to nepriznat na vyse zminene T148 CAS10 sem se ve 13ti letech vyucil z cehoz ted pri hrabackach ve vysokym naklonu nebo zaborene temer po "pupek" tezim neocenitelny zkusenosti byt to nevyjede tolik co sem byl zvykle
20:45:08
18.12.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Rapid135: V tom všem máš samozřejmě pravdu.A nebudu se pouštět do tak detailní debaty, protože si přiznám to, že zas tak jako ty do toho nevidím.A nechci aby došlo k omylu jsem zastánce Tatry.Navíc porovnáváš vývojové typy T148 a T815 to je opravdu rozdíl a vývoj tam patrný určitě je, ale prostě jsem tím vším chtěl říct, že od Ledvinkova vymálezu se v z pohledu nezaujatého pozorovatele zas tak "moc" nezměnilo.Podle mne se měla Tatra věnovat osobním autům, to jim šlo a v tom byla světová.V dnešní době se veřejnost diví co jezdilo před a po válce.Za čím vidí česky člověk STB a komunisty za tím ve světě vidí neskutečný potenciál(ale to už je jiná story).

Pro Havlíka: Pomalu se rozjíždí se projekt omezené série replik T87 v modernějším kabátu.Platforma včetně motoru,transmisí,podvozku a brzd má být použita z moderního auta.Jinak v televizích a novinách se o tom píše.A dokonce jsem zaslechl, že se zvažuje systém vzdáleně připomínající hybrid.
19:21:51
18.12.2008
Rapid135
-> Bedřich: no mozna nemas uplne pravdu v tom ze konstrukce tatry je porad stejna.vem si T148 ktera mela priblizne v 1/2 sve delky rouru prerusenou pridavnou prevodovkou coz spojovalo predni napravu a dvojce vzadu.T815 uz ma v tom miste tzv. sestupny prevod(lisi se S1,S3 od agra jak velikosti tak se lisi S1 od S3 ozubenim.S1 jakozto dempr je pomalejsi) a T815 ma pridavnou prevodovku presne v miste kde jde kardan od motoru do prevodovky a pod takovym velikym deklem vidis obrevske synchron.zas mas rozdil v delce roury u agro S2 a agro S3 tudis i kralovska hridel se lisi svou delkou.zas T148 ma synchronizovanou prevodovku ale prvni T815 ju nemaji.pozdejsi T815 maji synchronizovanou prevodovku se vzduchovym posilovacem razeni.teoreticky je to vsecko na jeden zpusob ale prakticky se to ve vice vecech lisi.ze to vypada furt stejne se pro ucel moc nebre.k cemu je prekrasna scania ktere flusnes pod kola a ona stoji nebo klasicky vyhlizejici tatra kde zaradis nezinapravovy diferencial a uzaverky diferencialu a jedes.a ikdyz se jedna z 99% o silnicni prepravu tak tatra terrno dokaze nabidnout vynikajici pohodli a pokud ti zasnezi tak oproti svym zahranicnim protejskum je nekolikrat ve vyhode
17:10:08
18.12.2008
mathew144
-> Bedřich: ako uz ked tak zacinas s vzhladom tak aj volvo FH ma od zacaitku vyroby tu istu kabinu len maska je ina.otec soferuje a s tatrou nebol nikdy problem.MANy su vraj strasne ved len teraz maju na dvore 2 co sa vyvratili pri sypani.tatru co by sa takto vyvratila vraj este nevidel a soferuje od vojny.dalsie ako napriklad T815 a T148 si zober kolko tie auta maju rokov.ukazes mi jeden 30-35 rocny MAN Mercedes a tak?je to tak ako sa hovori Tatra nezna bratra2
10:39:12
18.12.2008
Kloggie
-> Luky.: to už tady bylo, dával jsem to sem já. Ale je to brutální, tam byly ještě nějaký jiný obludy.
10:28:12
18.12.2008
Luky
Tohle je taky super:
ZIL screw drive (2)
09:55:43
18.12.2008
Rapid135
-> aceboss: Musim reagovat na tvuj prispevek a konstatovat ze mas pravdu.na to jak sou ty stroje stary dokazou chvilkama nemozny a takova T148 je v terenu jako tank oproti modernejsim zahranicnim strojum.ja sam jezdim s T815 jednou z prvnich a jedna bolest tohoto typu je ze nema uzaverku predniho diferencialu jako to ma T148 a nebo uz novy Terrno 1. Samotny Terrno s motorem o 420Hp neho v teto oblasti je v pohodli srovnatelna se scaniama,manama nebo ivecama a v terenu je naprosto prekona.ja sam sem s tim nejel ale rikalo me presne toto hromada lidi co se na vsech techto typech projeli.co je bolest nove tatry tak razeni. 5,6 jde udajne dosti blbe a musi si na to clovek zvyknout.
09:46:07
18.12.2008
aceboss
-> Bedřich: Taky pořádně nevím co jsi tím myslel,ale obecně je Tatra domácí značka,velmi spolehlvé vozidlo pokud se o něj aspon trošku staráš a co se týče zhledu co na tom jak užtu někdo psal tyto auta neprodá jejich vzhled,ale funkčnost a spolehlivost.
A jak jse to někdo zminil o těch stavbách ted u nás dělají novou cestu E50 hlavní tah Brno-Uherské Hradiště a musím říci 95% nákladních vozů je tu Tatra at už řady 148 či 815.
Ona o cena těchto vozů a dotupnost všech dílů je více než dobrá.Jesice pravda že vozy jako Man,Daf jsou na asfaltu rychlejší jednak novější konstrukcí,výkonějším motorem,ale s novými modely Tatra naprosto srovnatelné(neli o něco horší),ale troufnu si říc,že v terénu se srovnávat nedají.
09:39:25
18.12.2008
aceboss
-> waca: Když už jsi toto nakousnul ty Kamazy. Tak bych jen dodal,že ji nápadnost s naší Tatrou je více než nápadná.A co se týče jejich výsledkou v posledních cca 5 letech tak nutno dodat,že pokud by neobdželi vyjímku technické způsobilosti tak by nemohli ani start.4Samotného mě zajimá jaké to bude letos a zda opět budou mít vyjímku či přestavili vozidlo dle PLATNÝCH specifikací. 4
00:22:37
18.12.2008
Tampajs
Zlatá asfaltka40
00:05:17
18.12.2008
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Bedřich: Ako pozeram kazdy den z prace na stavbu pod oknami, vozia tam vybagrovany material MANy a Tatry - velkostou porovnatelne, kazdemu nalozi bager rovnako, ale obcas vidim MAN, ako ho vytahuju z blata, Tatru som este nevidel na tej stavbe zapadnut
22:51:45
17.12.2008
magor-no1
-> Bedřich: jdi na stavbu kde jezdí různé značky náklaďáků a zeptej se chlapů
21:53:00
17.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
Amerika objevena 6

Tady taky rusky stroj, maj to docela pekne 6

extreme offroad from Russia.PART 2
21:37:41
17.12.2008
waca
Kamaz - King of Dakar



sice ruskej Kamaz moc nemusim, ale nad schopnostma Čagina smekám klobouk !! Už se těším na letošní "Dakar" nedakar
21:12:55
17.12.2008
ken-lam
-> Bedřich: myslím, že u těhle aut nejde tak moc o vzhled jak o účel k jakému jsou vyrobené..
21:12:20
17.12.2008
waca
-> Bedřich: tvoje odpověď je podivná, souhlasim, že je dneska těžké udat auto, ale že by bylo stejné???tomu už nerozumím vůbec! Základem je dle mě převratný páteřový rám bezkloubové poloosy , a koncepce podvozku Tatry se nadále vyvijí, listové pružiny jsou nahrazovány pneumatickejma "pružinama", motor který splňuje přísnější emise atd...takže určitě to neni STEJNÝ
18:38:50
17.12.2008
Vojtik
Teď jsem našel náhodou jedno perfektní video který dokazuje, jakou parádní mašinu uměj češi vyrobit, když chtěl5

http://www.youtube.com/wa tch?v=uDDSi6V9ex4&feat ure=related
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]
Extreme Tyres