skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jawa, Čz, a ostatní
-> Kaprof: Záleží na úhlu pohledu, za socanů to nebylo ideální ale ty fabriky aspoň vyráběly, po 89 jich většina zkončila díky privatizaci za nesmyslných podmínek. O Jawu i ČZ mělo zájem BMW, Honda atd. jenže vše se vleklo až ztratili zájem. Třeba Liaz v 87-88 roce jednal s Volvem o spolupráci a po 89 to schodili ze stolu a jak dopad. Dalo by se pokračovat. Ještě dodatek před 48 tady těžkýho průmyslu moc nebylo hodně vybudovali socani podle SSSR, tady byl silnej lehkej průmysl textilky, sklárny ty systém defakto potopil.
Mohu mít tuto Hondu je to prý podle papírů AC01 Junior,asi si jí koupím je velice za levno ale má rozebraný motor a je potřeba výbrus.Potřeboval bych někde sehnat katalog dílů,nevíte kde je na netu?
-> red.bill: docela pekny na tohle tema je film Petistovka, jestli jste videli, je to sice trochu pritazeny za vlasy a celkove prospikovany socialistickou ideologii, ale i tak myslim, ze vystihuje problem...
-> red.bill: Bohužel z tech Sra*ek z prominutim do kterych srp a kladivo českou strojařinu poslal se dlouho vzpamatovava nebo už dovzpamatoval..

-> Kaprof: Ono v těch 50. 60. letech sme byli na špičce, japonci ty byli teprve v plenkách... Největší problém byl že systém rozhod že do socialismu se pojede autem né na motorkách, tim ty fabriky odepsali... Potupa pro ČZ dělat Jawácký motory ale za to Jawa nemohla. Na obou stranách se dost projektů zastavilo, spíš se na to chce koukat co se za těch podmínek dokázalo vymyslet a to se netýká jen motorek... Když se na to podíváš z druhý strany komanči měli rádi západní měnu a výrobky který jim ji mohli přinýst poslali do kopru
-> red.bill: No pred onim neštastnym okamžikem sloučení se ČZ a JAWA se pravidelně v prodejich stridali bohužel asi někdo z Jawy měl delší prsty
- nejdřív zakázala ČZ zavodit ač neměl model 860 konkurenci- čimž utekli i Japoncum o dobrych pár let a potom nejvetší potupa pro ČZ- dělat motory pro Jawu navíc jen predložené na papíru... Hold bylo ve Strakonicích málo levicové vedení jenž se na ÚV nelíbilo a proto radši chrlily pionyry a ostatni šilenosti




-> RON: jj, v poho, v pravem vrchnim rohu ji vidím

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: to vis, ze jsem na to zapomnel
utery, nebo streda tam jedu znova, tak na to mrknu... ted ale koukam na fotky, ktery jsem kdysi fotil ve "skladu" a naka panelkova rozeta tam je (foto dokladam, ze jsem se na to nevykaslal :-D)

-> RON: kolego, nedíval ses mi po té rozetě, vid
-> Kaprof: Určitě se schodnem že bylo dost nešťastný sloučení obou fabrik to dvakrát neprospělo ani jednomu. Jawa při reorganizaci ztratila motorárnu (podle některých zdrojů to byl nejmodernější závod na výrobu motocyklových motorů na světě) a výroba se přesunula do Strakonic.
Jawa měla patent na samočinou spojku za kterou jí platila Honda, vyvinuli nový řešení šoupátkovýho motoru za ten jim platil Rotax. V ČZtách moc přehledu nemam takže se nechám klidně poučit
Jawa měla patent na samočinou spojku za kterou jí platila Honda, vyvinuli nový řešení šoupátkovýho motoru za ten jim platil Rotax. V ČZtách moc přehledu nemam takže se nechám klidně poučit
-> kobli: muzu ti poskytnout fotky z renovace... spise tedy z opravy, nez renovace...
já tu mám nějaký návody, katalogy atd na ČZty ale něco anglicky, francouzky a něco snad i rusky

-> kobli: někde něco leží na rikšu ale jestli je návod katalog nebo dílenská příručka nevím
No skútry ČZ by na mých stránkách také měli být, protože mají motor 175 a podle mě se jednalo o nejstylovější ČZ vůbec. No zkusím nějaké info sehnat, poptat se a klidně i vy můžete pomoct pokud něco zajímavého máte nebo víte. Budu je rád , kdyžtak pište na mail: cezety175@gmail.com

-> red.bill: Tak když se tu začneš ohánět tak rekni nejaky priklad aspon

-> kobli: a co řada 501/502/503/505 ?
-> Kaprof: tim bych si nebyl tak jistej ale s nikym se hádat nemínim, tvůj názor ti neberu
-> Kubina AVTOBA3 CCCP 21.12.08 11:33:39: ta máš to grade pořád na značkách? ( dopozit neuznáváš? )
-> kobli: A prasata tam nepridas?
Zítra proběhne aktualizace stránek!!!! Budou přidány články v sekci údržba, nová fota, článek o Jaroslavovi Faltovi a ČZ 175 Standart a Special. Dále budou upraveny a rozšířeny stávající články. Navíc pod články v tématu údržba půjdou formou diskuzního fóra přidávat vaše rady a názory.
cezety175.webnode.cz/
cezety175.webnode.cz/
-> sliwowitz: ked to puzdro nalisujes vnutorny otvor sa trošičku stiahne a treba ho prebehnuť vystružníkom. Asi by nebolo príjemné keby sa to po par kilometroch zadrelo v puzdre však ?
-> sliwowitz: no možná bych to lechce líznul výstružníkem, ale popravddě jsem si nechával dělat go na eRko - nové písty, tudíž i čepy a k tomu mi dělal ojnice. a 2 písty šly zlehka, jeden ztouž a třetí hodně ztuha...těžko říct, ale zorvna u stadiona, kterej výkonem moc neoplívá bych to udělal tak, aby to šlo akorát.
-> Kaprof: přesně ČZ ďála krásný a spolehlivý motorky všech kategorii , jawa jen změnila emblem a pak začla dělat fichtly

-> red.bill: A co je na nich silneho ČZ uměla motocykly světové urovně a tvorila sve motorky srdíčkem (napriklad pan Pudil ma muj obdiv za to co dokázal) Jawa udelala jen co dostala na papire z vrchu

Jawkari, poradite mi pls?
Skladam stadiona 22. Moja prva masina
, motorkam sa u nas moc neholdovalo, jediny dvojtakt v rodine bola motorova pila (ked neratam zdedeneho peraka, ktory siel z domu skor, nez som nan vedel vyliezt). Ale k veci... Mam kluku po repase, nova ojnica zo starych zasob... Dnes mi doniesli vybruseny valec, novy piest atd... Ked som skusil novy piestny cap vsunut do ojnice, slo to ztuha, prstami som ho skoro nevladal pretocit... Treba to bronzove puzdro najskor prebehnut vystruznikom? V manualoch som o tom nic nenasiel, predpokladal som ze ojnice sa dodavali uz s presne prestruzenym otvorom, clovek co mi vymienal ojnicu tiez nic nehovoril...
Je normalne, a po case si to sadne, alebo je niekde chyba?
diky...
Skladam stadiona 22. Moja prva masina

Je normalne, a po case si to sadne, alebo je niekde chyba?
diky...
-> RON 26.10.09 20:29:34: to by bylo supr, potřebuju udělat stk, a tato už je od řetězu KO..... ještě sehnat kryt řetězu, ale to se asi nepovede

-> red.bill: Ale myslím že pravdivý...
-> Kaprof 29.10.09 17:51:28: trochu silný slova
-> RON: Není problém ale až zejtra.
-> OndraST: krasna galerie, nebyla by nekde ke stazeni v plnym rozliseni? je tam i par kamaradu, znamych
-> OndraST: Kráása , tam bych si vybral

-> OndraST: Paráda
velká škoda že rudí mocipáni si s touto značkou udelali co chteli Jawa je jen jeji odvar...

Tak tady to máte: 120gls.rajce.idnes.cz/90.
_Vyroci_CZ_Strakonice
-> MOLSO: to sem měl na svym taky hroznej nesmysl

-> škodík: vidim tam 2 vyfuky ? 

-> škodík: to vypada na 21, jaka je cenovka pro me? je-li s TP...nez ho teda rozrezes
-> Matt-110Rten druhej:zadara, bejval tátovo,nechám vyčistit motor a pokusim se to zprovoznit
-> škodík: kolik si za tu hujdu dal 

-> škodík: koukam že bereš flexu už i na fichtla

toto jsme dneksa přivezli,začal jsem ho hned rozebírat,ale potřeboval by zprovoznit
to je môj stroj...najazdene 3000km vsetko je viac menej origo co sa tyka motoru a prevazne aj ramu..boli menene len nejake lanka a retaz...dostala zabrat hlavne odomna ked som sa ako 13 rocny ucil nanej jazdit ale dodnes je to raketa..80 hoci kedy:)
ja zdovolením také něco ze svojí zahrádky, ale jeste není zcela hotov
trocha tuzingu z mladické nerozvážnosti

tak kde je ke stažení ta fotogalerie zetek?
Neměl by někdo na prodej motor na kulatou J350? Marně a zoufale scháním už dost dlouho
BTW: Tady jsou stroje moje: www.jawamania.info/master s/.../default.aspx?content =us...

BTW: Tady jsou stroje moje: www.jawamania.info/master s/.../default.aspx?content =us...

46 zubů a je to ta novější s gumou...

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: hele je to dost mozny, ale na 559 netusim, jaka patri, omer to a spocitej zuby, o vikendu se ti mrknu