Posilovač brzd !!

prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 07.08.2008 do 20.01.2023, založil/a radab
řadit dle data
20:35:55
20.01.2023
Robert 106
-> Bukaj: Tak to tě poprosím o nějaký link kde bych to mohl koupit. A právě zkorodovaný trn tu manžetu rozedral - to bude také důvod proč to nefungovalo.
A pak taky ta guma na tom ventilu ovládacím vypadá poněkud volně.
14:11:14
20.01.2023
Bukaj
-> Robert 106: Myslíš tu malou manžetku, navlečenou na výztužný plíšek, skrz kterou prochází trn posilovače? Ta se snad dá normálně koupit v krámě, nemám dojem, že by to byl nedostatkový díl... A taky se moc nekazí - pokud ji nepoškodíš při demontáži nebo pokud neleží posilovač někde ve vlhku, že by orezl trn a zničil ji...
18:28:49
19.01.2023
Robert 106
-> Bukaj: Ok tak moje neznalost, ale tejně je to vymyšlený pěkně blbě a je to tam skoro vždy vyhnilé. Škoda, že nejde sehnat ta vrchní manžeta, pak si myslím že bych ho opravil. Zkusím ji vyčistit a vyleštit ten trn třeba to bude fungovat
01:29:23
19.01.2023
Bukaj
-> Robert 106: Ten "žlábek" je tam primárně kvůli "odfuku", aby nevznikal mezi HBV a posilovačem přetlak (při šlapání na brzdu bez spuštěného motoru) a hlavně podtlak vzduchu (aby dom posilovače nebyla v případě netěsnosti přisávána brzdovka z HBV)...
Jako odtok sloužit nikdy nemohl, tento posilovač se montoval vždy nastojato4
21:18:49
18.01.2023
Robert 106
Tak jsem ten posilovač rozlousknul a šlo to celkem dobře.
Byl plný jakési olejové emulze. Pochopil jsem i princip toho přepouštěcího ventilu, ale stejně mi to k ničemu není, protože se nedá sehnat jediný náhradní díl. Hlavně ta pofidérní vrchní manžeta která umře vůli hnilobě jak je tam ten posilovač debilně na stojáka.
Myslím, že s touhle polohou asi nepočítal původně ani výrobce, je tam uiodtokový žlábek,
aby při horizontálním osazení případná brzdovka odtekla. Takhle to je vanička.
upraveno 1x, naposled 18.01.2023 21:20:03
20:25:42
13.01.2023
dragon_cb_cz
15:29:31
13.01.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tady ale není řeč o ventilu na podtlakové hadici, ale na ventilu uvnitř posilovače skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../3828-ventil-o vladaci-uplny
Když nefunguje zpětný ventil, tak jen posilovač nedrží podtlak po vypnutí motoru, ale jinak funguje normálně...
14:28:21
13.01.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: A nešel by prostě do hadice případně vřadit nějak jednosměrný ventil? To se možná bude shánět snáz.
21:45:24
12.01.2023
Robert 106
-> Bukaj: Díky rozeberu to určitě, ale před tím zkusím sehnat nějakej funkční nebo budu mít auto zase nepojízdný
10:48:06
12.01.2023
Bukaj
-> Robert 106: Hlavní membránu seženeš bez problému, stejně tak těsnění tlačítka a spodní prachovku nad pedál. Předpokládám, že i gufero pístu se dá sehnat v prodejně ložisek. Ostatní věci už hůř, největší problém bych viděl v tom ovládacím ventilu. Tam je taková dost složitá gumová membrána a ventil byl jako celek, díly se na něj nedodávaly. Když bude v háji ventil, tak jedině vykuchat z jiného posilovače...
21:43:08
11.01.2023
Robert 106
-> Bukaj: Díky za odpověď. posilovač zvenčí vypadá velice pěkně.
Ta membrána ještě snad koupit jde proto jsem se ptal. Ostatní už asi nedokážu sehnat.
01:13:06
11.01.2023
Bukaj
-> Robert 106: Nejsem sice odborník, ale řekl bych, že chyba bude v posilovači... 40

Pokud syčí při sešlápnuté brzdě, tak může být v háji buď hlavní membrána, membrána ovládacího ventilu (v těchto případech by se syčení ozývalo dole) nebo poškozené (poškrábané, orezlé, deformované) tlačítko či poškozené těsnění tlačítka (to by syčelo nahoře pod HBV, ale to je méně pravděpodobné, navíc by to nejspíš trochu syčelo i bez sešlápnuté brzdy). Poslední možností, která nebývá častá, ale setkal jsem se s tím, je mechanicky poškozený pertinaxový píst. Prasklý či ulomený).
Každopádně abys zjistil závadu, tak posilovač ven a rozlousknout...4
22:19:50
10.01.2023
Robert 106
Oživím téma

když při sešlápnuté brzdě posilovač nepřetržitě syčí jinak ne a naopak vůbec neudělá ten klasický zvuk při sešlápnutí - kde je chyba ?
Jo a samozřejmě nefunguje.

Díky
22:38:56
11.08.2008
J3STER
Já jsem taky měl problémy s brzdama. Vyměnil jsem hadici podtlaku, vyměnil i posilovač.......a na konec to byly samostavy.3 4
08:21:15
10.08.2008
Bobesh
a mimochodem,i když jste už hadici měnili,neznamená,že vydrží to samý,co originál,mě vypekla už po třech letech4 .
08:20:04
10.08.2008
Bobesh
-> radab: Začal bych tou hadiví,Vašek má recht,membrána je celkem bytelná,spíš střeva nebo "o" kroužek pod kolenem. sundej hadici na obou koncích,jeden ucpi a zkus profuk kompresorem-špici dovnitř,jeden člověk aby tlakoval hadici a druhej bude poslouchat,taky sprejflaška s mýdlovou vodou je užitečnej pomocník. Pak bych teprv pokračoval dál.
00:41:50
09.08.2008
Syny
-> radab: spravnou funkci poznas na aute, ale jak se vytahuje do dnes nevim...
21:33:30
08.08.2008
radab
a vite nekdo jak se da vytahnout ten ventilek z posilovace a jak zjistim jeho spravnou funkci?
21:16:57
08.08.2008
Syny
-> Pavel P.: tak ja rozkuchal asi 5 posilovacu a vsude byla mambrana krasna, mekka a pruzna...
21:15:20
08.08.2008
Pavel P..
-> Syny: viděl jsem jí prasklou v jednom posiku co mám ve sklepě.... prostě dlouho se s tim nejelo tak ztvrdla asi a pak rupla
21:10:48
08.08.2008
Syny
-> Pavel P.: kolikrat si videl prasklou membranu? Dyt to je guma jako krava... To bude bd hadici a nebo posranej ten ventilek na posilovaci...
21:08:33
08.08.2008
David29
-> Pavel P.: Tak to je mi rada na houno 3 Nebudu chodit pěšky, nebo nedej bůh MHD 1
21:07:45
08.08.2008
Pavel P..
-> David29: tak nejezdi.... 3
21:01:05
08.08.2008
David29
-> Pavel P.: To máš úplnou pravdu.. ale s časem sem na tom ted hůř.. nedostal jsem se ani k tomu, abych zkouk tu blbou hadici 8
20:30:44
08.08.2008
Pavel P..
-> David29: tak membrána v posilovači.. není nic jednuššího než posilovac vyměnit
14:47:05
08.08.2008
David29
-> Pavel P.: To je fakt.. a tim by se i vysvětlovaly špatný teplý starty 2 Ale to že to nebrzdí, platí pořád 8 3
10:07:08
08.08.2008
Pavel P..
-> David29: a co takhle nízká hladina v karbecu? při brzdění se odleje a motor zdechne.
00:32:05
08.08.2008
David29
-> Syny: Tak přesně to sem si myslel... dělá to od doby co sem měnil ty ápravy, tak se to "nebrždění" házel na nový kotouče... podle mě se šmikla hadice, jak to bylo položený na kolech...
00:24:06
08.08.2008
Syny
-> David29: muze, muzes ji mit natrzenou nebo zpuchrelou. Proste bych se zameril na karburator, sani a cestu od posilovace k motoru vcetna samotnyho posilovace... Ale jak rikam me to dela taky a je to tim ze posilovac prisava falesnej vzduch, ochudi smes a auto chcipne... Jen sem linej to kuchat ven...
00:06:57
08.08.2008
David29
-> Syny: Aha... takže v hadici to nemůže bejt?
00:06:03
08.08.2008
gabo000000 - zrušená registrace
GO je mocna zbran47
zvětšit Posilovač brzd !! - obrázek od gabo000000 - zrušená registrace vložen 08.08.2008 00:06:03
00:04:11
08.08.2008
Syny
-> David29: Tohle delaj me obe skodovky na sytic... Kdyz je studenej motro a jedu an sytic a vic zabrzdim (klidne i se spojkou) tak zhasne motor... Muze to delat posilovac, ale taky karbec - kriva priruba, prohnuty viko nebo tak neco... Ale co sem zkoumal tak drtivej vetsine skodovek prisava posilovac falesnej vzduch a 90% lidi to ani nevi... Dost sem si s posilovacema vyhral a ze vsechno muze vetsinou ten nevinnej ventilek kterej do dnes neumim vyndat, tak sem ho menil i s tim plastem...

-> radab: To kde zacina zabirat brzda se necha seridit, zkus se nekde rozjet a vypnout motor. 2x - 3x by to melo mit brzdnej ucinek normalni pak vypotrebuejs podtlak a brzdis s defakto nefunkcnim posilovacem. Tim poznas jestli je funkcni nebo ne... Prumer hadice je myslim 16mm, ale jistej si nejsem... Kazdopadne pokud to mas nekde pod autem priduseny (jako sem mel ja), tak je dost mozny, ze to zpusobuje tvuj problem... Ta hadice se snadno nekde zmackne a pak to dela bordel...
23:36:12
07.08.2008
David29
-> Syny: Ty v tom máš přehled a já nemám ted moc času to zkoumat, tak se tě zeptám...

Posilovač mi nefunguje (brzdí to stejně i při vyplym motoru), ale když jedu třeba z dálnice a začnu prudčejc brzdit (+ vyšlápnu spojku), tak motor zhasne... měl bys pro mě vysvětlení, proč se to děje?

Já si myslim, že je někde prdlá hadice, a jakmile na to šlápnu takžeto začne brát vzduch ze sání a chcípne to...
23:25:49
07.08.2008
radab
-> Syny: no prave mne pedal jde docela tezko az tak po 2 cm ale brzdny ucinek neni prave prilis dostacujici oproti ostatnim skodovkam co maji ctyrpisty se mi zda ze mne to brzdi o poznani hure tak bych mozna videl problem v podtlakove hadicce jaky by mel byt vubec prumer dirky co je v sani respektive je to na tom nejak zavisle?
22:08:21
07.08.2008
Syny
-> radab: spatna funkce? Tak v prvni rade nesmi sycet kdyz je seslaplej. Kdyz se na nej slape tak jo, ale jstli sici i kdyz na pedalu noha neni nebo mas brzdu sesplaplou, tak je problem bud s membranou nebo s ventilkem co je u pedalu v samotnym plastovnim tele uvnitr posilovace nebo s tesnenim pod THV nahore - to bymenis i bez rozebirani posilovace. Pokud by jakoze nemel podtlak, tak to je docela problem auto zabrzdit... Jde to hodne dost ztuha a brzdnej ucinek minimalni... Pak je nutny zjistit proc podtlak nema - vetsinou je chyba v hadici od motoru...
22:00:36
07.08.2008
Evž@
-> radab: no podle mě asi tak že jde brzdový pedál ztuha...nevim jak u 130 ale u 120(2 pistky) když nejde posilovač tak se do toho musí člověk opřít trochu větší silou aby to brzdilo
21:39:39
07.08.2008
radab
jak se projevuje spatna funkce posilovace brzd u škody 130 prosim nejake rady nebo vlastni zkusenosti predem diky?
Extreme Tyres