kola plněná plynem

prohledat
70 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 23.06.2008 do 03.11.2015, založil/a Reeaper
řadit dle data
16:28:06
03.11.2015
Milan 136
-> U-Geen: s trochou mlíka dozajista jo3
23:52:23
02.11.2015
U-Geen
-> Milan 136: tak kdyz tam pridas trochu vody, tak by to mohlo delat takovou tu samozalepovaci kasicku ne? :-)
16:04:36
02.11.2015
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: to bude fest zavodnicky :-D
10:55:24
02.11.2015
Jirik_Tuňák1983
-> aDAm 02.11.15 08:18:19: Za chvíli se tady začnou plnit pneu tvrdým rohlíkem. 1
08:18:19
02.11.2015
aDAm
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tě dobře setřeli s tou vodou co ;)
06:26:56
01.11.2015
StepaNoFUN
-> Antony: Někteří plnili vodou i zadní kola, kvůli zatížení zadní nápravy a větším "výkonům". Dokonce dle ofiko návodu výrobce. Sranda byla, když na to jeden zapoměl a zamrzlo mu to. :-D To byla dobrá houpačka. Tak museli dát jiný kola a ty zamrzlý roztály (i přes jejich nastěhování na vytápěnou dílnu) až po asi 2 měsících. :-D
18:01:05
30.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vodou (roztokem) se plni(ly) přední kola klůli dovážení traktoru při nesení velke hmotnosti na zadním závěsu. Takže nic nového pod sluncem 4
17:43:50
30.10.2015
Mr._Nosferatu
-> Matthes, záškodník z TechWebu: rovnou benzinem a bude to i plavat, pri dostatecny velikosti pneu ...
17:41:47
30.10.2015
Lukyn742
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vodou ne, ale v práci (na družstvě) jsme plnili přední pneu na traktoru solným roztokem. 4
00:19:11
30.10.2015
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nebo betonem? Aby to nešplouchalo...

Hloupej název tématu, no...4
23:00:39
29.10.2015
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 47
22:11:26
29.10.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Kola plněná plynem? A zkoušeli jste je plnit třeba vodou?
22:00:53
29.10.2015
King
-> Antony: Dneska jsem po ceste s detma na hriste zastavil u sluzebaku a dofouknul micudu sprejem "Dust off" - taky to funguje ;-)
upraveno 1x, naposled 29.10.2015 22:01:14
17:53:33
29.10.2015
Antony - zrušená registrace
tak ono to vážně funguje 4
zvětšit kola plněná plynem - obrázek od Antony - zrušená registrace vložen 29.10.2015 17:53:33
11:40:23
26.10.2015
Jozka
-> King: Na takový fóra já nechodím...3 Ale tlachali jsme o tom v nějaký firmě s dopravou - majitel o tom uvažoval, ale nedokázal dohledat žádnej průkaznej pokus, že by z dusíkem plněných kol kamionů ubejval vzorek pomaleji, jak se traduje.
23:04:20
25.10.2015
King
-> Jozka: To je právě to, čím se kdejakej dusíkovej advokát na fórech ohání. Ale ten rozdíl mezi vzduchem a N2 je u měrný tepelný kapacity i tepelný vodivosti asi 3 procenta. Asi to bude něco jako kauza kabelů v hi-fi - za ty poslední 3 procenta na kvalitě nějakej hejl vytopí i statisíce :-)
17:12:37
25.10.2015
Jozka
-> Stepan FUN: Součinitel objemový roztažnosti mají fakt všechny plyny stejnej, celej fór je zřejmě v nízký teplený vodivosti dusíku (menší zahřátí = menší změna objemu) a pak to, že dusík údajně fakt z pneumatik mizí pomaleji (což je divný, protože molekuly má snad i menší).



Osobně mám dojem, že u kol osobáku v běžným provozu nedává dusík smysl..
14:37:05
25.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> Stepan FUN: Hold to jsem já 1 Pokud si to dobře pamatuju, vzduch se používá k plnění zásoby pro pilota, jelikož naše Gripeny nemají generátor kyslíku odebiranýho z atmosfery. 4

Ale je klidně možný, že Gripen používá vzduch, jelikož je to prcek, kterej nic neváží..
14:20:11
25.10.2015
StepaNoFUN
-> King 25.10.15 09:08:55: Kdysi dávno jsem o tom diskutoval v pneuservisu a bylo mi řečeno, že velkej význam to má třeba u maličkejch a hodně zatíženejch kol například na podvalech s kolama "pod plochou", u osobákovejch kol je to rozdíl neznatelnej.

Nicméně nejsem si jistej tím, že všechny plyny maj stejnou objemovou roztažnost (pravda - nikdy jsem po tom nepátral). Usuzuju například z toho, že COčkový flašky maj pojistnej ventil pro případ zvětšení objemu a tudíž nárůstu tlaku při extrémním nárůstu teploty, kdežto kyslíkový, argonový a dusíkový nic takovýho nemaj...
14:14:17
25.10.2015
StepaNoFUN
-> Antony - zrušená registrace 25.10.15 08:14:08: Věděl jsem žev Ty zareaguješ. Je možný, že jsem blbě koukal, ale v tom hangáru s JAS39 si dovolím tvrdit, že stály tlakovky se stlačeným vzduchem. Schválně se příště přeptám jak to je. Ale bavili jsme se pořád o vzduchu a nikoli o dusíku.
12:48:43
25.10.2015
sikula
-> King: jo, zni to logicky.
10:03:04
25.10.2015
King
-> sikula: Ano, tam, kde nechceme, aby vzdusnej kyslik a dalsi komponenty vzduchu pod velkym tlakem chemicky poskozovaly material soucastek, pouzijeme radsi dusik. V pripade, ze cistej dusik nemame k dispozici, asi by sel nouzove pouzit kompresor vzduchu, kterej ma v belossky variante odlucovac vody a oleje a proto bude rozdil v tlaku/objemu mezi cistym dusikem a vzduchem minimalni, ze?
09:47:28
25.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> King: jj, chyba se vloudila 4

jinak souhlas.
09:12:32
25.10.2015
sikula
Na strojich mame dusik v tlumicich, akumulatorech, hydraulicka kladiva a vsude pro setrnost a min. roztaznost.
09:08:55
25.10.2015
King
-> Antony: Když už, tak spis "standard" ;-) Ovsem předpokládám, ze je to kvůli tomu, ze pouzivana směs je "inertnejsi", než vzduch (kyslik, vodní pára, olej a zbytek vzdusnejch plynu) a nereaguje s materiálem rafku/gumy (duše?). Navíc ve stihacce předpokládám použití v teplotne extremnejsich podmínkách...-> Stepan FUN: Otázka zni, proč by se koktejl plynu s 80pct podilem dusíku mel s teplotou s teplotou víc roztahovat nebo zahrivat než technickej dusík. Nějakou roli v tom hraje samozrejme vodní pára, která v krajním pripade muze v klidu konndenzovat a za jízdy se vyparit, ale nepredstavuju si, ze pneu osobního auta se pres noc udělá pullitrovy jezírko, ktery za se za jízdy odpari a guma bude jak sutr :-)
upraveno 1x, naposled 25.10.2015 09:12:16
08:14:08
25.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> Stepan FUN: pozor, nevím jaké máš info o stíhačkách, popř. kterých, ale u armády i civilního dopravního letectva se používá dusík standardně. Včetně palubních letadel. Zkrátka tam, "kde je to těžký, nebo to dostává zabrat" je dusík standard. 4

Edit: pravopis
upraveno 1x, naposled 25.10.2015 09:48:50
08:03:03
25.10.2015
StepaNoFUN
-> Sejki: Používá se plyn pneumix. Ale je to prakticky čistej dusík s 1-2% argonu. Jako hlavní přínos tvrděj že se pneu provozem míň zahřívá a jelikož ten plyn neobsahuje kyslík, vodu, olej, tak nedochází k oxidaci ráfku a pneu zevnitř.

-> Antony - zrušená registrace 24.10.15 08:00:15: Používám samozřejmě redukčák. Normální kyslíkovej, jenom s přemontovaným šroubením na CO2.

Jinak bych to s tím přínosem plynu nepřeháněl. Kdyby to byl nějakej zázrak, tak to používaj třeba na stíhačky. Ale tam se to fouká normálním vzduchem z tlakovky (ten tlak co potřebujou by normální kompresor těžko natlačil - nepamatuju se přesně, ale myslím že 50Bar)
07:56:52
25.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> Sejki: používá se technickej dusík, někdo to používá, někdo v tom nevidí rozdíl 4
07:15:57
25.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Milan 136: tak se pouziva jinej plyn nebo to je jen fama?
22:57:54
24.10.2015
Milan 136
-> Sejki: v atmosféře máš 80% dusíku, takže jestli to nafoukáš vzduchem, nebo čistým dusíkem, je prakticky jedno1
21:11:29
24.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> King: me by zajimalo jak se daji ty kola nafouknout dusikem... to se nejak ten vzduch nejdriv odsaje? asi ne ze? takze tam podil vzduchu bude vzdycky... to by se predpokladam museli ty kola nekolikrat nafouknout dusikem a zase vyfouknout, ale to nikde predpokladam nedelaj bo by to bylo drahy...
20:24:06
24.10.2015
King
Pokus o navrat ke korenum - mame nejakej verohodnej link, kterej by dokazoval konstatovane kokotiny o "minimalni teplotni dilataci dusiku" a "vetsich molekulach", co neutikaj z pneu? Nebo ma snad vzdusnej dusik mensi molekuly, aby se do toho plynovyho koktejlu vesly? :-) Nebo ma snad cistej dusik vyjimku z p*V/t = konst. ? Muze za to magicka barevna cepicka?
09:24:08
24.10.2015
sikula
-> Antony: no to jo.
09:22:38
24.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> sikula: přesně. Akorát nevýhoda domácího přepouštění je ta, že do lahve dostaneš cca polovinu kapacity. Do 450gramů cca 230. Ale furt lepší doma přepustit z 5kg (nechávám plnit za137kč) než dávat za plnou 450g-tku 90kč 4
09:16:20
24.10.2015
sikula
-> Antony: no, tak to je parada. Kdyz jsi to prepustis, lahvicku hodis do rezervy a muzes vyrazit.
09:10:51
24.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> sikula: nevím, nemám to vůbec odzkoušené. Já mám doma kompresor, takže řeším jen nouzovýd ofouknutí mimo domov o cca 0,3 bar 4

edit: a malý lahve na paintball si doma přepouštím z 5kg od svařečky.
upraveno 1x, naposled 24.10.2015 09:13:35
09:06:11
24.10.2015
sikula
-> Antony: a kolik s tim naplnis? Ze jsme to mohli fouknou z meho a ty by jsi si to svou malou udrzoval4
09:04:25
24.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> sikula 24.10.15 09:01:29: tohle co plánuju je čistě nouzovka, se skoro nulovýma nakládama.
09:01:31
24.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> sikula: tak ty jsi s tímhletím vybavením v úplně jiný lize 4

220bar je ranec, to já mám cca 57bar a malinkatou láhev, tak bych mohl jet bez.
09:01:29
24.10.2015
sikula
-> Antony: -> Vojťas: jste meli rict, bych vas fouknul.. jinak je to dost nakladne, drzet lahev a nedej buh ji nechat naplnit, to je pak lepsi nechat v servisu cca 250,- ale jak pak dofukovat v garazi. Diky za lahev Dobimu.
08:52:55
24.10.2015
sikula
Ja ma klasickou dusikovku, hodiny klasicke kokakolacke na co2 s redukcakem max 7baru, pocit jsem mel stejny jako pise -> Reeaper: jinak v lahvy je cca 220baru a co kolo jde to o 5baru dolu.
zvětšit kola plněná plynem - obrázek od sikula vložen 24.10.2015 08:52:55
08:00:15
24.10.2015
Antony - zrušená registrace
-> Stepan FUN: se tě zeptám. Ty z tý láhve jedeš přes redukčák, že? Mě napadlo použít paintballovou láhev s on/off ventilem, co mám doma (350gramů) a přímo na ní dát vzduchovou rychlospojku a pak už jenom pistoli s budíkem na hustění pneu.

Ale zase je v lahvi tlak cca 57bar 8

Usuzuji tak, protože kyveta asi jede bez redukčáku, má neregulovatelnej pin ventil a přesto to bylo funkční jako dobovej doplněk. .
00:05:33
06.09.2015
StepaNoFUN
COčkem běžně dofukuju gumy...

Ve služebáku vozím "hasičák" kvůli sváření a kyslíkový hodiny s drobnou úpravou pasujou. Takže na nich je rychlospojka a občas používám jako zdroj tlakovýho "vzduchu" pro injektážní pistoli (přece jenom tahat kompresor, shánět centrálu...), občas jako ofukovací pistoli (na stavbách při čištění karburátorů a jinejch blbostí se to hodí), nebo zdroj tlaku při odvzdušňování spojek na tatrách. A párkrát jsme tím na dojetí do servisu i foukal kolo.

Největší sranda je, že to vzniklo jako zdroj tlaku pro foukání pivního sudu. :-D

Ale foukat něco z toho z malejch bombiček? No nevím... Asi bych jich měl dost velkou spotřebu. :-D
21:20:32
05.09.2015
Pavel P..
-> Vojťas: mám to komplet4
18:15:15
05.09.2015
Vojťas
-> Pavel P..: Tyjo dobrý! Díky. Mas origo tu sroubovaci redukci? ja na ni prave mam zminku o nejakem patentu, to nafotim az si priste vzpomenu.
21:52:31
03.09.2015
Pavel P..
-> Vojťas: Jo používalo se to na dofukování... mám to doma taky a k tomu 10 bombiček, jenže 60kč za naplnění jedné neni zrovna rentabilní nafukování gum... ale jako frajeřina do kufru nebo na závody je to dobrý...



mám k tomu doma stažený patentový list z patentovýho úřadu..



uploadnul jsem to sem, kdyby ses chtěl mrknout.

leteckaposta.cz/401364741
20:32:50
03.09.2015
Antony - zrušená registrace
-> Vojťas: neboj, pro mě by to znamenalo moc předělávání a hlavně mám 3x450g láhve. CO2 nevadí, dusík je lepší ale toho do tyhle láhve fakt nedáš.
20:27:52
03.09.2015
King
To je peknej virti kostlivec :-) Nejlepsi je Majklova hláška: "Dusik se nerozpina vlivem teplot..." :-)
20:23:42
03.09.2015
Vojťas
-> Antony: Tomaso je ma myslim v inzerci 40 ale aby nestoupla cena 3 Tak ze CO2 do pneu nevadi? Spis bych to videl na nejaky prifouknuti, vis jak to je s tim kdyz potrebujes rezervu a sama by potrebovala vymenit 3
20:17:59
03.09.2015
Antony - zrušená registrace
-> Vojťas: By se mě hodily na paintball 1 vzduchu se neboj, domácí kompresory dávají 8-10 bar, CO2 má 57 bar 4 ale myslím, že na nafouknutí pneu na 2,5 bar vzduchem bude malá. Proto se plnily CO2 4
Extreme Tyres