skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vlečka nebo kyvka?
zaujala mě vlečko-kyvka, co takhle na nechat kyvku ale příčku přichytit na vlečkovou příčku i se silentem??? Áčka by nehrozily a zmizela by hlučnost, šlo by to provést???
-> vhml: je fakt ze nechapu proc na kyvce taky neudelali naboj kterej by se utahnul na kuzel a na to se pak daval buben ve stylu vlecky... Ale jak rikam, na bezny jezdeni je kyvka postacujici, na zavodni ucely nebo tak je ta vlecka temer nutnost...
LR alebo L/A

Já prostě na kyvce nepřenesu přes srdce ty brzdy. Gufera můžu měnit jak chci a stejně to prosakuje pořád a když se chci jen tak pro pořádek do brzd podívat tak musím vzít stahovák atd. Na vlečce vezmu šroubovák, povolím dva šroubky a hned vidím do brzd který jsou krásně suchý...
-> Tuner#2: tak ja jezdil na uzkej kyvce, sirokej kyvce a sirokej vlecce jako ty, a jak uz sem psal tak sem zase zasadni rozil emkovy vlecak/kyvka nevidel. Ale s tou vleckou sem nekravnul, takze nemuzu soudit v extremnich pripadech. Jinak ta Molcanovo jde z vlecky ale prave ze ma mensi uhel kyvani a pevnejsi ulozeni tak to je uplne jinde myslim.
-> Syny: No jinde, vždyť je to skoro stejné, jen s pevnějším uchycením v kasli a menším úhlem kývání, ale jinak všechno je z vlečky. A co se týče jízdních vlastností, tak mám najeto dost jak z úzkou, tak Mkem, tak vlečkou a pokaždý to byl krok kupředu směrek k lepším jízdním vlastnostem a předvídatelnosti ovládání. Kdo nezkusil, bude pořád vychvalovat kyvku
nadruhou stranu neříkám, že kyvka je snad špatná a dá se s ní i jezdit bokem viz. mr. Eidy, ale tam je to o jiných pružinách a tlumičích, kdy má ta náprava jen minimální zdvih.

-> Syny: No profil mam 60. A jel sem z Rapidem a po ty sami ceste jako s moji skoduli a neuskocilo ani ň.
-> Syny: ja neříkám že nejde :) Taky jsem jezdil na kyvce (úzké) rychle. Ale vlečka je podle mě zase o kousek dál...
-> Tuner#2: Tak to uz sou napravy uplne jinde :)
-> Řízek: Taky na to ma vliv profil gumy. Ale jinak to zaplave pac to je mekky uchyceni a je to takovy jako proste - no skodovka :) Dela to i vlecka, ale min...
-> Honza M: poprvy mi na kyvce ulit zadek kdyz sem ve 120ti bral prudkou zatacku na malinko podhustenejch kolech... A to tam sou tlumice se 130ti tisicema a sedly pruziny... Takze rychla jizda jde i s kyvkou :)
-> Řízek: Taky na to ma vliv profil gumy. Ale jinak to zaplave pac to je mekky uchyceni a je to takovy jako proste - no skodovka :) Dela to i vlecka, ale min...
-> Honza M: poprvy mi na kyvce ulit zadek kdyz sem ve 120ti bral prudkou zatacku na malinko podhustenejch kolech... A to tam sou tlumice se 130ti tisicema a sedly pruziny... Takze rychla jizda jde i s kyvkou :)
-> Tuner#2: Tak měla vlečka vypadat
-> Eidy: a proto dáváš Molčanovo svařenec, což je taková vylepšená vlečka 

-> Syny: Pruziny a tlumice sem mel novy a pri vymeteni diry mi to odskocilo ale ne jako ze mi prdel ulitne pul metru do vzuchu a 30 cm do boku ale proste sem cejtil ze mi ta pzdel trosku nekam odplavala.
-> Syny: ještě že jsi to zkrátil. Něco dlouhýho by se mě nechtělo číst
Máš pravdu že kyvka je jednoduchá, ale tím všechny výhody končí
Jezdíl jsem na obojím. Na kyvce pomaleji. Vlečka snese víc a když jsou tam ještě tvrdší péra tak je to
Ložiska jsem zatím neřešil a nemyslím že to je takovej problém. Nic nehučí... A pochybuju že ten předemnou je měnil


Jezdíl jsem na obojím. Na kyvce pomaleji. Vlečka snese víc a když jsou tam ještě tvrdší péra tak je to

Ložiska jsem zatím neřešil a nemyslím že to je takovej problém. Nic nehučí... A pochybuju že ten předemnou je měnil
-> Syny 16.06.08 20:16:15:








-> petr s: 

-> Matthes z TechWebu: nikam nam synyho neber-> Syny: pekne a pravdivo napisane
-> Matthes z TechWebu: Nech nám ho tady nikam ho netahej
-> Syny: Tak pod na TW ... si tam napsal jen jeden prispevek zatim 

-> petr s: krasne dlouhy a plny chyb :) Ale snad to prelouskate ;)
-> Syny: To je krásně dlouhý proslov ale máš pravdu
-> Nwkt 16.06.08 15:52:15: Ale picu, jen mi nebavi pak poslouchat debilni narazky. Takze to tady hodne omezim.
Jinak k tematu - ano vlecka je konstrukcne lepsi. Ale kdyz si clovek predstavi co vsecko tam je, miliok kulicek nebo jehicek, sami manzety, silentbloky a lziska, ktery furt huci a podobne + se k tomu pripocte dostupnost novejch dilu, tak pro me byla kyvka jasna volba. Ten kdo pise o padani kola je fakt blazen a mel by se semnou svezt a videt co provadim s kyvkou a nikdy se nci nestalo. Zadny kolo neupadlo, nazacalo tect gufero, proste nic... Gufero mi teklo akorat na cervenej po "odbornem" stahnuti bubnu v servisu velkou palici - takze vyskocila pruzinka z gufera.
Kdyz se nad ti mclovek zamysli, tak vlecka je lepci v tom ze min meni geometrii pri propruzeni, coz se hodi hlavne pro prasojizdu nebo zavody. Pokud to je na obyc jezdeni tka bohate poslouzi kyvka s tim, ze se na ni vsecko da sehnat novy (alespon ty podstatny dily jo) a neni to vubec slozita naprava. Ac sem teda ze zacatku s tim bojoval a nevedel co a jak, tak ted se toho fakt nebojim. Zkratka kdyz se kyvka dobre vymezi u prevodovky a dobre se utahne buben a obcas se to vsechno zkoukne, tak si myslim ze to je naprost pohodava naprava. To uskakovani zadku co popisuje Rizek je pravda, ale hodne v tom maj prsty tlumice. Pokud sou novy tlumice, pruziny buchty a kyvka je v dobrym stavu tak uskakovani zadku temer nehorzi pokud se s tim nevymetaj metrovy diry nebo se s tim neskace na rally. To je to sami jako kdybych tu furt predhazoval ze u vlecky vyskakujou tripody nebo huci loziska a tak dale.
Ale pokud sou obe napravy tip top, tak je pravda ze kyvka ma vetsi hlucnost. Pokud vlecka nema na sracku loziska (jako ze 99% vlecek je na sracku ma), tak je opravdu tissi. A co sem sledoval tak i po vymene je otazka chvilky a ty loziska huci zas. Je to totiz debilne vymsleny, pac to vnitrni lozisko mam dojem, ze tam je nalisovany z obou stran - jak ze strany hridele, tak ze strany vnejsiho ulozeni a to vnejsi je taky tak, takze uz to je pouzakza do riti podle me, pac kdyz se hridel vlivem teplot malinko roztahne nebo smrsti, tak se to hejba prave v tom lozisku a to se znici. Je to takova moje teorie, takze za to ruku do ohne nedam a nehodlam to tvrdit, ale myslim, ze by na tom neco bejt mohlo.
Ale pocitej s tim, ze pokud nedas vlecku, tak nejsi skodovkar
Jinak k tematu - ano vlecka je konstrukcne lepsi. Ale kdyz si clovek predstavi co vsecko tam je, miliok kulicek nebo jehicek, sami manzety, silentbloky a lziska, ktery furt huci a podobne + se k tomu pripocte dostupnost novejch dilu, tak pro me byla kyvka jasna volba. Ten kdo pise o padani kola je fakt blazen a mel by se semnou svezt a videt co provadim s kyvkou a nikdy se nci nestalo. Zadny kolo neupadlo, nazacalo tect gufero, proste nic... Gufero mi teklo akorat na cervenej po "odbornem" stahnuti bubnu v servisu velkou palici - takze vyskocila pruzinka z gufera.
Kdyz se nad ti mclovek zamysli, tak vlecka je lepci v tom ze min meni geometrii pri propruzeni, coz se hodi hlavne pro prasojizdu nebo zavody. Pokud to je na obyc jezdeni tka bohate poslouzi kyvka s tim, ze se na ni vsecko da sehnat novy (alespon ty podstatny dily jo) a neni to vubec slozita naprava. Ac sem teda ze zacatku s tim bojoval a nevedel co a jak, tak ted se toho fakt nebojim. Zkratka kdyz se kyvka dobre vymezi u prevodovky a dobre se utahne buben a obcas se to vsechno zkoukne, tak si myslim ze to je naprost pohodava naprava. To uskakovani zadku co popisuje Rizek je pravda, ale hodne v tom maj prsty tlumice. Pokud sou novy tlumice, pruziny buchty a kyvka je v dobrym stavu tak uskakovani zadku temer nehorzi pokud se s tim nevymetaj metrovy diry nebo se s tim neskace na rally. To je to sami jako kdybych tu furt predhazoval ze u vlecky vyskakujou tripody nebo huci loziska a tak dale.
Ale pokud sou obe napravy tip top, tak je pravda ze kyvka ma vetsi hlucnost. Pokud vlecka nema na sracku loziska (jako ze 99% vlecek je na sracku ma), tak je opravdu tissi. A co sem sledoval tak i po vymene je otazka chvilky a ty loziska huci zas. Je to totiz debilne vymsleny, pac to vnitrni lozisko mam dojem, ze tam je nalisovany z obou stran - jak ze strany hridele, tak ze strany vnejsiho ulozeni a to vnejsi je taky tak, takze uz to je pouzakza do riti podle me, pac kdyz se hridel vlivem teplot malinko roztahne nebo smrsti, tak se to hejba prave v tom lozisku a to se znici. Je to takova moje teorie, takze za to ruku do ohne nedam a nehodlam to tvrdit, ale myslim, ze by na tom neco bejt mohlo.
Ale pocitej s tim, ze pokud nedas vlecku, tak nejsi skodovkar

-> minno: No ja nevim no ale s kyvkou nemam dobry zkusenosti. 2x mi padalo kolo a to ve spatnym stavu nebyla, je to vevnitr hlucny a kdyz vemes nejakou nerovnoust tak ta prdel odskakuje, no je to asi kazdyho vec ale kyvka

-> minno: suhlasim 

-> Řízek: alebo aj kyvku by mohol dat

-> Herbi: Jednoznacne zvol vlecku jestli je v dobrym stavu

-> minno: ano ano... vlečku plnu novejch poloos kdyby praskla na cestě a upadlo kolooo



teda napravu nech da kyvku ale nech vlecku zapoji za auto na tazne - s kopou dielov keby sa mu to rozsypalo

-> Pavel P.: suhlas

Vlecko-kyvka 

-> Herbi: dej vlečku.... 

-> Herbi: tak tak na kyvke mas lacne diely jednoducha konstrukcia vydrzi tiez dost nevypadavaju polosy nerobia sa acka nekrutia pozdlzne ramnea a diely zozenies v kazdej prhlave
-> Herbi: nie, ale vážne, daj kyvku, je lepšia
-> Nwkt:
-> Nwkt:

-> Nwkt: tiez kyvka
-> minno: A je to 1:1 

Herbi 16.06.08 17:11:24 napsal:
tak já mám doma obojí ještě uvidím ale asi vlečkudej vlečku
tak já mám doma obojí ještě uvidím ale asi vlečkudej vlečku
Herbi 16.06.08 17:11:24 napsal: tak já mám doma obojí ještě uvidím ale asi vlečku
daj kyvku...
daj kyvku...
tak já mám doma obojí ještě uvidím ale asi vlečku
-> Nwkt: asi jo :)
-> suri: že prodá škodovku a koupí si normální auto
-> Herbi: a co si si vybral nakoniec?
tak zatím díky za rady hoši

Matthes z TechWebu 16.06.08 16:08:39 napsal: A co udelat kompromis a dat na jednu stranu auta vleckove zaveseni a na druhou stranu kyvkove? Pricka se da vleckova, prevodovka vleckova, akorat se da jedna priruba kyvkova ... a diferak taky tak





-> Herbi: kyvka inak kolko kolies ti odpadlo?
A co udelat kompromis a dat na jednu stranu auta vleckove zaveseni a na druhou stranu kyvkove? Pricka se da vleckova, prevodovka vleckova, akorat se da jedna priruba kyvkova ... a diferak taky tak 

-> vhml: Syny je uraženej a odmítá přispívat kamkoliv mimo svoje auto a pár dalších známejch 

Kyvku??? Nikdy víc :-D
Tady ještě poteče krev, jen co se objeví Syny :-D
Tady ještě poteče krev, jen co se objeví Syny :-D
-> Herbi: Jestli máš kompletní novou tak ji tam klidně dej
-> Herbi: Ačka jsou produkt zanedbaný udržby..... a neni to problem jen vlečky ale kyvky, vyhoda vlečky je že se ti nezlomí poloosa ale kolo ti upadnout taky může a na vině je opět udržba.
ale vlečka je rozhodně lepší volba než kyvka 


Obě stojí za pendrek.

