skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Souosost?
-> minno: na nekterejch autech to je docela dost videt, proste kdyz z dalky dojizdis auto tak to poznas...
-> Majkl: Geometrii ti udělá pneu Šafránek Českomoravská P8 mezi Balabenkou a Harfou, mají laser a kluci jsou tam šikovný a ochotný cca 1000.-
-> Majkl: je to dva týdny co byl známej na laserový geometrii a tam ti vůbec nekoukají na prahy tam měří všechny čtyři kola vůči sobě a ještě abys měl volant rovně,stálo ho to 700 a je to perfekt taky mu to furt táhlo do boku,jo bylo to v barumce a celou dobu si byl u auta a mohl je sledovat tak si tam zajeď
-> minno: tak to nemas tak maoc jako ja :)
Nwkt 18.04.08 23:08:54 napsal: -> minno: Místo dvou stop čtyři, prostě to auto jede našikmo
ty vidíš na aute ktoré ide pred tebou koľko za sebou zanecháva stôp? Ja teda nie...
-> Majkl: nj, ale to je (bolo) potom len jedine tou rozhodenou súososťou. Ja mám momentálne tiež ešte stále 4 stopové vozidlo, zadná náprava je mierne hodená doľava, ale pocity ako popisuješ som nepostrehol. Auto ide rovno, neustreľuje, chodievam s tým aj po diaľnici 140 a pokiaľ nefúka silný vietor, tak to drží stopu :)
ty vidíš na aute ktoré ide pred tebou koľko za sebou zanecháva stôp? Ja teda nie...
-> Majkl: nj, ale to je (bolo) potom len jedine tou rozhodenou súososťou. Ja mám momentálne tiež ešte stále 4 stopové vozidlo, zadná náprava je mierne hodená doľava, ale pocity ako popisuješ som nepostrehol. Auto ide rovno, neustreľuje, chodievam s tým aj po diaľnici 140 a pokiaľ nefúka silný vietor, tak to drží stopu :)
-> Majkl: No jak jsme jeli do těch Plas tak jsem si řikal že jedeš nějak divně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Spíše zatočíš doleva a zadek skočí doprava jako bys dostal smyk prostě nejede tam kam chceš
-> Majkl: volant nakrivo abys jel rovne atd vid ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Majkl: Dělá to psí kusy to je pravda
-> minno: jelo to nasikmo jak pise Nwkt, nesedelo to pri jizde rovne a treba u niceho nic ti auto ujelo 50cm nastranu (ve 130 a vys) do zatacky ne sedelo, plavalo to, obcs byl problem jet vubec rovne :)
-> minno: Místo dvou stop čtyři, prostě to auto jede našikmo
-> Majkl: tak ja neviem, ale tu u nás sa už s inou ako laserovou digi geometriou už hádam stretnúť ani nedá, aspoň neviem o takej....
Ale aj tak by ma furt zaujímalo, ako a v čom to pri riadení cítiť...?
Labros 18.04.08 12:00:19 napsal: -> Majkl: (možná bych to našel ještě na fotce když jsem jel za tebou do Milovic )
to prosím ťa kde ako bolo vidieť jazdou za ním?
Pavel P. 18.04.08 12:51:07 napsal: pokud si pamatuju jak jsi jel ještě před lakem k lakýrovi tak to taky jelo bokem.. takže s výměnou prahů to nemá nic společnýho..
jak jelo bokem? celkom nerozumiem, ako.
Ale aj tak by ma furt zaujímalo, ako a v čom to pri riadení cítiť...?
Labros 18.04.08 12:00:19 napsal: -> Majkl: (možná bych to našel ještě na fotce když jsem jel za tebou do Milovic )
to prosím ťa kde ako bolo vidieť jazdou za ním?
Pavel P. 18.04.08 12:51:07 napsal: pokud si pamatuju jak jsi jel ještě před lakem k lakýrovi tak to taky jelo bokem.. takže s výměnou prahů to nemá nic společnýho..
jak jelo bokem? celkom nerozumiem, ako.
-> Labros: to bylo jeste origo, takze hlinikova - akorat uz to moc nepripominalo ten tvar kterej to melo mit... Ale hlavne ze si nauctovali geometrii i za zadek...
Majkl: a co tak podla prednej napravy ? ono pokial borci maju geometriu z roku pane tak zapomen ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Majkl: Laser udělá souosost ale v těch papírech je to jinak napsáno
-> Syny: a to byla ještě ta hliníková? nebo plast?
-> havlik: NJ odborníci na svých místech.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: když mluvíš o těch solidních firmách byl sem v autorizovaném servisu škoda TUKAS v Berouně kde pána na přijmu napřed omylo jen když sem řekl že mam 130tku a po tom co sem ho ubezpečil že vše je z nových dílů zmizel na dílnu a za 5minut se vrátil s tim že maj novou mašinu a ta nastavuje až od favorita výš. Druhou super zkušenost mam s Pneu Chára pobočka Rudná u Prahy kde mě technik řekl že se přece na škodovce na zadní nápravě nic nenastavuje. Tak to pak zvedl na tu geometrii a se slovy že tuhle nápravu vidí poprvé sem se málem zhroutil já
takže ani tady sem nepochodil
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> sep: LOL ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Majkl: Chce to nakou solidni firmu. Ja byl v Auto CB (celkem vyhlasenej servis Skoda tady) a nauctovali si 700 za geometrii. Prej nastavili zadek predek. Mno a co nevidim pri sundani zadni napravy. Kostka totalne zahnila v ramenu - neslo ji domluvit ani velkym kladivem. Takze vzhledem k tomu, ze mi ji vzadu "nastavili" tak mi za 4 mesice asi kostka totane prihnila k ramenu :)
-> Labros: tak ale na to maj bejt vybavený a připravený že většina škodovek nemá původní prahy případně nemá žádný
-> Labros: ale v auto krasny mi nerekli nic :) to mi rekli dneska na spojovaci :)
-> Pavel P.: to neříkal. V Auto Krásný mu řekli že nemůžou udělat souosost protože tam už prý nemá kontrolní bod na prahu.
-> Pavel P.: s vymenou prahu ma spolecneho to, ze to uz podle tech der nejde seridit spravne, ne to ze se to tim rozesteluje :) na geometrii jsem byl pred vymenou prahu a tam tu souosost asi nedelali vubec..
pokud si pamatuju jak jsi jel ještě před lakem k lakýrovi tak to taky jelo bokem.. takže s výměnou prahů to nemá nic společnýho..
-> Labros: to si jistej skoro jsem :) ale co vim tak by to melo byt kolem 1200 a v Auto Krasny jsem platil taky tak nejak a pekne to tak posrali
-> Majkl: pro tebe o něco dál pro mě jediná možnost kde v okolí dělat geometrii![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Majkl: Auto-Jarov? jseš si jistej, že to nebude nejdražší geo v Praze??
-> havlik: no ale je to o dost dal :)
-> Majkl: jinak v Auto rollo maj taky laser
diky vsem, uz jsem se bavil primo s technikem na Auto-Jarov a nemel by byt pry problem, maji tam laser. Jen pry s dostupnosti nahradnich dilu v pripade nutnosti :) tak jsem ho ubezpecil ze nic potreba nebude :))
-> Majkl: mno prahy mam origo ale u rapida byly dělaný práhy a to eště tak že to někdo asi páchal z naohybanejch plechů doma a udělali jí taky ale dělej jak myslíš já ti jen dávam zkušenost a taky vim že nikde jinde než tady to v okolí nedělaj. A tim že máš volání zadarmo tak tam zkus zavolat za to nic nedáš ten pán je vcelku dost příjemnej a dá se s nim domluvit
-> havlik: njn ale asi ne prahy ne? tak s emeli ceho chytit
1) Dá se udělat tak, že změříš vzdálenost od prostředku nápravnice (má zespoda dírku) ke středům zadních kol nebo něčeho na zadních ramenech (šroub spojení ramen, okraj brzdového štítu apod.). Na to stačí svinovací metr. No a sousost je na světě.
2) Pokud máš k dispozici laserové zařízení tak nasadíš přípravky na každé kolo, a pak změříš vzdálenost mezi středy kol na každé straně a souosost je taky hotová.
Sbíhavosti jsou pak "dílem okamžiku".
2) Pokud máš k dispozici laserové zařízení tak nasadíš přípravky na každé kolo, a pak změříš vzdálenost mezi středy kol na každé straně a souosost je taky hotová.
Sbíhavosti jsou pak "dílem okamžiku".
-> sep: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Majkl: šak mě to jezdí rovně a taky sem tam dával nápravy jiný a nově složený
-> Tuner#2: -> jack51: díky za info, zkusim se teda objednat na laser.. a uvidim co mi reknou..
-> Majkl: :počkej až jak to pořeší VeTeV se svým T-34 GLS,ten až najede na geo tak všichni v monterkách utečou .-)
-> Majkl: Je kousek od té patky na hever směrem dozadu. Já jezdím na laser geometrii, ale souosost teda dělal tím přípravkem. lépe řečeno na jedné straně tu díru nemám, tak jsme to ale vyměřovali dle jiných záchytných bodů a podle toho jí udělali. Až pak se dělá sbíhavost s tím, že pak hýbež s každou stranou o stejný kus dopředu/dozadu a nakonec jsme udělali sbíhavost v předu.
-> Majkl: No ja myslim ze urcite, protoze na novych autech uz zadny kontrolni body ala skodovka nejsou a taky ti to zmeri.
On z tech techniku me nikdo nedokazal vysvetlit jak to funguje (jsou holt jenom uzivatele), ale ma teorie je ze kola s tema pristrojema jsou rohy ctverce (spis teda lichobezniku v pripade skodovky - zadni naprava je uzsi) no a porovnava to namerene hodnoty s temi predepsanymi v PC a kontroluje to, aby vzdalenosti na leve a prave strane auta byly stejne, takze to ve vysleku nemeri vzdalenost od prahu, ale primo od predniho kola.
On z tech techniku me nikdo nedokazal vysvetlit jak to funguje (jsou holt jenom uzivatele), ale ma teorie je ze kola s tema pristrojema jsou rohy ctverce (spis teda lichobezniku v pripade skodovky - zadni naprava je uzsi) no a porovnava to namerene hodnoty s temi predepsanymi v PC a kontroluje to, aby vzdalenosti na leve a prave strane auta byly stejne, takze to ve vysleku nemeri vzdalenost od prahu, ale primo od predniho kola.
-> havlik: i souosost? s vyvarenejma prahama? nebo tam maj lejzr?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Majkl: hele mě to dělali v autorolo na Vráži (Vráž kousek od berouna) a dělali to jak na rapidu tak na 125tce a nebyl problem.
Kontakt 731503480
Kontakt 731503480
-> Tuner#2: ok sorry, tak to není od držáku heveru ale od díry poblíž držáku zevnitř prahy...
-> Tuner#2: a nevis kde ta dira je? podival bych se jestli ji tam porad mam, jestli neni pryc se staryma prahama ?
-> Labros: na to si netroufam..
-> jack51: takze rikas ze laserova geometrie by tomu mohla pomoct resp vyresit?
-> Labros: na to si netroufam..
-> jack51: takze rikas ze laserova geometrie by tomu mohla pomoct resp vyresit?
-> Labros: Od držáku heveru je pěkná blbost.
Měří se od jedné díry na vnitřní straně prahu a ta se většinou nemění, takže by to měli udfělat, je otázka zda se jim do toho bude chtít.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Majkl: a jestli máš nastavenou sbíhavost, ale zadní náprava ti běží špatným směrem a víš kterým (možná bych to našel ještě na fotce když jsem jel za tebou do Milovic
) tak bys musel posunout spoje ramen na každý straně ale na opačnou stranu, aby zůstala sbíhavost a změnil se jen směr.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No tak me na laserove geometrii tvrdil ze prahy na to nemaji vliv, protoze vuci nim se nic nemeri, to vadilo driv kdyz se to merilo trubkou proti stredu hridele.
Jinak kdyz jsem byl na geometrii s uzovkou cca 2roky zpet, tak jsem dostal protokol kde bylo nakresleny a okotovany postaveni naprav vcetne souososti - to ze jsem tam byl 2x a musel jsem jim vysvetlovat jak se vlastne zadni naprava serizuje je vec jina ...
No a ted se 136kou me dal jenom protokol s hodnoatama a o souososti ani zminka, ale vzhledem k tomu ze pristroj resil zvlast levou a pravou stranu, tak si myslim ze je v tom i ta souosost zohlednena
Jinak kdyz jsem byl na geometrii s uzovkou cca 2roky zpet, tak jsem dostal protokol kde bylo nakresleny a okotovany postaveni naprav vcetne souososti - to ze jsem tam byl 2x a musel jsem jim vysvetlovat jak se vlastne zadni naprava serizuje je vec jina ...
No a ted se 136kou me dal jenom protokol s hodnoatama a o souososti ani zminka, ale vzhledem k tomu ze pristroj resil zvlast levou a pravou stranu, tak si myslim ze je v tom i ta souosost zohlednena
-> Majkl: takže ti udělali sbíhavost na zadku? možná bys to mohl u nich reklamovat, ale mají pravdu, že podle novejch prahů se to už nedá změřit. Nejdřív se má udělat souosost (vzdálenost středů kol od držáků heveru) a pak se dodělá sbíhavost (kola se posunujou posunou na obou stranách souměrně, aby souosost zůstala)
Neuměli by změřit tu souosost od jinýho bodu, než držáku na hever?
Neuměli by změřit tu souosost od jinýho bodu, než držáku na hever?
teda pred lakem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Labros: jj delali, hned jak jsem tam dal podvozek jeste prd lakem.. ale ta spatna souosost se projevuje porad..