skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co vydrží poloosa na vlečce
prohledat
60 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.02.2008 do 06.01.2009, založil/a Shade Nouf
-> 105: no my ti rozumieme od zaciatku, ale daj si povedat, ze nedostatok vazeliny neni dovod na to, aby ti vyletela poloos. je to proste logicka hovadina. rovnako by ti vyletela uplne sucha a rovnako keby si tam natlacil pol kila tuku
-> Klubko_: ano nejak tak se to myslel prave to pnuti :D mas pravdu ale to cvakani(pri malem mnoztvi vazeliny) je tam potom markantni ja sem vzdycky poznal ze kdyz zacala v zatacce cvakat tak ze na 100 pro vylitne ,,, az po tom co sem to tam napral tak to prestalo :D.. ted uz si rozumime 

-> 105: ale kvuli tomu, ze mas malo vazeliny v kloubu ti nevyskoci. To vyskoci kvuli tomu, ze se pri odlehceni kola naklonem auta tim, ze to posles do smyku pres rucku nebo v hodne ostre zatacce se prilis zvetsi vzdalenost prevodovky vuci ramenu a sup a je venku. Da se tomu zabranit pouzitim tvrdsich tlumicu, ktery nepusti rameno dolu tak rychle anebo namontovanim omezovacich pasu. Pokud ti to dela porat na jedne strane, tak reseni muze byt podlozka mezi poloosu a unasec kola v ramenu.
A do kloubu k prevodovce i ke kolu se ma davat predepsany mnozstvi tuku. Tusim 80g ke kolu a 100g k prevodovce. Ale tema hmotnostma si nejsu jistej.
A do kloubu k prevodovce i ke kolu se ma davat predepsany mnozstvi tuku. Tusim 80g ke kolu a 100g k prevodovce. Ale tema hmotnostma si nejsu jistej.
po nacpani toho domku poradnou davkou vazeliny se mi uz opravdu nestalo ze by to vylitlo nebo cvakalo v prujezdu zatackou (coz je logicky),,, predtim sem treba tyden jezdil s poloosou kde na tripodu nebyly ty loziska 3 ale dva :D jenom to chce opatrne ject a da se to ..ovsem potom byl ten domek k.o
-> Syny: jj .. mno nejak extremne vysoky ee-> Zaki: vzelina vymezuje vuli mezi tim kloubem samotnym a tim domkem .
-> Klubko_: jak sem to mohl napsat? zcela normalne jako ty muzes psat prispevky svoje.. vyjadruju svuj nazor
-> Klubko_: jak sem to mohl napsat? zcela normalne jako ty muzes psat prispevky svoje.. vyjadruju svuj nazor

105 05.01.09 16:32:11 napsal: panove vleckova poloosa me vylitla celkem 3× vzdy to bylo malym mnozstvim vazeliny ,nebo jestli chcetre mazaciho tuku.. jednou pri prujezdu zatackou a do zadnyho smyku sem se nedostal pac zafungoval diferak a to co se tocilo zastrceny (domek poloosy) melo za nasledek to ze druha strana nebyla pohanena vubec::) takze zadnej smyk a jiny rodeo nebylo.. a potom sem 2× svoji blbosti pokousel v cca 60– 80 udelat driftik pres rucku podkopnout a pod plynem a jak tam bylo malo vazeliny tak proste pri tom pnuti vyklouzla ven …takze sem koupil new krizky (trripod) na staryho favorita plug and play :D: a jezdim dal
-> Zaki: jak tohle mohl napsat???
-> Zaki: jak tohle mohl napsat???
-> 105: a co s tym ma spolocne male mnozstvo vazeliny???
-> 105: Je to tim, kdyz se auto nakloni moc, tak proste ta hridel skrtne o ten vnejsek toho kloubu a vyskoci... Nemas to vzadu nakopnuty?
Edit: Vnejsek je mysleno ten obal ve kterym sou kulicky nebo jehlicky (nevim ted presnej nazev). Vyskakuje ale myslim prave ten vnitrni kloub (u prevodovky).
Edit: Vnejsek je mysleno ten obal ve kterym sou kulicky nebo jehlicky (nevim ted presnej nazev). Vyskakuje ale myslim prave ten vnitrni kloub (u prevodovky).
panove vleckova poloosa me vylitla celkem 3x vzdy to bylo malym mnozstvim vazeliny ,nebo jestli chcetre mazaciho tuku.. jednou pri prujezdu zatackou a do zadnyho smyku sem se nedostal pac zafungoval diferak a to co se tocilo zastrceny (domek poloosy) melo za nasledek to ze druha strana nebyla pohanena vubec::) takze zadnej smyk a jiny rodeo nebylo.. a potom sem 2x svoji blbosti pokousel v cca 60- 80 udelat driftik pres rucku podkopnout a pod plynem a jak tam bylo malo vazeliny tak proste pri tom pnuti vyklouzla ven ...takze sem koupil new krizky (trripod) na staryho favorita plug and play :D: a jezdim dal
-> MOLSO: já ani moc ne:D
-> Bagrr- máma mele Emu: tesime sa 

Tak až se pustím do opravy sptřebního dehťáka tak vám naohdím fotky jak vypadají poloosy po cca 25t km bez tuku cvakající jak sviňa:D
Škodovácký bohové jsou pokud vím dva, Laurin a Klement :-)
Syny 29.02.08 23:50:29 napsal: -> Gryzly: Mno on sam to svoje auto potom zrusil tim zpusobem, ze vyletel ze zatacky a hodil to 3x pres bednu :) Trochu paradox
Tak to ho musel předtim slyšet nějakej škodovkářskej bůh a učinil spravedlnosti zadost.



-> Syny: Tak na ně...na machýrky...taky jich pár znám...s pičou na masce:-) až dostal "nakládačku" s mým rápem tak byl taky klid...a mám pocit že ted jezdí...no světe div se...rapidem:-)
-> Gryzly: nezabil :) Ale auto mel total na kasi... Aspon podle doslechu... Kdyz se vysekal tak mi volal, bohuzel to bylo v jednu rano a ja spal, takze sem u toho nebyl...
Tovis musel si pre svoji holkou nejak zvednout sebevedomi... A to nemluvim o tom ze sem mu auto jednou poucel kdyz mel nakou babu a chtel s ni nekam jet (kdyz jeste nemel auto) mno a kdyz sem mu pred tou jeho stavajici predhodil jak mu bylo to auto dobry tak to predni vsechno zaprel :) Tim sem s nim tak nejak da se rict zkoncil :) Pak sme byli jeste jednou v hospode, zas tma mel naky blby kecy, ovsem uz ne pred svoji babou ale pred nejakejma slecnama co tma sedeli vedle u stolu :) Tam mel kecy ve stylu ze na Skodovku zadnou nesbalim (hlavne ze to Clio z 92 byl zazrak), tak sem mu odpovedel ze na rozmlacney klio tkay zadny nesbali a ze aspon umim narozdil od nej to auto ridit a ze kdyz si potrebuju zamrdat, tak si od nej auto nepoucim a byl klid
Tovis musel si pre svoji holkou nejak zvednout sebevedomi... A to nemluvim o tom ze sem mu auto jednou poucel kdyz mel nakou babu a chtel s ni nekam jet (kdyz jeste nemel auto) mno a kdyz sem mu pred tou jeho stavajici predhodil jak mu bylo to auto dobry tak to predni vsechno zaprel :) Tim sem s nim tak nejak da se rict zkoncil :) Pak sme byli jeste jednou v hospode, zas tma mel naky blby kecy, ovsem uz ne pred svoji babou ale pred nejakejma slecnama co tma sedeli vedle u stolu :) Tam mel kecy ve stylu ze na Skodovku zadnou nesbalim (hlavne ze to Clio z 92 byl zazrak), tak sem mu odpovedel ze na rozmlacney klio tkay zadny nesbali a ze aspon umim narozdil od nej to auto ridit a ze kdyz si potrebuju zamrdat, tak si od nej auto nepoucim a byl klid

-> Syny: už ani ty auta na piču nedržej v zatáčkách na cestě. ale asi se nezabil, co? Tolik štěstí zaráz senestává. ;-)
-> Gryzly: Mno on sam to svoje auto potom zrusil tim zpusobem, ze vyletel ze zatacky a hodil to 3x pres bednu :) Trochu paradox 

-> Syny: měl jsi ho svázat s Nwkt a naložit do užovky a projet s ním pár zatáček. by se dosral až po límeček.
-> Labros: Mno rikal mi to tak 2,5 - 3 roky zpatky :) To ten clanek jeste nebyl... To si totis vymyslel aby mohl machrovat :) Hlavne pred svou holkou, aby si dokazal ze je drsnej 

-> tomapa: ale později se ukázalo, že na jedno kolo dali novou gumu zatímco na ostatních nechali starý, a ještě něco tam bylo tentokrát podezřelýho..
-> Labros: a logan ne?
-> Syny:
Tak to se mu možná dostal do rukou ten článek ze Světa Motorů jak je i tady v článcích, jak tam kejvačka na ouže dělá v zatáčce psí kusy. Ale na střechu se převrátí akorát áčkovej mercedes 


-> Labros: Presne... Kamos kterej skodovku ridil 2x a to jeste tu mou... Vubec nikdy netusil ze sou rozdil uzovka a eMko, to sem ho zaucil az ja... Jednoho dne v hospode byl strasne chytrej. Tovis mel uz jiny auto z 92 roku s picou na masce, tak zacal poucovat jak uzky skodovky se v zatackach preklapej na strechu a tomu padej predni kola kdyz se nepromazou a podobny kecy
Nejvic mi dostalo jak sebejiste tvrdil ze uzovky se v zatacce prekalpi na strechu - nehlede na to ze 3 mecice predtim vubec nevedel jakej je ve skodaovkach rozdil a narodil se kdzy se skodovky prestavali vyrabet 


-> Gryzly: :)))) to víš v týhle zemi je každej odborník na škodovky 

-> Eidy: do kopce i z kopce, kruháče a aj další asfalt. ;-)
jsem takhle jezdil od listopadu do dubna. Každej mi říkal že mi určitě po pár kilometrech upadne kolo, že to je nějaký vykloněný. že prej to na škodovkách dělá, že upadávaj kola. ;-)
jsem takhle jezdil od listopadu do dubna. Každej mi říkal že mi určitě po pár kilometrech upadne kolo, že to je nějaký vykloněný. že prej to na škodovkách dělá, že upadávaj kola. ;-)
-> Gryzly: pěkný štafle. Tys jezdil okruhy a kopce nebo jak? 

Hele u auta mám i popis:
4.prasince 2003
Průser jak sviňa. Asi před měsícem jsem tam hodil 5Q a vlečku z rapida se strašnýma Ačkama. A včera jak jsem jel tak najednou rána jak prase, chcípnul motor, za pět sekund zhasly kontrolky a rádio. Tak zastavím kouknu co je a v motoru nic nevidím. Tak lehnu a vyletěl homokineťák na pravý straně. Jak se točil tak urval kabel mezi baterkou a startérem, rozsekl na startéru hliníkovej odlitek mezi statorem a elmg. spínačem a pak se namotal na bowden od sytiče. Ty tři ložiska samozdřejmě někde v písku na silnici. No DĚS!!! Tata mě musel odtahnout. Tak jsu teď nepojízdnej.
16. prasince 2003
Tak jsem to hodil už do kopy. Vzal jsem ten trojzubec z bývalý bráchový vlečky co měl na Gardovce. Ještě že ty klouby jsou stejný. Taky vím proč se ten homokloub vytrhl. Jak jsem asi měsíc předtím měnil tu nápravu a 5Q tak jsem asi málo dotáhl podélný ramena a vyklepal se mi šroub co drží to rameno v kastli. Takže ta strana nápravy držela jen na šikmým rameni. Moje blbost. Dnes jsem koupil ten hliníkovej odlitek kterej na startéru spojuje stator a elmg. spínač. Stál 220Kč.
A ještě foto áčka před vyztužením.
4.prasince 2003
Průser jak sviňa. Asi před měsícem jsem tam hodil 5Q a vlečku z rapida se strašnýma Ačkama. A včera jak jsem jel tak najednou rána jak prase, chcípnul motor, za pět sekund zhasly kontrolky a rádio. Tak zastavím kouknu co je a v motoru nic nevidím. Tak lehnu a vyletěl homokineťák na pravý straně. Jak se točil tak urval kabel mezi baterkou a startérem, rozsekl na startéru hliníkovej odlitek mezi statorem a elmg. spínačem a pak se namotal na bowden od sytiče. Ty tři ložiska samozdřejmě někde v písku na silnici. No DĚS!!! Tata mě musel odtahnout. Tak jsu teď nepojízdnej.
16. prasince 2003
Tak jsem to hodil už do kopy. Vzal jsem ten trojzubec z bývalý bráchový vlečky co měl na Gardovce. Ještě že ty klouby jsou stejný. Taky vím proč se ten homokloub vytrhl. Jak jsem asi měsíc předtím měnil tu nápravu a 5Q tak jsem asi málo dotáhl podélný ramena a vyklepal se mi šroub co drží to rameno v kastli. Takže ta strana nápravy držela jen na šikmým rameni. Moje blbost. Dnes jsem koupil ten hliníkovej odlitek kterej na startéru spojuje stator a elmg. spínač. Stál 220Kč.
A ještě foto áčka před vyztužením.
-> Bagrr: No mě se to stalo asi měsíc po tom co jsem tam dal vlečku zaručeně bez áček. ( s áčkam jak prase, takový tu nikdo nikdy neměl) A kvuli těm áčkům a vymačkanýmu silentbloku na šikmým raměni se ten kloub rozkočil. navíc jsem měl vlečkový pružiny a domky z kyvky, takže nevvyšší kombinace a áčka k tomu. když jsem pak dal nový vyztužený ramena tak už byl klid.
-> Gryzly: Čoveče podobnej problém sem měl akorát teda že mi to vyhnilo:_D Zaplať pánbůh mi teda poloosa nevyskočila:-D a to sem s tim jedzil takhle minimálně dva měsíce než sem přiišel na to porč to sakra při prompružení nějak divně cvaká

-> Gryzly: Tak to jo. Teď je to jasný jak facka. Díky.
-> Eidy: šroub který drží podélné rameno přes silentblok do karoserie se vyklepal a vypadl a zelá polonáprava držela aorát na silentbloku šikméhoramene v příčce převodovky. tím pádem to mohlo trochu měnit rozchod a vyskočil vnitřní kloub poloosy.
-> Gryzly: to nechápu Jako že se podélný rameno kývalo volně v silentbloku tak vyskočila poloosa resp. kloub? Specifikuj to nějak blíž.
-> m8rinek: docela to vybrovalo i mě a to jsem to měl prasknutý jen trochu. Ta hřídel se prostě vyosí. a při takových 500-1000 otáčkách na hřídeli už ty vibrace jsou znát hodně.
-> Bagrr: Jo mě vyskočil vnitřní kloub kdysi na straně co je startér. Roztrhnutý těleso feldího startéru, urvanej plus kabel od baterky, a zbytek poloosy namotanej na bowdenu od sytiče, kterej to vytrhlo z karburátoru. Docela masakr.
A příčina? nedotaženej šroub v silentbloku podélnýho ramene, který se vyklepal a podélný rameno chodilo pak volně.
-> Bagrr: Jo mě vyskočil vnitřní kloub kdysi na straně co je startér. Roztrhnutý těleso feldího startéru, urvanej plus kabel od baterky, a zbytek poloosy namotanej na bowdenu od sytiče, kterej to vytrhlo z karburátoru. Docela masakr.
A příčina? nedotaženej šroub v silentbloku podélnýho ramene, který se vyklepal a podélný rameno chodilo pak volně.
-> m8rinek: tak si představ jak to muselo bouchat a s tou vůlí co tam byla(skoro půl otáčky), tak někde v zatáčce při podřazení a plným plynu to mohlo solidně škubnout a hle smyk je tu. Nehledě na to, že třeba při předjíždění to mohlo rupnout úplně a buďto ho to rozhodit a mohl tuknout předjížděné auto, nebo by mohl zrovna spěchat protože do protivky už někdo jede a když ti auto najednou začne zpomalovat tak by to asi nebylo nic příjemnýho

-> Shade Nouf: tak mě napadá, proč by se vymetal? vždyť by to ,,jen,, přestalo jet, navíc o takovymhle vaklu musel vědět už dlouho, to je přeci znát, za jak dlouho se to takhle mohlo vymlít to si netroufám odhadovat
-> Bagrr:
-> rsvancara:

-> rsvancara:



Bagrr : pravda, kdyz rupne u kyvky polosa, tak vetsinou upadne kolo, vylagruje lem, urve brzdovou trubicku, takze to ani nebrzdi a pulka auta se rozflaka o asfalt :-)
-> Gryzly: Pzitivum kyfky naopak: Když ti rupne poloosa nerozfláká ti za jízdy půlku věcí který jí přijdou do cesty

a já jelikož mám už druhé auto s vlečkou, tak budu v řadách zastánců vlečky a udělám z toho samá pozitiva a sociální jistoty. ;-)
1) u kyvky cokoliv co praskne tak spadne do převodovky a máte o problém víc.
2) když prasknou kameny a to se občas stane, tak když se to neopraví tak pak praskne i ten čep a nejezdíte.
3)Todle muselo bez prstenců jezdit hodně dlouho, když se komplet celej vnitřek dokázal takhle pěkně rozemlítna vazelinu s přídavkem Fe.
4) eště by to i nějakou dobu jezdilo, než by se to celý užužlalo.
5) výměna nezabrala určitě víc jak hodinu.
6) dál mě už nic nenapadá.
Já začátkem ledna taky měnil poloosu, něco mi tam rupalo, nejdřív jsem myslel že to prasklo suché ložisko v šikmým rameni. Ale když jsem pod to lehl, viděl jsem že z prasklé manžety čouhá jakejsi kus železa. Poprvé mi to začalo škubat někdy koncem listopadu, takže takových 3000km jsem s tím najezdil i když to škubalo jen občas. A manžeta mohla být prasklá i pul roku.
Když jsem vyměnil poloosu za jinou z několika co mám doma, tak jsem tudle trozdělal vymyl a todle na mě vykouklo. vazalíny tam moc nebylo, ale šupinky žádný.
1) u kyvky cokoliv co praskne tak spadne do převodovky a máte o problém víc.
2) když prasknou kameny a to se občas stane, tak když se to neopraví tak pak praskne i ten čep a nejezdíte.
3)Todle muselo bez prstenců jezdit hodně dlouho, když se komplet celej vnitřek dokázal takhle pěkně rozemlítna vazelinu s přídavkem Fe.
4) eště by to i nějakou dobu jezdilo, než by se to celý užužlalo.
5) výměna nezabrala určitě víc jak hodinu.
6) dál mě už nic nenapadá.
Já začátkem ledna taky měnil poloosu, něco mi tam rupalo, nejdřív jsem myslel že to prasklo suché ložisko v šikmým rameni. Ale když jsem pod to lehl, viděl jsem že z prasklé manžety čouhá jakejsi kus železa. Poprvé mi to začalo škubat někdy koncem listopadu, takže takových 3000km jsem s tím najezdil i když to škubalo jen občas. A manžeta mohla být prasklá i pul roku.
Když jsem vyměnil poloosu za jinou z několika co mám doma, tak jsem tudle trozdělal vymyl a todle na mě vykouklo. vazalíny tam moc nebylo, ale šupinky žádný.
-> Syny: Njn, ja jsem nikdy na kyvce nemel tolik oleje v prevodovce abych to vyzkousel
. No pekny hovada v servisu
.


-> jack51: ta dirka ja ale decentne k hovnu :) Ta funguje jen tahda kdyz to tece malo. Kdyz to tece vic tak se to odstredivou silou stejne za jizdy rozcaka po celym bubnu a kdzy zastavis tak jaka je sance ze te dirka bude zrovna dolu aby to odteklo?
Me to gufero teklo celkem malo a dirka nedirka uz to bylo v bubnu... Bylo to diky tomu ze v servisu mi pri stahovani bubnu pouzili ten malej stahovak co se do nej triska kladivem (i pres to ze sem si to vyslovene nepral) a tim jak do toho mrdnul (a to ze ho znam a je mi jsny ze do toho dal slupku div neprasknul buben), tka mi seskocila pruzinka z vnitrniho gufera a uz to bylo... Prisle sem na to v sobotu kdyz sem vyndal poloosu a vybafla na me pruzinka z gufera... A teklo to od doby co to bylo v servisu na vymene prasatek (kdyz sem jeste nemel stahovak a momentovej klic) 
Mno a ot je vse abych to tu nezasiral... Se omlouvam


Mno a ot je vse abych to tu nezasiral... Se omlouvam

No a servis - to je kapitola sama pro sebe => holt co si neudelas sam, nemas
-> Syny: jn, navic je tam dirka kterou by to melo odtikat, kdyz uz je nejhur. No na kyvce jakz takz v cajku jezdim od lonskyho podzimu, jeste by to chtelo novy bubny :).
-> jack51: To uz je vec dasli
Ovsem kdyz to mas v cajku a nedavas to na stahovani bubnu do servisu (viz moje zkusenost), tak te to brzdy nepromaze 


-> Syny: Njn aj s brzdama 

To mate z toho, ze se vam to nemaze samo jako u kyvky 

to co je? to urcite nebola vleckova poloosa

-> Shade Nouf: Holt nekdo na tu "drobnost" jmenem vazelina pozapomel :)), soudruzi ve Zwickau by se divili i ušima co to vydrzi. 

-> jack51: asi jo, a hlavně když jsem ju sundal z auta tak byla solidně rozžhavená