
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
valecky 22mm - zkusenosti
20:01:34
19.02.2008
19.02.2008

Syny
-> Martin136COUPE: 19ka valec je tenouckej oproti 22ce
ten poznas urcite... A posilovace poznas tak, ze trno co z nej de nahore je u 22ky sirsi a nevesel by se zespoda do 19ky THV... Pokud na to nechvatas tak zejtra odfotim kdyz na to nezapomenu - coz nemuzu zarucit...

19:24:00
19.02.2008
19.02.2008

Martin136COUPE
A jak poznám 19ku válec, 22ku válec, 19 posilovač a 22ku posilovač ???
17:29:20
19.02.2008
19.02.2008

Syny
-> Martin136COUPE: 19ku THV dej urcite... Ale pozor - pokud mas posilovac s trnem na 22 THV, tak musis vymenit i posilovac...
10:44:52
19.02.2008
19.02.2008

Martin136COUPE
No takže 20000km mám najeto s HBV 22 a prasatama 19 a 4pisty samozřejmě...brzdilo to od shora na brzdy sem byl zvyklej dost tlačit...
Ted mám HBV 22 a prasata taky 22, pedál měkčí zvětšil sem krok a i síla, kterou musim dupnout, aby to brzdilo stejně jako předtim...jesi brzdí zadek nevim...nic necítím...Přední kola se pořád urvou hned po zadupnutí...o zadku nevim...
Takže 19ku HBV ??? Co ty Vaše posilovače - to mě zajímá...zatim vidim Fávo, Felda...nějaké razantní zlepšení ???
Ted mám HBV 22 a prasata taky 22, pedál měkčí zvětšil sem krok a i síla, kterou musim dupnout, aby to brzdilo stejně jako předtim...jesi brzdí zadek nevim...nic necítím...Přední kola se pořád urvou hned po zadupnutí...o zadku nevim...
Takže 19ku HBV ??? Co ty Vaše posilovače - to mě zajímá...zatim vidim Fávo, Felda...nějaké razantní zlepšení ???
00:19:46
18.02.2008
18.02.2008

Syny
-> COL: hmm tak to tam necham pekne 19ky :)
BTW: OT: mam 2ks novejch vepriku 19... Ale kdyz je zmacknu tak jeden se vraci hnad sam a drhej s obtizema... Kde je chyba? Ten co jde lehce bude pak tect?
BTW: OT: mam 2ks novejch vepriku 19... Ale kdyz je zmacknu tak jeden se vraci hnad sam a drhej s obtizema... Kde je chyba? Ten co jde lehce bude pak tect?
00:11:58
18.02.2008
18.02.2008

COL
-> Syny: Ano, protoze maji o cca 10% mnesi plochu pistku nez 4p a take za predpokladu, ze by zbytek byl zcela stejny.
00:08:40
18.02.2008
18.02.2008

Syny
-> COL: Takze s 2p by ten zadek bly prebrzdenej jeste vic... Nebo se pletu?
00:04:01
18.02.2008
18.02.2008

COL
-> Syny: 19tku - ale to by melo byt jedno - to urcuje jen ovladaci silu... pomer ucinku zavisi na plose pistku predek/zadek... vepredu jsou 4p.
23:52:59
17.02.2008
17.02.2008

Syny
-> COL: a vepredu mas co a jakej THV?
23:36:59
17.02.2008
17.02.2008

COL
Tak jsem to poradne vyzkousel:
Zadek je prebrzdenej - a ne malo (zvlastni je, ze systematicky se blokuje driv pravy zadni kolo) a to mam zadek zatizenej lpg nadrzi. Kdyz jsem to opravdu zaslap udelal jsem peknyho "hada", a to jsem jel asi 80-90 nechtel bych to videt treba ve 150ti. Takze bud dam nejaky reduktor tlaku, nebo pujdou cunic 2mm do haje. jeste je moznost dat treba ds2500 dopredu, ale nikde jsem nezjistil o kolik maji vetsi koeficient treni nez premier.
Zadek je prebrzdenej - a ne malo (zvlastni je, ze systematicky se blokuje driv pravy zadni kolo) a to mam zadek zatizenej lpg nadrzi. Kdyz jsem to opravdu zaslap udelal jsem peknyho "hada", a to jsem jel asi 80-90 nechtel bych to videt treba ve 150ti. Takze bud dam nejaky reduktor tlaku, nebo pujdou cunic 2mm do haje. jeste je moznost dat treba ds2500 dopredu, ale nikde jsem nezjistil o kolik maji vetsi koeficient treni nez premier.
09:04:14
10.02.2008
10.02.2008

čert
Ja mám šáde posilovac z FEL. S THV 22 to brzdi skvele (vepředu 4pístky, vzadu 22mm válečky). Musí se ale říznout do kastle, taky trochu upravit konzolu pedalů, ale jde to.
08:12:35
10.02.2008
10.02.2008

J3STER
-> COL: Dal jsem druhovýrobní bubny na rapida, kopalo to do pedálu a hučelo. Když jsem jel krokem dal plný rejd, ať to bylo do prava nebo do leva, ozvalo se takové tááááhlé zahoukání. Při jízdě ze Zouvalky(kopec na okrese Vyškov se slušným převýšením) stačilo párkrát dynamičtěji přibrzdit, a kopání do pedálu ustalo. Ty bubny by se ti měly časem zase srovnat.

11:52:28
07.02.2008
07.02.2008

Labros
-> COL: aha tak to je problém
11:19:32
07.02.2008
07.02.2008

COL
-> Labros: Ono ho neni moc kam dat.... co jsem slysel, tak se tam zadny vetsi nevejde. Takze jedine zvysit podtlak (nebo zvysit vnejsi tlak), kdyz s plochou nejde nic udelat. Tlak v sani ma problem se dostat pod 20kPa, takze kdybys tam dal nejakou vyvevu, co udela treba 1kPa, zvysil by si saturaci vystupni sily o 25%.
Se zesilenim by to ale nic neudelalo... na to by bylo treba si pohrat s vnitrkem. Pro THV 22mm by bylo idelane potreba jak zvetsit max. silu (kterou je schpen posilovac prispet navic), tak i zesileni posilovace.
Se zesilenim by to ale nic neudelalo... na to by bylo treba si pohrat s vnitrkem. Pro THV 22mm by bylo idelane potreba jak zvetsit max. silu (kterou je schpen posilovac prispet navic), tak i zesileni posilovace.
10:41:48
07.02.2008
07.02.2008

Labros
-> COL: A to by bylo úplně nejlepší, mít THV 22mm a lepší posilovač. Zrovna včera jsem o tom při jízdě v šáde přemýšlel
Zkoušel to vlastně někdo?

10:19:48
07.02.2008
07.02.2008

COL
-> Bobesh: ja si tedy nevzpominam, ze bychom se o necem preli, ale to je fuk. Ano mas pravdu, ze vlivem ostatnich dilu muze byt vysledny brzdny ucinek znacne jiny, ja se ale snazil srovnat to, co jde, a to je prevod te sily, coz je vlastne presne to "jak to tlaci".... to, ze nejake srackojdni oblozeni muze onen zlepseny silovy prevod poslal k ledu, je vec jina.
Pochopitelne by bylo celkove lepsi mit treba THV 22mm a nevyhodny silovy prevod nahnat vetsim posilovacem (s vetsim zesilenim) byl by kratsi chod, lepsi chovani pri poruse jednoho orkuhu atd... Ale nic to nemeni na tom, ze u auta s THV 22mm je treba vetsi sila pusobici na pedal (v pripade, ze je zbytek soustavy u obou zcela stejny) nez u auta s THV 19mm - neznamena to ale vubec horsi brzdne moznosti toho auta, ale sila je proste potreba vetsi.
Pochopitelne by bylo celkove lepsi mit treba THV 22mm a nevyhodny silovy prevod nahnat vetsim posilovacem (s vetsim zesilenim) byl by kratsi chod, lepsi chovani pri poruse jednoho orkuhu atd... Ale nic to nemeni na tom, ze u auta s THV 22mm je treba vetsi sila pusobici na pedal (v pripade, ze je zbytek soustavy u obou zcela stejny) nez u auta s THV 19mm - neznamena to ale vubec horsi brzdne moznosti toho auta, ale sila je proste potreba vetsi.
01:24:16
07.02.2008
07.02.2008

Bobesh
-> COL: Nehodlám se přít,tím méně s tebou,myslím že by to nebylo poprvé a omlouvám se,všimnout si tě dřív,už bych věšel bílou zástavu na stožár. Osobně můžu říct,že s nastíněnou kombinací (ovšem Tebou popíranou) mi můj rádobyveterán brzdí líp,než mladší emka (rozdíl 7 let) a to nemluvím o dalších pár kusech z okolí. Zapomeňme chvíli na fyziku a přiznejme si,že druhovýrobní díly (včetně těch na brzdy) zrovna kvalitou a trvanlivostí nevynikají a ty originální ani nepředčí. A v neposlední řadě tu máme poněkud záhadné vlastnosti,kterými se naše povozy (ač s láskou dle příruček opečovávané) občas vyznačují. Jinak bych srovnával brzdy jako celek,můžeš mít novou hydrauliku,kapalinu DOT4 a potrubí ze zlata ale pokud kápneš nedopatřením na pakny nebo destičky neurčitého původu nebo zmetkový kotouče či bubny,je ti ve finále poměr tlak a plocha celkem k hovnu.
00:17:39
07.02.2008
07.02.2008

COL
Bobesh 06.02.08 23:18:40 napsal: -> COL: Nemám ve zvyku si cintat pentli,mistře,máš li zájem,přijeď si to zkusit.
No ja nevim :o), ale kombinace 19:22 (THV:valecek) prevadi silu v pomeru 1.34; kdezto opacna kombinace tj. 22:19 prevadi silu v pomeru cca 0.75. Takze pusobim-li na THV silou 1N dostanu v prvnim pripade na valecku pistu valecku silu 1.34N, v druhem 0.75N. 1.34/0.75 je cca 1.8x, coz je docela dost. Takze kombinace THV 22 a valecek 19mm "tlaci" (pri stejne sile pusobici na THV) 1.8x mene, nez kombinace opacna. Pak uz jen zalezi na tom, cemu rikame "tlaci pekne"....., mistre....
No ja nevim :o), ale kombinace 19:22 (THV:valecek) prevadi silu v pomeru 1.34; kdezto opacna kombinace tj. 22:19 prevadi silu v pomeru cca 0.75. Takze pusobim-li na THV silou 1N dostanu v prvnim pripade na valecku pistu valecku silu 1.34N, v druhem 0.75N. 1.34/0.75 je cca 1.8x, coz je docela dost. Takze kombinace THV 22 a valecek 19mm "tlaci" (pri stejne sile pusobici na THV) 1.8x mene, nez kombinace opacna. Pak uz jen zalezi na tom, cemu rikame "tlaci pekne"....., mistre....
23:18:40
06.02.2008
06.02.2008

Bobesh
-> COL: Nemám ve zvyku si cintat pentli,mistře,máš li zájem,přijeď si to zkusit.
07:43:45
06.02.2008
06.02.2008

Vojtik
-> Syny: už jsem to asi někde psal, mladá má auto na denní ježdění 50 km do práce a zpět a se všema jízdama atd to dělá za poslední dva roky kolem 25 000 km. Vzadu 22 mm prasátka ( byly tam i při koupi auta a vzhledem ke stavu tam byly asi velice dlouho a pak jsem dal při GO brzd taky 22 mm ) bubny původní starý s autem cca 233 mm a dokonale hladkej brzdnej účinek, neni cejtit sebemenší zavibrování a přitom zadek brzdí jak ďas. Bude mi na jaře uplně líto ty bubny vyhazovat. Naprotitomu rapida jsem koupil na 19 m prasátkách a bubny byly křivý jak prase, po srovnání a namontování 22 mm prasátek je vše OK, takže bych 22mm prasátkám nepřisuzoval vinu na zkřivení bubnů. Ani na svý škodě 1400 se s 22 mm prasátkama a beralovejma paknama bubnum nic nestalo a to jsem zkoušel i brzdnou dráhu z tachometrovejch 160 km/h. Sice se mi na bubnech spálila barva, ale nezkřivili se.
07:23:17
06.02.2008
06.02.2008

Martin136COUPE
Bubny na vlečku...hmmmmm...zajímav
é...pokusím se...
Diky...

Diky...

23:34:03
05.02.2008
05.02.2008

Syny
I kdyz je fakt ze sem nekde cetl nebo slysel ze by se ty prasatka meli davat podle toho jakej je THV, prave proto aby ty bubny nebyli prebrzdeny... Co je na tom pravdy nevim, ale s nekym sem se o tom bavil - asi ve skoda kramku... A docela bych se k tomu nazoru priklanel... Precijen ty bubny sou litinovy a litina jak znamo muze bejt nekde mekkci a nekde tvrdsi takze kdyz ty 22 prasatky s 19kou THV na to tak tlaci tak to muze zpusobit rychlejsi zsisateni bubnu... To se ale asi tyka tech co to maj takhle na denni jezdeni, tech co to vytahnou 6x do roka asi ne...
BTW: Videl uz nekdy nekdo prasklej buben?
BTW: Videl uz nekdy nekdo prasklej buben?
23:27:52
05.02.2008
05.02.2008

Syny
-> Bobesh: cim mensi THV a vetsi veprik, tak tim vetsi draha pedalu ale vetsi brzdnej ucinek (myslim plochy). A opacne - cim vetsi THV a mensi veprici, tim kratsi chod pedalu, ale mensi brzdnej ucinek...
Takze maximalni brzdnej ucinek a nejdelsi chod pedalu je 19THV, 22 prasatka a 4p a minimalni brzdnej ucinek a nejkratsi chod pedalu je 22THV, 19ky veprici a 2p
Ma tu nekdo zkusenost 19THV, 2p a 22 prasatka? Jen me to zajima - delat to nebudu, ale chtel bych nejaky poznatky z praxe :)

Takze maximalni brzdnej ucinek a nejdelsi chod pedalu je 19THV, 22 prasatka a 4p a minimalni brzdnej ucinek a nejkratsi chod pedalu je 22THV, 19ky veprici a 2p

Ma tu nekdo zkusenost 19THV, 2p a 22 prasatka? Jen me to zajima - delat to nebudu, ale chtel bych nejaky poznatky z praxe :)
23:12:01
05.02.2008
05.02.2008

Nwkt
-> Martin136COUPE: Sehnat jiný bubny
23:10:31
05.02.2008
05.02.2008

Martin136COUPE
No já sem dělal s kámošem brzdy dřív než sem o Rapidovy pořádně něco věděl, protože to kvůli bezpečnosti už bylo nutný...a dávali jsme vše tak jak to na autě bylo od předchozích majitelů...to že tam byl HBV22 a je tam ted taky mě mrzí...
V brzdách se moc nevyznám, tak nevim co má moje současná kombinace HBV a prasat za výhody a nevýhody...
Mám teda v plánu HBV 19 prasata 22...časem dopředu chladáky alá Saky...obložení seriové kvůli životnosti...
Jo a chtěl sem se zeptat když mám bubny 231mm a sou křivý...tj. za jízdy zatáhnu ručku tak to tahá ke stranám a hazí...pomůže srovnání ? Všichni mi řikaj že už se buben při 232 má měnit...tak pak nevim jak rovnat...nebo co s tim teda...
Diky...
V brzdách se moc nevyznám, tak nevim co má moje současná kombinace HBV a prasat za výhody a nevýhody...
Mám teda v plánu HBV 19 prasata 22...časem dopředu chladáky alá Saky...obložení seriové kvůli životnosti...
Jo a chtěl sem se zeptat když mám bubny 231mm a sou křivý...tj. za jízdy zatáhnu ručku tak to tahá ke stranám a hazí...pomůže srovnání ? Všichni mi řikaj že už se buben při 232 má měnit...tak pak nevim jak rovnat...nebo co s tim teda...
Diky...

22:46:15
05.02.2008
05.02.2008

COL
rozlozeni ucinku je dano (no spise ovlivneno) pomerem ploch pistu prasat a pistu prednich brzdicu (pochopitelne pomer tech ploch neni primo pomer ucinku), plocha pistu THV jen urci jako silou se tohle vse bude ovladat - cim je mensi, tim je mensi i sila, ale zas je vetsi zdvih a ten ma sve meze (u THV 19mm je to 12mm resp. 18mm pro maly resp. velky okruh, pokud si to dobre pamatuji).
Takze volbou prasat (pri stejnych prednich brzdicich) muzu ovlivnit rozlozeni brzdneho ucinku a volbou THV ovladaci silu/zdvih... akorat na vyber neni variant... Delal se vubec 22mm THV bez ventilu zpetneho tlaku??
Takze volbou prasat (pri stejnych prednich brzdicich) muzu ovlivnit rozlozeni brzdneho ucinku a volbou THV ovladaci silu/zdvih... akorat na vyber neni variant... Delal se vubec 22mm THV bez ventilu zpetneho tlaku??
22:37:56
05.02.2008
05.02.2008

COL
-> Bobesh: kombinace valec 22 prasata 19 muze tlacit leda tak do nohy...
22:35:00
05.02.2008
05.02.2008

Bobesh
-> Martin136COUPE: Proč,to by mělo tlačit pěkně

22:29:55
05.02.2008
05.02.2008

Martin136COUPE
No já mám Rapida takže 4písty, HBV 22 bohužel a prasata 19...takže brzdim mene jo ?
22:24:49
05.02.2008
05.02.2008

Bobesh
-> Martin136COUPE: Tak takhle to bylo i původně na autě,ovšem já mám staruchu s dvoupístama a nemůžu si absolutně stěžovat

22:20:09
05.02.2008
05.02.2008

Martin136COUPE
Jak jak břitva ? Lepší horší...takle blbě to mám ted já bohužel...HBV 22 a prasata 19...
21:33:23
05.02.2008
05.02.2008

Bobesh
-> Syny: A když máš ještě 22 pumpu a zadek v 19,jak břitva

19:34:50
05.02.2008
05.02.2008

Milos
-> COL: napodobne

16:47:00
05.02.2008
05.02.2008

Syny
-> COL: Sem to smaz - sorry 

16:37:52
05.02.2008
05.02.2008

COL
-> Milos: -> Syny: to se nam to tu docela rozjizdi :o) bohuzel o valeckach to moc neni :o/. Nechcete to smaznout? sve jste si uz rekli a ostatnim to stejne nic nerekne...
15:24:50
05.02.2008
05.02.2008

Mr.Lumpy
-> Syny: ale zase máš pedál hned zabírající 

14:06:34
05.02.2008
05.02.2008

Syny
Ale tak jasne ze to brzdi vic, ale ze by to byl az takovej zazrak?
-> Labros: Takze v podstate ten kdo ma 2p a vzadu 19ky vepriky (jako to budu mit ja) tak mu to nebude bzrdit
A kombinace 2p a vepriky 22 je na pdr - takze ja sem out
-> Labros: Takze v podstate ten kdo ma 2p a vzadu 19ky vepriky (jako to budu mit ja) tak mu to nebude bzrdit

A kombinace 2p a vepriky 22 je na pdr - takze ja sem out

13:59:01
05.02.2008
05.02.2008

Trax
-> Syny: Je to tak, nejvetsi rozdil je na snehu.
13:47:59
05.02.2008
05.02.2008

Labros
-> Syny: je to tak, a krom toho ten zadek na škůdce nebrzdící není... Já ho utrnu spíš, než předek...
12:43:31
05.02.2008
05.02.2008

COL
-> Syny: to teda pozna, rozdil je vetsi nez jsem cekal. nezapomen ze plocha roste s kvadratem, takze pri stejnem tlaku kapaliny je u 22tek o cca 34% vetsi nez u 19tek.
12:19:08
05.02.2008
05.02.2008

Syny
-> Mr.Lumpy: mno tak pedal je jeasnej, ale nechce se mi verit ze ty 3mm na prumer zase udelaj takovej zazrak ze z "nebrzdicich" 19 se pridanim 3mm stane super prebrzdenej zadek... A jak pisu, zadek by mel brzdit min nez predek jinak to muze bejt nekdy docela prekvapko...
12:08:36
05.02.2008
05.02.2008

Mr.Lumpy
-> Syny: jj je to znát a taky pedál zabírá o něco níž 

12:06:06
05.02.2008
05.02.2008

Syny
-> COL: Chces mi rict ze beznej uzivatelauta pozna jasti ma v zadu 22 nebo 19 prasatka? Mno to teda nevim... A mit zadek kterej brzdi stejne jako predek nevim jestli je zrovna idealni...
09:32:51
05.02.2008
05.02.2008

COL
-> Syny: 4p maji asi o 10% vetsi uhrnnou plochu pistku, takze u nich bude pripadne prebrzdeni mene vyrazne nebo nebude...
""V beznym uzivani auto ten rozdil temer nepoznas"" to ted poznas a hned pri prvnim zabrzdeni.....
""V beznym uzivani auto ten rozdil temer nepoznas"" to ted poznas a hned pri prvnim zabrzdeni.....
23:06:20
04.02.2008
04.02.2008

David29
-> Syny: Jo, ber je s rezervou.... já můžu vyprávět 

23:04:47
04.02.2008
04.02.2008

Syny
-> Tuner#2: Ja mam spory furt s urcitejma lidma
-> COL: Ja jsem to taky resil, ja chtel dat 22prasata na 2p s pouzitim 19 THV a to mi lidi rikali ze prej nemam delat ze to bude prebrzdeny na zedak... Na ty 4p bych ale 22 s klidem dal... Cim mensi prumer THV a cim vetsi plocha na brzdac = vetsi sila brzd, ale delsi chod pedalu. S tim chce pocitat... Ale rozhodne bych se nebal ani tech 19 dozadu... V beznym uzivani auto ten rozdil temer nepoznas...

-> COL: Ja jsem to taky resil, ja chtel dat 22prasata na 2p s pouzitim 19 THV a to mi lidi rikali ze prej nemam delat ze to bude prebrzdeny na zedak... Na ty 4p bych ale 22 s klidem dal... Cim mensi prumer THV a cim vetsi plocha na brzdac = vetsi sila brzd, ale delsi chod pedalu. S tim chce pocitat... Ale rozhodne bych se nebal ani tech 19 dozadu... V beznym uzivani auto ten rozdil temer nepoznas...
22:01:20
04.02.2008
04.02.2008

havlik
-> Tuner#2: cože?



21:22:34
04.02.2008
04.02.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Copak, nějaký spor? Ber to s rezervou a nadhledem, já a havlík máme spory pořád 

20:24:35
04.02.2008
04.02.2008

COL
-> Vojtik: no vida, konecne nejaky komplexni prispevek. jestli to teda jde do smyku pri prime jizde soucasne, musi to byt do zatacky docela sane... musim to nekde vyzkouset. Ja mam vzadu take breal a na 19tkach jsem nepozoroval proti klasice zadnou zmenu....
Osobne mam pocit (zatim subjektivni, ze zdaek brzdi trochu moc), ona je tam take ted o 34% vyssi brzdna sila. Pokud se ukaze zadek prebrzdeny bude se muset ve predu udelat neco s deskama nebo pouzit nejaky regulator tlaku. Nevi nekdo kolik maji koeficient treni obycejne desky ferodo premier? Rad bych to srovnal treba s ds2500, ale o premieru jsem nenasel zadne udaje.
Osobne mam pocit (zatim subjektivni, ze zdaek brzdi trochu moc), ona je tam take ted o 34% vyssi brzdna sila. Pokud se ukaze zadek prebrzdeny bude se muset ve predu udelat neco s deskama nebo pouzit nejaky regulator tlaku. Nevi nekdo kolik maji koeficient treni obycejne desky ferodo premier? Rad bych to srovnal treba s ds2500, ale o premieru jsem nenasel zadne udaje.
19:29:31
04.02.2008
04.02.2008

Vojtik
Já mám u 4pístů jediný dobrý zkušenosti jen se 22mm prasátkama. Nejvíc je to poznat v zimě. Loni jsem měl na zimu 130 a dozadu jsem dal narychlo 19mm prasata, páč původní začaly téct a jiný jsem neměl. Byla to hrozná zima, páč při každym brždění šel předek strašně lehko do smyku a zadek se vezl. Letos na rapidu mám 22mm a na sněhu je to luxus, je opravdu markantně poznat, že auto na sněhu velice dobře brzdí a nakonec jdou kola do smyku prakticky současně. Při intenzivním brždění na suchu je to zřejmně taky velice vyrovnané, páč když brzdím na hranici adheze, tak se podle nerovností či znečištění silnice ozývá pohvizdování střídavě od všech kol. Přítelkyni jsem na její na 136 GL dal při GO brzd samozřejmně taky 22mm prasátka a chová se to stejně jako rapid a po 2 letech denního provozu a 25 000 najetech km se to nijak nezměnilo ( když byl sníh, tak jsem si to cvičně zkoušel na parkovišti ) ani se nijak nesešišatěly bubny. Na své škodě 1400 mám vzadu taky 22mm prasátka a navíc ještě beralové obložení a při studeném brždění je zadek nenápadně přebržděnej, ale jak se brzdy ohřejou, tak je to taky krásně souměrné.