skládáme nápravu...

prohledat
6481 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 23.09.2007 do 29.03.2024, založil/a T
řadit dle data
17:47:31
09.03.2024
minno
-> Bukaj: -> ajok: Prachovky na čapoch som teda nikdy v živote nemenil a ani nepoškodil :)

Dal som teraz dole prachovku z tých "nových" "noname" čapov (u mňa na sklade už asi 10 rokov).
Neprimazať ich trochu pred montážou?
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od minno vložen 09.03.2024 17:47:31
09:45:59
09.03.2024
ajok
-> Bukaj 09.03.24 08:35:06: na tom MTX byl prave jak novej, jen mel vuli, tak me z STK nevyhodil a rekl jen at si to opravim... no byl to asi nejaky zmetek
08:35:06
09.03.2024
Bukaj
-> ajok: Já používám jen origo čepy (s tím J, popřípadě DAS) a nikdy neodešly "samy od sebe" - vždy jejich destrukci předcházela poškozená prachovka a vlhkost+prach=koroze - ať už jsem ji prosekl někde v terénu například větví nebo zpuchřela nekvalitní manžeta (originál manžety jsem často poškodil při demontáži kuláku z rejdové páky)...7
08:30:03
09.03.2024
Bukaj
-> minno: Tak TRW/Lucas díly na zadomotorové škodovky byly CZ ("originál") výrobky - ať už brzdové kotouče, díly řízení (v krabičkách TRW/Lucas byly např. originál manžety hřebene na Feldu se slepicí, kuláky, spojovačky na maticové řízení a řídící páky z Dačic) atd.
A taky čepy (kuláky - jak spodní nosné "otočné", tak řídící) a páky na Favorita...6
04:02:13
09.03.2024
ajok
-> Bukaj 08.03.24 20:28:08: me kdysi ten DAS na MTX vydrzel asi 15tis.km, ale ono Rumunsko, Bulharsko a to jsem tam to auto dost setril..., jenze druhy tam je do ted - cca 70tis.km a nic mu neni. No pamatuji jak na rapidu jsem uz v Rumunsku zacal vymyslet, jestli tam nahodou nepujde nejaky cep z dacie, jak mlatil, ale pak jsem doma zjistil, ze k vyskoceni mel jeste hodne daleko :). V roce 2020 pri GO rizeni na rapidu jsem dal cepy s J kupovane v Chotusicich od pana, co jich tam mel velkou krabici, ale od te doby mam tak 30tis.km, takze zadny zajimavy najezd.
upraveno 1x, naposled 09.03.2024 04:04:27
22:22:44
08.03.2024
minno
-> Bukaj: No práveže také, čo na sebe nemajú nič, mali u mňa výbornú výdrž :-) Preto sa na ne pýtam. Kupoval som ich od David.-a ako originály.

S písmenom J a DAS som tam mával podľa starých fotiek predtým, ale už ani neviem, prečo som ich menil.
Jedny z nich som dokonca kupoval v krabičke TRW.
20:28:08
08.03.2024
Bukaj
-> minno 08.03.24 18:08:50: Většina origo kuláků má na vrchní straně odlité písmeno J. a prachovku s logem Rubeny (malý kroužek s písmenem R)
Novější výroba měla tamtéž písmena DAS (Dačické Strojírny).
Před pár lety se objevily na trhu kuláky, které vypadají prakticky jako originály, ale nemají na sobě nic a ani prachovky nemají logo Rubeny...
...jaká je jejich kvalita, to nemám odzkoušené, i když jsem dva páry zkusmo koupil (asi za 110 Kč kus nešlo odolat) 3
19:39:01
08.03.2024
ajok
-> P@WL 08.03.24 19:04:10: PVC se v mrazech lame a pri pokojove teplote je celkem pruzne, ja s tim jezdil i v mrazech a nevydrolilo se, mam na tom neco pres 100tis.km a OK4
19:04:10
08.03.2024
P@WL
-> Polyš 08.03.24 18:33:45: Obehám teda susedstvo 3 3
Ale asi hrá rolu aj jeho tvrdosť nie ? Aby bolo pružné a nelámalo sa
18:33:45
08.03.2024
Polyš
-> P@WL 08.03.24 18:13:00: To socialistické lino-občas se u někoho válí na půdě. :)
18:13:00
08.03.2024
P@WL
-> Robert 106 07.03.24 20:36:58: To bude aj ťažké zohnať 3 vďaka
-> minno 07.03.24 20:49:08: Skvelé pane, ďakujem ! Presne v galérii zo zastavby vlečky do Šedivka na rajče som videl práve túto dokumentáciu...4
-> ajok 08.03.24 15:23:29: Toto som chcel počuť tiež, čo sa hrúbky týka, vďaka pane 4 ... Je fakt že pri rozborke odtiaľ vypadla zrejme kyvkova guma, ktorá mala bohvieakú hrúbku...
18:08:50
08.03.2024
minno
Origo guľové čapy riadenia Š742 mali nejaké značenie?

Na aute mám "asi origo" bez značenia a po asi 170 tkm / 13 r. som už na nich objavil trochu vôľu. Asi ich vymením za nové. Nové mám skladom už pár rokov, aj to by mali byť origo, sú tiež bez značenia.
15:23:29
08.03.2024
ajok
-> Robert 106 07.03.24 20:36:58: je tam tloustka predepsana 2 mm, myslim, ze jsem na sebe 2 nedaval, neco si vybavuji, ze jsem mel 1,8... rozperky jsou take uvedeny jednoznacne 36-0,3 mm
-> Robert 106 07.03.24 20:36:58: hlavne to musi byt PVC4
09:07:21
08.03.2024
Petrson
-> P@WL: mam to slepeny 2dole, 2 nahore. Starý komunisticky.
20:49:08
07.03.2024
minno
-> P@WL 07.03.24 20:14:23: Tu si stiahni pdf dokument s výkresovou dokumentáciou 130 LA a vyrež to podľa nákresov a rozmerov v dokumente:
skoda.daves.cz/Vykresova_ dokumentace_uprav_podvozku _pro_130LA
20:36:58
07.03.2024
Robert 106
-> P@WL: Povídá se tady lino pevný nejlíp komoušský.
Nám na rapidu z každé strany dvě vrstvy. a moc v tom vědu nehledej nastříhej to trošku delší než původní gumy a dej to tam :-).

Musí být pevné, aby se nerozpadlo.
20:14:23
07.03.2024
P@WL
Pekný deň prajem všetkým
Chcel by som sa spýtať na tému spoju ramien u vlečnej nápravy a to konkrétne použitie linolea
Kde viem nájsť presne rozmery k tomuto a pripadne aké linoleum použiť, ak na tom záleží...?
Za každú odpoveď k veci a radu budem vďačný 4
10:12:38
24.11.2023
P@WL
-> Robert 106 23.11.23 19:16:11: Paráda pane, ďakujem, potvrdilo to moju informáciu 3 ...avšak je to tu u nás problém zohnať tak to skúsim niekde objnedať a budem dúfať že príde správny kus...
19:16:11
23.11.2023
Robert 106
-> P@WL: Ahoj měl by to být první favorit. Poznat to snad jde že u novějšího tisícihranu je víc zubů a koupit to jde celé.

www.autodily-stancl.cz/st arsi-typy/.../krizek-vnitr ni.html

nejlíp vzít sebou do obchudu.
upraveno 2x, naposled 23.11.2023 19:16:51
16:16:38
23.11.2023
P@WL
Pekný deň prajem páni,
Skladám poloosy pre vlečku ( konečne ! ) a mám ihlové tripody. Na jednom mi však chýba zhruba 8 ihličiek, moja otázka teda znie, viem ich nejakými nahradiť ? Niekde som sa dočítal že pasujú z tripodu z prvomodelu favorita, je to tak ? alebo nebodaj závísi aj do výrobcu
Za každú radu budem vďačný 4
22:46:08
09.07.2023
Eidy
-> isti 09.07.23 21:27:37: Určitě mezi 2 trny.
-> minno 09.07.23 20:46:00: To nepopírám. Ale z mý zkušenosti jsou na tom náboje hůř.
21:27:37
09.07.2023
isti
-> Tom Troll 09.07.23 19:26:06: Samozrejme.Ako by sa to malo správne upnúť,medzi dve kužele?
20:46:00
09.07.2023
minno
-> Tom Troll: -> Eidy: Záleží asi od roku výroby. Staršie hriadele boli mäkšie a viac sa krútili, náboje sa lisovali. Novšie hriadele boli tvrdšie, nekrútili sa a náboje šlo nasunúť voľne rukou. Aspoň také sú moje poznatky.
20:11:14
09.07.2023
Eidy
-> Tom Troll: Zkus a dej vědět. Ale mnohem hůř jsou na tom náboje podle mě.
19:26:06
09.07.2023
Tom Troll
Tak co, mám to odnést do práce a objet na soustruhu úchylkoměrem každej kus, a udělat z toho závěr jak moc se kroutí takovej průměrnej hřídel? Všechno vyndaný z dost více či méně odjetejch náprav2
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od Tom Troll vložen 09.07.2023 19:26:06
22:09:39
12.06.2023
Milan 136
-> MVM 12.06.23 22:00:03: No jasný, chápu.
22:00:03
12.06.2023
MVM
-> Milan 136 12.06.23 21:52:34: Ojedinělýho.. tady u té staré klasiky bych to opravdu viděl na široký gumy. Nějaký manévrování, parkování, otáčení se na plný rejd. Nemyslím že to je vlivem jízdy bokem na Rally Finland, kontra v rejdu na šotolině ve 160km/h...3
21:52:34
12.06.2023
Milan 136
-> MVM 12.06.23 20:54:49: Takže to nebude nic ojedinělého. Díky za info 1
20:54:49
12.06.2023
MVM
-> Milan 136: No jelikož jsem poršáky servisoval vic jak dekádu, tak s klidnym svědomím potvrdim že i sériová GT3 (RS), Carerra, a pod v plnym rejdu při parkování, nedejbuh když je trosku snížená a má agresivnější odklon.. tak o plastový podběhy v plným rejdu škrtá běžně. 4
19:40:29
12.06.2023
SO545
-> Syny 11.06.23 21:57:16: a starych VW aircooled si to osefujes stelovacimi dorazmi. Jednoduche a elegantne riesenie.
21:57:16
11.06.2023
Syny
-> David R: Taky bych řekl, že většina těch problémů bude nedodržením ET nebo šířky ráfků. Ono takové ET většina lidí ani nezná a z toho mála co to zná jich na to ještě docela dost dlabe 3
20:52:01
11.06.2023
Milan 136
-> David R 11.06.23 20:03:15: Jo z FB. Těžko říct, proč.
20:03:15
11.06.2023
David R
-> Milan 136: Má to na obou stranách?

Edit: To je asi nejspíš odněkud z facebuku či co.911 by tento problém mít neměla...buď je posunuté řízení a nebo širší kola.
upraveno 2x, naposled 11.06.2023 20:06:23
18:52:08
04.06.2023
Milan 136
Koukám, že i jiné zadohraby mají problémy se šoupáním kol o podběhy 3
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od Milan 136 vložen 04.06.2023 18:52:08
18:53:35
03.05.2023
Eidy
-> Jozka: 3
17:39:47
03.05.2023
Jozka
-> Eidy: 3 Vida, tam jsem chtěl opatřit i cosi dalšího.. Limit stanoven do úterka, pak se bude nakupovat..5
01:00:31
03.05.2023
Jozka
-> Bukaj: Zatím jsem vyndal jen ty červený a jo, okometricky se zdá, že ty se od nových neliší.. Zato ty bílý kroužky vypadaj s mazivem naopak smíchaný.. zkusím zítra vyprat. I když aby narážely koule na matici, to zas ne - i ta rozebíraná spojovačka se měnila kvůli kloubu převodky řízení.
Ale už jsem skoro rozhodnutej hledat, hledat a hledat.. snad se pod policí se zesíkem urodí..5
22:23:51
02.05.2023
Bukaj
-> Jozka: Asi jediná indicie, že už jsou pouzdra v háji, je, že po sundání prachovky a otření tuku s tukem otřeš i části toho vnějšího (bílého) kluzného pouzdra a kloubek řídící tyčky dře o vnitřní hranu "matice"... 8 To vnitřní pouzdro (červené) jsem snad nikdy neviděl ve stavu, že by nesneslo další provoz...5
18:32:57
02.05.2023
Jozka
-> Eidy: 3 To jsme na tom úplně stejně.. Vím jen, že nový soutyčí volně v rukou v kloubech ani neohnu.. Nu, asi po čtvrtstoletí nalistuju příslušnou kapitolu - a budu dumat, kam jsem kur*a ty pouzdra přemístil, abych je lépe našel.8
18:03:27
02.05.2023
Eidy
-> Jozka: Fintu neznám a rád se nechám nachytřit. Já to vždycky vyházel a nikdy to ani nekontroloval. Vetšinou byly tykadla zvadlý jak ocas a v pouzdrech vůle, takže všechno letělo.
17:05:45
02.05.2023
Jozka
Jsem se konečně dokopal k výkonu, směřujícím k výměně řídícího tyčoví (čep na spojovací tyči u jednoho z vozidel to má za sebou).. a protože nemám tušení, kde se nacházejí komponenty, beru krajní tyčky ze soutyčí jetého.
A protože jsem vždy dával plast pouzdra kloubů nová, zajímalo by mě, jak se pozná, že ty původní dosloužily - je na to nějaká finta ?
07:36:58
21.04.2023
swičak
Super nechám to takto, diky
20:50:35
20.04.2023
Jozka
Jen pro úplnost - netvrdil jsem, že M8 nestačí (několikrát jsem rozebíral ramena, kde sloužily evidentně léta letoucí), jenom to, že se vejdou i (vyšší) hlavy M10 4.
20:38:34
20.04.2023
hans1
-> minno: taky dávám M8 ale 10.9 kdysi jsem i nýtoval ale je to pracné
20:13:44
20.04.2023
minno
-> swičak: M8 stačí, mám to tak roky a mnoho km a OK.
19:23:25
20.04.2023
Jozka
-> swičak: Já dávám M10 a vejdou se..
18:40:49
20.04.2023
swičak
Prosím o radu, momentálně nemůžu vyzkoušet, když takhle spojím rameno a buchtu šroubem M8 s dříkem a podložkama bude na to dost místa v karoserii? Je to na kilo, buchty tam předtím byly tím větším dovnitř. Někde sem tu vyčetl že M8 stačí, že to snad bylo i někde v knížce
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od swičak vložen 20.04.2023 18:40:49
06:38:33
18.04.2023
P@WL
-> minno 17.04.23 14:22:14: Pravda áno, tak som rád že to nie je nič ojedinelé.... vlastne to tak mohlo byť pred repasom riadenia ale to sa už nedozviem nakoľko neviem ani z akého auta pochádza 3
-> Bukaj 17.04.23 18:23:06: Presne tak nejak som myslel, tak uvidíme,snáď to bude fajn a čínske podložky nepodľahnú 6
18:23:06
17.04.2023
Bukaj
Ještě dodám, že je lepší svisláky dotáhnout méně a po chvíli provozu zkontrolovat vůli a případně přitáhnout, než přetáhnout - ty silonové podložky se při přetažení deformují a může v extrému dojít k vyhřeznutí spodní podložky (dolní strana těhlice má poměrně malou styčnou plochu s podložkou)...7
Extreme Tyres