skládáme nápravu...

prohledat
6497 příspěvků (zobrazeno 951 až 1000) od 23.09.2007 do 16.09.2024, založil/a T
řadit dle data
12:43:47
21.01.2019
Eidy
-> minno: To mě se neudělala vůle, to jsem nikde nepsal. Ale tyčka šla strašně zlehka, že vlastní vahou padala.
12:08:53
21.01.2019
minno
-> Eidy 20.01.19 15:46:47: Tak ja som sa tým nikdy tak dokonale nehral, vždy som to namazal nejakou vazelínou a dotiahol, aby to bolo bez vôle. A po pár kývaniach tyčkami vždy začali "plandat" ako píšeš, ale nikdy sa tam nevyskytla vôľa. A mohol som to doťahovať koľko chcem, vždy to bolo rovnaké. Tak som to neriešil a nechal tak. Po viac než 100 tis. km je to stále OK.
17:58:51
20.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 20.01.19 15:46:47: dle me je LMX idealni, nechal bych ji tam, taky ji tam davam4 nesmi tam byt vule... a po par dnech, to uz bude tuzsi, nekdy jsem to maznul LV2-3, ale tu nemam moc rad, protoze na rozdil od LMX zasycha :/
16:48:21
20.01.2019
stanleyAT
Když sem skládal hřeben, tak sem to pouzdro lehce máznul olejem. Po dotažení tam vůle není žádná, ale v podstatě tyčky mám také takové plandavé. Ještě ho nemám namontované v autě, tak nevím no snad to bude dobré...
upraveno 1x, naposled 20.01.2019 16:49:53
16:26:35
20.01.2019
MVM
-> Eidy: Z mýho pohledu je kombinace lesklýho kovovýho povrchu a kluznýho "plastu" v kloubovým spojení považovaný za samomazný. Tzn. zkoušel bych to na sucho. V podstatě je tam "jen" kývavý pohyb bez vůle. Třeba lehce olejem jak píšeš..
15:46:47
20.01.2019
Eidy
Takový námět na diskuzi. Jak jsem teď skládal hřebenové řízení, tak jsem dělal i klouby u hřebenu. Všechno umytý, čistý, nový pouzdra připravený a že to namažu vazelínou Castrol LMX. Jenže s ní jsem nebyl schopen dosáhnout předepsaných hodnot "odporu". Na konci táhla by měla být síla k vychýlení 15-25N. S LMX jsem se dostal maximálně na 10 a to jsem ten kloub utahoval jak blázen. Až jsem začal vytlačovat plast z vnějšího pouzdra ven. Tyčka pořád volná. Když vzal jsem nový vnější pouzdra a složil to na převodový olej Castrol, tak stačilo dotáhnout matku zhruba půl otočky od dosednutí ploch na sebe a měl jsem krásných 20N. Po očištění a namazání opět samotným LMX byla tyčka při stejném dotažení úplně volná. Tak jsem tam dal olej jen s troškou vazelíny a seřídil bez problémů. Co to? To je ta LMX tak dobrá? Nějak se mi nelíbilo mít řízení s plandajícíma tyčkama, ale zase nemám tak dobře namazáno.(?) Co vy na to?
19:33:00
19.01.2019
hans1
-> stepan 27.11.18 18:45:02: Prostřední guma je MB první typ co má čep horního ramena M10.Čep je i délkově kratší.
09:43:47
19.01.2019
krtecek
-> hans1: ano, ano...měl jsem vstupní školení od mistra Bukaje, takže tak zhruba vím co by to obnášelo..6
02:08:26
19.01.2019
Bukaj
-> hans1: Tak nic ze jmenovaného (mimo těch ramen) není úplně nedostatkový díl - maximálně těsnicí filcíky...

...to už mi hůře dostupný přijde těsnicí kroužek - manžetka - ke stovkovým excentrům...8

Pouzdra a excentr lze použít ze stovky (excentr je jen delší, takže stačí zkrátit ze strany, kde není rádlování pro šroub)... 4
19:19:15
18.01.2019
hans1
-> krtecek: Zas by sis vyřešil problém s excentrem 100kový budeš shánět mnohem líp než 1000kový potřebuješ minimálně šroub ,výstřednou vložku,podložku a dvě vymezovací podložky to býva vždy KO a nelze většinou ani rozebrat.Vložky v domku lze vyrobit a domek by měl bý dobrý.
19:10:47
18.01.2019
krtecek
-> hans1: no doufám...3 ale stejně pro jistotu bych rád náhradní..aspoň dvoje...nerad bych tam nuceně dával ty 100kový, ale když nebude na výběr8 jako podle toho co jsem zatím viděl mi přijdou hodně zasraný jak jetel než nějak prorezlý...ale..kdo ví..třeba nemám pravdu
upraveno 1x, naposled 18.01.2019 19:11:47
19:09:17
18.01.2019
hans1
-> krtecek: Doufej že budou ramena použitelné protože pokud budou více vyhnilé je to v podstatě neopravitelný díl pokud to teda nechceš mít obvařené a různě vyztužené.Vařit plechy na tupo k sobě a zabrušovat bych se bál.
18:49:15
18.01.2019
krtecek
-> hans1: vím přesně co myslíš.. ty tam vidíš něco jako tohle, že jo...(fotku jsem si půjčil z jiného vlákna) img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_540_177149__20 14-03-18_09-57-00_36.jpg ale já když se dívám na originální velikost té fotky co jsem nahrál...tak přiznávám, že je to matoucí...ale v tom originálu ta hrana jde vidět...4 jak zas budu moct tak se na to zaměřím
upraveno 1x, naposled 18.01.2019 18:51:41
18:29:32
18.01.2019
hans1
17:13:32
18.01.2019
P@WL
Len tak mimochodom...

Neviem či sa to v tomto vlákne už riešilo,ale nejak som o tu nevidel,kde zakúpiť nové zvislé čapy a tak nejak všetko možné na GO prednej nápravy ? 6
16:12:11
18.01.2019
Bukaj
-> hans1: Já se domnívám, že tam vidíš něco, co tam není - i když si fotku na maximum přiblížím, tak tam nevidím nic z toho, co popisuješ - jen mastnotu, rez atd 3
15:49:09
18.01.2019
hans1
-> Bukaj 18.01.19 12:16:44: podívej se na prostor mezí pružinou a excentrem je tam rovná plocha a má tam být po stranách profil do U na hraně patrné svary.Já jsem také chvíli přemýšlel co mi nesedí.
upraveno 1x, naposled 18.01.2019 15:52:14
13:42:02
18.01.2019
Jozka
-> krtecek: Nakonec je to jedno, důležitý je, jestli to nebylo napatlaný bez vyndání nápravy jen tam, kde se zespoda dotáhlo.

Ale že by dneska existovalo embéčko, který by mělo originál nevyndanou nápravu, je spíš sci-fi, až rozhodíš, tak bych si tipnul, že najdeš nedobový díly. Ty dobový, tj. ocelový resp. bronzový třecí části nikdo nesháněl a při opravách nemontoval, protože to byl do běžnýho provozu úplnej nesmysl, byly-li k dispozici díly novější a hlavně lépe fungující.
13:30:41
18.01.2019
krtecek
-> Jozka: ta oranžová (ona je to červená) je podle mě základovka. Protože je to ta samá barva jak když jsem tu v tématu (myslím, že detaily 1000mb) fotil tu vaničku kufru a ptal jsem se jestli bude na výměnu...ta samá barva je celej kufr rezervy... viz tu -> krtecek 10.11.18 18:56:24:
upraveno 2x, naposled 18.01.2019 13:37:45
13:29:19
18.01.2019
krtecek
-> Bukaj: kdybych ti to fotil bez blesku tak tam vidíš úplny prd..fotil jsem to v 6 večer a jediný světlo mám nad dveřma, které tam nedosvítí1
13:08:13
18.01.2019
Jozka
Mě to taky přišlo jako sériovka v běžný patině dobový, tj. včetně zohýbání (i provalení podlahy).. Vyjmutí nápravy by signalizoval suříkovej nátěr, ten v sérii nebyl, ale ten oranžovej nádech může být klidně i zrakovej klam.. 4
12:59:46
18.01.2019
Bukaj
-> krtecek: Já právě z tohoto s bleskem foceného snímku vůbec nic nevykoukám...3
12:47:39
18.01.2019
krtecek
-> Bukaj: jestli ho nemate jak je to zasraný a rezavý...ten držák toho tlumiče zespod...74
12:16:44
18.01.2019
Bukaj
-> hans1 18.01.19 07:05:38: Asi jsem slepý, ale kde vidíš něco přeplátovaného? Na těchto fotkách nevidím nic nepůvodního...9
08:08:52
18.01.2019
krtecek
-> hans1: myslíš jako to zakapotování? že to je uzavřený profil? že to není "U" ? je to možný, že strýc s tím něco dělal. Závodník nebyl takže to asi mělo spíš charakter pevnostní7
07:05:38
18.01.2019
hans1
-> krtecek 17.01.19 19:55:12: jestli to bylo někdy dole těžko říct ale myslím si že ano,ten plech co je přeplátovaný pod spodním ramenem by se na autě bez zdviže těžko dával.Může to být nějaká závodní úprava a rameno nemusí být shnilé..
19:55:30
17.01.2019
krtecek
7 stav je ...přinejmenším zajímavý...
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od krtecek vložen 17.01.2019 19:55:30
upraveno 1x, naposled 17.01.2019 19:55:43
19:55:12
17.01.2019
krtecek
Tak jsem dneska byl vyjímečně v garáži, abych tam uložil ty věci z balíčku a nedalo mi to a musel jsem se podívat co tam mám..jestli už někdo ramena měnil nebo ne...a ejhle..mám takovej pocit, že to snad nebylo nikdy dole6 ..jisté je, že máme origo MB spodní...a rozteč pro excentr MB je 46mm a pro 100ku je 58mm
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od krtecek vložen 17.01.2019 19:55:12
upraveno 1x, naposled 17.01.2019 19:56:49
19:33:37
15.01.2019
krtecek
je však zajímavé, že dílenská příručka, kterou mám a dokonce jsem se díval i na internet ukazuje na obrázku nápravnice jen verzi s návarkem dorazu8 ...dokonce jsem se tu na foru dozvěděl, že jestli je rozteč v místě pro excentr jen 46mm, tak by to mohlo být 1000mb...pokud je šiřší tak 100...
upraveno 1x, naposled 15.01.2019 20:04:40
19:19:49
15.01.2019
hans1
-> krtecek 15.01.19 19:08:04: asi ne, mb má válcový doraz ,prostor pro excentr pod svislákem by měl mít cca 50mm.
19:18:14
15.01.2019
Milan 136
-> krtecek 15.01.19 19:16:10: v tomhle prispevku si protirecis
19:16:10
15.01.2019
krtecek
odvolávám co jsem odvolal..už to vidím
upraveno 2x, naposled 15.01.2019 19:19:35
19:15:12
15.01.2019
Milan 136
-> krtecek: podle dorazu bych rekl, ze ne.
15:37:49
15.01.2019
hans1
-> Bukaj 14.01.19 22:31:02: Jo tak ze široké nápravy to opravdu pasovat nebude6 -> Bukaj 15.01.19 08:56:41: Tak složit originál nápravu z originál dílů je trochu utopie ale věřím že někdo to dokáže.Téma mě trochu nakoplo a začal jsem skládat nápravu naštěstí mám 99%dílů nachystaných.Co mě trochu naštvalo že jsem to dával do bedny a asi to nebylo dost proschlé a místy se protlačila barva.
08:56:41
15.01.2019
Bukaj
-> krtecek:

Neboj, tak zlé to nebude - máš model 68 a tam už byla spousta věcí na nápravě stejná, jako u pozdějších modelů a pokud nejsi ortodoxní originalista, hledící na sebemenší detaily (odlišný tvar, povrchová úprava či označení spojovacího materiálu, absence mazacích míst (samomazná pouzdra) u novějšího provedení, pak s výjimkou spodních ramen a všeho (mimo páku řízení a její matici a závlačku, které jsou shodné od 1964 až po 1990) mezi spodním ramenem a horním ramenem je pro tebe vše z úzké nápravy použitelné.4



Bohužel právě ta spodní MB ramena jsou největším kamenem úrazu - nová asi těžko seženeš a použitá bývají prohnilá i na slušně vypadajících nápravách (při shánění se soustřeď na místa okolo válcového dorazu a uložení pružiny, často bývá rameno durch i pod silentblokem stabilizátoru...7
08:15:13
15.01.2019
krtecek
-> Bukaj: 9 24 bože... 36 vypadá to, že jak to rozeberu tak mě budete mít někdo na svědomí a plnou schránku mých hloupých dotazů3
00:24:12
15.01.2019
Bukaj
-> krtecek 14.01.19 18:57:36: Horní rameno je pro všechny úzké nápravy identické - viz co jsem psal...

MB se od stovky liší svislákem, rejdovým čepem s brzdovým štítem, ložisky a bubnem, domkem s excentrem, šroubem tohoto domku, spodními rameny, nápravnicí a v detailech téměř všemi ostatními věcmi (kulové čepy, páky řízení, spojovačka, pomocná páka řízení, převodka, spojovací materiál atd).

...a ono ani u MB to není úplně jednoduché, neboť i v průběhu výroby MBček docházelo k modernizacím (čepy ramen, rozpěrky a matice měly MB do roku 65 jiné, než pozdější produkce)
22:31:02
14.01.2019
Bukaj
-> hans1 14.01.19 18:42:45: Z té nápravy na fotce horní ramena fakt nejsou stejná ani záměnná. Na fotce je široká hřebenová náprava...

...a to, že nějaký díl má stále stejné číslo neznamená, že je identický. U některých inovovaných dílů, které byly změněny pro použití v novějším modelu škodovky bylo ponecháno původní číslo dílu, i když díl je jiný, ale zpětně záměnný pro starší typy. Ovšem se zlou se potáže ten, kdo původní díl se stejným číslem zkouší napasovat do novějšího modelu (napadá mne třeba zpátečkové kolo, které má od MB až po Rapidy 136 stále stejné číslo, začínající 110-, ale do pětiryclostní převodovky nelze použít starší typ tohoto kola...

...a svisláky z té nápravy jsou také jiné a nezáměnné za MB - není to jen o drážce pro pero, ale i o průměru spodní části čepu atd.



-> krtecek: Prostě MBčko má téměř všechny díly nápravy jedinečné a i když můžeš do MB bez problému dát komplet nápravu z kila, nebo užovky, tak pokud chceš zachovat bubny a i jinak se držet originálu, pak nezbyde než shánět nápravu z MBčka4
20:35:18
14.01.2019
Jozka
-> krtecek 14.01.19 19:29:49: Chápu tě, snad s jedinou výjimkou jsem vždycky stavěl (nebo repasoval) nápravu vedle auta a pak měnil kus za kus - ovšem v úplně jiných časech. Dneska ti asi nezbyde nic jinýho, než jedním okem šilhat po dílech a druhým po nějakým slušným kompletu - uvidíš, co se urodí dřív.. 4
19:58:18
14.01.2019
krtecek
-> hans1: jj děkuji...tohle vím...buben a jen kuláče "na tyči"..mě šlo jen o tu záměnnost...nebo variabilitu6
19:56:35
14.01.2019
hans1
Jinak to co sháníš by mělo vypadat takto.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od hans1 vložen 14.01.2019 19:56:35
19:51:47
14.01.2019
hans1
-> krtecek 14.01.19 18:52:27: omyl,pokud budeš kupovat po častech víš co kupuješ,vidíš co je vyhnilé vydřené .Ale myslím že je to zbytečná debata .Bylo by lepší lehnout pod auto nebo zhodit kolo a zjistit v jakém to máš stavu.
19:29:49
14.01.2019
krtecek
-> Jozka: já bych strašně rád další MB nápravu origo...ale poslední 2 co byly v inzerci...byly Praha a Louny...a já nepojedu pro nápravu 4 hodiny autem...když ten dotyčný to nemá jak poslat...a zbytek co je třeba blíž..má furt jen 100/1108 3
upraveno 2x, naposled 14.01.2019 19:30:54
19:25:48
14.01.2019
Jozka
-> krtecek: No tak to potom když ne MB kus, tak z kila.. Z toho bys potom mohl aplikovat "plechařinu", pokud bude tvoje stávající kašovitá - v nejhorším případě i vč. spodních ramen.
19:14:34
14.01.2019
krtecek
-> Jozka: řekněme, že jsem na tyhle drobné díly našel zdroje :) takže tohle mě asi trápí nejméně..jsem přes zimu docela aktivní..všechno mám uložený a čeká to jen na správnou chvíli4
19:12:33
14.01.2019
Jozka
-> krtecek: Na tý nápravě je celkem dost "spojovacích" dílů, který nejsou normovaný a je nutný je nahánět / repasovat.



E: Spáchat dneska originální MB nápravu sice samozřejmě lze a to klidně až po plstěný kroužky k excentrům, akorát to obnáší nějaký to shánění. Když nevíš, co máš, těžko volit směr.
upraveno 1x, naposled 14.01.2019 19:19:09
19:10:16
14.01.2019
krtecek
-> Jozka: no to je můj záměr...chtěl bych to mít dopředu...a co tam mám teď to nevím..zvedlé jsem to ještě neměl..čekám na jaro ať můžu začít...zatím jsem akorát odebral chromy a poslal na slovensko opravit..bo je tam 3 měsíce čekací lhůta
19:09:11
14.01.2019
Jozka
-> suri: Tak nebrzdíci "kotoučovku" montovat snad nebude - nebo myslíš, že jo ?3
19:09:06
14.01.2019
krtecek
-> hans1: no jako spojovací díly jsou otázkou pár korun...ale samotná nápravnice s ramenama když koupíš jako celek tak tě vyjde líp než kupovat ramena a zbytek extra...aspoň mě to tak vychází.
19:04:31
14.01.2019
Jozka
-> hans1: Mezi záměnným a shodným je docela rozdíl.. (to máš za to, žes byl rychlejší 3 4).



-> krtecek: Pokud seženeš uloženku z půdy, která toho moc nenajela (potkal jsem i takový = "udělala se" P náprava, pak se auto rozpadlo, tak náprava zaarchivovala), má smysl koupit komplet jakejkoliv krom širkokýho, resp. hřebenovýho, přitom relativně nejsnáz se sháněj díly na užovku.

Pokud to ale neklapne, což je častější případ, může se ti taky stát, že ti po rozebrání a vyhodnocení zbydou tak leda čepy spojení ramen s nápravnicí a jejich domky.. Ale pokud chceš nějakou nápravu nachystat mimo auto, lze začít i tak..
Extreme Tyres