skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
To mi snad i Pemit říkal, když jsem to objednával, že na řízení je třeba dát větší ty pásky...
-> čert 08.01.14 07:28:10: v tom to asi bude. Já z toho byl taky nějakej divokej než jsem vymyslel jak to namontovat.
-> sikula: -> Cempyk: myslím že na oba silenty od Pemita se musí použít ten vetší držák. Porovnejte velikost origo silentu a toho od Pemita, myslím že nejsou stejně velký.Je to už nějakej pátek co jsem to skládal, ale myslím že to bude ten problém:)
-> Peca 07.01.14 23:57:58: do karoserie 120 se vejde jen 9mm. když je víc tak už rameno škrtá o kastli. Taky se nechá vzít flexa a udělat tomu místo. Pod kozlík lze narvat až 11mm
-> Peca: Já mám nahoře pod kozlíkem jen jednu podložku (1.5mm) a odklony 1,5 stupně 

-> Peca 08.01.14 00:20:31: To bude stejně, otočené misky jsou na prd
Půlka dorazu se do ní schová, druhá půlka zmáčkne a jde to kov na kov. Měl jsem to tak rok a předělával. Je teda pravda že to bylo ještě se sakyho pružinama. S tvršíma 80kN 220mm to až tak nepustí.

-> Tuner#2: A pokud mam otoceny misky dorazu a 220mm pruziny, nebude diky vetsimu "utopeni" horniho ramene s takto posunutym ulozenim horniho cepu hrozit jeho bouchani do kastle u vetsich hupsancu? Kdo vi...
-> Peca: To jsi objevil Ameriku
Já tam mám 6mm, jsou tu tací co to propilovali až na 11mm podložku, ale třeba mě už při 7mm škrtalo rameno a plastizol.
Pokud tam není vůle, tak bych to neřešil.
Příjemné počtení: skoda-virt.cz/cz/.../1312 44-zavodni-geometrie?poffs et=0

Pokud tam není vůle, tak bych to neřešil.
Příjemné počtení: skoda-virt.cz/cz/.../1312 44-zavodni-geometrie?poffs et=0
Dotaz: mohu odklon kol predni napravy zmenit diky tomu, ze kozlik ulozeni horniho cepu ma ovalnou dirku na sroub, a lze tedy teoreticky lehce posunout ulozeni horniho ramene smerem ke stredu napravnice? Uz to tak nekdo delal nebo jsem objevil ameriku? :-)
A druha otazka - pokud tycky rizeni v ulozeni kloubu nevykazuji vuli, je treba menit tu plastovou panvicku nebo staci nechat puvodni a doplnit mazivo?
A druha otazka - pokud tycky rizeni v ulozeni kloubu nevykazuji vuli, je treba menit tu plastovou panvicku nebo staci nechat puvodni a doplnit mazivo?
-> sikula: Tak to mě čeká taky :D
-> Cempyk: Tak a jsme dva:-) ještě je tu možnost to stáhnou do sveraku a vzít to stopkovou bruskou, lamelakem, dělal jsem tak uložení stabiku ze série na 21mm.
-> sikula: Mam ten samej problém zatím jsem tam dal origo měkký ale než pujde náprava na auto musí se to vyřešit asi stejným způsobem
-> Karel.: možné to je, ale mel jsem v ruce i origo a bylo to stejně, zítra se na to ještě juknu, řeknu to takhle, když budu chtít, tak to tam dostanu, ale je to fakt prasarna a na aute bych to fakt neudelal

-> sikula: nemáš ten plech druhošku?mně to tam sedlo krásně
-> vhml: plech mám správnej, tu jednu stranu už mám lehce stahlou, ale rádius v snb sedí..
-> sikula 07.01.14 22:08:25: Mezera je na obou stranách stejná? Plech máš správnej? Jsou dva typy
Kluci dotaz, měli jste také takový problém utáhnout hřeben s tvrdým uložením,Pemit,?
Montoval jsem na nápravu hřeben, jeden ten držák, jsem tam s pomocí truhlářské svěrky dostal a stáhnul ho šroubama, ale druhej, na pravé straně tam nejde, buť nesedí rozteč a když ho násilím stáhnu svěrkou a stáhnu díry na rozteč co potřebuji tak se ten držák samozřejmě ohne, jako když ten snb má malou díru.. viz foto
Takhle se mi to fakt montovat nechce
Montoval jsem na nápravu hřeben, jeden ten držák, jsem tam s pomocí truhlářské svěrky dostal a stáhnul ho šroubama, ale druhej, na pravé straně tam nejde, buť nesedí rozteč a když ho násilím stáhnu svěrkou a stáhnu díry na rozteč co potřebuji tak se ten držák samozřejmě ohne, jako když ten snb má malou díru.. viz foto
Takhle se mi to fakt montovat nechce

Chlapi,prosím o radu.Na svisláku,jak správně nasadít ty podložky ze silonu.Nahoře dvě,dole jedna,ale jde mi o ty výřezy.Dole jednu s výřezem a nahoru jednu a druhou bez?Dík.
-> Bukaj: Dobře, já se ozvu 

-> Honza105: Tak to by šlo, pokud bys nesehnal nic lepšího, dej vědět po Novém roce

-> dragon_cb_cz: Děkuji, to by bylo výborné.
-> Bukaj: Děkuji za nabídku, moc na to nespěchám, jenom bych to chtěl mít do jara hotové.
-> Bukaj: Děkuji za nabídku, moc na to nespěchám, jenom bych to chtěl mít do jara hotové.
-> Honza105:
Jak moc na to spěcháš?
Kdyby -> dragon_cb_cz: zapůjčil stahovák, tak by to nebyla taková pakárna...
Jak moc na to spěcháš?

Kdyby -> dragon_cb_cz: zapůjčil stahovák, tak by to nebyla taková pakárna...

-> dragon_cb_cz: S přípravkem je to celkem hračka....
-> Honza105: Někdo z místních členů by mohl pomoci... Já osobně bohužel nepomůžu, ale pokud bys sehnal někoho kdo by mohl, tak já bych zase byl schopný asi zapůjčit přípravek na vylisování/nalisování ložiska bez demontáže polonápravy z převodovky 

Omlouvám se, že to píšu sem, ale nevíte někdo prosím, kde by mně v Praze a okolí vyměnili na škodě 105 gufera u ložiska zadního kola (teče mi do bubnu převodový olej). Servisů je tady strašně moc, ale já nevím kde by mi to dobře opravili.
-> m8rinek: aha, jj díky, to je místo kde to vlastne dost casto praská, u zlutaka jsem to tam taky varil... jen to prolisování výztuhy mi přijde dost hluboké
-> Jarda: Je to na podběh img2.hyperinzerce.cz/x-cz
/.../8070824-skoda-120-pre
dni-podbehy-2.jpg
-> Jarda: není to výztuha nad most př. nápravy?podle tvaru mi to tak přijde...jinak nevim....
chci se zeptat, jestli někdo neví, kam přijde tato výztuha přední nápravy shop.tym-motorsport.cz/cz
/.../vyztuha-predni-naprav
y-130-lr.html nebo je to výztuha uchycení nápravy, když píší, že to kopíruje podběh?
-> Antony: mě to udělalo to stejné - dával jsem zlutej zinek v laku, litina to nekdy děla :( stalo se mi to už i u rapidackejch bubnu
-> Eidy: Máš pravdu, na šroubech, šteftech ani hlavicích to není, je to jen na opískovaných kozlikách a jen na některých. .
-> Antony: Bordel v lázni podle mě ne. Já vozím pořád do stejný a objevilo se mi to jen jednou a právě na tý litině. A to jsem dával v jedný dávce díly na celou nápravu.
-> Eidy: Jako dolů to jde, mechanicky a blbě ale jde. Ale ono spíš vypadá jako bordel v lázni, protože pod tím zinek je, ale má jiný odstín. Teda spíš se mi to tak jeví. .
-> Antony: Jo tak, no to jsem tam měl čoveče taky. Teda ne tolik a vylezlo to až po zinku. Nechal jsem to teda pozinkovat a pak nechal tak. Jako mechanicky to oškrábat jde, ale dost blbě. Zatím se nic neděje. To bys to musel tryskat asi dýl.
-> Antony: Po otryskání? Divný. Dej fotku. Ale spíš pro moji zvědavost. Fakt nevím.
Navážu na svuj dotaz ohledně černěného povrchu a galvaniky.
přivezl jsem věci z galvaniky a štefty paráda. jen kozlíky, byť opískovaný, mají na sobě černej jakoby vosk, kterej nejde zaboha dolů. co to vůbec je?
přivezl jsem věci z galvaniky a štefty paráda. jen kozlíky, byť opískovaný, mají na sobě černej jakoby vosk, kterej nejde zaboha dolů. co to vůbec je?
-> m8rinek: ja áno.
-> minno: Tim bych si nebyl jistej...
-> DEKODOVAC: o nič neprichádzaš, tie krúžky aj tak nefungujú tak, na čo boli navrhnuté. Čiže sú tam zbytočne.
-> Bukaj: neboj, už som odmastnil a vsetko. ked je koleso dole tak aj bubon atd.. cez leto začalo trochu tiect, teraz je to v pohode. trebalo by menit gufera, už je vsetko aj nakupene len ten čas

-> Bukaj: napríklad ja v zadných bubnoch tieto kružky vbec nemám !!!!


-> xerox422: Tyhle odstřikovací kroužky u kyvkovejch bubnů jsou obecně bída. zaklepávané je to tam snad ručně (na každém bubnu jiný počet důlků) a různě nepřesně, dost často se stává, že se ten kroužek uvolní a způsobí v brzdách paseku. Jednou jsem jej viděl namotaný mezi bubnem a domkem ložiska v guferu...
Ten vlnitý otřep odstraň a zkontroluj, jak drží ten kroužek k bubnu.
Jinak pořádně buben odmasti - máš v něm ještě dost oleje...

Ten vlnitý otřep odstraň a zkontroluj, jak drží ten kroužek k bubnu.
Jinak pořádně buben odmasti - máš v něm ještě dost oleje...

-> minno: ok v najbližsom case to pojde dole, aj tak sa mi zasekava rucka
-> xerox422: na nič to nemá vplyv.
-> Jozka: takže to možem v pohode dat dole?
-> xerox422: Nějakej otřep neodstraněnej z výroby.. to bych asi neřešil..
chcem vediet čo je to na bubne to vlnite a len v pol kruhu, a čo to sposobilo.
Dobrý,fajn.Díky moc za rady.Uříznu to,odvrtám,vezmu šroub,uříznu ho na délku šteftu,obrousím do konusu a obvařím.Ještě jednou dík.