skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zaklon predniho kola..
-> Saky: Kdybych si to tu precetl driv:-/ zrovna vcera jsem kokal na ve skole na velmi moderni geometrii s ccd kamerami a hodnoty tam jsou jen je zkouknout, mozna se mi povede nejake dostat. Merili jsme Roomstera ale nebyli na nej hodnoty proto se nastavila Fabia 2003 a rozdíl zaklonu rejd cepu je znacny i u aut se stejnou predni napravou(Fabia vs Roomster). Zaklon byl na hodnote okolo 4,5° coz geometrie hlasila pro Fabku jako mimo toleranci.
-> Bedřich: joo, noo, ale ostatní tu naši konverzaci neviděli :-)
-> Crestik: no ale to je to o čem jsme se bavili :) pod velkým úhlem je navařený "trn" kola na který se nasazuje náboj a ty ten záklon a odklon rejdového čepu potřebuješ tak velký kvůli ose otáčení a kvůli namáhání rámu.
tak jsem se ptal týpka, co jezdí motokáry a odklon kola vzhledem k vodorovné ploše je 1-2 stupně, ale odklon svislého čepu k podložce je těch 10 stupňů
on myslel odklony rejdoveho cepu ne odklony kola.. ty sem chtel.. teda aspon myslim ze to tak myslel..
jinak fotky motokáry, kde, si myslím takové zběsilé hodnoty byly vidět
rainbowseven.hofyland.cz/ karymyto/100_6959.jpg
rainbowseven.hofyland.cz/ karymyto/100_6951.jpg
rainbowseven.hofyland.cz/ karymyto/100_6937.jpg
no, v té zatáčce se to nakroutí, ale podle mě né o 10 stupňů
rainbowseven.hofyland.cz/ karymyto/100_6959.jpg
rainbowseven.hofyland.cz/ karymyto/100_6951.jpg
rainbowseven.hofyland.cz/ karymyto/100_6937.jpg
no, v té zatáčce se to nakroutí, ale podle mě né o 10 stupňů

-> Bedřich: ehm, nejsou ty hodnoty trochu moc, záklon proč ne, ale ty odklony, no nevím, to by stálo na hraně a bylo by to vidět na fotkách...něco mi říká, že např. GT vozy maj záklon do cca 10 stupňů a odklony do 5stupňů

no ja videl nastaveni nejake jine motokary a ta mela 25 a 20 ted nevim co bylo co.. docela me to udivilo jak moc..
-> Saky: motokára ma zálkon 15° a odklon 10°.samozřejmě jde o jeden druh podvozku ne o všechny.A je tam ještě možnost donastavení excentrem, ale ty hodnoty zatím neznám ale zjistím.Nemohl jsem ten homologační list najít a proto jsem nechtěl odhadovat teď už jej mám tak se ozvi po icq, pošlu ti ho.
Saky: ked to spravim dozvies sa 

-> DuriQ: no me by zajimalo jak toho chces docilit?
Saky: kladivom urcite ne... netrap sa ja si poradim aj bez kladiva

-> Saky: velice zajímavé téma, až bude nějaký výsledek, pak bych o tom uvažoval jako o možnosti zlepšit si jízdní vlastnosti na mým Háčku, kde jsou zatím nápravy stále ve stádiu vývoje..
-> Gemini: no tohle bude v podstate podobne.. taky se da rozsirit naprava jak bude libo..
-> Saky: videl som na jednej motokare prednu napravu urobenu pomocou tyciek , vyzeralo to ako na formuly.....zaujalo ma to z hladiska jednoducheho rozsirenia prednej napravy
-> Gemini: myslim ze lichobeznikova naprava je v mnohem lepsi nez McPherson a jak psla Tuner da se to v pohode nahradit za seriovou napravu, kdezto McPherson by znamenal brutalni vyztuzeni karoserie a vyrobeni mnohem pevnejsiho ulozeni, tady na to se daji sehnat taky vhodne tlumice v tom neni vubec zadny problem.. resp pouze penize jako se vsim.. kdyby to bylo na McPhersna rovnou cely muselo by se to kupovat vcetne vseho rovnou cely a myslim ze by to stalo asi tak trikrat tolik a spousta vareni.. tohle si namontuje kazdej sam, ramenum zustane seriove uchyceni na napravnici a tlumic rovnez uchycen seriove .. a pri pouziti klasickejch ocelovejch trubek na ramena to nebude ani zas tak moc drahy.. (srovnatelne s napravou postavenych komplet z novych dilu) pak jeste otazka zda to delat z lepsich pevnejsich trubek aby se usetrilo par kilo hmotnosti ale na ukor sileneho navyseni ceny..
-> Gemini: Tohle by měla bejt víceméně náhrada za seriovou nápravu.....což by person rozhodně nebyl....

SAKY : ides na to pekne, ale kedze uz robis takyto vyvoj, nechces prejst na McPherson ? vyhodou bude moznost pouzitia zaujmavych kitov pruzina -tlmic
kedy zacne robit KW podvozok pre shadinky ???
kedy zacne robit KW podvozok pre shadinky ???

-> DuriQ: a jak chces stelovat zaklon rejdoveho cepu? pokud mas rozdil 5st tak to jedine kladivem nechapu jak muze nastat takovej rozdil
Saky: mno ja by som ti tie udaje s radostou dal ale nevlastnim geometriu
ale ked budem dam ti vedet
k tej mojej naprave mno to sa este doladi 



-> Saky: a ke kazdemu potrebuju vedet r.v.

-> Saky: vymysli si konkretni typy at to nemusim vymejslet za tebe smudlo

-> Pavel P@nkáč: no priklon a zaklon pripadne i odklon predniho kola na nektery auta.. nekterej novej mercedes, BMW a treba Focus.. pripadne nejaky porsche to je celkem fuk jaky..
-> Saky: a co potrebujes presne vedet? napis treba typ a rok auta a muzu ti to zjistit....az bude cas v praci...
-> DuriQ: no jenze ja pocitam s tim ze si kazdej nastavi obe strany stejne-) proste bude mit tu moznost.. stejne jako skodovka si to bude moct nastavit taky a bude mit tu moznost stelovat i vic nez dovoluje bezna naprava a to uz nemluvim o dalsich vyhodach.. skoda jen ze se tady clovek nedozvi absolutne nic.. jo kdyby byla debata o tom kdo se kdy ozral kolik zbalil bab to se muzou ppisalci zblaznit ale jakekoliv tema k necemu technictejsimu to je najednou ticho..
Saky: vzdy to moze byt horsie
ja mam na predku rozdiel medzi zvislima caapma 5stup... a neda sa s tym ani poriadne jazdit ale riesit to budem muset - dako


-> TUNER: aha Hobby cup...no nic zpátky k tématu,omlouvám se autorovi za ot.
-> Bedřich: Jezdí FC 125 Junior....výkon nevim,ale tipoval bych víc než 14 kW...)))
-> TUNER: jak se jmenuje?má ji s řezemín nebo bez?a když to pojedeš v tom Píseku vem si bederník fakt to je o něčem jíném.a hlavně se neboj těch 14 kW není moc...:) (pokud je to tedá třída co si myslím že je)
-> Bedřich: Jo vim že v Mejtě je new povrch a všichni si to tam chválí,ale Písek máme o dobrej kus blíž...
Jinak co jezdí za kategorie netušim...Nějakou 100-125 vodníka.... )))

Jinak co jezdí za kategorie netušim...Nějakou 100-125 vodníka.... )))
-> TUNER: Na trať v Písku se vykašli a radši si zajeď do Mýta.Z Písku budeš celý rozsekaný a neužiješ si to.Jo a pozor na žebra
Jakou jezdí kámoš třídu?

Jakou jezdí kámoš třídu?
-> Saky: Kamarád má závodní motokáru,můžu ti domluvit exkurzi jestli chceš... 
A dokonce si na ní možná pojedu zajezdit do Písku na trať...prej mu zbyl nějakej benzín a gumy,tak to chce vyjezdit....))

A dokonce si na ní možná pojedu zajezdit do Písku na trať...prej mu zbyl nějakej benzín a gumy,tak to chce vyjezdit....))
-> Tuner#2: ono je to v podstate jedno stejne to dopadne tak ze se to musi nastavit az na zaklade nejakych testu.. jako normalni skodovka se to da nastavit vzdycky takze horsi to bejt nemuze a zbytek bude jen k lepsimu.. me jde spis o nejake limitni hodnoty..
-> Saky: Jenže to by to muselo mít i motor vzadu a podobné rozložení hmotnosti, aby jsi se mohl něčeho chytit. Nabízí se Porsche, ale to má stejně víc hmotnosti v předu než lehký čumák škodovky.
-> Pavel P@nkáč: to je skodovka ne? to vim me by spis zajimalo nejakej ten mercedes.. uz sem se dopidil k tomu ze nejvetsi zaklony maji asi motokary a to az 25stupnu-) zajimalo by me neco co ma nahon na zadni a nejen zaklon ale i priklon
-> Saky: tak jsem na to koukal a masina v praci uvadi 6stupnu 30minut
-> Eidy: ono to bude trosku jinak, aby sel stelovat zaklon a odklon tak v podstate nejdou pouzit seriovy ramena (pokud by se pouzivaly tak by jejich uprava vysla draz nez vyroba novejch a bylo by to spatny reseni) tak proto sem vymyslel ramena nova tam se da klidne menit i jejich delka a tim zmizi vecny problem podlozek na rozsireni.. co se tyka tehlice tak to je celkem levnej kus frezovanyho zeleza radove 1500kc kus, seriove loziska a naboje jsem vypustil okamzite, nebot s tim jsou zbytecne problemy (nevhodne kotouce pro upravy, spatne loziska velke, tezke atd) tak sem to vymyslel uplne jinak, jedina mala nevyhoda je ze se musi vyrobit novy nabojek nicmene pro muj pripad je to daleko lepsi.. je mozna samozrejme i modifikace s puvodnim trnem a nabojem, ale ja od toho chci utect co mozna nejrychleji.. toto reseni je vhodne max na 130kovou roztec jakakoliv jina je lepsi pouzit prevlecnej kotouc atd.. nicmene cenu samozrejme ted nereknu nebot jsem jeste nepostavil prototyp, prototyp mam toho s puvodni tehlici a seriovejma ramenama a tam me to vyslo asi na 5000 jedna strana, tohle si myslim ze vyjde na podobne penize s tim ze budou ale i nova ramena.. ono kdo nekdo skladal napravu z novych dilu tak vi ze to stoji taky podobne penize.. uvidime ted mam docela dost prace a tohle jde cestou vyzkumu nicmene na papire uz to je ted zkusim povarit nejakej model a pokud se potvrdeji vypocty tak muzu strihnout prototyp.. pak sehnat blazna kterej to vyzkousi a nezabije se-) a pak pokud bude mit nekdo zajem tak to muzu nabidnout dal.. takze spousta prace prede mnou.. nicmene ta vec jako takova je celkem jednoducha
-> Saky: myslím, že záklon bude mít asi největší přínos pro jízdní vlastnosti, takže vzhledem k ceně a "movitosti" škodováků preferuji tuto úpravu.
BTW: kolik odhaduješ cenu za sadu těchto těhlic? A půjde na to sériový náboj a příslušenství?
BTW: kolik odhaduješ cenu za sadu těchto těhlic? A půjde na to sériový náboj a příslušenství?
-> TUNER: no nikoho na slusne urovni neznam-) znam akorad kecaly ktery kdyz neco tak maj vrchol nacpat tam unibaly a zbytek nechat seriovej.. neznam nikoho kdo by mel jinou tehlici, a kdyz sem videl nejaky monstra viz odkaz petrS tak tam vzdy byl naboj puvodni seriovej kterej ma danej priklon cca 8st (podle pouziteho kola) a sel stelovat pouze odklon a zaklon byl taky napevno.. tezko rict co zkouseli nekdy nejaci dedci tehdy.. nicmene asi pujdu stylem priklon stejnej a zaklon se pak da ladit.. ono se pak daj eventuelne menit i tehlice s jinym zaklonem kdyz na to prijde na odladeni, a nebo stylem jakto maj NASCAR auta kazdou stranu jinou-) na vyzkouseni a pred kazdou zatackou prehazovat tehlice z prava doleva-))
-> Bery: jo klidne muzes.
-> Saky: máme tady pány,co s tímhle laborovali,ale to jsou dědci a internet znají z vyprávění od vnoučat..a já to těžko přetlumočim...
Btw-co ty kotouče??mám to schodit z rampoucha a poslat??stejně bych je chtěl odvrtat...
Btw-co ty kotouče??mám to schodit z rampoucha a poslat??stejně bych je chtěl odvrtat...
-> Saky:
Co zajít za někym kdo jezdí nějaký soutěže,tim myslim na nějakej slušnej úrovni.Nebo přímo na nějakej soutěži si zajít do depa na pokec s mechanikama....?
Co zajít za někym kdo jezdí nějaký soutěže,tim myslim na nějakej slušnej úrovni.Nebo přímo na nějakej soutěži si zajít do depa na pokec s mechanikama....?
-> Eidy: no ja prave v prvni fazi predelal tohle uchyceni.. jenze predelat ramena je peknej opruz.. v podstate sem tu trubku z drazkama co tam je vyhodil a navaril tam presnou vystruzenou na silentblok.. nejvetsi opruz byl sehnat ramena ktery byly v ose.. to nebyly ani novy-) no a nakonec sem zjistil ze me to vyjde draz jak uz jsem psal.. sice ne tohle to zas takovej problem nakonec nebyl ale u ty tehlice.. no a ted prave resim mozna moc vedecky jak to vyrobit znova.. protoze jedna vec je zaklon rejdoveho cepu ten dokazu menit spolecne s odklonem kola v sirokem rozsahu ale dalsi vec je priklon rejdoveho cepu a to v podstate menit nelze (resp jen na ukor slozitosti, monstroznosti a ceny) a ted otazka jestli udelat nejakych 8stupnu jako ma skodovka a nebo treba 12 jako felda atd.. jenze s tim asi nikdo neporadi..
-> Saky: No jo, tak ty jdeš cestou revoluce a nikoliv evoluce. Já jsem uvažoval o tom vyhodit ty gumový silentbloky mezi spodním ramenem a nápravnicí a vytočit uložení z takového specielního plastu, který výborně tlumí vibrace, je antistatický, má výbornou abrazivní odolnost a je pružný. No a 40mm tyč stojí cca 2500Kč/1m. Jo a výhodou je černá barva, takže není nic poznat. Řekl bych, že to znatelně zlepší vedení předních kol a tudíž i jízdní vlastnosti. Nebavím se o komfortu. Ten značně utrpí, ale o to mi vůbec nejde. Takže asi tak. Jinak samozřejmě, že nahodit úplně jiná ramena s úplně jinou tuhostí a lepší geometrií je o řád lepší.
-> Eidy: to vydrzi "jakejkoliv" material.. jde jen o to jak se to udela.. proste trubka treba 30/2 z hliniku verzus ocelova trubka 18/1 nejvyssi pevnosti a ceny.. a pevnost bude treba stejna.. mimochodem vetsina trubek bezne prodavanejch bude pevnejsich nez ten neuzavrenej vylisek spodniho ramene.. ja sem prave nahradil puvodni gumove ulozeni silentblokama, ktere maji min gumy a jsou tuzsi (do tvrdeho unibalu nebo neceho na ten zpusob bych asi nesel) predelal sem cely ulozeni u tehlice do unibalu (svislak se vyhodil) slo tam stelovat jak odklon tak zaklon a pak sem to pro slozitost cely vzal a zahodil.. proste pokud se vychazi se seriovejch dilu ktery se maji nejak brutalne upravit uz je to na ukor slozitosti a ceny.. pak sem zjistil ze kdyz vyrobim tehlici novou a ramena taky vyjde to levneji a nebudu muset resit spoustu problemu s upravou seriovejch.. daj se pouzit lepsi nabojky lepsi brzdy, loziska nemusej se pouzivat drahy cepy jako v prvnim reseni ale da se to prizpusobit na levnejsi varianty atd.. akorad v prvnim reseni me jde zaklon stelovat asi plus minus 3-4st tam sem byl limitovan mistem mezi ramenem, ted se dokazu dostat asi plus minus 10st kde jsem zase limitovan vykyvem cepu a to me pripada strasne moc.. tak me zajimalo v jakem rozptylu se to asi u seriovejch aut pouziva..
Jo, mám nápravu v kastli trochu pootočenou, asi o 2°. Auto si teď líp "sedá" do zatáček. Ale k tomu mám ještě udělaný příklony předních kol. Takže přínos samotného zvětšení záklonu nemůžu posoudit. Ale říkám si, že by se nic nestalo, kdyby to bylo ještě víc. Právě podle moderních aut, která májí obrovský záklon. Ještě stále přemýšlím o tvrdém uložení spodních ramen. Vím o materiálu, který by to vydržel, ale 2500 za 1m tyč se mi dávat nechce.
-> Saky: Myslím si, že si na malý odklon a měkké uložení stežují protože jim auto neochotně zatáčí.Když je celé auto vepředu tvrdé "ochotněji" se staví na tři kola a lépe zatáčí to samé se záklomen když je větší tak auto jde lépe do zatáčky.ale závisí to taky na tuhosti zadní nápravy a celého auta.
-> Saky: se muzu podivat v praci do geometrie ke kazdemu autu tam jsou hodnoty..