skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zaklon predniho kola..
-> Saky: Já jezdím ke známému a rychlý prachy platím 100,- :o) ale když to vezmu z mého pohledu, tak si vem kolik těch měření musí udělat, než se jim ta stolice zaplatí. Beru to ze svého pohledu, kdy máme měřák za 100tKč na měření sat. signálu a vem si kolik těch montáží musíš udělat jenom než se ti tem měřák zaplatí. To už nikdo nevidí.
-> Tuner#2: no tam kam jezdim ja tocej kolama a prumeruje se to.. tim se eliminuje chyba mereni.. pak se vezme z jedny strany do druhy a vypadne hodnota.. pak se poladi odklon a sbihavost nebot vic u vetsiny aut nejde a rychly prachy sou doma-)
-> Saky: Já jezdím na laserovku, ale s praporkama, kde vidí dle bodu laseru ty hodnoty. Točit s kolama jsme nikdy netočili, neb to je opravdu zbytečné, když to stejně bez zásahu do nápravy nezměníš. vím že to ovlivňuje jízdní vlastnosti a myslím, že jsme to řešily s Eidym, který má tu nápravu právě na jedné straně podloženou - tzn. celou jakoby pootočenou a tím má i jiný záklon čepu.
-> Tuner#2: to neni diky koncepci McPhersnu to je kvuli jizdnim vlastnostem.. i na McPhersnu si muzes udelat zaklon klidne nulovej nebo treba minusovej to je fuk.. chci vyzkouset jak moc se da ladit zaklon a jakej vliv to bude mit na jizdni vlastnosti.. a potrebuju nejake plus minus tolerance kam se to asi v praxi dava.. pak uz jen otazka co udela treba dvakrat tak vetsi zaklon u skodovky s lehkym predkem.. ale znam par lidi co jezdi okruhy a kdyz si setzujou na predni napravu tak na malej zaklon a mekky ulozeni..
-> Tuner#2: no na digi geometriich to merej na klasicky geometrii stylem na koste-) to nemerej.. proste otocej volantem z rejdu do rejdu. a cim vetsi zaklon tim se to kolo vic vytoci.. a pak to ta mrcha prepocita nicmene je to pouze informativni hodnota a vis jestli to mas stejne nebo ne a pokud ne, tak s tim stejne nic neudelas.. me by spis zajimalo co je to priklon 8st na skodovce.. proste odklon a zaklon cepu je jasnej ale tenhle parametr netusim.
-> Tuner#2 21.09.07 15:27:50: jj na to sem taky koukal... Znemej ma novyho medveda a ten kdyz vytocil kola do rejdu tak sem ziral... To fakt jelo po hrane toho kola...
Fakt brutalni odklon...

-> Saky: odklony i zaklony mam v haji - se koukni na ten vypis z geometrie

K čemu Ti to bude? Auta co jsi jmenoval mají motor v předu a mají Mc phersna, takže tam ten záklon bude jiný už díky koncepci. jinak snad největší záklon a rejd mají Mercedesy - švadr má doma asi tři a to je mazec, jak to kolo jede skoro po hraně, když má plný rejd.

-> Saky: Podle mě jo :o)) Mimochodem, jak se dá ten záklon změřit na geometrii? Mě vždy měřil sbíhavost, odklon a souosost, ale záklon rejdového čepu ne. Ono tam není teda co měřit, ten je daný, jedině žy by se vevařila celá náprava do auta pod jiným úhlem, nebo jsem viděl i vypodloženou na jedné straně.
mimochodem nemluvis nahodou o odklonu? ze mas kazdej jinej? aspon podle reakci z nejakeho tematu cos psal to tak vypada..
-> Saky: nejspis sou hnuty pac sem preletel 10cm vysokej obrubnik v 60ti
ale ted uz mi to netrapi


jak je to mozny? to musis mit ohnuty ramena, to je vec co nejde stelovat a mimo toleranci se asi nemuze dostat-)
A ja se ani do ty tolerance nevesel

to je zajimavy ze si hrajou na setiny stupne a pak tam mrsknou toleranci 1,5stupne-)
Predni naprava zaklon (Shade):
vpravo/vlevo 5°45' +0°45' -1°00'
pricnej 0°00' +/- 1°00'
vpravo/vlevo 5°45' +0°45' -1°00'
pricnej 0°00' +/- 1°00'
resp zajimalo by me v podstate jake se v dnesnich vozech pouziva nastaveni zaklonu tzn treba od 3-15stupnu a pripadne nejake takove vyse uvedene auta pro priklad..kdysi sem mel "katalog" co se dodava ke strojum o autoservisu co meri geometrii ale uz ho nemam.. a dneska je to primo nahrany v tech masinach
otazka spis pro nejakeho obsluzovace geometrie.. kolik je zaklon u predniho kola u skodovky, felicie oktavie a aut treba typu ford mondeo BMW 520 pripadne nejaky mercedes? prosil bych overene odpovedi nejlip z geometrie.. odhadnout plus minus deset stupnu-) to umi kazdej