Plynove lanko a bowden

prohledat
95 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.06.2007 do 01.07.2023, založil/a Dušan
řadit dle data
10:40:41
01.07.2023
darklord
-> MISCHO: hej ale ten nema to plastove jadro a po chvili to zacne drhnut, take mam v garazi asi dalsie dva nove. Dal som cyklo, nejak som polepil koncovky a uvidime.
07:46:28
01.07.2023
MISCHO
-> darklord: bowden aj s origo koncovkou maju v kelly . Pouzivam doňho nerezové lanko z hornbachu a uz ma pár rokov za sebou
21:44:36
29.06.2023
SO545
-> darklord 29.06.23 19:59:13: Bud zalisovat...ak mas s cim...alebo zalepit.

Mam lisovacie klieste ale napr k brzdam som lepil aby tam nenatiekol bordel.
19:59:13
29.06.2023
darklord
-> Klubko_: koncovky som zo stareho sundal, lenze stary bowden bol silnejsi, tento cyklo je uzsi takze koncovka je uplne navolno, a neviem ci ked uz nepostlacam to cele len nedo*ebem. Uvidim, dneska som sa k tomu nedostal, tak snad zajtra.
17:41:49
29.06.2023
Klubko_
-> darklord 29.06.23 15:44:18: a ty koncovky nesundáš ze staryho bowdenu? Lanko jsem kupoval v "železářství" na metry.
15:44:18
29.06.2023
darklord
No v cyklo obchodaku to naozaj nepredpokladam zeby mali koncovky na segrovku ako je na 742...

A zase objednavat 2-3 bowdeny z firmy kde mi robili na rucku by bolo asi najlepsie, lenze zase to bude na mesiac a ja by som raz cez vikend uz skladal interier...
zvětšit Plynove lanko a bowden - obrázek od darklord vložen 29.06.2023 15:44:18
15:39:34
29.06.2023
vhml
Asi bych to prostě celý vyndal z auta a v cyklokrámu hodil na stůl, ať to vyřešej
upraveno 1x, naposled 29.06.2023 15:39:47
15:37:40
29.06.2023
dragon_cb_cz
-> darklord: Jo, 1.5mm bude v pohodě, myslím, že v tomhle průměru se prodávají třeba hliníková brzdová lanka a někde už jsem je použil. Koncovky se nechají v cykloshopu koupit různé, kovové i plastové, s brčkem, bez... když řekneš jaký cca průměr potřebuješ tak ti můžu oměřit co se mi tu válí jestli se to tomu neblíží.
14:56:31
29.06.2023
Jindas
U nás u svářeček - Bovdeny 3-8m od 130,- po X

Černý, nerez, hliník, co budeš jen chtít 1



Mám vyzkoušené teflonové od Kemppi ve škodovce, sice stál 700,- a byl nejmenší 4m, ale svátost na léta.
upraveno 2x, naposled 29.06.2023 14:58:07
14:54:09
29.06.2023
darklord
-> dragon_cb_cz: tak snad lanko 1.5mm z hornbachu bude do toho v pohode..?



Inak koncovky riesite ako? Lebo original bowden je asi trochu silnejsi a ked ich z neho otrham, dam.to dokopy s tym cyklo zazrakom?
14:46:31
29.06.2023
dragon_cb_cz
-> darklord 29.06.23 14:32:23: S teflonem je už dneska kde co, já mám oblíbený Jagwire (třeba www.kupkolo.cz/bowden-brz dovy-jagwire-cgx-sl-5-mm_z 2555/), ale otázkou je jestli cyklozkušenosti jsou dobře přenosné na auto. Jinak teda brzdový cyklobowden je určený pro lanko s průměrem 1.6mm.
14:44:36
29.06.2023
vhml
-> darklord 29.06.23 14:32:23: já včera kupoval nějakou sadu bowdenů řazení na dětský kolo, stálo to 130korun a bowden byl uvnitř potaženej plastem. Byť si nedělám iluze, že přímo teflonem za ty peníze. Ale je to dlouhé jen 2 metry. Ale měl v krámu i nějaký velký klubko, z kterýho to při servisu stříha dle potřeby.
14:32:23
29.06.2023
darklord
Chlapi, ako mam hladat ten "vyvlozkovany" cyklobowden, a kde kupit do neho lanko na metre? Vsade vidim len obycajny bowden a este aj kratky...
23:38:10
31.10.2022
Bukaj
-> minno: To není rez, to je fakt zaprášené lakem (i tunel byl uvnitř v místech s otvory barevný) a v koutech nánosy prachu z topení...6 Tunel zevnitř nerezne - pokud tam nestojí voda 3
13:34:31
31.10.2022
minno
-> darklord: Možno klame fotka, ale na červenú sa to moc nepodobá1 Navyše tunel z vnútra nebýval vo farbe. Ale to len taký môj postreh na fotke, možno to hrdza nie je.



Inak neviem, prečo do dutiny liať olej. Nie sme v roku 1970 :)
13:28:51
31.10.2022
darklord
-> minno 31.10.22 13:20:38: hrdzave?! 41 cervene auto. A popravde naliat tam oleja sa mi moc nechce ked tam lezia tie hadice...
13:26:18
31.10.2022
minno
Ja som to vystužil pred 3 rokmi takto, myslím že 1,0 mm plech, už som sem v inom vlákne kedysi dával fotku.
zvětšit Plynove lanko a bowden - obrázek od minno vložen 31.10.2022 13:26:18
13:20:38
31.10.2022
minno
-> darklord 30.10.22 16:12:24: Ešte by to chcelo ošetriť dutinu tunela, máš to tam akési hrdzavé.
19:47:55
30.10.2022
Vojťas
-> darklord 30.10.22 19:39:18: krasne si to rekl, ale uz se to nikdy neohne 3 Mas to pekne vymysleny, to je dobry napad. Ja uz to mel tak ohnuty ze prestalo lanko chodit, mel sem strach ze kdyz to budu rovnat ulomim to uplne, navic to tam moc nejde.
19:42:19
30.10.2022
Vojťas
-> StepaNoFUN: 47 jak jinak. i kdyz by se tam asi dal dat vybrousenej vehement z tvrdsiho plechu kterej by byl za co chytit.



Jinak to je pravidlo ktery prodluzuje zivot, ze kdyz chces rozdelat a zase slozit neco kde je segerovka, uz je musis mit koupeny 1 To sem ted naucil kolegu v praci kdyz sem ho pozoroval pri oprave stroje 3
upraveno 1x, naposled 30.10.2022 19:44:53
19:39:18
30.10.2022
darklord
-> Vojťas 30.10.22 19:14:04: fu ale toto je take echt humpolacke :D ja som prave urobil ten plechovy drziak taky ze nahradzuje segrovku, ak to budem prerabat na 1mm tak to nafotim
19:29:38
30.10.2022
StepaNoFUN
-> Vojťas: Proč vždy novou? Protože pokaždý skončí kdesi v tunelu? :-D
19:14:04
30.10.2022
Vojťas
-> darklord 30.10.22 16:12:24: ja dal rovnou L profil , puvodne 30x30. proriznuty kvuli vyndani i s lankem. ale uz nevim jestli tam mam i tu segerovku, kterou musis pokazdy dat novou 3



img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../5291_2014-08 -11_22-36-26_20.jpg
upraveno 1x, naposled 30.10.2022 19:22:32
16:12:24
30.10.2022
darklord
Tak uz to pruzi menej, ale asi bude repete s 1mm plechom, lebo tato 0.75 este trochu pracuje 41
zvětšit Plynove lanko a bowden - obrázek od darklord vložen 30.10.2022 16:12:24
12:32:54
30.10.2022
darklord
Drziak bowdenu plynu ma byt naozaj takto nakrivo? 9 Alebo len mal dakto na linke riadnu opicu?
zvětšit Plynove lanko a bowden - obrázek od darklord vložen 30.10.2022 12:32:54
15:08:36
14.02.2018
U-Geen
-> Tuner#2: zkousel jsem kdysi lanko a presel zpatky ke strune. Ve vyvlozkovanym cyklobowdenu chodila stejne lip :-)
14:42:00
14.02.2018
Bukaj
-> dragon_cb_cz 14.02.18 11:32:21: No, asi jediná dvě lanka, která mi kdy "prdla", bylo brzdové u Favorita a spojkové u Rapida (renault, zvaný též Plíňa)4

-> Pavell 14.02.18 13:21:25: Tuším nějak kolem 3 m když koupíš 4 m, bude to bohatě stačit4
13:21:25
14.02.2018
Pavell
Kolik metrů je potřeba pro plyn? Musím koupit neco do zásoby
11:32:21
14.02.2018
dragon_cb_cz
-> Pavell: Řadící lanko je 1.2mm, brzdové 1.6mm... to že jde řazení ztuha je dáno i převodovým poměrem v páce, to bych do toho moc netahal. Osobně bych tak tenké lanko na škodovce na plynu, kde dostává daleko víc zabrat než na kole při řazení, asi nechtěl - když umí prdnout i na tom kole 4



-> Bukaj: To jsi asi byl málo vášnivý cyklista, když máš pocit, že je lanko na věky 4 Ale je fakt,že tebe doba indexovaného řazení minula a než prdne, tak to přeci jen chvíli trvá... na moderním kole jsou lanka naopak všechno jen ne věčná.
09:34:18
14.02.2018
minno
Dal som lanko asi pred 10-11 rokmi a dodnes drží a funguje bez problému, odhadom cca 150 tis. km, strunu by som už nechcel.
07:02:12
14.02.2018
MISCHO
Tiez pouzivam lanko , menit som ho menil lebo sa mi zdalo ze ide z tazka aj ked po vybrati nebolo poskodene. Pri pretlacani noveho lanka sa mi to asi v polovici zastavilo a hotovo. Pri vytahovani zacalo s lankom vyliezat jedno vlakno. Myslel som ze som uz pos..l to nove . Bol to zostatok este s prveho lanka. Lanko je nerezove ,tensie nez original struna, z pevnostou okolo 100kg v tahu , kupovane v metrazi v hornbachu . Mam 4 klapku , koncovku napajkovanu a pri pedali cokoladku. Pedal ide z lahka, presne a aj dost citlivo.
06:59:20
14.02.2018
Antony - zrušená registrace
-> Pavell 14.02.18 06:28:24: já lanka kupuju v metráži ve vázací technice a beru to největší, co se do bowdenu vejde. Ale jak psal -> sikula 13.02.18 20:58:06: tak bude problém v uchycení na SEDRu a ještě poddimenzovana konzole v tunelu, ktera se mě vyhejbala a zvětšovala odpor.
06:28:24
14.02.2018
Pavell
-> Antony: 2,5mm? To mi přijde nějak moc. Ty cyklo lanka mají kolem 1mm, 1,1 myslím. Takže celkem nitka, ale pokud to nebude mít důvod se o něco trhat tak musí držet. Na kole jde řazení taky celkem stuha, když se dá zadní přehazovačka přepnout na tuhý chod.
05:42:33
14.02.2018
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj 13.02.18 22:35:40: klasický pletený ocelový lanko o průměru, tuším, 2,5mm. Prasklo mi vždy na podzim do Mostě, ob rok. Pak jsem předělal konzoli bowdenu v tunelu, odpor se zmenšil a zatim rok drží. 4
23:17:47
13.02.2018
Eidy
Nejdřív jsem měl lanko v origo bovdenu asi 5 let a nic se nestalo. Pak jsem dal i cyklo bovden s výstelkou a takový ten mrtvý pohyb na pedálu prakticky zmizel. Vše běhá hladce a lehce.
22:35:40
13.02.2018
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 13.02.18 20:43:51: Co používáš za lanko? Já s lankem na plynu ve škodovce jezdím téměř 20 let a nikdy neprasklo - na 4 autech cca 500 000 Km, na aktuálním "celoročním" voze cca 150 000 a 6 let...
22:28:41
13.02.2018
Bukaj
-> Tuner#2: Kdysi dávno (osmdeátá a devadesátá léta) jsme v každé rodinné škodovce měli náhradní strunu a v té době jsem strunu asi 4x měnil. Až jsem jednou (někdy na přelomu tisíciletí) jakožto vášnivý cyklista dostal nápad, že by tam mělo daleko spolehlivěji fungovat lanko. Chvíli jsem dumal, proč tam výrobce dal strunu a ne lanko, až jsem na chatě po dědovi našel velké klubko nového ocelového lanka průměru ideálně do škodováckého bowdenu a lanko do máminé 120L nainstaloval. Po otestování jsem zjistil, že nejen, že lanko je navěky (proto jsem nad ním dlouho předtím přemýšlel), ale že pedál plynu jde volně v celém rozsahu bez pružení a škubání, které zapříčiňovala struna. Od té doby jsem do všech škodovek, které jsem servisoval rodině, nebo kamarádům, dával místo struny lanko z klubka po dědovi a na některých škodovkách dodnes jezdí4

Strunu dám možná tak na MBG po renovaci, ale v autě na běžné užívání už ji nechci vidět jinde, než na sytiči1
21:42:17
13.02.2018
Pavell
-> Tuner#2: Navíc díky instalaci Lekru šel plyn ještě víc stuha, má dost silnou vratnou pružinu. S lankem super. Ale pokud si s tím neměl téměř problém, asi není třeba řešit a měnit4 Já ho už měnil X krát u různých škodovek co jsem měl a to jsem to mazal atd..
21:34:54
13.02.2018
bajou
Lanko mám cca druhým rokem, bez problémů. Ukončení stejnou "čokoládou" jaké jsou na struně, jak u pedálu, tak u karburátoru. Nic se nepovoluje, netřepí. Jak píše Pavell, plyn jde krásně lehce 6
21:27:07
13.02.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavell 13.02.18 21:20:26: JJ to jsem právě tady zmiňoval -> Tuner#2 - zrušená registrace 13.02.18 20:37:06: to origo zakončení u perálu se mě líbí, ale otázka je kolik to právě vydrží. Struna mě praskla jen jednou v životě (ťuk, ťuk, ťuk) a tak asi u ní zůstanu. Jen jsem chtěl slyšet reálné zkušenosti otoho kdo přešel 4
21:24:57
13.02.2018
Antony - zrušená registrace
-> sikula 13.02.18 20:58:06: jj, přesně tam, a jak říkáš blbě se to mám láme.
21:20:26
13.02.2018
Pavell
-> Tuner#2: když koupíš lanko v cykloservisu tak má jedna strana tu bambuli, tu jsem dal k pedálu a vzadu bez problémů zacínoval4
upraveno 1x, naposled 13.02.2018 21:20:49
21:18:15
13.02.2018
Pavell
Já to loni předělal právě na lanko a myslel jsem si, že je to nejlepší řešení.

Loni při první jízdě mi struna praskla v nejhorším možném místě v kopci 8 Lanko sezonu přečkalo bez potíží, takže já nechávám dál a uvidím co vydrží. Navíc chodí plyn krásně lehce, ne jak se strunou i když byla nová.
21:10:13
13.02.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Takže nechávám strunu a pro jistotu je jedna v předu v kufříku první záchrany 4
20:58:06
13.02.2018
sikula
-> Antony: Tam je problém u karbec, tam se to v tom cepu láme a nejde to v ose a lanko se poškodí.. já lanko po 2letech
20:43:51
13.02.2018
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: jezdim cca 5 let lanko, ukončení na obou koncích vnitřkem z čokolady. A popravdě, už mi 2x prasklo u karbecu, takže preventivně jednou ročně měním za nové. Podotýkám, že nikde nedrhne, odpor přiměřený. A předělal jsem v tunelu uchycení bowdenu, penvější konzoli.
20:39:50
13.02.2018
Vojťas
-> Tuner#2: ja se vratil ke strune, a zacinovat by to melo jit i beznou trafopajkou,
upraveno 1x, naposled 13.02.2018 20:39:59
20:37:06
13.02.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Jezdím leta strunu, ale všichni pějou ódy na lanko.



Máte u pedálu origo zalitý váleček a na motoru pak nasazenou klasickou šroubovací zarážku?



Co s lankem, když bude potřeba zkrátit? Dost často se rozplejtá a nevím zda na to najdu dost výkonnou pájku, abych ho zacínoval.



A nebo se na to vybodnout a nechat strunu 1
09:46:11
05.01.2016
Majki
-> stepan: poblíž zrovna ne ale asi to bude jistota... Dneska musím už sehnat.
Extreme Tyres