skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
komaxit
prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 24.03.2007 do 29.03.2007, založil/a Dave - ten pátý
-> venni: -> PeterP136: souhlasim ze je to o tom kdo a jak to dela... ja mel v komaxitu prolisy, byly krasne leskly a behem 2 let se na nich neobjevila jedina chyba (barvy myslim ;))
MAX :

Mne komaxit na plechacoch pekne zmrvili. Jednak pieskovanie neodstranilo hlbkovu hrdzu a na nej to vybublinkovalo ako palacinka okrem prasok naniesli nerovnomerne, niekde je hruby a tam to ties zbublinkovalo mozno este viac ako na hblokych krateroch. Tam kde mali drziak (alebo elektrodu?) bol niekolko cm skvarok a do miest ktore popidoval venni sa farba vobec nedostala. Sice verim ze komaxit moze dopadnut dobre ale zavisi to od firmy a povrchu materialu. ale zvonku tie plechace vyzeraju dost dobre. Po 1 zime na nich nie je poznat ziaden problem.
-> venni: no myslim že se trochu pleteš...nebudu to psát znova,pořádně se přečti co se píše níže

Asi záleží co je to za druh tý barvy,ale já mam zkušenosti z práškovkou na pikaču
drží to akorád na pružinach a na AL diskach.Jinak plecháče tim nedrží (páč v tý spáře co jsou svařený se to nenastříká a tam to začne reznout dycky) Teda jen stříbrná a bílá,ikdyž se pod ně dá základ.Černá práškovka tam vydrží dlouho protože se jí nemusí dát vrstva aby to zakryla.Nehleďet na to,že se komaxit stejně musí oškrábnout v dosedacích plochách pro šroub (matku) jinak barva praskne a pak to ztejně reznout.Jinak na závěr prostě práškovka stojí za hovno.Všude na fungl novejch autech se to odlupuje a akorá se pod tim drží bahno.Je dobrá akorád na věšáky,držáky a takový serepetičky


-> Štěpán: jak? mam v jednom miste bouchly zimak tak 2-3cm se to odlouplo jak na to? jsem to chtel zatrit steteckem, ale kdyz rikas:))
-> Dave: jinak komaxit vrele doporucuji,u mne se da rict ze dlouhodoba zkusenost na nejruznejsich vecech :-)
-> Magiver: komaxit se opravuje bez vypaleni prasek a rozmichas to nitrem:-)))) to mam vyzkousene :-)
Kluci jestli tady nekdo chcete srovnavat vlastnosti (at uz jakykoli) normalni barvy, alkytonu atd. s komaxitem, tak ste blazni. komaxit bude mit vzdy a ve vsem lepsi vlastnosti. A pokud nekomu praska a nebo se loupe, tak je to pouze jedinou veci-a to je spatny podklad. Komaxit se dava vyhradne na naprosto leskly a cisty kov bez jakychkoli korodujicich mist. Na techto mistech budto pri vypalovani vybubla a kdyz to neni videt, tak tam pak praska.
-> Majkl: nechci se hadat, ale kvalitni praskova barva s lakem neni vubec levna zalezitost :(
a lakuji se tak kola i z prvovyroby a treba lidi co lakuji kola tak davaji na opiskovane kolo praskovou barvu jako zaklad a nasledne to lakuji vselijakejma perletema, spesl metlama nebo barvama ktere nejde jako prasek udelat ...
a lakuji se tak kola i z prvovyroby a treba lidi co lakuji kola tak davaji na opiskovane kolo praskovou barvu jako zaklad a nasledne to lakuji vselijakejma perletema, spesl metlama nebo barvama ktere nejde jako prasek udelat ...
-> Esso: mimochodem ja sem mel meteory strikany normalnim lakem a never more... kaminky tomu nedelaly moc dobre. Pak sem mel 15ky v praskovym laku a parada... vcetne udrzby, z tech meteoru se bordelu z desticek moc nechtelo.
tak tam nech asi čistel plech.protože vše má své pro a proti.Na učnáku jsem v takoví firmě dělal měsíc a dost věcí mi o tom Ti chlapy tam řekli např.že když se to škrabne a může tam sůl tak to jde do hajzlu nejlepší je to prej přesto šplíchnout ještě bezbarvym lakem.já mam doma dva pionýry nastříkany komaxitem není nad to nikde to neteče neudělá to pomeranč zas na druhou stranu je nevíhoda že to musí bejt čistej kov tak že žádný kytováni.

-> Majkl: ty mas Jupiky strikly akrylatem a myslis si ze ten kdyz skrabnes bude to lepsi nez praskova barva.Nebude je to stejny kolum to bude vadit stejne a zastriknout kousek kola akrylatem je asi tak stejne naprd jako komaxit.Alkyton ktery si ty natiras na vsechno je taky to same pokud se to skrabne az na kove proste to bude reznout,pokud se to bude moc ohybat a kroutit praskne taky.Pokud ten alkyton das na spatny podklad tak dopadnes stejne jako u praskove barvy ktera nebude na spravnem podkladu.Takze shrnuti je asi takovy ze alkyton ma vyhodu v tom ze si ho natres sam coz praskovou barvu si asi doma sam nestriknes.Dvouslozkovy akrylat na kola si doma take striknes sam pokud mas vybaveni ale ze by na tech kolech vice vydrzela nez komaxit to teda ne
-> Syny: protoze to je levny... tak to tam kazdej cpe..
a proc se to dava teda na kola kdyz je to nahovno? Rafek se odre uplne nejsnaz...
-> Zazaa: řikam možná jen špatně provedenej nástřik ok

-> Zazaa: praskalo to na přední nápravě
a eště na něčem už ani nevim co to bylo ale byl popraskanej

-> Zazaa: asi na plisku kerej ohejbal :-)
jinak mam praskovou barvu na ohybem i teplem namahanejch castech a bez problemu... zadny praskani odlupovani a podobna zverstva se nekonaji.
jinak mam praskovou barvu na ohybem i teplem namahanejch castech a bez problemu... zadny praskani odlupovani a podobna zverstva se nekonaji.
-> Zazaa: tak alkyton dela podle me mnohem vetsi vrstvu nez komaxit, zvlast pokud jako ja udelas 3 vrstvy...
ale je to stejne fuk, kazdej uprednostnuje neco jineho :)
ale je to stejne fuk, kazdej uprednostnuje neco jineho :)
-> havlik: na cem ti to popraskalo ? pro zajimavost ?
-> havlik: ja vsude psal schvalne "poraskova barva" pac se tomu sice rika komaxit, ale komaxit je jen jeden druh barvy
kde to nechavam delat tak pouzivaji nejek nemecke barvy, ale postup je stejnej ... pokud je vsecko spravne pripravene tak to drzi a to tak ze velmi :)
-> Majkl: a ty snad mas na aute nejakej kus plechu kterej jen tak ohejbas ??? samozrejme ze pokud nechas olakovat plisek praskem +lakem a x-krat ho ohnes do praveho uhle tak praskne , ale to proto ze ta vrstva je 10x silnejsi !!! to nema co delat s tim jak je kterej povrch tvrdej a nebo mekkej
zkus si toho alkytonu udelat vrstvu 1mm a uvidis jak po prvnim ohnuti uleti :)
nejvetsi deformace na aute maji asi pruziny a s tim se prasek bezproblemu vyrovna, nevyhoda je ze se povrch pod nej MUSI opiskovat a perfektne odmastit
kde to nechavam delat tak pouzivaji nejek nemecke barvy, ale postup je stejnej ... pokud je vsecko spravne pripravene tak to drzi a to tak ze velmi :)
-> Majkl: a ty snad mas na aute nejakej kus plechu kterej jen tak ohejbas ??? samozrejme ze pokud nechas olakovat plisek praskem +lakem a x-krat ho ohnes do praveho uhle tak praskne , ale to proto ze ta vrstva je 10x silnejsi !!! to nema co delat s tim jak je kterej povrch tvrdej a nebo mekkej
zkus si toho alkytonu udelat vrstvu 1mm a uvidis jak po prvnim ohnuti uleti :)
nejvetsi deformace na aute maji asi pruziny a s tim se prasek bezproblemu vyrovna, nevyhoda je ze se povrch pod nej MUSI opiskovat a perfektne odmastit
tak komax taky potrebuje dobry podklad ne? jinak spatne chyta ne?
-> Zazaa: udelal bych test, natrit Alkyton (syntetika) nastejny pasek plechu jako komaxit. a pak oba plechy ohybat uplne stejne, bys videl co praskne driv > komaxit
zkousel jsem to i sam a je to tak.. a navic komaxit kdyz jednou praskne tak se pak loupe. takovou mam zkusenost
zkousel jsem to i sam a je to tak.. a navic komaxit kdyz jednou praskne tak se pak loupe. takovou mam zkusenost
-> Zazaa: opravdu to byl komax nevim možná jen nějaká špatná várka ale každopádně mi to popraskalo
-> Majkl: OK Body na spodek aut je urcite mekci :)))
jinak je ale prasek rozhodne mekci nez syntetika nebo akryl ... zkus si ho treba opiskovata auvidis jak se tu bude pisek odrazet :)
-> havlik: to nevim cim ti to lakovali, ale me prasek bezproblemu drzi na pruzinacha a vubec cela naprave a nikde nic nepraska ...
-> Magiver: to ti bude reznout pod kazdou barvou ...
jen moje zkusenost je takova ze pokud to nedostane primo sutrem tak tu praskovou barvu dolu jen tak nedostanes ... treba na pricce prevodovky ktera je asi nejniz je jen par skrabancu ktere se ale nedostaly ani pod lak natoz na hole zelezo
jinak je ale prasek rozhodne mekci nez syntetika nebo akryl ... zkus si ho treba opiskovata auvidis jak se tu bude pisek odrazet :)
-> havlik: to nevim cim ti to lakovali, ale me prasek bezproblemu drzi na pruzinacha a vubec cela naprave a nikde nic nepraska ...
-> Magiver: to ti bude reznout pod kazdou barvou ...
jen moje zkusenost je takova ze pokud to nedostane primo sutrem tak tu praskovou barvu dolu jen tak nedostanes ... treba na pricce prevodovky ktera je asi nejniz je jen par skrabancu ktere se ale nedostaly ani pod lak natoz na hole zelezo
-> Magiver: presne moje slova.. ja bych to na auto nedal ani za nic..
Komaxit má i jednu nevýhodu - v okamžiku, kdy se někde odře, to začně rezavět jako vše ostatní, rez pak leze i pod tím. A ke všemu se takový komaxit celkem blbě opravuje, když už se někde škrábne...
-> Zazaa: tak to nevim alkyton mi narozdíl od komaxitu nepopraskal

-> Zazaa: nez "jakakoliv jina" ?? to asi ne...
-> havlik: ho rozhodne je pruznejsi nez jakakoliv jina barva

-> havlik: to není ale já ji mám na nápravách a zatím pohoda.kdyby nikde nebyly sváry atd tak by to nikde jen tak nerezlo.
já bych řekl, že není ani moc plastová

-> Zazaa: no ona moc pružná nejni

je to praskova barva
nanasi se elektrostaticky a potom se v peci pri asi 200 stupnich sleje do vysledneho povrchu
v podstate mas ten dil potom potazenej pruznou vrstvou plasu
jinak komaxit je jen jedna z praskovejch barev ... je jich spousta druhu a vyrobcu ale postup je stejnej
nanasi se elektrostaticky a potom se v peci pri asi 200 stupnich sleje do vysledneho povrchu
v podstate mas ten dil potom potazenej pruznou vrstvou plasu
jinak komaxit je jen jedna z praskovejch barev ... je jich spousta druhu a vyrobcu ale postup je stejnej
Chlapy měl bych dotaz ohledně komaxitu. Co je to za barvu a kde se dá sehnat??