skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cvakající ručička tahometru
Ja som mal podobny problem na erke, az to raz urobilo bum, nahon sa pretrhol na dvoch miestach - pri budiku a pri prevodovke... nakoniec som zistil, ze to bol budik - zadrel sa, teda jeho prva cast, v tom hlinikovom odliatku.... teraz mam v erkovom budiku tacho zo 120, vsetko je v pohode, len ukazuje asi o 10 - 20 kmh viac....
-> venni: Mno u me to byl budik i nahon

kuwa,tak já holt budu zhánět zasejc novej budik na erko

Mě to taky kdysi cvakalo... Vyměnil sem budík a je po starostech

mladý to na myšákovi taky cvakalo a čim dál tim víc, pak to cvaklo velice nahlas, ručka skočila na 180 km/h, pak to cvaklo ještě jednou ještě víc nahlas a ručka spadla na nulu a byl pokoj. Při výměně náhonu jsem naštěstí uplnou náhodou zjistil, že je zadřenej tachometr a kvůli tomu se překroutil náhon, tak jsem dal ještě novej tacháč (hranaté budíky) a je po cvakání, ručka drží uplně klidně bez kolísání. po rozebrání tacháče na díly jsem zjitil, že se rozsypal první šnekový převod na počítadlo km, ten který je ještě v hliníkovém tělese tachometru a zablokoval to tam. Nový náhon jsem ještě pořádně prolil olejem a je klid
mě to vždycky začalo cvakat zničeho nic,tak jsem dal do budíku malinký pěstí a zas to přestalo,ale nejvetší provar je to zkreslování rychlosti.Do 40 km/h to jde,ale pak to začne víc a víc a neni problem při rychlosti kolem 100 aby budik ukazoval 180
prostě je to na broskvičku


Podle mě to je tím že ty hranatý budíky mají tu díru na náhon níž a taky náhon je tak blbě danej na motorku stěračů a je tam taková vlnka. taky mě to dělalo. a nepomohlo nic.
-> Peťa Klíč : -> venni: ja vymenil nahon a cvakalo to furt - u me to byl budik...

Jo a zapoměl jsem se zmínit že mi to dělá v erku

Koukam,tady padaj samý dobrý rady
Aj mě to na erku dělá přesně to samé a ještě mi to ukazuje tak o 30 km/h víc.Měnil jsem budíky,lanka,mazal,prošel velký záhybi a nic.Takže to musí být v náhonu u převodovky.(za nedlouho budu dávat jinou převodovku tak uvidím jestli se to zlepší.)



nechce se mi to číst
prostě je ten náhon někde blbě vohnutej nebo napnutej.. nejlépe se to opravuje za jízdy prohmatáváním toho lanovodu
sem tak dycky jel jednim vokem na cestu a rukou sem štrachal pod palubkou
to začalo rachtat jak sviňa a naráz tachometr normálně vyskočil z palubky asi o 3cm vyjel dopředu ale bylo ticho
prostě je ten náhon někde blbě vohnutej nebo napnutej.. nejlépe se to opravuje za jízdy prohmatáváním toho lanovodu



no jo máš pravdu

-> Pedro boy: Tak vono se da zvikout nalecos
Ted de vo to jestli by nebylo lepci to spravit


nene ta richlost vyrátaná podla otáčok,to sa dá zviknúť

-> Pedro boy: A rychlost odhaduješ podle patníků?

aj ja to uy mam tak asi 2 roki a v pohode.ani neskace ani necvaka

-> Pedro boy: Dobra rada

ked nič nepomože ta odpoj tiahlo a jeb na to-nebude to ani poskakovať ani cvakať.

Bud je v riti nahon nebo budik... Zkus to oboji promazat, pokud to nepomuze, tak vymenit

-> targa 2: zkus ten náhon u tachometru buď povolit a nebo víc utáhnout..samo to promaž nejdřív řídkým olejem..nemáš někde moc malý poloměř ohybu?? (kufr)
-> Pedro boy: A mě to začalo dělat po namazání
o víkendu jsem zkoušel hranatý budíky a při tý příležitosti jsem to promazal a nejdřív ručička vůbec nešla a cvakala, potom se rozběhla a cuká


skus premazat to nove lanko olejom,aj mne to robilo a po naolejovaní prestalo
cim by to mohlo byt, kdyz jedu tak rucicka tachometru trhave poskakuje a cvaka. Mam nový lanko k tachometru, zkousel jsem i jiny tachometr a furt to neprestava.