skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
náhon tachometra
-> suri: Tak to vůbec netuším. To jsem snad ani nikdy neviděl na vlastní oči...
-> Bukaj: skôr by sa hodilo foto ako správne má pori serve ísť ten náhon
-> Bukaj: operetý nikde nie je , teda myslím , idem to rozobrať , zohnal som originálku tak to vymením
-> Bukaj 19.04.19 09:38:55: je u rapida ho klidne vytahnu z bovdenu a zase strcim z5 a stejne mi ta rucka lita, zas ho vyndam, ocistim, mamatlam molykou G a vratim z5 a uvidim, ale bovden mam teda hroznej... driv jsem fungoval na digitachac, jenze ted musi byt na STK km :(
-> suri: Nejdřív mrkni, jestli se o ten bowden někde něco neopírá, nebo není někde skříplý či příliš ohnutý. U 742 je nejčastěji moc ohlý u posilovače, ale u Feldy netuším...
-> Bukaj: toto cvaká furt , však vymením lanko , namažem ho a zreferujem či sa niečo zmení
-> suri: On většinou cvaká budík, ale cvaká proto, že lano se v bowdenu při otáčení každých 360° předpruží a povolí - a to je špatně. 130LPG mi to dělá za studena, po pár kilometrech jízdy to ustane...
-> Bukaj: ja som ho kedysi menil a nemazal , možno 5 rokov bolo ticho a teraz začalo od 70c cvakať , a možno cvaká budík
-> suri: Vazelínu leda nějakou řidší - větším třením ve vazkém materiálu bude lano hlavně za nižších teplot trpět a může se v extrémním případě ukroutit.
Cvakání, házení ručky apod bude spíš způsobené deformací bowdenu (někde nalomený, nebo příliš ohnutý) případně poškozením lana...
Tedy pokud bowden není úplně suchý. U Feldy nevím, tam je náhon docela krátký, ale u zadomotorů bych ničím jiným, než viskóznějším převodovým olejem (PP90) nedoporučoval mazat. Něco jiného je lanovod, který slouží k přenosu axiálnímu (táhlo) a něco jiného je rotace...
Cvakání, házení ručky apod bude spíš způsobené deformací bowdenu (někde nalomený, nebo příliš ohnutý) případně poškozením lana...

Tedy pokud bowden není úplně suchý. U Feldy nevím, tam je náhon docela krátký, ale u zadomotorů bych ničím jiným, než viskóznějším převodovým olejem (PP90) nedoporučoval mazat. Něco jiného je lanovod, který slouží k přenosu axiálnímu (táhlo) a něco jiného je rotace...
-> Jarda: no on bude zrejme zodratý , takže nový niečím budem musieť máznuť
-> suri 17.04.19 19:47:56: to by vazelina mohla utlumit, jen jestli to nebude jen na chvilku... dal bych treba nejakou s MoS2

-> Jarda: mne to cvaká ako debilné na felde a mám bowden nový tak čo tam
-> suri 17.04.19 15:19:24: copak do bovdenu, ale me u rapida protekl az do prevodovky a pak jsem kvuli tomu v ni olej meni, protoze mi tam natekla rezata srajda :/
asi vazelínu. olej zatečie do bovdenu.
čím najlepšie namazať lanko tachometra ? olej alebo vazelínku ?
dakujem vsetkym za rady, "nové" pouzité lanko mam doma a vymenim ho a uvidim co to spravy
-> Vojtik: dost sranda co si mi napisal, dik
Vyměnit náhon se dá,největší opruz je dostat ho do tunelu a protáhnout k převodovce,jinak se to dá při větší zručnosti zvládnout za hodinu,když jsem to dělal poprvý,tak mě to trvalo dvě a půl hodiny
je to ale nic moc práce, jednodušší je vyměnit jen lanko
když je starej bowden po celý dýlce zalepenej v asfaltu, co je na podlaze, zarezlý šroubky, co držej krycí plech pod nádrží, venku zrovna prší a ve finále zapadne průchodka do topení tak se ty dvě hodinky docela protáhnou a sou dost nepříjemný...

Celý bowden se dá vyměnit asi tak za dvě hodiny
tak asi budeš mít ještě starší typ náhonu, kde je lanko v bowdwnu zasunutý od tachometru, na konci bowdenu u převodovky je unašeš s takovou placičkou, co se strká do převodovky a ten unašeč je v tom konci na pevno a má v sobě čtyřhran, do kterého se lanko nastrčí a dá se vytáhnout z auta od tachometru, bude asi omletej ten čtyřhran na konci lanka, vytáhni ho a uvidíš, možná bude potom stačit, když někde v kovošrotě vytáhneš zdravý lanko a dáš si ho do svýho bowdenu. novější typ náhonů je dělanej tak, že se dá lanko vytáhnout jen ze strany u převodovky a je na něm ten unašeč přímo nalisovanej a vytahuje se to i s nim, nový lanko se koupit nedá, jen celej bowden i s lankem novějšího typu, ale je to šeredná práce, jestli tvoje lanko neni přetržený a dá se celý vytáhnout, tak bych to asi řešil tim jinym lanken z kovošrotu
uz som zas o krok bližšie, zhodil som krycí plech na nadrz a vytiahol lanko z prevodovky. v prevodovke som to skusal pretocit srbovakom a neslo to tak by to mohlo byt ok? skušal som lanko pretacat a na druhej strane ho otec drzal a je ok. ale co je najzaujimavejsie ze ked je lanko v bovdene uplne zastrcene tak sa netoci, a ked ho povytiahnem asi 1cm tak sa toci a neviem ho ani rukou udrzat. tak som to tak povytiahnuté hodil na tachac a ono to ide, akurat sa to neda pocuvat. rucicka do 50km skace potom to je stabilne. asi bude aj budik v prdeli. cakam na odpoved
dakujem za reakcie. lanko mi vytiahnut ide. skusim to cez vikend az vide cas pozriet zo spodu nad jamou
-> Labros: no povytáhnout jde tak o 0,5 cm, ale ne vytáhnout celé z bowdenu, ne? Ale je možné že je u převodovky zalisované jen u něktrých typů.
A já myslim, že lanko povytáhnout jde, mám na autě nový a šlo povytáhnout jak u tachometru tak u převodovky...
-> home.mark: lanko by nemělo jít vytáhnout, zkus ho u převodovky odpojit, točit s ním dole a ať se někdo kouká nahoře na čtyřhran
-> Labros: Já to dělal taky, dá se to, musíš sundat příčku a pustit převodovku níž
-> home.mark: Sundat prsa bez vyndaní převodovky jdou,ale pokud mas mokre napravy tak je to jeste horsi.Delal jsem to tenkrat a uz bych ji radsi vyndal celou.A nedelal jsi treba neco s tim nahonem co je na prevodovce v prsech?Obcas se stane ze se cely pootoci a nezapadaji kolecka do sebe.
prej ne, prej se prsa dají sundat i s převodovkou na autě, dělal to King, ale je to mega opruz..
-> home.mark: jj to je prevodovka dolu myslim! Kazdopadne bych zkusil vymenit tachac a nahon... Pak az bych resil kolecko v prevodovce...
-> home.mark 17.10.06 23:11:12: hej
-> Nwkt 17.10.06 23:15:01:
dik
dik
-> home.mark: To nevim, já to nědělal, ale pohledej ve fóru už se to tu několikrát řešilo
sorry je to 120, aj ja som myslel na to kolecko, ale to ja doma skontrolovat neviem. ako som sa pytal tak pri výmene treba dat prevodovku dole?
Co to je za auto? Zkus zkontrolovat náhon v převodovce, jestli se ti nerozpadlo to kolečko
nazdar chlapi
mam taký malý problém. tachometer mi neukazuje rýchlosť a ani nepočíta km. ked som to rozobral a prebehol sa autom lanko sa mi netočilo (ten štorhran). da sa vytiahnut z bovdenu a je cele, tak isto som ho tam zasunul späť potočil a zapadlo, ked som isiel autom a jemne tlacil a vytahoval lanko(malinký kusok) tak sa chvilu tocilo. poradte mi prosim
vopred vam vsetkym dakujem
mam taký malý problém. tachometer mi neukazuje rýchlosť a ani nepočíta km. ked som to rozobral a prebehol sa autom lanko sa mi netočilo (ten štorhran). da sa vytiahnut z bovdenu a je cele, tak isto som ho tam zasunul späť potočil a zapadlo, ked som isiel autom a jemne tlacil a vytahoval lanko(malinký kusok) tak sa chvilu tocilo. poradte mi prosim
vopred vam vsetkym dakujem