skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stálý převod ???
-> Martin_86: No a ještě by se dalo upřesnit, že prakticky je to poměr počtu zubů na velkým planetovým kole (najdeš ho v diferenciálu, unáší jeho klec) a na pastorku, kterej zase najdeš na konci hnaného hřídele převodovky (v převodovce jsou dva hřídele, hnací a hnaný.) Takže třeba když na pastorku je 9 zubů a na planetovém kole 38, tak se kola auta otáčejí 4,22 krát pomaleji, než ten hnaný hřídel v převodovce.
Diky, to mi staci.
-> Honza M: Hotovej spisovatel

-> Gryzly: pěkné shrnutí :) tak pěkně bych to nenapsal

-> Martin_86: stálý převod se nachází v diferenciálu. Je to poměr v kterém se snižují vstupní otáčky na výstupni. z převodovky má hřídel směrem k diferenciálu nějaké otáčky ale protože jsou ještě moc vyskoké, tak se nějakým převodním poměrem snižují. Čím je nižší stálý převod, tím je auto rychlejší ale má menší sílu. a naopak čím vyšší jestálý převod tím má auto vyšší sílu ale menší rychlost. taky pokud máš nižší stálý převod jedeš při stejně rychlosti na nižších otáčkách. u starších škodovek se používal kvuli slabšímu motoru převod 4,66 a 4,44, později u Š120 se používal 4,22 a na obsah 1,3 se dával stálý převod 3,9
Omlouvam se za mou nevedomost, ale porad netusim co vyjadruje tento parametr,hodnota,cislo ci jak to mam nazvat.Byl by nekdo tak ochotny a vysvetlil mi co je STALY prevod ???