
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stahovák pružin
-> Tomaso435: nielen na skodovku 

-> castrol: to je jak na škodovku... tak mě napadá.... -> darklord: mistře co za něj ? 

-> Tomaso435: mam taketo nieco a este sa nestao ze by cap nepovolil www.bgs-obchod.sk/fotky21
70/.../_vyr_100391067214-2
.jpg
-> dragon_cb_cz: Jo, pak mě cosi v tom smyslu napadlo.. ale jako nápad možná dobrý, něco jako "Běžný prací prostředek"

-> Tomaso435: Objednací kód: NR 700.5610 ano to je ono, pouzivam ho uplne na vsetky gulove capy co mi prisli pod ruky a maximalna spokojnost, ma to dve diery pre stredovy cap, takze sa da odchytit vsetko od malych spojov ako na 742 az po ultramega obrovske capy na porsche 944
takže je to tento? NR 700.5610
cena nic moc, pokusim se o výrobu.
cena nic moc, pokusim se o výrobu.
-> darklord: hergot. oba ty odkazy mě házej do reklamních předmětů :-/
-> Tomaso435: ajo, tuten to je presne: www.autokelly.cz/Catalog.
aspx
-> darklord: takže tuten www.autokelly.cz/Catalog.
aspx s tím že shitline ho jenom přebalil aby si na něm moh přirazit 3 stovky.. ? :D
-> Jozka: Mam pocit že tím myslel Starline
-> darklord: "shitline" ... ? Tak se fakt jmenuje nějaká firma, resp. někdo používá takovou obchodní značku ?





-> Tomaso435: pokukaj v autokelly, ja mam hned ten prvy, akurat nie od shitline, myslim ze by to mohlo bohate stacit, kedze zatial som sa nedostal do situacie zeby niekam nevosiel
--->nikoliv stahovák pružin, ale čepů řízení na favoritu. Metoda kladivem, a když to nejde tak to pude věčím kladivem mě už celkem nebere, takže jsem se rozhod že si v rámci ušetření těhlic koupím stahovák... a teď, spousta stahováků na to nepasuje z různejch důvodů. Máte nějakej vyzkoušenej z nějakýho e shopu nebo aukra, co ta pasuje a čep opravdu vyletí ven? kůjůůů :)
To čo tu čítam za nenormálne zložité postupy na vyberanie predných pružín u škodovky?
Rozoberať kvôli tomu pol nápravy. Keď stačí vybrať tlmič, podložiť si spodné rameno heverom, odkrútiť šróby čo držia stabilizátor na moste (4 skrutky M7), Dať dole maticu z excentru a excenter vyklepnúť von, spodné rameno vyklopiť a pružina je von. Za pár minút hotovo......
A žiadne sťahovanie gulákov, demontáž brzdových strmeňov a podobné haluze......
Excentre si stačí označiť ryskou ktorým smerom boli natočené. Inak sa nič ťažkopádneho nedeje aj keď sa excentre nasadia ľubovoľne ako prídu pod ruku, nemajú až tak zásadný vplyv na odklon kolies a jazdné vlastnosti, takže ak sa pritrafí situácia, že si niekto zabudne označiť ich polohu, tak určite si to potom nerozhodí tak, že by s tým nešlo jazdiť alebo že by sa mu začali nesúmerne drať pneumatiky.
Inak návod na výmenu predných pružín je sem:
skoda-virt.cz/cz/.../755- jak-na-vymenu-prednich-pru zin
Akurát je zbytočne u sériovej nápravy dávať dole stabilizátor z ramien ako sa píše v návode (kedže sa tam potom dosť blbo nazad montuje), úplne postačuje odmontovať úchyty stabilizátora na moste, je to oveľa jednoduchšie a funkčné.

A žiadne sťahovanie gulákov, demontáž brzdových strmeňov a podobné haluze......
Excentre si stačí označiť ryskou ktorým smerom boli natočené. Inak sa nič ťažkopádneho nedeje aj keď sa excentre nasadia ľubovoľne ako prídu pod ruku, nemajú až tak zásadný vplyv na odklon kolies a jazdné vlastnosti, takže ak sa pritrafí situácia, že si niekto zabudne označiť ich polohu, tak určite si to potom nerozhodí tak, že by s tým nešlo jazdiť alebo že by sa mu začali nesúmerne drať pneumatiky.
Inak návod na výmenu predných pružín je sem:
skoda-virt.cz/cz/.../755- jak-na-vymenu-prednich-pru zin
Akurát je zbytočne u sériovej nápravy dávať dole stabilizátor z ramien ako sa píše v návode (kedže sa tam potom dosť blbo nazad montuje), úplne postačuje odmontovať úchyty stabilizátora na moste, je to oveľa jednoduchšie a funkčné.
-> afro100: ok.horní venku nebylo.měním svisláky a pružiny
-> Kilián: pokial si len vybral excenter, tak urcite ;)
Ine by to bolo, keby si napriklad skladal novu napravu a mal aj vrchne ramena z napravy prec .. tam sa to doladuje podlozkami pod rameno..
Ine by to bolo, keby si napriklad skladal novu napravu a mal aj vrchne ramena z napravy prec .. tam sa to doladuje podlozkami pod rameno..
-> afro100: takže když ho tam vrátím blbě tak mi to na geometrii doštelujou?
-> Kilián: neviem, ja by som pozrel ako to je na druhej strane a dal to zrkadlovo (tak aby to aj na druhej strane bolo rovnako otocene oproti ramenu). Druha vec, moj nemerany (opozerany) tip z viacerych naprav je, ze excentrom sa da nahnat len daco v radoch minut, su tu povolanejsi co by to napisali presne, myslim ze len daco okolo pol stupna ..
afro100 14.07.13 10:03:17 napsal:
→ packa: ne, pisem povolit svislak, tak povolit svislak ..
24 matka ..
Spodny cap je fajn tiez, ale capy byvaju kadejake zahnite (a pri vyberani si
staci vsimnut, ze na hlave capu je drazka oznacujuca polohu, staci poznacit
polohu oproti ramenu).. dalsia vec ze stahovak na predne pruziny uplne zbytocne
.. dvihnes auto, podlozis druhy hever pod rameno, povolis, pustis dole .. montaz
zas naopak ;) jak píšeš označit polohu spodního čepu vůči ramenu,co mam dělat když jsem si jí na jedný straně neoznačil?stejně budu asi dávat nový čepy
→ packa: ne, pisem povolit svislak, tak povolit svislak ..
24 matka ..
Spodny cap je fajn tiez, ale capy byvaju kadejake zahnite (a pri vyberani si
staci vsimnut, ze na hlave capu je drazka oznacujuca polohu, staci poznacit
polohu oproti ramenu).. dalsia vec ze stahovak na predne pruziny uplne zbytocne
.. dvihnes auto, podlozis druhy hever pod rameno, povolis, pustis dole .. montaz
zas naopak ;) jak píšeš označit polohu spodního čepu vůči ramenu,co mam dělat když jsem si jí na jedný straně neoznačil?stejně budu asi dávat nový čepy
-> afro100: No jo, rovnou se to vyčistí promaže a hned jde líp řízení.
-> packa: bacha ptm, bude ti otocnak klzat zo zvislaku dole (pokial je namazany .. ) ja to tak robim, zlozim, premazem zvislaky a vsecko fajne ..
-> afro100: Jo ty myslíš tu velkou matku zespodu, tak to jsem ještě nezkoušel, ale mohu příště zkusit.
-> packa: ne, pisem povolit svislak, tak povolit svislak .. 24 matka ..
Spodny cap je fajn tiez, ale capy byvaju kadejake zahnite (a pri vyberani si staci vsimnut, ze na hlave capu je drazka oznacujuca polohu, staci poznacit polohu oproti ramenu).. dalsia vec ze stahovak na predne pruziny uplne zbytocne .. dvihnes auto, podlozis druhy hever pod rameno, povolis, pustis dole .. montaz zas naopak ;)
Spodny cap je fajn tiez, ale capy byvaju kadejake zahnite (a pri vyberani si staci vsimnut, ze na hlave capu je drazka oznacujuca polohu, staci poznacit polohu oproti ramenu).. dalsia vec ze stahovak na predne pruziny uplne zbytocne .. dvihnes auto, podlozis druhy hever pod rameno, povolis, pustis dole .. montaz zas naopak ;)
-> Tommyk: netreba sa všetkého báť
-> afro100: My jsme to tu jednou v jednom tématu řešili a vyšlo jako nejlepší řešení přes čep. Opravdu to šlo jak po másle. A přes spodek svisláku myslíš ten spodní čep? ale já se bojím že tam rozšteluju odklon kola. A pružiny jsem měl z kdovíčeho snížené a fakt to šlo bez stažení. Ale ty původní nesnížený samozřejmě musely bejt stažený. Ale když jsem tam dával snížený, tak tam šly krásně bez stažení.
-> packa: som zvedavy ak vyberes a namontujes vleckovu pruzinu odklopenim svislaku :D :D btw neni to zbytocne, ked staci povolit svislak?
Já jsem pružiny vyndával přes vyklepnutí horního čepu svysláku a šlo to. A když jsou pružiny zkrácené, tak se nemusí ani stahovat a jdou tam i ven bez problémů, jen je ještě dobré si u toho stáhnout i kuláky a pak když se ten čep vyklápí ven, pak to jde víc odklopit. Pochopitelně sundat brzdový třmen a položit ho nějak šikovně stranou a nemusí se odpojovat brzdové potrubí a následně odvzdušňovat. Problém ovšem je, že u některých "zahnilejších" náprav jde čep vyrazit špatně a musí se s tím člověk poprat a dát bacha a nebouchnout jako já do horního ramena a nezdeformovat si ho ;)
-> suri: radši bych šel cestou kurty. 2, 3 a no stress
-> Tommyk: keď 8 veľkých pások udrží v pohode feldovú stlačenú prednú strunu tak sa nie je čoho báť
-> minno: tos měl ty pásky kolem dokola po celym zavitu ne?
ja bych měl strach, je to o hubu

-> Kilián: ja ich mam, robilo sa s nimi snad 10 aut a nic im neni, trochu je ojety zavit pri tej celusti ktora sa nesrobuje, ale fungovat to stale funguje, staci to obcas primazat aby nebehal zavit nasucho
-> vhml: držalo, len tým samozrejme nesťahuješ celú pružinu jednou páskou, ale jednotlivé závity trochu posťahuješ niekoľkými tými páskami a na vybratie to stačí.
-> minno: elektrikářskou páskou? To drželo?
-> minno: ok aspon jsem ušetřil.právě že bych to použil tak 1 do roka.
-> Kilián: predné pružiny to je jasná vec, tam len pružinu vyberieš po uvoľnení spodného ramena.....vzadu u kyvky som pružinu vybral po vyvesení polonápravy čo to šlo (musí ísť dole plechový podves), u vlečky a vlečkovej pružiny som si závity pružiny posťahoval plastovými "elektrikárskymi&quo
t; sťahovacími páskami. Robil som to tak už niekoľko krát a v pohode. Samozrejme ak sa tým chce človek živiť, tak sťahovák je lepší, ale pre jedno stiahnutie pružiny zbytočné kupovať.
-> vhml: Zase vlečková pružina jde vytáhnout jenom vyklopením ramen, sice ježek v kleci ale jde
-> Kilián: Podložím hydraulickým hevírkem a pomalu spouštím.
Jediný co asi nejde je vlečková pružina.
Jediný co asi nejde je vlečková pružina.
-> Nwkt: tos měl nějakou enormní sračku.
Na Sharana jsem to spáchal ze závitový tyče. Ale vzal jsem jen M12 a ta se ohejbala. Ale vyměnil jsem to. Do budoucna nějakou M16...
Na Sharana jsem to spáchal ze závitový tyče. Ale vzal jsem jen M12 a ta se ohejbala. Ale vyměnil jsem to. Do budoucna nějakou M16...
-> minno: i zadek vlečka/kyvka? podvazoval si je nějak při výměně nebo si je prostě nechal volný?
-> Kilián: No tak na škodovku možná, na přední TDi pružiny to sjelo závit při prvním stažení
-> Kilián: u škodovky ti netreba sťahovák, ide to i bez toho.
trochu to tu oživím,má někdo zkušenost s těmito stahováky na škodovce? budu ho potřebovat tak nevím který koupit aukro.cz/listing.php/sear
ch?sg=0&s...
Jo, už to chápu! Nevěděl jsem že v té horní pacce je závit! Díky moc za tip!!!
-> Jerrys136: Rozšroubuješ ho, tu packu se závitem prostrčíš někde nahoru mezi závitama a pak točivým pohybem ji ještě vyšroubuješ nahoru, co to dá. to packu bez závitu strčíš někde dole zase mezi jednotlívejma závitam ju provlečeš a zatočíš ju co nejníž. a pak tam strčíš ten šroub s ložiskem a točíš a točíš a točíš jako hnup až to máš stánutý tolik že se ti pružina protáčí protože je volná, tak heverem zvedneš rameno aby tu pružinu zase sevřelo a točíš a točíš a točíš jako hňup dál a až si myslíš že to víc nejde, povolíš ten hever pod ramenem a vzniklým prostorem vyndáš péro ven.
Jo díky moc! A když ho chceš dát do té pružiny, tak ho musíš celý rozdělat??? Když ten šroub má normálně hlavu jak to strčíš celé do pružiny???? I s tou packou???
a takhle to vypadá, je to na pružiny kde se dostaneš doprostředka. a mám dva šrouby na zadek jeden a na přede jeden. A je dobrý si mezi packu a hlavu šroubu dát ložisko hned se stím líp dělá.
Já mám seřezaný přední pružiny o 1,5 závitu a stahovákem jsem je vandal a zase zastrčil i bez vyndání těch čepů.
Můj problém je takový! Potřebuji vyndat z naší užovky pružiny a pak tam dát jiné! Ty z užovky chci použít na jiné auto a místo nich dát nějaké obyč. Mám doma jedny zkrácené a stojí za prd! A ty co z užovky vymontuji, chci dát do repasované nápravy! A tam už klidně svislák rozdělám! Ale užovka musí zůstat pohromadě!
myslim teda bez rozdělání svisláku...jak bylo zmíněno
stahováky mám....ale s těma pružiny za 120cy vyndat nepůjdou.