Ahoj,
sháním někoho okolo Jihlavy kdy by mi udělal geometrii na přední nápravě.
Kvůli STK jsem přehazoval péra a ikdyž jsem si to poznačil tak se mi to při zpětné montáži
nepovedlo trefit.
Potřebuji někoho kdo má laser a nechá mě u toho když to bude dělat.
Co tam patří nastavit vím. Budou jenom rozhozené odklony - mám to stavitelný.
Díky
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Geometrie 120-130
20:31:16
24.07.2022
24.07.2022
Robert 106
20:12:20
25.05.2015
25.05.2015
Bukaj
-> vhml 25.05.15 07:17:35: Asi tak nějak to budu dělat s dvoumetrovou vodováhou
Bojím se právě u MBčka těch chatrných dorazů - snad ani jedno předrenovační MB nemělo nápravu ve stavu, aby při plném rejdu nedřela alespoň jedna guma o podběh.
Tak jsem zvědav, jestli to půjde seštelovat s novými dorazy, nebo bude potřeba navařit další materiál...
Jinak auto je v dost malé garáži, tak budu mít trable i s Matthesovým vehementem
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky, nespěchá to, výhledově během 14 dnů až měsíce...
Bojím se právě u MBčka těch chatrných dorazů - snad ani jedno předrenovační MB nemělo nápravu ve stavu, aby při plném rejdu nedřela alespoň jedna guma o podběh.
Tak jsem zvědav, jestli to půjde seštelovat s novými dorazy, nebo bude potřeba navařit další materiál...
Jinak auto je v dost malé garáži, tak budu mít trable i s Matthesovým vehementem
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky, nespěchá to, výhledově během 14 dnů až měsíce...
17:57:49
25.05.2015
25.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 25.05.15 00:47:59: Klidne, ale jedine se stav do zejtra dopoledne nebo az v nedeli vecer.
16:44:11
25.05.2015
25.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Klubko_ 25.05.15 08:22:58: Na predni naprave vse zadna souosost nemeri, to je velicina vztahu zadni napravy prave k te predni. Pokud te jde rizeni na doraz hrebenu, tak na jedne strane uber a na druhe pridej stejny pocet otacek kulaku. Co se tyce volantu, tisicihran nekdy nestaci je to moc hrube na presazeni...
10:21:16
25.05.2015
25.05.2015
Klubko_
-> Jozka: máš recht já si to moc vztáhnul k mému problému
10:01:04
25.05.2015
25.05.2015
Jozka
-> vhml: Zvlášť když je dost velká dokonale rovná plocha na pojíždění tam a zpět ku "srovnání" - ale jen čistě mezi námi..
09:55:32
25.05.2015
25.05.2015
vhml
-> Jozka 25.05.15 09:02:57: Ale je to cesta jak celkem slušně chytnout souosost. Alespoň tom smyslu, že není celá náprava pootočená bokem i přes dobrou sbíhavost.
09:02:57
25.05.2015
25.05.2015
Jozka
-> vhml: Tzv. "laťový tanec" - dělával jeden tátův kolega u svých kil.. ale sem jsem veřejně ani psát nechtěl..
-> Klubko_: On řeší šnekovou nápravnici.. a na přední nápravě toho krom nastavení odklonu "vůči podložce" a sbíhavosti cca k ose vozidla už měřením moc nevyhraješ - měří se správnost polohy těch 4 otvorů v karosérii a pokud ty jsou špatně, je to celý špatně a bez značně nesériových zásahů s tím už nejde nic dělat.
Přes spodky svisláků a šrouby zadního ramene jde +/- cihla skouknout úhlopříčky - naladit obdélník.
-> Klubko_: On řeší šnekovou nápravnici.. a na přední nápravě toho krom nastavení odklonu "vůči podložce" a sbíhavosti cca k ose vozidla už měřením moc nevyhraješ - měří se správnost polohy těch 4 otvorů v karosérii a pokud ty jsou špatně, je to celý špatně a bez značně nesériových zásahů s tím už nejde nic dělat.
Přes spodky svisláků a šrouby zadního ramene jde +/- cihla skouknout úhlopříčky - naladit obdélník.
08:22:58
25.05.2015
25.05.2015
Klubko_
-> minno 22.05.15 23:03:22:
ooo jee, to se to tady rozjelo
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.05.15 23:06:36: -> Matthes, záškodník z TechWebu 22.05.15 23:11:40:
Jen tak polemizuju...
Co když se právěže trubkám v prahu nedá věřit? Je jiná možnost?
A myslíte, že je potřeba měřit i souosost přední nápravy nebo přesnost horních montážních otvorů přední nápravy ustaví přední nápravu správne/v toleranci. Případně kde na přední nápravě měři? Na spodcích svisláků?
-> Bukaj 25.05.15 00:47:59: než středovou polohu volantu bych ti doporučil zkusit zařídit sám středovou polohu hřebenu, resp. hlavně mít hřeben ve středu, když jsou kola +- rovně a k tomu ustavit volant na tisícihranu. S tím si podle mých zkušeností z geometrie v servisu hlavu moc nelámou a mě na jednu stranu jde řízení na doraz na hlavici svisláku, na druhou na doraz hřebenu přestože sbíhavost je správná.
ooo jee, to se to tady rozjelo
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.05.15 23:06:36: -> Matthes, záškodník z TechWebu 22.05.15 23:11:40:
Jen tak polemizuju...
Co když se právěže trubkám v prahu nedá věřit? Je jiná možnost?
A myslíte, že je potřeba měřit i souosost přední nápravy nebo přesnost horních montážních otvorů přední nápravy ustaví přední nápravu správne/v toleranci. Případně kde na přední nápravě měři? Na spodcích svisláků?
-> Bukaj 25.05.15 00:47:59: než středovou polohu volantu bych ti doporučil zkusit zařídit sám středovou polohu hřebenu, resp. hlavně mít hřeben ve středu, když jsou kola +- rovně a k tomu ustavit volant na tisícihranu. S tím si podle mých zkušeností z geometrie v servisu hlavu moc nelámou a mě na jednu stranu jde řízení na doraz na hlavici svisláku, na druhou na doraz hřebenu přestože sbíhavost je správná.
07:17:35
25.05.2015
25.05.2015
vhml
-> Bukaj 25.05.15 00:31:24: vem dlouhou tyč, alespoň 1,5metru ( jekl, prkno, atd ) a přilož ke gumě. A podle prahu a dveří na tý dýlce snadno uvidíš jak ti ho hraje. Přilož i na druhý straně a porovnej.
01:01:47
25.05.2015
25.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Jestli máš přípravek v dohledu, asi bych toho využil..
00:47:59
25.05.2015
25.05.2015
Bukaj
-> Jozka: Právěže neudělal, no...
Ale soutyčí na sbíhavost bych si mohl konečně vyrobit, nebo půjčit od Matthese...
Ale soutyčí na sbíhavost bych si mohl konečně vyrobit, nebo půjčit od Matthese...
00:39:12
25.05.2015
25.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Jestli nemáš žádnej přípravek, tak krom nastavení kulovejch čepů na předpisový vzdálenosti před montáží (což jsi nejspíš udělal) tak nějak nic..
00:31:24
25.05.2015
25.05.2015
Bukaj
Běžte do háje s hádkama...
K tématu:
Jaký byste doporučili postup pro orientační seřízení sbíhavosti na autě, kde je komplet vyměněné řízení (maticové) včetně kuláků atd?
Jde mi o to, aby auto dojelo po ose 15 km na geometrii - tedy aby sbíhavost byla plusmínus v cajku a volant ve středu rejdu...
K tématu:
Jaký byste doporučili postup pro orientační seřízení sbíhavosti na autě, kde je komplet vyměněné řízení (maticové) včetně kuláků atd?
Jde mi o to, aby auto dojelo po ose 15 km na geometrii - tedy aby sbíhavost byla plusmínus v cajku a volant ve středu rejdu...
09:58:23
24.05.2015
24.05.2015
aDAm
-> Tuner#2: ale jo tys taky nebyl schopen rozumně reagovat ohledně spotřeby el. ohřívače vody, jen takové výkřiky ale samo že si měl zase jen a jen pravdu.
23:18:02
23.05.2015
23.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stepan 23.05.15 23:02:48: Přečti si laskavě diskuzi ještě jednou a ukaž mě kde píšu, že m8 je kokot: skoda-virt.cz/cz/.../1833
82-co-za-znacku-volantu
Jsou tam čisté fakta na které nebyl schopen reagovat. Vzhled coby individuelní záležitost byl jen jedním z nich a narážka na zrcátka byla, neb někdo radí takovou blbost jako měřit něco podle trubky na hever, tak to už to opravdu může vzít podle zrcátek... Rozhodně v tom nevidím nic arogantního a ani to tak nebylo myšleno...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.05.15 22:55:27: Vše si píšu do deníčku. To víš mám jen střední školu, tak si to vše nemůžu pamatovat jako někteří zdejší inženýři a ředitelé zeměkoule
Jsou tam čisté fakta na které nebyl schopen reagovat. Vzhled coby individuelní záležitost byl jen jedním z nich a narážka na zrcátka byla, neb někdo radí takovou blbost jako měřit něco podle trubky na hever, tak to už to opravdu může vzít podle zrcátek... Rozhodně v tom nevidím nic arogantního a ani to tak nebylo myšleno...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.05.15 22:55:27: Vše si píšu do deníčku. To víš mám jen střední školu, tak si to vše nemůžu pamatovat jako někteří zdejší inženýři a ředitelé zeměkoule
23:02:48
23.05.2015
23.05.2015
stepan
-> Tuner#2: Třeba právě ten volant. Že je M8rinek kokot, protože mu vyhovuje volant kterej se ti nelíbí a nevyhovoval mu volant, kterej se ti líbí. Nebo tady arogantní narážka s měřenim geometrie od zrcátek. A tak dále, bohužel si to nezapisuju...
22:55:27
23.05.2015
23.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.05.15 22:53:49: Hele, mas na tyhle vsechny informace (kdo se s tebou kdy, o cem a kde hadal) takovou pamet nebo si vedes nejaky zapisky, kartoteku nebo databazi?
22:53:49
23.05.2015
23.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stepan 23.05.15 22:31:42: Můžu vědět kde? To by mě fakt zajímalo. Pokud vím aktivně jsem se zůčastnil diskuze o volantu, kde si troufám tvrdit jako jediný Wénovi poradil co si má z dnešní produkce vybrat neb jsem měl letos co se interiéru týče v ruce hodně široký sortiment. Pak jsem se podivoval nad výpočtem aDAma a jeho vymyšleného bojleru. To, že to je nesmysl opět potvrdil i někdo další... O pružinách v tématu vedle taky něco vím, ale opět Jiřík si zas musel rejpnout... Nordschleife už raději nekomentuju... A nějak nevím, že bych se účastnil jiné diskuze...
Možná by stálo za to nevidět tak rudě, když se tu objeví nick Tuner#2
-> darklord 23.05.15 22:31:43: Ty uděláš vyjímku? Ty naopak neuděláš vyjímku když je příležitost si rejpnout - nic jiného zde ani poslední roky nepředvádíš
Možná by stálo za to nevidět tak rudě, když se tu objeví nick Tuner#2
-> darklord 23.05.15 22:31:43: Ty uděláš vyjímku? Ty naopak neuděláš vyjímku když je příležitost si rejpnout - nic jiného zde ani poslední roky nepředvádíš
22:47:45
23.05.2015
23.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Hele, narozdil od trubicek u vlecky netvrdim, ze muj postup na souosost zadni napravy je dokonalej... Jen rikam svou (a nejen svou) zkusenost.
22:31:43
23.05.2015
23.05.2015
darklord
-> Tuner#2: urobim vynimku a zareagujem. Myslim, ze pokial by malo byt podla admina, tak uz tu davno nemudrujes. Aj ked v tomto konkretnom pripade mas pravdu.
22:31:42
23.05.2015
23.05.2015
stepan
-> Tuner#2: Ano, po tom co tu zase asi tejden do všech jen reješ sem se neudržel.
22:29:40
23.05.2015
23.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stepan 23.05.15 22:18:11: Další co se zmůže jen na urážky?
Pánové na rovinu, tohle už je fakt moc. Klidně ať to Klubko udělá dle rady toho "umělce" z techwebu, ale pak nechápu k čemu tady fórum je? Ale pokud tohle adminovi vyhovuje...
Pánové na rovinu, tohle už je fakt moc. Klidně ať to Klubko udělá dle rady toho "umělce" z techwebu, ale pak nechápu k čemu tady fórum je? Ale pokud tohle adminovi vyhovuje...
22:24:50
23.05.2015
23.05.2015
Milan 136
-> stepan:
22:24:18
23.05.2015
23.05.2015
Tomaso435
-> stepan: tak z tohodle brečím
22:18:11
23.05.2015
23.05.2015
stepan
-> Tuner#2: Jen sem si chtěl ověřit, že seš tak blbej až to tříská dveřma, takže to sedí.
22:16:00
23.05.2015
23.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 23.05.15 22:02:54: Jde tady opět o urážky a nebo fakta?
-> Klubko_: se tady ptal na celkem podstatnou věc a dostal špatnou radu a ten co ten blábol napsal ani nemá koule na to uznat chybu a opět to jen okecává...
Tady už nemá vážně smysl nic řešit...
-> stepan 23.05.15 22:07:03: Teď poměrně hlasitý a zvonivý, když jsou úplně holé bez čalounění. Jen nechápu jak to souvisí se zdejší diskuzí?
-> Klubko_: se tady ptal na celkem podstatnou věc a dostal špatnou radu a ten co ten blábol napsal ani nemá koule na to uznat chybu a opět to jen okecává...
Tady už nemá vážně smysl nic řešit...
-> stepan 23.05.15 22:07:03: Teď poměrně hlasitý a zvonivý, když jsou úplně holé bez čalounění. Jen nechápu jak to souvisí se zdejší diskuzí?
22:07:03
23.05.2015
23.05.2015
stepan
-> Tuner#2: Můžu se zeptat, jak hlasitej zvuk dělaj při zavírání dveře u žlutky?
22:06:01
23.05.2015
23.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: neMocný? :-)
22:02:54
23.05.2015
23.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.05.15 21:53:58: Och, jak jsi mocný!
21:53:58
23.05.2015
23.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
A já vůl si letos udělal přesný přípravek na sbíhavost a přitom jí stačí skouknout okem a souosost udělat podle trubek na hever a nebo podle zrcátek
19:58:44
23.05.2015
23.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: -> Tuner#2: Viz: -> Jozka: Na domácí seřizování by to mělo být ok.
13:41:47
23.05.2015
23.05.2015
Jozka
Nevím jak u 742, ale u MB a kil nevařených se heverový trubky na "polní" měření úspěšně využívaly - protože jsou strčený do plechu, ve kterým se ten kontrolní otvor nachází.. a na měření "před a po" jdou pak použít jakýkoliv trubky, i převařovaný. Ale pro fajnšmekry, co trvají na tisícinách, to holt není - a ani nikdy nebylo.
12:59:45
23.05.2015
23.05.2015
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.05.15 23:11:40: ono sa to meria podľa montážnych otvorov na spodku auta.
23:15:23
22.05.2015
22.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.05.15 23:11:40: Podle trubek na hever se to teda rozhodně neměří... To je hotový nesmysl, trubky má každé auto navařné jinak.
23:11:40
22.05.2015
22.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Klubko_: Já to dělal tak, že jsem soutyčím seřídil sbíhavost, pak jsem vzal metr a meřil vzdálenosti mezi osami hřídelí obou polonáprav a origo trubkami pro hever(nesmí být převařený prahy). Když to nesedí, tak se to šoupne tak, aby vzdálenosti seděly. Pak jsem vzal pro kontrolu znova soutyčí a zkontroloval sbíhavost...
23:06:36
22.05.2015
22.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Klubko_ 22.05.15 22:35:05: Pokud mas nevareny auto, tak pripravkem podle Andrta ;)
23:03:22
22.05.2015
22.05.2015
minno
laserom v servise na geoške svojpomocne doma som to nikdy nerobil.
22:35:05
22.05.2015
22.05.2015
Klubko_
-> minno: hmm, tak pro zajimavost, jak tu souosost měřit?
18:00:27
22.05.2015
22.05.2015
tunerlada
-> minno: okeej děíky :)
08:38:18
22.05.2015
22.05.2015
minno
-> tunerlada 21.05.15 22:38:48: Pre zadok ani nemáš moc čo za hodnoty hľadať. Nastavuje sa tam len súososť a zbiehavosť. Súososť musí byť do 0 s predkom. A zbiehavosť ideálne 0, respektíve v tolerancii 0-3 mm.
22:38:48
21.05.2015
21.05.2015
tunerlada
vytáhnu mrtvolu..zítra jedu na geošku a tak pro jistotu, neměl by jste někdo přesné hodnoty co se tam mají nastavit od výroby ? Přední už jsem si dohledal ale zadní nemám pořád :/ kyvka
20:13:54
28.11.2013
28.11.2013
Exon
Jo to by chtělo zkusit jenže ti šmejdi mě to nechcou nikde udělat, prý na zadek nebudou šahat.. :-( akorát jeden by mě to tady v okolí udělal ale jenom sbíhavost souosost nezměří. To bych zase musel přejet do servisu kde mě to měřily teť a takové přejíždění je na .....
18:55:12
28.11.2013
28.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Exon: Já bych ubral na 1 a 1mm třeba se tím srovná i ta souosost, ale to chce proměřit
18:44:59
28.11.2013
28.11.2013
Exon
Takže sem to chápal dobře... Celková sbíhavost má být 2mm. Takže se sbíhavost na LZ kolu nastaví na 1.5 a PZ 0.5mm = celková bude 2mm. Souosost zůstane taková jaká byla předtím. Takže ten rozdíl mezi L a P kolem nevadí. Se mě ten 1mm zdál právě moc, ale pokud to v celkovém součtu bude těch 2mm tak to teda nevadí a to sem neveděl.. :-)
18:19:12
28.11.2013
28.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Exon 28.11.13 17:46:02: To si chce nakreslit, nevím zda po netu vysvětlím co je co :))
Tady je obrázek: www.aaprofiauto.cz/obrazk y/serizeno.jpg
Jestli to chápu správně z toho co píšeš, tak máš celkovou sbíhavost zadku 6mm a to už je špatně, budou se Tě sjíždět gumy. Souosost máš relativně OK když se pohybuješ v řádu minut, tak OK. Kdyby to bylo víc, tak auto začne ject po 4 stopách pořád jakoby bokem. To nesouvisí se sbíhavostí, respektive souvisí, když se nastavuje. Když např. naměřím vzadu 6mm a budu to chtít zmenšit na 2mm, tak nemůžeš hnout jen LZ, tím bys rozhodil souosost. Musíš hnout s oběma tak, aby jsi zároveň nastavil 2mm sbíhavost a zároveň jsi měl zadní kola přesně v ose s předníma, čili správnou souosost. Ale lepší nakreslit a nebo probrat osobně s někým kdo tomu rozumí a nastaví správně
Tady je obrázek: www.aaprofiauto.cz/obrazk y/serizeno.jpg
Jestli to chápu správně z toho co píšeš, tak máš celkovou sbíhavost zadku 6mm a to už je špatně, budou se Tě sjíždět gumy. Souosost máš relativně OK když se pohybuješ v řádu minut, tak OK. Kdyby to bylo víc, tak auto začne ject po 4 stopách pořád jakoby bokem. To nesouvisí se sbíhavostí, respektive souvisí, když se nastavuje. Když např. naměřím vzadu 6mm a budu to chtít zmenšit na 2mm, tak nemůžeš hnout jen LZ, tím bys rozhodil souosost. Musíš hnout s oběma tak, aby jsi zároveň nastavil 2mm sbíhavost a zároveň jsi měl zadní kola přesně v ose s předníma, čili správnou souosost. Ale lepší nakreslit a nebo probrat osobně s někým kdo tomu rozumí a nastaví správně
17:46:02
28.11.2013
28.11.2013
Exon
Ok takže dejme tomu že souosost je dobrá, ale problém je že mě vzdadu letí sbíhavost LZ 3,5 PZ 2,5mm. A když je souosost dobrá tak se vždy posouvají kola o stejnou hodnotu pokud sem to dobře pochopil takže budu mít pořat mezi L a P kolem rozdíl 1mm? Je tam nejaká tolerance v té sbíhavosti? Nebo chápu to vůbec dobře.. :-D Díky
22:59:51
27.11.2013
27.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Exon 26.11.13 19:07:51: No tak v tom případě je to jak píšu a i minno potvrdil
22:27:31
27.11.2013
27.11.2013
minno
-> Exon: 0°05´ je hodnota povedal by som, že celkom v poriadku. Ešte som nevidel žiadny protokol z geometrie, kedy tam bolo 0°00´, ja tam mávam myslím 0°01´? Zrejme tolerancia merania, resp. nikdy nejde nastaviť súososť náprav úplne na 100% (?), tak si to ja vysvetľujem.