skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prevodovy oil
13:37:02
26.03.2023
26.03.2023
DEKODOVAC
-> saskyn2: tak všetko tak ako to má byť olej je tím pádom v poriadku na prevodoku 1,2 TSI 77kW 6 qvalt 2010 už som bol v pomikove
13:17:30
26.03.2023
26.03.2023
saskyn2
-> Milan 136: jo to pak jo
12:48:07
26.03.2023
26.03.2023
Milan 136
-> saskyn2 26.03.23 12:36:48: To bude ta 1.2 TSI, co tu řešil ty rozvody podle mě. To má sice 6q, ale dvouhřídel.
12:36:48
26.03.2023
26.03.2023
saskyn2
-> DEKODOVAC 26.03.23 12:30:06: a jaký auto a rok?
12:30:06
26.03.2023
26.03.2023
DEKODOVAC
-> saskyn2 26.03.23 11:24:12: no tak to si ma potešil lebo mám 6 qvalt tak čo tam patrí originál pre tento typ prevodovky? Nejaké podrobnosti, informácie?
11:24:12
26.03.2023
26.03.2023
saskyn2
-> DEKODOVAC: Je to origo. Jen to je do 5q vweteránů typu O1. Do novějších 6q patří něco jiného
10:49:59
26.03.2023
26.03.2023
DEKODOVAC
Najlepší je ten štítok VW Group Polska , tí Poliaci už robia všetko fakt
10:37:33
26.03.2023
26.03.2023
DEKODOVAC
Nazdar chalani menil som prevodový olej do Octavie a dával som tam od koncernu VWAG v šedej litrovke a otázka je či je to originál alebo nie lebo nemal blanku pri otvorení vrchnáku?
12:10:10
28.08.2009
28.08.2009
palinator
-> COL:
Jo škoda, ale prodávala to ženská, ale radši se s ní hádat nebudu. Kdyby mi to schválila, tak bych si ho taky koupil.
Jo škoda, ale prodávala to ženská, ale radši se s ní hádat nebudu. Kdyby mi to schválila, tak bych si ho taky koupil.
10:54:39
28.08.2009
28.08.2009
COL
-> palinator: nikde na webu nemaji zminku o nejakem nedoporuceni... a u gyrolu bych ten popis videl spise jako opak, ale mozna je ten gyrol opravdu jiny....
Skoda, ze ti nerekli, co (a nejlepe proc) to na te prevodovce pohrbi.
Skoda, ze ti nerekli, co (a nejlepe proc) to na te prevodovce pohrbi.
10:48:46
28.08.2009
28.08.2009
palinator
-> COL:
-> vhml:
Já jen opakuju to, co mi bylo řečeno na prodejně společnosti Paramo. Viskozita SAE 75W/90 je lákavá, ale zas dávat tam něco co je výslovně zakázáno...to radši ne. Radši klasika s menšími pochybnostmi než experiment s pochybnostmi vysokými.
-> vhml:
Já jen opakuju to, co mi bylo řečeno na prodejně společnosti Paramo. Viskozita SAE 75W/90 je lákavá, ale zas dávat tam něco co je výslovně zakázáno...to radši ne. Radši klasika s menšími pochybnostmi než experiment s pochybnostmi vysokými.
10:10:46
28.08.2009
28.08.2009
COL
-> palinator: Otazka je jak se lisi treba od gyrolu 75w90 u ktereho se zduraznuje snasenlivost se synchronizacnimi materialy a udava se mu GL3/4/5. Je pravda, ze u mogulu 75w90 se udava GL 4+. Ze by se ty oleje tolik lisily?
08:14:18
28.08.2009
28.08.2009
vhml
-> palinator: syntrans má GL4. Nemlě by s ním být problém
21:31:33
27.08.2009
27.08.2009
palinator
Mogul Syntrans 75W-90 mi v závodní prodejně společnosti Paramo nebyl doporučen, jelikož se jedná o plnou syntetiku, a že by to škodováckou převodovku zabilo!! Že se v žádným případě nesmí použít. Jinak se tady dohadujete, jestli synchrony odcházejí při 80tce nebo 90tce, na vinu oleje bych to možná ani nepřikládal, buhví co tomu vadí. Navíc moje "chytrá" kniha uvádí olej SAE 90 pro 5qaltový převodovky. Kašlu na to, jelikož to v zimě neřadí, koupil jsem Gyrol 80W a po prdeli, jsem zvědavej teda, kdy se to rozsype...
13:09:38
22.02.2006
22.02.2006
milan444
jelikož jezdím většinou krátké trasy tak se mně ta 80 sotva stačí prohřát a tak bych rád tu 75 s tím je to jiná káva ale nejdu do žádnýho experimentu o tom syntransu jsem vážně uvažoval ale pokud si dobře pamatuju tak by v něm mněli být aditiva umožnující použití i v hypo skříních a ty právě synchrony nemají v lásce no je to velká alchimie.
22:18:52
21.02.2006
21.02.2006
PeterP136
-> milan444: To ja len, ze ked sa aj ty ohanas oleje.cz :) tak ze sa tam nakoniec nedospelo k nicomu. Okrem par specifickych problemov (favu odchadza koliesko 5tky pri prilis malo viskoznom oleji) to bude zavisiet kus od kusu, ktory olej ano a ktory nie. gl5 by som pre istotu radsej naozaj nie. gl4+ je bohvieco, kedze taka specifikacia pravdepodobne neexistuje a gl3 az 5 oleje ktovie co su zac ked splnaju vsetky tri vykonove triedy.
22:15:08
21.02.2006
21.02.2006
PeterP136
-> Labros: Tako povedat co je zac to gl4+, kedze oficialne existuju len gl4 a gl5, moze znalosti olejov koncia na urovni infromacii a dezinformacii z oleje.cz a tam gl4+ spomianne nie je.
-> milan444: Specifikacia gl4 je urcena okrem ineho aj do hypoidnych, takze to nic neznamena, najma ked skodovky maju jazdit s gl4. Je to v popisoch vykonovej specifikaci gl4 na oleje.cz, akurat tam nie je spomenuta gl4+ a tak si myslim ze to plus je taky maly domaci zlepsovacik parama pre oficialne medzinarodne znacenie. Okrem toho su aj oleje s gl3 az 5, to znamena, ze nie su vhodne do nicoho? A este niekto z (dez)informatorov na oleje.cz (prekvapive vsak :) ) spominal ze dnesne gl5 uz nie su take nebezpecne pre synchrony. Problem je vraj v tom, ze gl5 "mazu" citelne lepsie nez gl4 a prevodovky, ktore rataju s istym trenim maju potom problemy. Ci je na tom nieco pravda netusim.
-> milan444: Specifikacia gl4 je urcena okrem ineho aj do hypoidnych, takze to nic neznamena, najma ked skodovky maju jazdit s gl4. Je to v popisoch vykonovej specifikaci gl4 na oleje.cz, akurat tam nie je spomenuta gl4+ a tak si myslim ze to plus je taky maly domaci zlepsovacik parama pre oficialne medzinarodne znacenie. Okrem toho su aj oleje s gl3 az 5, to znamena, ze nie su vhodne do nicoho? A este niekto z (dez)informatorov na oleje.cz (prekvapive vsak :) ) spominal ze dnesne gl5 uz nie su take nebezpecne pre synchrony. Problem je vraj v tom, ze gl5 "mazu" citelne lepsie nez gl4 a prevodovky, ktore rataju s istym trenim maju potom problemy. Ci je na tom nieco pravda netusim.
13:07:08
21.02.2006
21.02.2006
milan444
jelikož je syntrans doporučen i do hypoidních převodovek právě díky api gl-4+ tak do našich se nehodí takže jen převodák s api-gl4 na oleje.cz se tohle téma poměrně podrobně a doufám že odborně rozebíralo.
11:14:07
21.02.2006
21.02.2006
Labros
No ale o tomhle se pokaždý s Peterem bavíme tak myslím, že to má ošéfovaný...
10:52:24
21.02.2006
21.02.2006
King
2 milan444: Na tomhle jsem tusim vyhorel s tim prevodovym Castrolem a pekne si vostrohal kolecka pri podrazovani z 3ky na dvojku :)
10:48:18
21.02.2006
21.02.2006
milan444
tam je právě problém má to gl-4+ takže tuhle variantu bych nedoporučoval.
09:40:20
21.02.2006
21.02.2006
Labros
-> PeterP136: a obligátní dotaz - správné API?
21:33:42
20.02.2006
20.02.2006
PeterP136
Ja mam v 5q tiez pp90 aj ked tam ma byt 80, len som to akosi prehladol, a ked uz bola nakupena, tak som ju tam nalial. Radenie je vcelku v pohode. Pri -20 sa radi tie dobre, akurat synchrony uz maju to najlepsie za sebou, takze kym je to velmi tuhe, tak medziplyn nefunguje a tym padom sa obcas radi cez zuby.
Mam nachystany pp80w90 ale na oleje.cz chvalili syntrans 75w, ktory je vraj v zime omnoho tekutejsi a pritom po zahriati ma vyssiu viskozitu nez klasika pp80/90, tak neviem.
Mam nachystany pp80w90 ale na oleje.cz chvalili syntrans 75w, ktory je vraj v zime omnoho tekutejsi a pritom po zahriati ma vyssiu viskozitu nez klasika pp80/90, tak neviem.
18:17:04
20.02.2006
20.02.2006
WGeorge
No co se tyce zimy a ztuhlosti tak stim jsem zatim nemel velkej problem - a to jsem ze Sumavy kde mi vtech -20tkach stalo auto nekdy i tejden. Je fakt ze starty dost mizerny ale razeni docela slo. Jednou se mi ale ve felici stalo - loni kdyz jsem startoval pri -25- ze po spusteni spojky se to rozjelo, ale nastesti to hned povolilo.
17:27:33
20.02.2006
20.02.2006
TomasB
zaujimave citanie,mne tiez auto chodi samo ked je -20st,nastartujem a po pusteni spojky ma auto tendenciu odist ,a po rozjazde je radenie nic moc lahke ,ale moja prevodovka je dost KO uz dlhsie
16:44:36
20.02.2006
20.02.2006
WGeorge
NO kdyz to tady ctu tak asi je celkem jedno jestli 80 nebo 90 asi tam radeji dam tu 90, preci jenom je to uz hodne stara a ne moc udrzovana prevodovka.
14:52:23
20.02.2006
20.02.2006
Labros
-> King: Máš dobrou baterku... Taky jsem nastartoval v -17, ale všechno bylo trochu VÍC ztuhlý - spojka, posilovač, převodovka! A tejden v mrazu bez vyjetí by moje rok a půl stará a jednou vymlácená baterka asi nerozchodila.
13:18:53
20.02.2006
20.02.2006
King
2 Labros: No spis jestli ta moje uz neni nejaka atypicka :) Ja jsem byl treba zvedavej, jak se to bude chovat, kdyz jsem nechal shade tejden opustenou v nejvetsich mrazech a bylo to v poho :) Jel jsem na sluzebku do Itošky a nechal jsem shade doma napospas Dajane, jenze podvedome jsem zapomnel nechat doma papiry od auta a to me asi "zachranilo" :) Takze po tejdnu v 17C mraze jsem to jenom preparkovaval a az na truzku ztuha jdouci spojku to bylo OK.
12:22:18
20.02.2006
20.02.2006
Labros
-> King: tak to nevím jestli je to převodovkou... u mě to dělal i novej PP90
10:57:09
20.02.2006
20.02.2006
Majkl
-> Labros: nojo, něco si ještě pamatuju
10:50:23
20.02.2006
20.02.2006
King
Souhlas, ze tam patri 80tka, ale 90tku jsem pred tim pouzival na 4q (netesnila uplne idealne) a ted druhou zimu na i na 5q a no problemo. Samozrejme, ze pri -20C to neni razeni "dvema prsty", ale i se zkracenou radickou zadnej vetsi problem, zadny chcipani motoru po startu a pusteni spojky a dokonce ani takovy ty fíčury, kdy na neutral auto vyrazi vpred :)
Tohle jsem zazil prvni zimu po koupi stovice, kdy z naplni po predchozim majiteli, ktera uz toho s prevodovym olejem nemela moc spolecnyho, to delalo v mrazech docela brikule. Pri vypousteni to spis z prevodovky postupne vypadlo, nez vyteklo :)
Tohle jsem zazil prvni zimu po koupi stovice, kdy z naplni po predchozim majiteli, ktera uz toho s prevodovym olejem nemela moc spolecnyho, to delalo v mrazech docela brikule. Pri vypousteni to spis z prevodovky postupne vypadlo, nez vyteklo :)
10:35:21
20.02.2006
20.02.2006
Labros
-> Majkl: máš lepší přehled než já
09:37:33
20.02.2006
20.02.2006
Majkl
-> Labros: nemas nahodou 80W90 ?
09:35:08
20.02.2006
20.02.2006
Labros
-> King: a s tím PP90 jsi spokojenej??
Já ho měl minulou zimu a to jak byla převodovka zatuhlá v pouhých -10ti (neutrál fungoval skoro jako jednička) to bylo neúnosný. Na letošní zimu jsem dal PP80 a i v těch -17ti se to dalo.
Nutno podotknout, že i s PP90 mi odešel synchron
Já ho měl minulou zimu a to jak byla převodovka zatuhlá v pouhých -10ti (neutrál fungoval skoro jako jednička) to bylo neúnosný. Na letošní zimu jsem dal PP80 a i v těch -17ti se to dalo.
Nutno podotknout, že i s PP90 mi odešel synchron
09:34:16
20.02.2006
20.02.2006
milan444
patří tam pp80 s pp90 v zimně velmi těžko zařadíš.
09:25:00
20.02.2006
20.02.2006
King
PP80 je ridsi, 90ky hustsi. Ubecne bych rek, starsi prevodovce spis vyhovuje ten hustsi a stejne se nam otepluje, takze.... . Ja jsem treba vyhorel na tom, ze do castecne zgeneralkovanyho 5q jsem nalil 80ku Castrol a po par mesicich se odporoucel novej synchron na dvojce. Protoze jaxi neni cas na puleni prevodovek, vymenil jsem napln za starou dobrou PP90ku Trysk a je docasne po problemu.
09:10:23
20.02.2006
20.02.2006
WGeorge
No protahnout se pod nadrzi by mozna slo, ale nevim jestli mi pujde vydat ta guma co je pod tim - moc mista tam neni:( No uvidim treba vyndam nadrz. Jo a jakej olej je dostacujici? Jsem koukal ze se tam prej lejou nejaky SAE, PP 80 nebo 90. jakej je teda na 5q lepsi?
09:03:00
20.02.2006
20.02.2006
King
Zas az tak libovolne tam dolejvat nejde - asi nic nezkazis, kdyz koupis obyc. mogul (trysk) PP90 na doliti. K dolejvani: Opravdu tam nemas aspon par cm pod nadrzi, abys moh vyndat viko nad prevodovkou? Jestli jde vindat viko, jde do prevodovky olej elegantne nalejt pomoci vetsiho trychtyre (v nouzi vrsek od PET-flasky) s kouskem plastovy hadice zasunuty do nalevaciho hrdla.
07:35:38
20.02.2006
20.02.2006
Majkl
LPG rulezzz
23:27:33
19.02.2006
19.02.2006
WGeorge
Zdarec! Chtel bych se zeptat jestli do prevodovky (5q) muzu dolejt lib. olej, kdyz nevim jakej tam je ted. Tedy jestli jsou oleje misitelny, nebo to budu muset vymenit cely. Moc se mi totiz nechce vyndavat nadrz (lpg) a tak chci pouzit zpusob doplneni strikackou prez kontrolni sroub.