skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fotky zlomených poloos kyvky
Jo jo, taky se mi kdysi pár měsíců poté co jsem nasadil kola 5,5" ukroutila jedna poloosa, bylo krásně vidět, tak tam byl shrnutej materiál a ukroutilo se to. Naštěstí na parkovišti a to jsem s tím nijak neprasil. Pokud najdu ještě v garáži zbytky, tak to blejsknu, ale až na jaře :-).
-> Jirik: ne to bylo proto že když jsem tam ten rozdělovač v uterý dával, tak jsem jen na ten kolíček koukl, a řekl no a co že se viklá, nevypadl do ted, nevypadne ani potom.
jinak jak jsem tam seděl v autě a čekal přes pul hodiny na kámoše než dojede, tak najednou se přiřítil nazelenalej favorit, docela vysokou rychlostí, se zhasnutýma světlama, obkroužil moje auto, zastavil před barákem, vyskočili z něj dva kluci ktří ještě určitě neměli 18náct. motor nechali běžet, taky nechali otevřený dveře, něco chytli v kufru a odnesly to do baráku, vrátili se za deset minut, favorit jim zatím chcípnul, tak jeden skočil dovnitř, druhej se opřel vpředu, a na zpátečku to roztlačil. pak do toho naskočili a zase odfrčeli v dáli. já jen seděl a pozozoroval jsem je ve zpětným zrcádku.
jinak jak jsem tam seděl v autě a čekal přes pul hodiny na kámoše než dojede, tak najednou se přiřítil nazelenalej favorit, docela vysokou rychlostí, se zhasnutýma světlama, obkroužil moje auto, zastavil před barákem, vyskočili z něj dva kluci ktří ještě určitě neměli 18náct. motor nechali běžet, taky nechali otevřený dveře, něco chytli v kufru a odnesly to do baráku, vrátili se za deset minut, favorit jim zatím chcípnul, tak jeden skočil dovnitř, druhej se opřel vpředu, a na zpátečku to roztlačil. pak do toho naskočili a zase odfrčeli v dáli. já jen seděl a pozozoroval jsem je ve zpětným zrcádku.
-> Gryzly: Ještě že máš volejovej filtr, tohle se kulíček může dostat až do topení a pak by ti to třeba vystřelilo z ventilace a udělalo monokl.

***
Taky se ti možná ten rozdělovač pokazil kuli tomu, že jsi se nechtěl rozdělit o svojí káru s kolegama z hnědočtvrti a zapůsobilo určitě hnědovoodoo.


***
Taky se ti možná ten rozdělovač pokazil kuli tomu, že jsi se nechtěl rozdělit o svojí káru s kolegama z hnědočtvrti a zapůsobilo určitě hnědovoodoo.

-> Gryzly: Jo a bylo to večer v osm hodin takže skoro všude tma. a nevím proč to sem píšu, když to sem vubec nepatří. asi bych měl jít spát.
-> Pavel Korbelář: Hlavně nejsu takový jelito jako on aby se mi to stalo.
Ale v pátek jsem jel a prudčej přibrzdil a najednou mi přestalo jet auto. zastavil jsem před nejhorším róómským barákem ve městě. tak jsem se v tom chvílu hrabal, nakonec jsem zavolal zrovna tady tomudle kámošovy ke který mu jsem jel. tak dojel na kole, chvílu jsme se v tom hrabali a přišli jsme na to že asi nefunguje rozdělovač. Tak jsem volal domu bráchovy aby mě dovezl kontaktní rozdělovač, indučku, desítku klíč, třicítku, stroboskop, a šroubovák. Ale on to nebral tak mě museli nakonec odtáhnout. A doma jsem v sobotu zjistil že mi vypadl kolíček na ozubeném kole na rozdělovači a rozdělovač se netočil. Takže ted budu jezdil se čtverkou kolíčkem na dně vany.
Ale v pátek jsem jel a prudčej přibrzdil a najednou mi přestalo jet auto. zastavil jsem před nejhorším róómským barákem ve městě. tak jsem se v tom chvílu hrabal, nakonec jsem zavolal zrovna tady tomudle kámošovy ke který mu jsem jel. tak dojel na kole, chvílu jsme se v tom hrabali a přišli jsme na to že asi nefunguje rozdělovač. Tak jsem volal domu bráchovy aby mě dovezl kontaktní rozdělovač, indučku, desítku klíč, třicítku, stroboskop, a šroubovák. Ale on to nebral tak mě museli nakonec odtáhnout. A doma jsem v sobotu zjistil že mi vypadl kolíček na ozubeném kole na rozdělovači a rozdělovač se netočil. Takže ted budu jezdil se čtverkou kolíčkem na dně vany.
Ja su na tom jak jirik, uplne stejnej hybrid auto a zkusenosti z mladi stejny, najezdenych asi taky tak nejak a na civilce jsem byl taky.
J.
Matsoft: a fakt nic nebylo citit, slyset, videt?
J.
J.
Matsoft: a fakt nic nebylo citit, slyset, videt?
J.
Ono by to asi jelo i bez klínku, ale tak po několika km, kdy si sedne buben na kužel.
Klínek nedrží buben proti protočení, drží ho přitažení na kužel.
Ale takhle po montáži a utažení sikovkama by to určitě nejelo.
Klínek nedrží buben proti protočení, drží ho přitažení na kužel.
Ale takhle po montáži a utažení sikovkama by to určitě nejelo.

Neslo - protacelo by se to. a nejelo by to. na tachecu klidne 180 a stal bys skoro na miste :)
-> Gryzly: no a co by jsi dělal? náhradní sebou nevozíš, možná by to šlo na nouzovku bez něho
-> Pavel Korbelář: No já bych se na to asi vy*rál. ve dvou pul hodiny prohledávat jednu zatáčku. jinak to bylo na dálničním nájezdu. Mohlo se mu to stát o dva kilometry dál. někde na dálnici.
-> Gryzly: to měl docela štígro že našel ten klínek
Tak jsem si v pátek vzpomněl na jednoho mojeho spolužáka, kolegu a "kamaráda" v jedné osobě. tomu Asi před rokem a pul v zatáčce upadlo zadní kolo. tak vystoupil, koukl na to a odšroubil buben od kola, pod pokličkou našel matku, pak pul hodiny na krajnici hledal i s přítelkyní klínek. když ten klínek našel, tak heverem zvedl auto, nasadil buben, sikovkama dotáhl tu velkou matici, přes dírku prostčil kus drátu nahodil kolo a poklici (co kdyby zase, že? ) a vesele na tom dojel ještě 80 km.
Sep jistě ví o kom mluvím. ;-)
Sep jistě ví o kom mluvím. ;-)
Jindra: Tak to se chlapce mejlis. Moje bejvala (svetle modra) 120 byla celkem opecovavany auto. Ten Praspid je vrak.
Taky vecny tema :) Jezdil jsem na dvou kyvkach (dohromady skoro 200tkm) a no problemo. Tu druhou jsem ve finale tryznil favomotorem. Verim, ze par exemplaru dojelo na vyrobni vadu, ale vetsina tech shade, co je predjelo zadni kolo, je proste o zanedbani udrzby. Dneska jsme byli na navsteve u Dajanina kolegy z prace - garaz jak krava, dve auta, jedno z nich favorit, kterej nestartuje (odboceni - byly to totalne zasrany, skoro novy 14tky brisky montovany servisem, ktery tam nemeli co delat). A v cely ty garazi spousta kravin, ale z naravi jenom sroubovak, stipacky a stetec. Jak ten clovek muze takhle vubec zit?
Jeste, ze v aute vozim sadu naradi " paranoic advanced toolkit" :)

Možná 6....
Nefunguje mi už tak 5 let počitadlo...
-> Gryzly: Od 18ti jsem jezdil denně do školy, pak po dobu vojenské povinnosti (civilka) nárazově jezdila a pak dva roky do práce.
Nevím, ale dost...
Nevím, ale dost...
-> Jirik: a kolik jsi najezdil za ty dva roky od tvých 18ti? ;-)
-> PeterP136: Tlachale.. 
Než se začalo tunit, tak jezdilo denně dva roky do práce a zpět až pak se začalo jezdit míň, ale i tak se najezdí dost.

Než se začalo tunit, tak jezdilo denně dva roky do práce a zpět až pak se začalo jezdit míň, ale i tak se najezdí dost.
já mám taky kyvku a rok 87, nikdy žádný prlbém, vůle žádná a to to auto někdy nešetřím když spěchám
-> Jirik: A este si zabudol dodat ze si tmyto sposobom najazdil na nej od 18tich rokov az 3000km a to sa uz na poloosiach muselo predsa prejavit



-> Jirik: nejenom kvalitou ale jak tu někdo psal je to hlavně o údržbě. já mam širokou kyvku v litru, jezdim s tim jako prase a taky bez problému... pokud máš vůli že ti lítá poloosa s bubnem o pár mm dlouho to nevydrží a ta poloosa prdne... se koukněte do knížky tam píšou že po každym sundání bubnu by se tam měla jedna podložka dát a nesmí jich tam bejt víc než 3, ruku na srdce kdo to tak dělá. já se přiznám, podložky tam nedávám protože vim že tam ta vůle neni... pak to je taky v dotahování bubnu když se budu houpat na klíči taky to neni dobrý jednak pak nejde ani sundat buben a taky může prasknout atd... prostě pokud se o tu nápravu budu starat je riziko že mi to kolo upadne mnohem menší než když na to budu sr*t jak na placatej kámen... samozřejmě se nedá pominout kvalita materiálu, ale podle mě je jen málo případů kdy kolo upadlo kvůli vadě materiálu...
Už jsem o tom říkal Sepovi. Mám asi zázračný auto, ale přesto klepu na dřífko.
Mám šáde z přelomu 83/84, první eMko původně bez děr pro boční blikače a vpředu k brzdám.
Je tam ale přes tohle všechno z fabriky hřeben a tunel pro 5q.
***
Ještě za 13" kol byly vpředu HP pružiny a na obou nápravách tvrdé tlumiče. Postupně se přešlo na tužší z Rapida na zadek, výměnu domků pružin za rapiďácké a teď tam jsou tužší z Rapida a ještě zkrácené o mrtvý závit. Za mladické nerozvážnosti - mám to auto od 18ti let, jsem s tím hrabal jak to šlo, zatáčky přes ruku, kreslil kolečka....prostě vůl.
Jednou jsem přehlédl vyfrézovanou spáru přes silnici, nebyla označená a v ostrém sluníčku vidět nebyla. Prohučel jsem jí 70 km/h a vyrazilo mi to i řadičku z ruky do neutrálu. Obě nápravy bez úhony. Pak jednou při blbnutí na sněhu byl schovanej obrubník a pravým zadním kolem jsem do něj z boku šlehnul. Srazil jsem patku ráfku naplacato. Obět bez úhony pro cokoliv jiného.
***
Přešlo se na 15" Mangelsy se 195/50/15.
Zpočátku se auto šetřilo, na horších vozovkách se jezdilo skoro krokem a vyhejbal jsem se poctivě každé díře, opatrně se rozjížděl, vždyť víte.
Jenomže to se nikam nedostanete, tak jsem začal jezdit jako předtím, tj. normálně a nebo jako prase.
Sem tam jsem s tím zahrabal. Před garáží jsem se na kostkách občas otáčel přes ručku a pak se rozjížděl, že se začudilo z podběhů.
I Mangelsy přežily obě nápravy bez úhony a vůlí.
Při měření zrychlení 0-100 jsem s tím hrabal i na 2ku. (5q - 4.22)
Chvíli byly s podložkami 26mm, později bez nich.
***
Teď jsem přešel na 7,5 x 16 (ET20), pneu 205/45/16, vzadu podložky 26mm.
Nápravy opět nehlásí ani při ne vždy šetrném zacházení jakýkoliv problém.
Vpředu je náprava bez vůlí, jak v čepech, tak v ložiskách a řízení. GO přední nápravy se dělala tak před 3,5 rokem. Hřeben zůstal původní a nejeví sebemenší vůli.
Vzadu jsou stále původní stočené bubny a brzdí výborně. Nové se tam asi ani nedostanou, jestli vyjde ta úhlovka. Jen je mírná vůle vymezena k tomu určenou podložkou pod buben.
***
Myslím, že s tím motorem co je tam teď a na těch kolech dostávají nápravy víc, jsou ale stále v pořádku a neozývají se ani žádné pazvuky či klepání. A to ani po několika přehlédnutých dírách a zpomal. retardérech.
***
Podle mého názoru je to asi opravdu kolísavou kvalitou výroby během produkce řady 742.

Mám šáde z přelomu 83/84, první eMko původně bez děr pro boční blikače a vpředu k brzdám.
Je tam ale přes tohle všechno z fabriky hřeben a tunel pro 5q.
***
Ještě za 13" kol byly vpředu HP pružiny a na obou nápravách tvrdé tlumiče. Postupně se přešlo na tužší z Rapida na zadek, výměnu domků pružin za rapiďácké a teď tam jsou tužší z Rapida a ještě zkrácené o mrtvý závit. Za mladické nerozvážnosti - mám to auto od 18ti let, jsem s tím hrabal jak to šlo, zatáčky přes ruku, kreslil kolečka....prostě vůl.
Jednou jsem přehlédl vyfrézovanou spáru přes silnici, nebyla označená a v ostrém sluníčku vidět nebyla. Prohučel jsem jí 70 km/h a vyrazilo mi to i řadičku z ruky do neutrálu. Obě nápravy bez úhony. Pak jednou při blbnutí na sněhu byl schovanej obrubník a pravým zadním kolem jsem do něj z boku šlehnul. Srazil jsem patku ráfku naplacato. Obět bez úhony pro cokoliv jiného.
***
Přešlo se na 15" Mangelsy se 195/50/15.
Zpočátku se auto šetřilo, na horších vozovkách se jezdilo skoro krokem a vyhejbal jsem se poctivě každé díře, opatrně se rozjížděl, vždyť víte.
Jenomže to se nikam nedostanete, tak jsem začal jezdit jako předtím, tj. normálně a nebo jako prase.

I Mangelsy přežily obě nápravy bez úhony a vůlí.
Při měření zrychlení 0-100 jsem s tím hrabal i na 2ku. (5q - 4.22)
Chvíli byly s podložkami 26mm, později bez nich.
***
Teď jsem přešel na 7,5 x 16 (ET20), pneu 205/45/16, vzadu podložky 26mm.
Nápravy opět nehlásí ani při ne vždy šetrném zacházení jakýkoliv problém.
Vpředu je náprava bez vůlí, jak v čepech, tak v ložiskách a řízení. GO přední nápravy se dělala tak před 3,5 rokem. Hřeben zůstal původní a nejeví sebemenší vůli.
Vzadu jsou stále původní stočené bubny a brzdí výborně. Nové se tam asi ani nedostanou, jestli vyjde ta úhlovka. Jen je mírná vůle vymezena k tomu určenou podložkou pod buben.
***
Myslím, že s tím motorem co je tam teď a na těch kolech dostávají nápravy víc, jsou ale stále v pořádku a neozývají se ani žádné pazvuky či klepání. A to ani po několika přehlédnutých dírách a zpomal. retardérech.

***
Podle mého názoru je to asi opravdu kolísavou kvalitou výroby během produkce řady 742.
-> sep: vim kde v praze stojí jedno eMko s upadlym kolem ,je to v v Čimicích a stojí hned u zastávky myslim že je to Sídliště Kobylisy, ale nevim to jistě.
-> Labros: :v pohodě,beru
,ještě že mám 84ku.-)

-> sep: ročník něco kolem 85...
Tím že byl vyučenej automechanik jsem chtěl říct jen to že by mohl něco poznat, kdyby ten spoj byl povolenej. Automechanikem se vyučil v podstatě jen z politickejch důvodů, pak už mohl nastoupit na ČVUT strojní. Dodneška toho učení ale nelituje :)
Tím že byl vyučenej automechanik jsem chtěl říct jen to že by mohl něco poznat, kdyby ten spoj byl povolenej. Automechanikem se vyučil v podstatě jen z politickejch důvodů, pak už mohl nastoupit na ČVUT strojní. Dodneška toho učení ale nelituje :)
-> Labros: :kovářova kobyla....chci jen říct že to že je někdo automechanik nezaručuje naprosto nic,čímž netvrdím že to nebyla vada materiálu,jen pro zajímavost,jaký ročník to byl?
-> Jindra: :myslím že dopředu se to asi nijak hlásit nebude,snad jen cvakání bubnu nebo tak něco,u těch vraků to bude asi opravdu o údržbě,propružení na dorazy musí zadek snést i bez následků v podobě ulomení kola
má někdo další fotku?....
-> Jindra: :myslím že dopředu se to asi nijak hlásit nebude,snad jen cvakání bubnu nebo tak něco,u těch vraků to bude asi opravdu o údržbě,propružení na dorazy musí zadek snést i bez následků v podobě ulomení kola
má někdo další fotku?....
-> Jindra: Zeptej se Matsofta nebo Tuxíka, jestli bylo něco cítit

Labros: Ja si myslel, ze to musi byt nejak poznat, nebo citi, nez to rupne? Nemam zkusenost a ani ji nechci mit, jen si to myslim.
Ale zase u automechanika
J.
Ale zase u automechanika

J.
-> Labros: sorry koukam ze sem si to spatne vybavil
-> maty: to není vůbec můj web, ani moje auto (o majiteli jsem mluvil jako o něm)
-> Labrosh; hmm ted sem koukal na ty tvoje fotky a tak ten plech u zadniho kola mame taky menenej (pribuznej vymenoval hadice na brzdach a von mu zustal v ruce)
PS proc ten tvuj web nejede v Opere
PS proc ten tvuj web nejede v Opere
-> maty: no tak přesně tohle místo bych teď potřeboval vyvařit

-> Labros
sem si do ted ze mame auto shnily a koukam ze zase moc ne (sem vlete luxoval a vytvoril podel podbehu u ridice asi 25 cm dlouhou diru)
sem si do ted ze mame auto shnily a koukam ze zase moc ne (sem vlete luxoval a vytvoril podel podbehu u ridice asi 25 cm dlouhou diru)
-> honzam: to jo taky jsem na to čuměl
-> Labros: Jak tam má ale jen ten chladič a nikde nic. To je hustá fotka 
www.volny.cz/skoda120xy/P 1010034.JPG

www.volny.cz/skoda120xy/P 1010034.JPG
-> honzam: To jo, ale stejně se jí teď na podzim snažil zbavit a moc mu to nešlo. A to tam měl nějaký vychytávky jako lucasy z feldy a vypadala pěkně.
-> Labros: Tak ta škodovka v tom odkazuje byla totálně KO a on ji stejně opravil. To čumím
Ta moje byla v o hodně lepším stavu a šla do šrotu

-> Jindra: mno strejdovi - vyučenýmu automechanikovi - upadlo kolo na 5 let starý stodváce, prej to byla nějaká série asi 10.000 kusů kde to bylo ještě horší
Ja bych se chtel vyjadrit k odkazu, ktery pridal Matsoft. Ne ze bych to cetl, ale kdyz vidim fotky aut, na kterych se ty poloosy strihly, tak jsem zase v klidu. To je to samy, jako kdyz kamosovi na Fieste upadl svislak, proste se o to auto nestaral.
Tot vse. Celym prispevkem chci rict, ze je vsechno o udrzbe.
J.
Tot vse. Celym prispevkem chci rict, ze je vsechno o udrzbe.
J.
www.skoda-105.tk/ - třetí odstavec
Mám dojem že tam byla jen fotka auta bez kola,o to mi nejde,chtěl bych opravdu detail té poloosy.....
nebylo to tu už jednou? Vím že tady byly fotky od tuxíka a já taky jednu přidával...
Pokud někdo máte tak sem s tím,nejlíp přímo detail lomu,díky....