skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hmotnost disků
-> U-Geen: tak na slovensku urcite, tu sa nedaju zohnat kola zapar
-> castrol: cena 4 kol 40e. to se vyplati
-> U-Geen 21.10.13 15:48:41: daj vyrovnat ma stalo vyrovnanie 50e
A podruhe
origo kola Subaru Impreza GT (mozna budou na prodej, je mi jich najednou na zimaky lito, jsou po odlaku)
vyrobce: Enkei
rozmer: 6.5x16
hmotnost: 7.5kg (bez laku teda :-)
origo kola Subaru Impreza GT (mozna budou na prodej, je mi jich najednou na zimaky lito, jsou po odlaku)
vyrobce: Enkei
rozmer: 6.5x16
hmotnost: 7.5kg (bez laku teda :-)
tak zas neco mimo
origo kola VW Golf (asi pujdou do hliniku, neb jsou trochu krivejsi nez jsem chtel)
vyrobce: ATS (pravdepodobne)
rozmer: 6x14
hmotnost: 7.0kg
origo kola VW Golf (asi pujdou do hliniku, neb jsou trochu krivejsi nez jsem chtel)
vyrobce: ATS (pravdepodobne)
rozmer: 6x14
hmotnost: 7.0kg
-> stepan: Jen tak mimochodem, helium sice vede, nicméně třeba metan má taky poloviční hustotu než vzduch a dát do pohybu jeho vyvíječ není tak složité jako u helia...
-> m8rinek: Jako že by pak na závodech byli vzducholodě řady 742, jo? 

-> stepan: Aby pak nevznikal vztlak :D.
-> m8rinek: o(vy)hol(n)íš :D :D
-> m8rinek: A co napustit heliem celou kabinu auta? Sice by pak řidič mluvil jak šmoula, ale úspora už by byla větší. 

-> T: to že je helium lehčí než vzduch je sice strašně fajn, ale hmotnostní rozdíl je tak strašně malinkej, že když se před jízdou pořádně o(vy)holíš, tak na tom budeš mnohem lépe ;).
-> Eidy: : někdo sundavá i plastový kolečka pro nastavení tuhosti na tlumičích
jen jsem přetlumočil, co se ke mě dostalo,ale Zazaa už to vysvětlil


jen jsem přetlumočil, co se ke mě dostalo,ale Zazaa už to vysvětlil

-> T: Tak neříkám, že je to zbytečný, ale rozhodně neměřitelný. Hmotnost vzduchu v rámu bude kolik? Objem bude řekněme 20 litrů, což znamená ukrutných 0,0258kg. Když ho nahradíme vodíkem, bude hmotnost objemu rámu úžasných 0,001779kg.
A to se vyplatí.
A to se vyplatí.

-> Zazaa: : takže helium nebo něco jiného na váhu nee ? tak to se ke mě nedostala informace koukám celá :-D :-/
-> T: tlakovali se ale ne kvuli vaze , ale byla to detekce toho jestli nekde ten ram neprasknul ...
-> Eidy: : aha, dobrá otázka.....u té rotační hmoty jsem to teda ochotern pochopit,ale jak vysvětlit, že jsem někde slyšel, že se snad i rámy v autech napouštěly nějakým prvkem pro váhu....nebo je to blbost ? 

-> T: To je k prdu. Zmenšíš údaj na váze, ale hmotnost a energie se nezmění. Když vzducholoď na váze ukáže nulu, má teda hmotnost a energii nula? 

-> Eidy: : když se budu bavit o extrému, tak co dutinu napustit heliem nebo něčím takovým 

-> Eidy: Jo to kdybych věděl. Ale kdysivá jsem o tom cosi v tomto smyslu někde četl.
-> Karlos (WIO46): A co je platná dutina, když jsou těžký? A co s tím má společného odstředivá síla?
-> Tuner#2: Ale zase tyhle origo kola z GTi mají snad v sobě kolem dokola dutinu se vzduchem, která něco ušetří, a při rotujícím kole to je pak díky odstředivce ještě víc.
-> Tuner#2: pekna vaha
-> Syny: To jsou ty angličani co to dávají z hlavy 

22,407463078 kg presne, abyste se nehadali 

-> Nwkt: 22,5 skoro 

-> Tuner#2: Hmm 22 kg
že bych zvážil tu mojí 17? Ta mi přišla lehčí než 16 co jsem měl předtim

-> U-Geen: Jasný, navíc tady je to i daný rozměrem, ale netušil jsem až kam se to může vyhoupnout 

-> Tuner#2: tyhle origo kola jsou tezky jak prase... mam tu ted hlinik origo Audi, Speedline a jak je to pomerne plny, tak je to tezky. Origo japonsky kola jsou jina liga, vsechne Enkei co mi prosly rukama byly v ramci moznosti lehoucky.
Origo kolo z VW Golf GTI
www.speedhunters.com/2013 /.../weight-style-rays-pro ject-gti
a my se tady bavíme zda 14kg i s gumou není moc 
www.speedhunters.com/2013 /.../weight-style-rays-pro ject-gti


-> vhml: Jo jo u nás ve škole už taky jede Creo, ale já už mam seminář za sebou, tak mam pech :D.
-> m8rinek 07.10.13 14:09:40: když najdeš ty správný tlačítka tak je to zas jen vysunutí a rotace :-D
Já se jedu v pondělí přeškolovat z Wildfire 4 na ProE CREO 2. Vypadá to jako slušný omalovánky :-D
Já se jedu v pondělí přeškolovat z Wildfire 4 na ProE CREO 2. Vypadá to jako slušný omalovánky :-D
TTomas máš pravdu. Onehdá jsem se čertil. Jinak dá se udělat Hliníkové kolo lehčí že to opracuješ na minimum a vyřežeš je. Ale už stím snížíš tu pevnost co by mnělo mít. Jinak moje 7" dělítko Hliník váží 9 kg bez odlehčení a vyřezání. Ano je to váha ale kdo má na Elektron kolo za kus 12000Kč.?
-> Syny: Tak já mam ProE docela rád, nedá Ti nic zadarmo, ostatní jsou takový moc uživatelsky zaměřený :D. Na to moje prcání to tak nějak stačí.
-> m8rinek: No ProE ma docela historickou tu metodu automatickyho sitovani pro vypocty. A celej ProE bych rekl, ze uz je takova zombie v dnesni dobe. Ale co jsem porovnaval vysledky z ProE a ostatnich programu, tak se tedy, pravda, moc nelisil.
-> Syny: No vidiš, nás to pro změnu v ProE nestihli naučit :D.
Bych pak mohl dodat různý varianty od opravdu těžkýho kola, přes vyřezaný blány, odlehčenej límec z venku, zevnitř, zeslabený stěny a tak. Věřim, že je tam někde jistě prostor pro sražení nějaký váhy a u těch ingotoidních hlín je to asi i docela třeba...
Bych pak mohl dodat různý varianty od opravdu těžkýho kola, přes vyřezaný blány, odlehčenej límec z venku, zevnitř, zeslabený stěny a tak. Věřim, že je tam někde jistě prostor pro sražení nějaký váhy a u těch ingotoidních hlín je to asi i docela třeba...
-> m8rinek: Kdybych mel k dispozici Inventora Profika, tak bych te ji udelal, ale bohuzel v ramci setreni mame pouze Social edition 

-> duma: Ze je to hlinik uvadim jasne a ty krize jsem uvedl jen jako vypoved o presnosti mereni. Pred nekolika lety jsme tu hmotnost tady spolu resili a ja poukazoval na to, ze ty hlinikove musi mit kolem 10kg. Ty jsi se certil a tvrdil, ze v zadnem pripade 10kg nemaji:)
-> TTomas: Tak ono to tak nějak podvídá, při hustotě elektronu nějakejch 1800kg/m3 má moje dělítko 6,3kg, když to pak přepočítáš s hustotou 2700kg/m3 máš nějakejch 9,5kg v 9". Pak už jde jen o to jak moc někdo kolo odlehčil.
Kolik vážej třeba Vostrýho dělítka těžko říct, moje vyřezaný kolo by po přepočtu na hlínu vycházelo na nějakejch 7,65kg a to už tak nějak snesitelný je...
V 7" by to pak vycházelo ještě o něco pozitivněji...
Kdyby měl někdo zájem udělat nějaký pevnostní analýzy s různě odlehčenejma dělítkama, tak bych mohl poskytnout model...
Kolik vážej třeba Vostrýho dělítka těžko říct, moje vyřezaný kolo by po přepočtu na hlínu vycházelo na nějakejch 7,65kg a to už tak nějak snesitelný je...
V 7" by to pak vycházelo ještě o něco pozitivněji...
Kdyby měl někdo zájem udělat nějaký pevnostní analýzy s různě odlehčenejma dělítkama, tak bych mohl poskytnout model...
Ahoj to je pravda ale taky musíš uvest že to je hliník a to druhé že je Elektron. Hold váha je rozdílná nové Elektron kola jsou již hodně drahá ale dokážu je také udělat.Martin
Jeden prodavajici na skodateamu zvazil hlinikove delitka od Dusika a uvadi u 8" 9,6kg a u 9" dokonce 10,5kg. Jelikoz u MTX krizu 7,5/13 uvadi 4,1kg a ja skutecne nameril 4,35kg, tak mu vaha asi moc nekeca.
-> TTomas: Zkusim to zvážit na nějaký sofistikovanější váze, ale jinak mi součty seděj ;). A je pravda, že ten jeden límec je fakt slaboučkej a defakto stejně těžkej jako moje 2" límce...
-> m8rinek: Tohle jsem nameril ja. Stredy mas nejaky tezky a ty limce zas nejaky lehky:)
Delitko – stred – 4970g
Delitko – stred kriz – 3680g
limec 3.5" – 2100g
limec 2" – 1660g
limec 0,5" – 860g
Delitko – stred – 4970g
Delitko – stred kriz – 3680g
limec 3.5" – 2100g
limec 2" – 1660g
limec 0,5" – 860g
-> Luky: Kolo mělo dvě rozteče, když jsem ho koupil, jak k nim přišlo nevim...
Nedávno byly na prodej dělítka a tam byla malá rozteč nacpaná do do 4lístku, takže na 4x130 kolo defakto nepoužitelný. Škoda ho...
Nedávno byly na prodej dělítka a tam byla malá rozteč nacpaná do do 4lístku, takže na 4x130 kolo defakto nepoužitelný. Škoda ho...
-> m8rinek 26.09.13 20:29:57: zajímavá prasečina s tím převrtáním... 4x98?
-> ZdenoR: Tak tohle jsou zrovna dva originály pocházejíc ze stejného modelu, jen každý byl obroben pro jiný účel...
-> m8rinek: Už chápu proč mají někteří těch kol několik. Každé je originál. 

Konečně se povedlo dohnat límec do páru, kolo moc do páru není, nicméně jsou tam docela zajímavý rozdíly.
9x13" oboje
-vyřezané 5,1kg celek, 1kg límec
-plné 6,3kg celek, 1,5kg límec
Že je tam navíc hmotnost na středu, ok, ale ta váha 0,5kg navíc na límci je docela brutus :))).
9x13" oboje
-vyřezané 5,1kg celek, 1kg límec
-plné 6,3kg celek, 1,5kg límec
Že je tam navíc hmotnost na středu, ok, ale ta váha 0,5kg navíc na límci je docela brutus :))).
Revolution RFX - 3dilne podle seskladani
7.5x15 - 6.9kg
9x15 - 7.1kg
10.5x15 - 7.3kg
7.5x15 - 6.9kg
9x15 - 7.1kg
10.5x15 - 7.3kg