skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pružiny na kyvku - obnovena výroba
-> VeTeV: Ok. :o)
-> Fén: tak tu objednavku upravim na kejvadlo ju .-))
→ vhml: Tohle je návrh pro širokou kyvku v eMku. Pro stovku
či eRko se ještě předělává model nápravy, aby se mohlo zkusit
nasimulovat zatížení.
v tomto případě ještě počkám na další návrh
či eRko se ještě předělává model nápravy, aby se mohlo zkusit
nasimulovat zatížení.
v tomto případě ještě počkám na další návrh

-> T: Pro tuhle konfiguraci jsem je navrhoval.
-> vhml: Tohle je návrh pro širokou kyvku v eMku. Pro stovku či eRko se ještě předělává model nápravy, aby se mohlo zkusit nasimulovat zatížení.
-> vhml: Tohle je návrh pro širokou kyvku v eMku. Pro stovku či eRko se ještě předělává model nápravy, aby se mohlo zkusit nasimulovat zatížení.
-> Tuner#2: Pochopitelne jsou tvrdsi..zhruba stejne jako Fen, ale nesnazim se jim tu kecat do navrhu pruzin jen upozornuju, ze tech 270 bude na kyvku furt o neco vyssi.
-> TTomas 22.03.11 10:18:34: Údaje o délce bez znalosti hohosti a zatížení prižiny na nápravě jsou k ničemu.
-> Fén 21.03.11 18:48:25: Vypadá to učeně, 3D simulace ale můžeš mě říct co jsi na tom simuloval?
Víš zatížení náprav? Víš na jaké auto? U mě je to jiné s bednou a bez navíc lidi mají různě rozšířená auta, tzn. opět větší páka na nápravu a jiná síla na pružinu. Jen od oka se mě to zdá na kyvku moc dlouhý, když série má 325mm a kola jak nenaložená Tatra. Ještě je taky rozdíl široká/úzká.
-> Fén 21.03.11 18:48:25: Vypadá to učeně, 3D simulace ale můžeš mě říct co jsi na tom simuloval?

-> vhml: -> T: Ted mam na kilu vzadu 250mm...sice to zatim nejelo, ale zda se to akorat.
-> vhml: : tak pak jedině na zadek stovky tyhle od Féna a na předek se mi tu válí jedny od Sakyho
ikdyž nevim jestli to nebude málo no
to jedině zase T2


-> T: ve stovce seřízlé série ze stovky a tlumiče od kurky v nějakým středním provedení. Na závoďáku jsou pružiny od T2 a původní fénovo na vlečce plus nejtvrdší tlumiče od kurky
-> vhml: : takže jen seřízlé série ze stovky, nebo emka? tam je rozdíl nějaký ne? a tlumiče taky série? nebo motex? nebo si to pletu s nejakym jinym Tvym autem? 

-> T: aktuálně mám na stovce flexa tuning :-)
-> vhml: : a co máš na předek? a co říkáš na tu moji konfiguraci ty? hledám vhodnou volbu na zadek,ale rád bych si poslechl i jiné názory, než moje 
jinak co se délky týká, tak já jsem teď momentálně na nějakých 290 mm teda po snížení co neni na autě a z fotek co mam je tam vidět 300mm na sérii ( volná délka ) a vzhledem k tomu, že se ta nová asi tolik nezmačkne, tak by to asi sneslo ještě něco kratšího no

jinak co se délky týká, tak já jsem teď momentálně na nějakých 290 mm teda po snížení co neni na autě a z fotek co mam je tam vidět 300mm na sérii ( volná délka ) a vzhledem k tomu, že se ta nová asi tolik nezmačkne, tak by to asi sneslo ještě něco kratšího no

To už zní hodně dobře. Jenže zase do stovky k tomu nemám tuhý pružiny dopředu :-( A dávat tenhle beton na vlečku... :-)
A nebude to stovku pořád moc vysoký i při těch 270mm?
A nebude to stovku pořád moc vysoký i při těch 270mm?
-> Fén: : no zní to lépe jak těch 10% ale co říkáš na tu konfiguraci, co jsem popsal...?
-> T: Ano, je to o 55 % více vůči serii.
Postup volby byl následující. Zvolil jsem několik variant, z kterých jsem vytvořil 3D návrhy. Ty jsem pak nechal projít několika simulacemi.
Postup volby byl následující. Zvolil jsem několik variant, z kterých jsem vytvořil 3D návrhy. Ty jsem pak nechal projít několika simulacemi.
-> Fén: : takže přitvrzeno o 55% jestli dobře počítám? a můžu se zeptat,jak jsi přišel na tohle číslo?
řeším zadek, ale sám nic nespočítám, tak bych potřeboval mimo jiné poradit...
předek mam T2+HP a zadek mam série a přelitý HP na tuhost "beton" :-/ a to se mi nelíbí...rád bych HP nechal repásnout na svoji původní tuhost jako je předek, ale nevím jaké pružiny na zadek, jestli bude na tohle odpovídat zpět podobné tuhosti jako je to teď, s tím, že teď to všechno tahají jen tlumiče, což je předpokládám špatně...
řeším zadek, ale sám nic nespočítám, tak bych potřeboval mimo jiné poradit...
předek mam T2+HP a zadek mam série a přelitý HP na tuhost "beton" :-/ a to se mi nelíbí...rád bych HP nechal repásnout na svoji původní tuhost jako je předek, ale nevím jaké pružiny na zadek, jestli bude na tohle odpovídat zpět podobné tuhosti jako je to teď, s tím, že teď to všechno tahají jen tlumiče, což je předpokládám špatně...
Návrh pro kyvku:
Volná délka pružiny 325 mm.
Možnost zkrácení na délku cca 270 mm.
Tuhost pružiny 62 N/mm.
Volná délka pružiny 325 mm.
Možnost zkrácení na délku cca 270 mm.
Tuhost pružiny 62 N/mm.
-> Fén: : ok, jsem zvědav 

-> T: Nejpozději o víkendu zveřejním návrh. Jsem se teď dva dny snažil rozchodit PC, takže jsem na tom nedělal.
-> Fén: : tak co? už máš nějaký návrh pro kyvkaře?
dnes jsem zjistil, že to budu muset nějak řešit, tak se nejdřív informuju u Tebe :-)

Fén 11.03.11 17:40:23 napsal:
→ Čokin: Odpískat to nechci, když už jsem to slíbil.
Spíše zvažuji, že k tomu přidám pružiny čistě pro kyvku.

→ Čokin: Odpískat to nechci, když už jsem to slíbil.
Spíše zvažuji, že k tomu přidám pružiny čistě pro kyvku.


Fén 11.03.11 17:40:23 napsal:
→ Čokin: Odpískat to nechci, když už jsem to slíbil.
Spíše zvažuji, že k tomu přidám pružiny čistě pro kyvku.To není špatný nápad.....
→ Čokin: Odpískat to nechci, když už jsem to slíbil.
Spíše zvažuji, že k tomu přidám pružiny čistě pro kyvku.To není špatný nápad.....

-> Čokin: Odpískat to nechci, když už jsem to slíbil. Spíše zvažuji, že k tomu přidám pružiny čistě pro kyvku.
-> Fén: Tak jak to vypadá měsíc pryč a žádný email mě nepřišel. Budeš ty pružiny dělat nebo to padlo pro malý zájem? Ne, že bych na to spěchal, jen abych věděl jak se věci mají

-> Fity: Výroba bude.
-> Fén: co se stane když se počet objednávek do té doby nezmění? bude výroba nebo to padne?
-> Fén: to sa mi len hodi 

Jelikož se sešlo málo objednávek, tak uzavírku objednávek posouvám na konec března.
Martin100L 13.02.11 01:56:04 napsal:
→ Tuner#2: Pokud je má na ouzkých ramenech, tak určitě
budou tuhé v porovnání s originálem, co je na ouzké nápravě.
Ano, mam to na uzkych ( MB) ale ze bych sel na dorazy? To spis jsem moc pritvrdil tlumice asi, anebo ty kratky ramena, nebo oboji. Kazdopadne zustavam na uzkych napravach a pred tvrzenyma tlumicema jsem mel seriove tlumice a bylo to taky tvrdy, takze asi ten prevod ramen dela sve :(
→ Tuner#2: Pokud je má na ouzkých ramenech, tak určitě
budou tuhé v porovnání s originálem, co je na ouzké nápravě.
Ano, mam to na uzkych ( MB) ale ze bych sel na dorazy? To spis jsem moc pritvrdil tlumice asi, anebo ty kratky ramena, nebo oboji. Kazdopadne zustavam na uzkych napravach a pred tvrzenyma tlumicema jsem mel seriove tlumice a bylo to taky tvrdy, takze asi ten prevod ramen dela sve :(
-> Fén: : no to sice ne jako u těhle,ale kupovat kvůli tomu pružiny za 2t., cena to není špatná na pružiny na zakázku,ale proti tomu, jaký je v nich rozdíl s originálem mi to přijde drahý
jinak teda kdyby jsi si to rozmyslel a bude nějaká větší tvrdost někdy a budu mít ještě kyvku, tak budu asi zájemce

jinak teda kdyby jsi si to rozmyslel a bude nějaká větší tvrdost někdy a budu mít ještě kyvku, tak budu asi zájemce

-> T: U seriové nemáš možnost upravit délku. Cenu bych si taky představoval jinde, ale tu já neovlivním.
-> Fén: : no a u vlečkařů, jako sériové kyvkové...není to teda škoda dělat takovéhle parametry za takové peníze? když na to stačí v podstatě série?
-> Tuner#2: Pokud je má na ouzkých ramenech, tak určitě budou tuhé v porovnání s originálem, co je na ouzké nápravě.
-> fidelmc 10.02.11 23:35:27: Viz. Fén, prostě je to jen kratší série nic víc a pokud jsi nechal sériové provedení misek dorazů na rameni a sériový gumový doraz, tak je to zároveň odpověď na to, proč si mylně myslíš, že jsou tvrdší...
-> fidelmc: 260ky jsou dle L/A a ty mají tuhost jako seriové.
Tuner#2 09.02.11 21:28:44 napsal:
→ fidelmc 09.02.11 18:34:10: To by mě zajímalo jak se tě
260tky můžou zdát tuhé, když jejich tuhost je stejná jako u sériové
pružiny.
→ T: Máš SZ. No, kupoval jsem je od nej asi pred 5ti lety, ty vis jake jsou tuhosti ?
→ fidelmc 09.02.11 18:34:10: To by mě zajímalo jak se tě
260tky můžou zdát tuhé, když jejich tuhost je stejná jako u sériové
pružiny.

→ T: Máš SZ. No, kupoval jsem je od nej asi pred 5ti lety, ty vis jake jsou tuhosti ?
-> Čokin: Objednávka přišla. Email s číslem účtu budu rozesílat během příštího týdne.
-> T: U kyvkařů se tyhle pružiny chovají spíše jako seriové s možností výškové úpravy.
-> T: U kyvkařů se tyhle pružiny chovají spíše jako seriové s možností výškové úpravy.
-> Tuner#2: lebo mu to asi chodi na dorazy 

-> fidelmc 09.02.11 18:34:10: To by mě zajímalo jak se tě 260tky můžou zdát tuhé, když jejich tuhost je stejná jako u sériové pružiny. 
-> T: Máš SZ.

-> T: Máš SZ.
-> Fén: Ahoj, posílal jsem objednávku, ale nevím jestli ti přišla, žádný email s číslem účtu nedošel. Mělo to přijít z emailové adresy cokinek@seznam.cz
-> Fén: : to sice jo,ale když tohle jsou schopný brát i vlečkaři a tím mají vlastně oproti serii tuhost větší než 100%, tak tohle je prostě si myslim pro kyvkaře s 13%, nebo kolik jsem to tu vyčetl málo ne?
s porovnání s předkem, což jezdí stejný i kyvkaři i vlečkaři přeci...

Tak to som rád, tak ti posielam na maila moju objednávku
-> T: -> aceboss: Jsou i pro kyvkaře, ale záleží co od toho každý očekává. Tyhle vycházejí parametrama z první serie a ta byla navrhnutá k předním co jsem dělal (245mm, 50 N/mm). U nich jsem bral i ohled nad "běžnou" jízdou.
-> fidelmc: Tuším že MB mělo délku 303 mm a tuhost 40 N/mm (pokud je to jinak, tak mě prosím opravte).
-> Pedro boy: Pokud myslíš ty přední 280 mm a 50 N/mm, tak ty chci dělat zároveň ze zadníma.
-> fidelmc: Tuším že MB mělo délku 303 mm a tuhost 40 N/mm (pokud je to jinak, tak mě prosím opravte).
-> Pedro boy: Pokud myslíš ty přední 280 mm a 50 N/mm, tak ty chci dělat zároveň ze zadníma.
-> Fén: ja mám tiež záujem , ale rád by som bol keby boli aj tie tvrdšie na predok.Som zo SR tak by som bol rád keby mi došla celá sada naraz (tvrdé zadné aj predné) , aby som nemusel platiť zbytočne 2krát poštovné.Ak sa vyrábať nebudú (bude škoda) aj tak zoberem zadné.Prosím daj vedieť
-> Fén: Stejná otázko jako -> T:
Jake jsou rozmery a tuhosti origo pruzin na MB? Jestli bych neporidil rovnou taky sadu, ale aby to zas nebyla koza. Mam ted na predku 260 od Sakyho a zdaji se mi dost tuhe :(
-> Fén: : koukam na ně taky,ale přijde mi přitvrzení o 13% nějak málo
pro vlečkaře je přeci dostačující samotná kyvková pružina bez přitvrzení,ale pro kyvkaře, je to opravdu trošku málo v poměru s předkem, není?
nebo se tu jedná především o vlečkaře?


Byl by nějaký zájem i o přední pružiny s volnou délkou 280 mm a možností zkrácení na 250mm? Tuhost 50 N/mm (o 10 % větší než origo).
Při dobré konstelaci by k předání pružin mohlo dojít i na V.old-skoda srazu.
Zahájeno přijímání závazných objednávek. Uzavírka objednávek bude 27.2.2011.
Volná délka pružiny 325 mm.
Možnost zkrácení uřezáním závěrných závitů na délku 270 mm.
Tuhost pružiny 45 N/mm.
Barva dle přání a možnost výběru mezi matnou a lesklou.
Cena 2250,- Kč plus poštovné dle aktuálního ceníku České pošty (v ČR) nebo Slovenské pošty (v SR). V případě většího zájmu půjde cena dolů a bude to každému oznámeno.
Záloha je 1250,- Kč se splatností do 6.3.2011. Číslo účtu bude zasláno na email. V případě SR se bude jednat o účet ve slovenské bance.
Objednávky přijímám na emailu: pruz& #105;ny@ 2;aann 46;cz
Ve formátu:
Jméno (nick na Virtu)
Barva
Volná délka pružiny 325 mm.
Možnost zkrácení uřezáním závěrných závitů na délku 270 mm.
Tuhost pružiny 45 N/mm.
Barva dle přání a možnost výběru mezi matnou a lesklou.
Cena 2250,- Kč plus poštovné dle aktuálního ceníku České pošty (v ČR) nebo Slovenské pošty (v SR). V případě většího zájmu půjde cena dolů a bude to každému oznámeno.
Záloha je 1250,- Kč se splatností do 6.3.2011. Číslo účtu bude zasláno na email. V případě SR se bude jednat o účet ve slovenské bance.
Objednávky přijímám na emailu: pruz& #105;ny@ 2;aann 46;cz
Ve formátu:
Jméno (nick na Virtu)
Barva