
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak uz nam taky upadla poloosa :-)
13:42:48
24.09.2005
24.09.2005

Dieter Bonrath
To by chtělo nové přísloví, vycházel bych ze starého českého (Tak dlouho se se džberem chodí, až se ucho utrhne), takže teď pro škodováky: Tak dlouho se se škodovkou jezdí, až se poloosa utrhne!

13:41:48
24.09.2005
24.09.2005

Labros
-> minno: Bojím se, že ani nové brzdy ti nezaručí, že ti nerupne poloosa... Spíš máš štěstí že máš dobrou poloosu s bubnem co spolu byly od začátku a vždycky byly správně spasovaný a utáhnutý.
21:26:25
23.09.2005
23.09.2005

Kočislav
Já mechci nijak rejpat nebo snižovat profesní zdtanost Matsofta, ale jsi si jistý, že neděláš chybu při dotahování bubnu, nebo jestli nemáš okousaný buben? Abych se přiznal, nehledal jsem tady jestli to bylo na tomtéž autě, ale pokud ano tak to podle mě není náhoda.
20:26:12
23.09.2005
23.09.2005

sep
-> Matsoft: :nemas detailni foto toho lomu?
20:15:39
23.09.2005
23.09.2005

minno
-> Tuxik: preboha co robite s tymi autami?
nerad vidim zas taketo fotky, zvlast ked mam rovnaku napravu...
lenze! zatial na vsetkych ulomenych poloosach ktore som doposial videl (a to ich bolo dost) vyzerali tie vnutornosti pod bubnom a v podstate aj cele napravy ako by sa ich 100 rokov nikto ani nedotkol. zaj*bane pakny, valček, všetko na grc
Takže starostlivosť jak hovado - a to sú brzdy! Nečudujem sa potom tomu ulamovaniu...
U mňa to pod brzdami vyzerá úplne ináč, a to som s nimi ešte nerobil nič, len občasná prevencia.
nerad vidim zas taketo fotky, zvlast ked mam rovnaku napravu...
lenze! zatial na vsetkych ulomenych poloosach ktore som doposial videl (a to ich bolo dost) vyzerali tie vnutornosti pod bubnom a v podstate aj cele napravy ako by sa ich 100 rokov nikto ani nedotkol. zaj*bane pakny, valček, všetko na grc

U mňa to pod brzdami vyzerá úplne ináč, a to som s nimi ešte nerobil nič, len občasná prevencia.
15:59:40
23.09.2005
23.09.2005

Labros
-> Gryzly: Asi by to bylo moc drahý s tou drážkovanou hřídelí, nebo nevim.
15:54:07
23.09.2005
23.09.2005

Gryzly
-> Labros: ale kdyby udělali hřídel z drážkama, a na to náboj s drážkama a k tomu šroubovací buben jako na vlečce, tak by se kvuli paknám jen sundal buben.
10:38:28
23.09.2005
23.09.2005

Labros
-> Jirik: Ale to je jedno, jestli je buben s nábojem v jednom kuse. Na novějších fávech a felckách je taky buben s nábojem v jednom kuse. Jenže tam je kuželíkový ložisko který se snadno demontuje i montuje. Proč na kyvku nedali drážkovaný zakončení hřídele ale kužel? Buď kvůli ceně, anebo proto, že z drážkovanýho hřídele se náboj stahuje ještě hůř než z kuželu a kvůli kontrole paken se to dělá často.
10:29:40
23.09.2005
23.09.2005

Tuxik
-> Matsoft 23.09.05 10:28:35: nepujcujes, ale uz jsem ho taky ridil

10:28:38
23.09.2005
23.09.2005

Tuxik
-> Matsoft: po chodniku

10:28:35
23.09.2005
23.09.2005

Matsoft
Tuxik: Budes muset - Cabrio nepujcuju! no nebo mozna jo, za tu srandu to stoji.
10:27:36
23.09.2005
23.09.2005

Matsoft
Tuxik: To jsem zvedav jaxe tomu chces vyhybat - leda ze bysme skodulim pridelali kridla nebo vrtuli a inkriminovane misto preleteli :-)
10:27:33
23.09.2005
23.09.2005

Tuxik
-> Matsoft:
ja to ale ridit nebudu



10:25:54
23.09.2005
23.09.2005

Matsoft
Kdyby to s sebou nevzalo zadni blatnik a podbeh, tak bych vymenil poloosu a jelo by se dal, takhle z me skodule bude cast naseho noveho projektu - z toho se asi uniformovani panove poserou a pujdem si za to sednout vsichni a za kazdy chyceni to bude menimalne za 6 bodu :-)
10:20:05
23.09.2005
23.09.2005

Tuxik
-> Jirik: neboj, tomu mistu se budeme sakra vyhybat
asi prestanu obhajovat kyvku a poridim si vlecku a bude


10:20:01
23.09.2005
23.09.2005

Labros
-> Matsoft: Pohodář!!
10:10:58
23.09.2005
23.09.2005

Jirik - zrušená registrace
-> Matsoft: To je dobrej hovaďák 

08:48:06
23.09.2005
23.09.2005

Matsoft
Chudak moje skodovka :-(
Stalo se to na tom samym miste - na tom samym moste mezi obcemi LETY a REVNICE. a co se tyka mista zlomu, tak se to ulomilo o dost dal.
Nejlepsi byl ten clovek od odtahovky - ja jsem to svadel na stav vozovky /on je tam takovej dost blbej hup, kde to propruzi celkem dost/ - on to neni stavem vozovky, ale stavem auta /to by mne zajimalo jak na to prisel - zadny lozisko nehucelo/, tak na to chvili koukal - a pak rika "odendejte mi ten kanal!" a vyfotil otevenej kanal, nalozil na odtahovku a bylo.
Stalo se to na tom samym miste - na tom samym moste mezi obcemi LETY a REVNICE. a co se tyka mista zlomu, tak se to ulomilo o dost dal.
Nejlepsi byl ten clovek od odtahovky - ja jsem to svadel na stav vozovky /on je tam takovej dost blbej hup, kde to propruzi celkem dost/ - on to neni stavem vozovky, ale stavem auta /to by mne zajimalo jak na to prisel - zadny lozisko nehucelo/, tak na to chvili koukal - a pak rika "odendejte mi ten kanal!" a vyfotil otevenej kanal, nalozil na odtahovku a bylo.
07:39:13
23.09.2005
23.09.2005

Honza M
-> Jirik: O tři metry kratší? To má užovka kolo asi hned u převodovky
Ono taky asi záleží jak utahuješ buben. Když to moc dorveš tak to není dobrý. Když jsem viděl tabulku utahovacích momentů tak jsem se divil. Já myslel že u škodovky se momenťákem dotahuje jenom hlava a ono ejhle


07:38:15
23.09.2005
23.09.2005

Jirik - zrušená registrace
A pak jsem chtěl taky ještě poznamenat, že smrděj a umisťujou se nahovnou v rallye. 
(Pozn.: to máte za tu konstrukci poloos.)


(Pozn.: to máte za tu konstrukci poloos.)


07:36:25
23.09.2005
23.09.2005

Jirik - zrušená registrace
-> Tuxik: Tak jezděte jinudy.
A nebo myslíš to samé místo na hřídeli ?
Stejně to jsou mrdi, ti co to navrhovali, neboť i stará Octavie měla zvlášť buben a zvlášť náboj. A když prdla poloosa, neupadlo kolo.
Nechápu pryč ty píči v MB vymysleli takovouhle kokotinu, která ti po prdnutí urve celej blatník.
Holt čuráci a nebo úsporné opatření, nebo prostě nepočítal nikdo s tím, že ty šádovky budou jezdit ještě dalších 80 let.
Je jasný, že na 1000 - užovka to praskalo zřídka, když ty poloosy byly o tři metry kratší.
Bych je rozsekal když to vidím, celou MB na hranolky.

Stejně to jsou mrdi, ti co to navrhovali, neboť i stará Octavie měla zvlášť buben a zvlášť náboj. A když prdla poloosa, neupadlo kolo.
Nechápu pryč ty píči v MB vymysleli takovouhle kokotinu, která ti po prdnutí urve celej blatník.
Holt čuráci a nebo úsporné opatření, nebo prostě nepočítal nikdo s tím, že ty šádovky budou jezdit ještě dalších 80 let.

Je jasný, že na 1000 - užovka to praskalo zřídka, když ty poloosy byly o tři metry kratší.


07:11:26
23.09.2005
23.09.2005

Honza M
-> Tuxik: Tak tomu se říká pech

23:56:50
22.09.2005
22.09.2005

Tuxik
chudak zadni blatnik :-)
23:56:01
22.09.2005
22.09.2005

Tuxik
..
23:55:41
22.09.2005
22.09.2005

Tuxik
..
23:55:27
22.09.2005
22.09.2005

Tuxik
..
23:55:03
22.09.2005
22.09.2005

Tuxik
Tak uz nam ZASE upadla poloosa ;)
Matsoft ma holt stesti, a aby toho nebylo malo, stalo se to na tom samym miste :-)
Matsoft ma holt stesti, a aby toho nebylo malo, stalo se to na tom samym miste :-)
10:12:35
01.09.2005
01.09.2005

Labros
-> minno: Třeba proto, že zrovna neměli vlečky (v době socialistického plánování ne až tak nepředstavitelná situace
) Pravděpodobnější ale je, jak už jsem říkal, že ta kyvka v případě toho konkrétního rapida byl prostě náhradní díl.

21:48:13
31.08.2005
31.08.2005

minno
-> Gryzly & King2: tiez si to tak myslim, davat kyvky na rapidy by bola blbost...preco by potom davali na niektore rapidy120 vlecky a na niektore kyvky...
20:55:40
31.08.2005
31.08.2005

Gryzly
-> King2: Taky to takl vidím, protože v žádné literatuře o tom není zmínky, všude je Rapid s vlečkou.
13:55:02
30.08.2005
30.08.2005

King
To s tou kyvkou na Rapidu uz z vyroby je zajimava revolucni teorie :) Prozaictejc se to vysvetluje tim, ze pri bouracce nebo poruse prevodovky se proste vzala komplet kyvka ze 120cy, protoze, ja nevim, nebyly ND, a jezdilo se vesele dal....
13:38:42
30.08.2005
30.08.2005

Labros
Jestli to tak je, tak se ale o tom nikde nepíše. Já teda taky viděl na ulici jednou rapida s kyvkou. Ale to mohl být prostě náhradní díl.
12:56:20
30.08.2005
30.08.2005

Peklo-Evo-Luboš
-> minno: Pokud vim, tak Rapidy vyrabeny v BAZ se delaly s kyvkou a 4q. Znamej jednoho ma,taky jsem se divil,ale je to pravda a pak se to tahalo k nam, pac na slovensku byla na ty auta mensi cekaci doba..
09:32:19
30.08.2005
30.08.2005

Labros
zpevněný to je, ale zase je to namáhaný tahem - od kuželu k matici
22:24:26
29.08.2005
29.08.2005

Eidy
No myslel jsem to tak, že většinou praskne na konci kuželu (hraně bubnu), kterej je vydřenej od blbě nasazenýho bubnu. Uvnitř bubnu by se to stát nemělo protože je to vlastně zpevněný tim bubnem, ktrerej tvoří pouzdro, tudíž zesílení. Ale možný je koukám všechno.
13:57:26
28.08.2005
28.08.2005

Crack
já nevidím upadlou poloosu

10:37:30
28.08.2005
28.08.2005

Gryzly
-> Labros: Já jel před 14 dni z Klatov do Domažlic a na takovém mírném dlouhék kopečku stála škodovka s upadlým kolem na straně příkopy a po 150 metrech stála druhá s loužičkou pod motorem a párou z kapoty. ;-)
23:42:22
27.08.2005
27.08.2005

Labros
Tak prasknout to tam může
před týdnem jsme byli s mladou na výletě na kolech a ve Zbraslavi jsme pomáhali naložit na podval škodovku, která měla ulomenou poloosu právě za kuželem na začátku závitu.

23:41:37
27.08.2005
27.08.2005

Labros
-> Matsoft: tak koukám že jsem přišel o dobrodružství

15:37:32
27.08.2005
27.08.2005

Gryzly
-> minno: Brácha má taky garde s kyvkou, ale přestavoval to z vlečky.
14:19:00
27.08.2005
27.08.2005

Tuxik
-> Eidy: ee, problem byl ten, ze lozisko poloosy bylo vydreny, takze poloosa sla zasunout do nohavice asi o 2 cm bez pouziti jakekoli sily... navic kuzelova plocha poloosy byla taky docela zajimavym zpusobem vydrena...
13:03:38
27.08.2005
27.08.2005

Pavel P@nkáč
-> Eidy: proč myslíš že tady nemůže prasknout? tam to upadne skoro vždy!
12:43:04
27.08.2005
27.08.2005

Matsoft
Tuxik:
pěkný, ale mojí maličkost sis mohl odpustit - zvlášť když jsem byl zarostlej jak opičák. A vůbec stačí že mě 80000 lidí bude moct vidět v pondělí v AUTO7 s cabriem


10:38:44
27.08.2005
27.08.2005

kirri
-> Tuxik: zajimava prihoda, nevypada ten rapid ponekud jete?
ja jen tk zlaty cesky rucicky dokazou hodne ale tu asi bude kupa prace

10:35:51
27.08.2005
27.08.2005

Targa
no pěkný...nechtěl bych:)
10:08:58
27.08.2005
27.08.2005

Czert
-> Matsoft: Stejne dokonala akce...

08:26:59
27.08.2005
27.08.2005

Matsoft
Nemeli nikdy kyvku!!! tohle je Praspid (Prasoidni Rapid) - puvodne garde 82 - takze tam asi byli Lobra - a nekdo z majitelu ji vymenil za normalni 4q.
08:20:21
27.08.2005
27.08.2005

minno
tak to je sila...takze rapidy/gardecka mavali predsa aj kyvky? hm, no fakt sila...
07:49:33
27.08.2005
27.08.2005

Eidy
A pak že na Rapidu nepadaj kola
Asi moc utažená matice bubnu. V tomhle míste jinak nemůže poloosa nikdy prasknout.




07:06:46
27.08.2005
27.08.2005

pex
-> Tuxik: jen tak pro doplneni,neni to nahodou Garde s sirokym cumakem?
Uz jen podle zadniho propregu,gardovackyho volantu a klinkovy gumy zadniho okna.
Uz jen podle zadniho propregu,gardovackyho volantu a klinkovy gumy zadniho okna.