Gufera v domečcích na kyvadlovce

prohledat
11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 16.08.2023 do 17.08.2023, založil/a Tuzemák
řadit dle data
11:56:18
17.08.2023
minno
-> Tuzemák: To len také moje tipy, čo všetko má na to vplyv. Aj ja som mával na kyvke (s 5q) ten istý prevodový olej a rovnaké problémy.



S tou hladinou oleja je to ale veľmi špecifické, pretože na každý typ prevodovky je predpísaná iná hladina a myslím že aj literatúry sa v tomto líšia. Ale na funkčnosť to asi nebude mať veľký vplyv, a možno ani na tesnosť.
11:17:31
17.08.2023
Tuzemák
Převodovku mám repasovanou, ne sice úplně GO, ale nové ložiska, vyměněné co bylo špatné a pěkně vymezené. Takže trápit jí nižší hladinou oleje se mi nechce. Jezdim s tím sice jen rekreačně, ale docela dálky, Alpy a tak. Olej tam leju Castrol manual EP 80W90 a zatim spokojenost, i když možná něco hustčího by to klidně sneslo.
22:19:39
16.08.2023
MVM
-> minno: Prosim, tak zase to nepřeháněj. 4 Ideální řešení mokrý poloosy určitě nejsou. Ale nezapomeň že se s tim závodilo a dodnes některý historický auta to prostě takto mít musí. A kluci si s tim musí poradit a rozhodně ty auta maji odklony do A a pomalu to taky nejezdí. Samozřejmě nenajede to desetitisíce kilometrů, ale to neznamená že je to úplně odepsane. Chápu že jsi to vyřešil radikálně,no každý to nemůže totálně překopat.
22:03:29
16.08.2023
minno
-> Tuzemák: Je to problém no. Možno by pomohlo trochu znížiť hladinu oleja v prevodovke. A olej to chce asi "origo" PP80/90. Neviem, aký tam máš.

A na funkčnosť gufera by to chcelo mať nápravu (kolesá) čo najviac v rovine (ani A, ani V). A pružiny/tlmiče čo najtuhšie, aby to moc nepérovalo :-) Pretože u kyvky mení pri prepružení odklon aj poloosa voči nohavici, nákružok voči guferu plandá, čo nie je ideálny stav. A jazdiť pomaly :-)

Je to nahovno vymyslené.
20:25:27
16.08.2023
Robert 106
-> Tuzemák: Jen tak mimo soutěž kožek se ti nepoškrábe, když poloosu prostrkáváš nohavicí ? V mém případě byla nohavice dost mizerenej výrobek s hroty uvnitř po sváření. V knížce je na to přípravek který se na poloosu nasazuje při zavádění do nohavice.

Já jsem si ten svůj při prvním pokusu hned škrábnul takže jsem leštil znova. Ale neteče to ovšem jen 2.6 tis km
20:15:33
16.08.2023
Tuzemák
No jo, jenže já to mám ve škodě 100 a tam dát vlečku neni sranda.
20:06:33
16.08.2023
MVM
-> Tuzemák 16.08.23 19:42:33: Tyhle gufera do domečku se taky nelisuji úplně do konce. Na to davej taky pozor.

Buben může mít zdeformovaný nalitek (ten který leštíš) od špatné montáže klinku. Ta ovalita potom nejde už dotěsnit guferem. Nicméně tohle gufero opravdu není primárně k těsnění oleje z prevodovky.
20:04:31
16.08.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: A co dát na motor vývěvu a dělat v převodovce podtlak? 3 Pak by olej do bubnů netekl.
upraveno 1x, naposled 16.08.2023 20:04:48
19:58:08
16.08.2023
minno
-> Tuzemák: Gufero v domčeku neslúži na tesnenie oleja z prevodovky. Je to len "prachovka", aby do ložiska nevnikal bordel z vonku.



Olej z prevodovky tesní výhradne vnútorné gufero za ložiskom = olej sa do ložiska dostať nesmie. Ak sa tam dostane, už prenikne aj do brzdy, nakoľko gufero v domčeku chodí spravidla skoro na sucho a brit sa rýchlo zoderie. Čo je zároveň tak trochu irónia, lebo prach z gufera potom ide do ložiska :)



Inak utesniť kyvku je boj s veternými mlynmi. Nikdy nad tým nemôžeš vyhrať. Funguje to na náhodnom princípe a precíznosť a snaha na to nemajú vplyv. Buď máš šťastie a tesní to (obvykle 40 ročné nápravy, na ktoré nikto nikdy nešahal), alebo nemáš šťastie a netesní to (náprava po GO). Bojoval som s tým roky. Presne ako ty píšeš - leštil som operné krúžky, skúšal rôzne guferá, menil poloosi - nikdy to nevydržalo fungovať bez oleja v brzde viac ako 20-30 tkm. Potom som sa nasral a kyvku šmaril do preč aj so všetkými ND na ňu, dal vlečku a je pokoj.
upraveno 2x, naposled 16.08.2023 20:02:19
19:46:18
16.08.2023
StepaNoFUN
-> Tuzemák: Otočit znamená že nebude těsnit.
19:42:33
16.08.2023
Tuzemák
Ahoj všem, už po několikáté přetěsňuji zadní kyvadlovou polonápravu. Napadlo mě jestli dávám gufera do doměčků správnou stranou, i když Andrt píše že se takhle mají dávat. Už jsem ze zoufalství sehnal nepoužité origo poloosy, opěrné kroužky vyleštil do zrcadlového lesku a koupil jsem hnědá VITON vnitřní i vnější gufera. Pořád mi tam teče olej, naposled jsem použil červená silikonová a vydrželo to ani ne 5 let. Černá stojí úplně za ... . Bubny jsem teď sehnal s odtokovou dírkou. Možná ještě zkusím vyleštit i nálitky na bubnech tam, kde dosedá břit venkovního gufera, jinak už nevím. Tak se ptám jestli je někdo nezkoušel otočit, měla by tak být menší šance že spadne pružinka při nasazování bubnu.
zvětšit Gufera v domečcích na kyvadlovce - obrázek od Tuzemák vložen 16.08.2023 19:42:33
Extreme Tyres