Geometrie - wtf?!

prohledat
11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 02.08.2023 do 18.09.2023, založil/a COL
řadit dle data
02:59:05
18.09.2023
ajok
-> minno 17.09.23 09:03:24: ja je v r. 2020 pri GO rizeni dal taky nove a byly OK, clovek uz se v tom nechce porad dokola vrtat, driv jsem rikal, to jeste 50tis.km da, to tam vratim, dnes uz ne, ale me uz taky dost veci neodchazi kilometrama, ale starim
09:03:24
17.09.2023
minno
-> ajok 16.09.23 10:18:46: Popravde, ja som vymlátený guľový čap na mojich autách ešte nezažil3

Dokým sa nepoškodí prachovka a čap je normálnej kvality, vydrží to nezmysel.

Teraz som pozeral a na škodovke mám guľáky 170 tkm (od 2011) a to som ich vtedy menil asi len preventívne. Vždy pri iných prácach na náprave sa ich chystám vymeniť a nikdy im nič nie je, tak ich vždy vrátim nazad1

Na Punte majú origo čapy 130tkm a sú Ok.
10:43:22
16.09.2023
COL
-> ajok: ten kulak byl zmíněn jako poslední zásah do geometrie, ne že by odešel po 20 tkm...
10:18:46
16.09.2023
ajok
-> COL 02.08.23 13:12:33: klukaky po 20tis.km9 me u rapida drzi 125-175tis.km, jednou v Rumunsku mi tak bouchal, ze uz jsem premyslel, jesli bych tam nenarouboval neco treba z dacie :), ale jeden na MTX Roa mi vydrzel jen 15tis.km, to jsem nechapal a byl to ten origo v zlutym zinku das
13:03:50
09.08.2023
COL
Vzadu... až se s tím vrátím zpět do CR nechám to znovu změřit...
15:25:38
08.08.2023
stepan
-> charon: Vzadu. 4
09:17:55
08.08.2023
charon
Já už si to nepamatuju, ale škodovka má řízení před nápravou nebo za nápravou? Pokud před nápravou - co nejaká blbá rána a ohnuté (přihnuté) řízení? Byť počítám, že o takový šuse bys věděl ...
23:45:45
02.08.2023
Bukaj
-> COL: No, myslel jsem to tak, jestli tu geometrii neměřili hnedle po sundání ze zvedáku - to by si sedlo dost a určitě by to šlo do sbíhava...

Ale jestli to někam jelo po ose a neměnilo se nic jiného, než kuláky řízení, tak je to blbost...7
13:12:33
02.08.2023
COL
Jo skodovka, zatim to tu jeste beru jako default... :-)

Náprava se montovala renovovaná asi v roce 2010, pak se do výměny kuláku najelo alespoň 20tkm. Takže sedlá už snad byla... Otázka je, co by si tam vlastně mělo tak moc sedat... Kulák měnil servis, protože jsem zrovna neměl stahovák a pak to odvezli na geo, kterou mají blízko.



Jako auto bylo nenaložené nebo jen málo v kroku 2 a 3. Roadtripy ale jezdilo naložené. Krok 6 byl měřen se 70kg zátěže v kufru. Ale, aby se změnila sbíhavost o 2st??? Navíc jsem se teď při měření geometrie pověsil svými 75 kg na most nápravy a koukal displej - lehce se hnuly odklony, ale sbíhavost ne.
upraveno 2x, naposled 02.08.2023 13:15:21
09:04:47
02.08.2023
Bukaj
Předpokládám, že škodovka?

Napadá mne jedině, že by nebyla náprava sedlá po demontáži nebo že bys měl plný/prázdný kufr. Se zatížením pn se mění i sbíhavost...

...čepy sis měnil sám a pak jsi dojel do servisu, nebo to vše dělali v servisu a pak na nesedlém autě měřili sbíhavost? Jinak mne asi nic nenapadá. Pokud jsi měnil jen kuláky a nic jiného na pn nerozebíral, tak je to divné...9
02:05:53
02.08.2023
COL
Sled udalosti:



1) novy pneu

2) vymena kulaku, geometrie pn v servisu c.1 vysledna celkova sbihavost predku 14'

3) vymena zn, geometrie pn a zn v servisu c.2 puvodni zmerena celkova sbihavost predku 15', vysledna po vystredeni volantu 16' (v kroku 2 tohle neresili, ackoliv podle protokolu to bylo ok )9

4) jezdilo se cca 10 tkm

5) koukam, ze jsou nejak sjety predni kola - vic nez bych cekal. Po zaostreni vidim, ze jen na vnejsi strane, je videt jasny kuzel.

6) jedu do servisu c.2 zmerena celkova sbihavost 1st2' a 1st12' celkova tedy 2st14' 9 (ma byt 16'), odjizdim s 15'



Vule nikdy zadny. Co si o tom mam myslet?? Jak se muze zmenit sbihavost o dva stupne jen tak bez prujezdu megadirama a jeste tak hezky symetricky??



Jako teoreticka moznost mne napadlo mozne vytoceni redukci z hrebenu, ale moc nevim, proc by se to melo samovolne dit i kdyby hlavice nebyly zajisteny, ale s prevlecnejma maticema pres manzety tocit nejde. Kdyby byla uvolnena redukce, melo by to nejak jit. Z paranoidnich duvodu jsem se kouknul pod pravou manzetu - redukce sedi jak ma a je krasne zaklepnuta. Vratit tam tu manzetu zpatky jen tak pod autem byl teda dost opruz.



Nejaky napad, co se mohlo prihodit??? V loni jsem v Rumunsku projel par narocnejsich cest, ale opatrne a bez nejakych razu do rizeni a navic by se tedy ty pneu musely zdevasovat ani ne za 3 tkm. Eventuelni razy zepredu by navic mely sbihavost spis snizovat, ne zvysovat.

Nebyt tech sjetych kol, tak si myslim, ze v kroku 6 se zmeril nejaky nesmysl, ale pneu spravnost podporuji. Takhle je to divny - dve nezavisla mereni pred tim dala shodna cisla.
upraveno 3x, naposled 02.08.2023 13:14:30
Extreme Tyres