Použitelnost dílů - převodovka

prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 01.07.2022 do 12.07.2022, založil/a COL
řadit dle data
11:46:21
12.07.2022
Jarda/felda
-> COL 08.07.22 11:58:31: navařit, obrobit, nacementovat, obrousit 1 zachánit by to šlo ovšem nemá to smysl dokud jsou dostupný alternativy
13:33:39
08.07.2022
MVM
-> COL: Jo,ale jak se načne vložený kolečko tak to ma vliv i na stromek,a je to orvany všecko..
11:58:31
08.07.2022
COL
-> MVM: Jasne, ikdyž to řazení 1.st má potenciál odrbavat objimku té synchronní spojky a zpateckove kolečko, ne stromeček. Nicméně tady šlo o to, zda to nejde opravit podobnou technologií jako se mění poměr na 1.st. A závěr je, že ne... ona by taj teda nešla do sériového stavu ani ta jednička.
upraveno 1x, naposled 08.07.2022 11:59:45
11:44:00
08.07.2022
MVM
-> COL: Musíš si uvědomit že zubová objimka zpátečky se vnějším ozubenim řadí do vloženýho kola vzdy když se řadí 1.st. Tj. 99,9% rozjezdů. Stačí aby auto mělo garáž v suterénu/ sklepě a každý den vycouvavalo z garáže na zpatecku. Deset patnáct let. Velký měrný tlak,nízká rychlost. Špatně vypinajici spojka a vražená zpatečka, rychle se škrtnutím. Násobený roky používání a kilometry a je z toho tohle.. Najit krásnou jetou hřídel je velký štěstí.

Ale spousta toho bylo zničeno řidičem, ať už provozem, a nebo kluci škodovku na zničení na polňačku...
11:40:38
08.07.2022
COL
Střižené to není. Čep šel prstem posouvat asi +- 0.5mm kolem polohy, kde byl původně zajištěn. Ven se musel lehce vyklepnout. Na olestenych plochách cepu je křížem při přijetí prstem cítít velmi malý reliéf.
zvětšit Použitelnost dílů - převodovka  - obrázek od COL vložen 08.07.2022 11:40:38
11:36:10
08.07.2022
minno
-> COL: Tak to je isto KO.
11:32:30
08.07.2022
COL
Ko stromeček.
zvětšit Použitelnost dílů - převodovka  - obrázek od COL vložen 08.07.2022 11:32:30
21:19:23
04.07.2022
SO545
-> minno 04.07.22 08:36:19: uz som to tak na prd videl aj v origo spajzke....nastastie jazdene malo...a vraj vypadavala spiatocka od nova...
14:21:42
04.07.2022
minno
-> palinator: no3
11:35:25
04.07.2022
palinator
-> minno:

To je jak razící štít na tunely. 3
11:12:26
04.07.2022
COL
-> minno: To je.
11:06:56
04.07.2022
minno
-> COL: Tak to je potom asi na zahodenie.
10:25:22
04.07.2022
COL
-> minno 04.07.22 08:34:28: ten stromeček, co jsem vyndal, vypadá násobně hůř.
upraveno 1x, naposled 04.07.2022 10:32:38
08:39:33
04.07.2022
minno
Našiel som ešte túto fotku1
zvětšit Použitelnost dílů - převodovka  - obrázek od minno vložen 04.07.2022 08:39:33
08:36:19
04.07.2022
minno
Bolo to blbo nastavené, aj preto tak ohobľované.
zvětšit Použitelnost dílů - převodovka  - obrázek od minno vložen 04.07.2022 08:36:19
08:34:28
04.07.2022
minno
08:32:55
04.07.2022
minno
-> COL: Pri zástavbe vlečky do Š120 pred 11 rokmi som si "dočasne" repasol prevodovku, čo som kúpil spolu s nápravou. Spiatočkové kolečko na stromčeku bolo dosť zničené.

A vkladané spiatočkové koleso bolo ohobľované ešte viac. To som vymenil za iné zachovalé, tým som to trochu zachránil. A dočasne som s tou prevodovkou nalietal 40 tkm. Spiatočka bola dosť hlučná, ale fungovala.

Potom som prevodovku vymenil za prevodovku vyskladanú z nových dielov. A tam je spiatočka extrémne tichá, doslova radosť cúvať1 Ani moderné autá často tak ticho necúvajú.
zvětšit Použitelnost dílů - převodovka  - obrázek od minno vložen 04.07.2022 08:32:55
upraveno 1x, naposled 04.07.2022 08:37:29
13:08:07
03.07.2022
COL
-> isti: Jojo suchý 5q
13:07:25
03.07.2022
isti
-> COL: Predpokladám že sa jedná o prevodovku s130/6 lebo nový obal diferenciálu pre kyvku nie je až tak nedostupné.
12:07:12
03.07.2022
COL
-> Bukaj:

- to ozubení je v háji - nejen náběhy, ale jsou i ulámané kousíčky zubů asi v 2/3 jejich šířky. Zpateckove kolečko i synchronní spojka 1/2 mají ozubení těžce obouchane. Patrně se to nedostatečné zachovalo.To bych v tomhle stavu do auta nikdy nedal. schválně to vyfotím.



- ok, diferak rozeberu a uvidíme, cepy mám, s kosema je to horší. Nezkoušel to někdo třeba nějak vyvlozkovat?
10:50:23
03.07.2022
Bukaj
-> COL: Za mne bych ohoblovanou zpátečku (náběhy zubů) moc neřešil - to je prakticky ve všech jetých převodovkách a nějak to funguje.

Co se týče vůle kroužku ložiska v obalu, tak to asi bude největší problém - zkusil bych buď jiné ložisko, nebo to neřešil - není příliš pravděpodobné, že se bude kroužek za provozu protáčet, leda by tam byl písek nebo něco, co přidře kuželíky ložiska.

Čep diferáku, kterým jde hýbat rukou, bych vyhodil (určitě bude přidřený od satelitů) a zkusil dát nový - pokud bude v koši volný i ten, pak vyhodit koš nebo to nějak provizorně zajistit proti vysunutí (viz Eidy) a provozovat s rizikem...
00:32:22
02.07.2022
COL
-> Eidy:

Pravda, když se tam dá rychlejší jednička, bude vlastně větší... :) Hmm. tak s tím opravdu nejde nic dělat....



Neřekl bych, že je přestřiženej konec aretačního šroubu. Čep lze posunout jen málo a otočit s ním nejde - což odpovídá vlastnostem té eliptické zajišťovací díry, co v čepu je. Už jsem to takhle na jednom difereciálu měl. Ačkoliv z jiných stran na mne jezdí, že příčinou je vždy zadření satelitu a následný střih toho šroubu. Asi se to dokáže i nějak vymačkat provozem.

Šlo mi spíš o to, jestli má smysl uvažovat třeba o nějakém nakovení konců toho čepu, nebo tak něco.



Obal - tam právě nevím, jak si to lepidlo poradí s oblastí, která při provozu celkem pracuje...



Asi půjde stromeček do vitríny a zbytek někam hodně dozadu pro případ ultranouze.



Takže se z toho vytěžil stálý převod, 4-5 synchronů a možná nějaká hraničně použitelná kolečka.
upraveno 1x, naposled 02.07.2022 00:33:54
18:32:26
01.07.2022
Eidy
Ten stromeček můžeš vyhodit i dneska. Když se předělává jednička, tak je pořád větší než zpátečka a dá se nalisovat a navařit. Tady bys musel hodně zeslabit hřídel. Jako do sériovky na občasný svezení asi jako jo, ale jinak ne. Beztak bys ale musel nechat dělat i jedničku, protože jinak to nejde. Cenově se to nevyplatí. Za to koupíš jinou špajzku. Novou hnací hřídel dělá třeba Kalousek. Ale má to s RS převodama.

Čep diferáku, hmm. Bude přestřiženej konec šroubu, který ho drží. Ale stejně musí čep v koši držet fest. Jinak nasunout a kraje děr v koši rozklepat kilnerem. Ale zase, možná do sériovky. Jinak k ničemu.

Obal skříně - odpověď bude stejná. Lepidlo by asi šlo, pokud to budeš mít seřízený a budeš znát finální umístění kroužku. Nebo to zevnitř vzít důlčíkem. Zase bych to dal jen do sériovky na 200 km ročně.
upraveno 1x, naposled 01.07.2022 18:34:03
16:40:57
01.07.2022
COL
Rozebral jsem 5q převodovku neznámého původu a:



- v jedné půlce skříně se protaci vnější kroužek ložiska diferenciálu. Nějaká citelná vůle tam ale není. Jde to dohnat lepidlem, nebo to spíš vyhodit?



- podobně čep diferenciálu, když se víc zatlači rukou, popojede. Vařit ho tam se mi nechce.



Kdysi bych to vyhodil, ale teď, když už díly v podstatě nejsou...



Jo a ještě je tam stromeček s oholenou zpátečkou, což se dřív vyhazovalo taky. Jde s tím něco dělat? Co se dělá treba s 1.stupněm, když se mění poměr a 1. stupeň taky není nalisovanej?



Jinak tam opět byla volná matice hnacího hřídele, ačkoliv byla stále zajištěná...
upraveno 1x, naposled 01.07.2022 18:20:57
Extreme Tyres